Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2001, 17:34
krc boy
krc boy is offline
help ik zoek een verklaring voor de wisselkoersschommelingen aan de hand van concrete toestanden:concrete munten, oorzaken wisselkoerswijzingen analyseren, grafisch voorstellen,gevolgen. Alvast bedankt aan degene die de moeite doen om te antwoorden haast u wel een beetje ciao kenny
__________________
sasberen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2001, 17:53
Indo4ever
Indo4ever is offline
Citaat:
krc boy schreef:
help ik zoek een verklaring voor de wisselkoersschommelingen aan de hand van concrete toestanden:concrete munten, oorzaken wisselkoerswijzingen analyseren, grafisch voorstellen,gevolgen. Alvast bedankt aan degene die de moeite doen om te antwoorden haast u wel een beetje ciao kenny
Er zijn veel verschillende oorzaken. Laten we voor het gemak de fluctuaties van de dollar nemen. Deze wordt allereerst veel beinvloed door de rente stand in the USA zelf en die van Europa...stijgt de rente in Europa, dan stijgt de vraag naar Euro's (vanuitgaande dat de rentestand in Europa hoger is dan die in the USA) en daalt de waarde van de Dollar. (Ff uitgaan van een valuta-swap) En vice versa natuurlijk.
Sentimenten zijn ook bepalend...kijk naar presidentsverkiezingen, china toestand, golfoorlog etc. Ook de olieprijs speelt een rol.
ook geruchten spelen een grote rol....vooral uitpsraken van Goeroe's zoals Alan Greenspan spelen een grote rol.

Verder spelen macro-cijfers die maandelijks gepubliceerd worden een grote rol...bijv loonontwikkeling in USA (hogere lonen->inflatie->rente stijging -> stijging Dollar)
Maar ook cijfers over werkgelegenheid.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2001, 18:04
krc boy
krc boy is offline
merci ge zijt ne engel als ge nog meer weet of hebt moogt ge da altijd sturen naar peerjannes@hotmail.com, mijn verslag moet namelijk zeker 5 blz zijn ciao kenny
__________________
sasberen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.