Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2003, 21:04
Snakeboy
Avatar van Snakeboy
Snakeboy is offline
Ja das mijn vraag,
Het lijkt net alsof ze een beslagen bril hebben, met een erg slecht gehoor.
Dan hebben ze ook nog eens een geheugen als een vergiet.

Heb ik gelijk?

Ik ken een meisje en die is zo druk (heeft adhd, autisne en pdd-nos)
Hoe kan ik haar stimuleren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2003, 21:19
Upior
Upior is offline
Ik heb niet zo heel veel verstand met ADHD, maar ik heb gelezen dat mensen met ADHD moeite hebben om hun aandacht ergens op te vestigen. Ze zijn zo druk om dat ze (onbewust? dat weet ik niet meer) steeds iets "zoeken" om hun aandacht op te vestigen. Hier vanuitgaande (spelling?) vind ik dat je vergelijking wel enigszins klopt.
__________________
http://www.intestterror.nl
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 21:50
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik heb adhd en het is best wel een grappige omschrijving.

een beslagen bril. Ik ben zo chaotisch, impulsief en afgeleid dat ik alles overzie, niet kan vooruitkijken en dingen maar half bekijk als het ware.

verder is mijn geheugen alles behalve geheugen. Ik hoor heus wel goed maar moet eerst uit me eigen wereld komen.

tja adhd is echt klote, vooral als ik zon enorme woede uitbarsting krijg.

maar ja wat doe ik eraan? een nieuwe bril kopen? een nieuw gehoorapparaat of nieuw geheugen?

niet echt.....ik zit en zat er altijd onwijs mee maar de laatste tijd heb ik zoiets van, oke ik heb adhd en? het is klote ja, onwijs klote maar ik ben nu eenmaal wie ik ben, en daar moet ik het de rest van me leven meedoen. klaar.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 13:01
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb ook ADHD, gelukkig wel in lichte mate (heb een buurjongetje met een zware vorm, daar is echt geen land mee te bezeilen). En ik draag ook een bril (die altijd beslaat omdat ik heel veel thee drink en dan heb je van die damp, heel irritant) dus ik moet heel erg lachen. Ik was in groep 3 meestal heel erg druk, ik kon echt geen minuut stil zitten en ging dan ook rondjes door de klas lopen. ik voelde me ook heel rot, het was steeds of ik van binnen heel onrustig was, het was altijd druk in m'n hoofd. vervolgens deden ze wat test bij me en er kwam uit dat ik niet alleen ADHD had, maar ook nog eens een autisme stoornis wat ook verklaarde waarom ik altijd alleen in de zandbak speelde ("jij mag niet meedoen!!!"). Toen kreeg ik ritaline voorgeschreven en al na een paar dagen was ik een andere kleuter. ik was veel rustiger, letten beter op in de klas en werd uitgenodigt op verjaardagspartijtjes van klasgenootjes. ik bloeide helemaal op. Eindelijk waren er kinderen die met me wilde spelen, eindelijk haalde ik ook eens een goed cijfer en eindelijk was het eens stil in m'n hoofd. Iedereen stond ervan te kijken hoe vrolijk ik was (normaal was ik een enorme sjagerijn). Nu slik ik veel minder dan vroeger en later kan ik er waarschijnlijk misschien helemaal mee stoppen, maar ik ben blij dat ze erachter zijn gekomen!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:26
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Snakeboy schreef:
Ja das mijn vraag,
Het lijkt net alsof ze een beslagen bril hebben, met een erg slecht gehoor.
Dan hebben ze ook nog eens een geheugen als een vergiet.

Heb ik gelijk?

Ik ken een meisje en die is zo druk (heeft adhd, autisne en pdd-nos)
Hoe kan ik haar stimuleren?
Als ze pdd-nos heeft, zit ze waarschijnlijk erg vast aan bepaalde schema's en wil ze een vast ritme. Je kunt haar denk ik stimuleren door mee te gaan in dat ritme, zodat zij niet eh agressief wordt bijvoorbeeld. Verder moet je altijd veel complimenten geven.
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:00
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Ellun >> wat ze zegt over veel complimenten geven, idd! Want je moet je concentreren op wat er WEL goed gaat en niet wat niet lukt.
Kheb zelf namenlijk ADHD, maar het is niet zo erg en ik neem al geen ritaline meer... omdat het gewoon steeds beter gaat...
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:20
light fighter
light fighter is offline
die vergelijking vind ik wel heel er grappig

ik denk als ze zo druk is en ook nog autistisch is dat je haar heelveel 1op 1 aandacht moet geven

zelf ben ik ook nou niet de rustigste maar heb geen ADHD gelukkig. maar af en toe flip ik helemaal. maar gelukkig reageer ik alles en ok mijn energie af in het sporten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.