Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 11:46
anjali
anjali is offline
Hai,

Ik begin op 5 september met de studie Nederlands Recht op de Erasmus Universiteit. Ik had een vraag aan degenen die deze studie ook gaan doen:

Hebben jullie al boeken gekocht? Ik weet namelijk niet hoe dit werkt moet je het via de computer bestellen (want dit doe ik liever niet). Ik heb alleen wetbundels bij de Donner gekocht, denken jullie dat ik de rest van de boeken daar ook nog kan vinden of moet ik het bestellen?

Hoop dat iemand me kan helpen....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2005, 11:51
Verwijderd
Bij ons (Nijmegen) kun je de meest gangbare boeken wel gewoon kopen bij de boekhandel op de campus of in de binnenstad (ook een onderdeel van de keten waar Donner deel van uitmaakt). Dat lijkt me geen probleem alleen houd er wel rekening mee dat bepaalde eerstejaarsboeken natuurlijk door heel veel studenten moeten worden aangeschaft, dus dat als je je boeken nu nog niet gekocht hebt de kans heel groot is dat er een besteltijd bijkomt.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:59
Verwijderd
Wanneer ze de boeken niet in de boekenwinkel hebben, kan je ze vaak gewoon bestellen. Hou wel rekening met wachttijden...

Waarom bestel je de boeken liever niet via internet?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 13:50
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
anjali schreef op 24-08-2005 @ 12:46 :
Hai,

Ik begin op 5 september met de studie Nederlands Recht op de Erasmus Universiteit. Ik had een vraag aan degenen die deze studie ook gaan doen:

Hebben jullie al boeken gekocht? Ik weet namelijk niet hoe dit werkt moet je het via de computer bestellen (want dit doe ik liever niet). Ik heb alleen wetbundels bij de Donner gekocht, denken jullie dat ik de rest van de boeken daar ook nog kan vinden of moet ik het bestellen?

Hoop dat iemand me kan helpen....
Ik studeer zelf al een aantal jaartjes aan de Erasmus, en ik raad je aan om je boeken bij de jfr te halen. Dat is de studievereniging voor Rechten en die verkopen de boeken met ongeveer 10% korting. Kijk maar op www.jfr.nl. Je moet van te voren je boeken bestellen, en dan kan je ze op de unie ophalen (in het L-gebouw).

Als je nog vragen hebt, just shoot
__________________
Whatever
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:53
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 24-08-2005 @ 14:50 :
Ik studeer zelf al een aantal jaartjes aan de Erasmus, en ik raad je aan om je boeken bij de jfr te halen. Dat is de studievereniging voor Rechten en die verkopen de boeken met ongeveer 10% korting. Kijk maar op www.jfr.nl. Je moet van te voren je boeken bestellen, en dan kan je ze op de unie ophalen (in het L-gebouw).

Als je nog vragen hebt, just shoot
Heb je tot nu toe ook alle boeken echt nodig gehad die je kon bestellen via de jfr?
Voor het vak inleiding tot de rechtswetenschap heb ik bv vier boeken nodig en aan de ene kant wordt er verteld 'wacht met kopen tot je college hebt gehad en er echt gezegt is wat je nodig hebt' en aan de andere kant kan je maar een paar dagen je boeken kopen via de jfr en zou ik ze dus al van tevoren moeten kopen.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:59
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
@topicstarter: Je kunt je boeken online via Donner bestellen en kiezen ze zelf op te halen en daar te betalen of thuis te laten sturen en na ontvangst het bedrag over te maken. Op de site van donner staat onder het kopje studenten ook erasmus en dan frg waar je dus het eerste trimester eerste jaar moet kiezen
Ook kun je ze bestellen via de jfr (zoals hierboven ook staat) met een korting oplopend tot tien procent. Je moet dan wel eerst lid worden van de jfr maar met de korting die je krijgt heb je dat er gelijk al weer uit. Op inet moet je ze bestellen en je moet ze ophalen en betalen op de uni, ook op de wetbundels krijg je dan korting mja die heb je dus al
Verder zal het de dertigste ook wel uitgelegd worden gok ik.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:12
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
Liss schreef op 24-08-2005 @ 18:53 :
Heb je tot nu toe ook alle boeken echt nodig gehad die je kon bestellen via de jfr?
Voor het vak inleiding tot de rechtswetenschap heb ik bv vier boeken nodig en aan de ene kant wordt er verteld 'wacht met kopen tot je college hebt gehad en er echt gezegt is wat je nodig hebt' en aan de andere kant kan je maar een paar dagen je boeken kopen via de jfr en zou ik ze dus al van tevoren moeten kopen.
Ik koop standaard gewoon alle boeken, omdat ik het interessant vind om te lezen...zelfs als ik ze niet - echt - nodig heb. Welke boeken moet je kopen dan? Die 4 boeken voor Inleiding heb je wel nodig voor dat vak, maar is ook een handig naslagwerk voor de andere vakken die je in het 2e en 3e trimester krijgt. Daarbij heb je meesterlijk recht ook weer nodig voor een vak in het 3e trimester.
__________________
Whatever
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:24
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 24-08-2005 @ 20:12 :
Ik koop standaard gewoon alle boeken, omdat ik het interessant vind om te lezen...zelfs als ik ze niet - echt - nodig heb. Welke boeken moet je kopen dan? Die 4 boeken voor Inleiding heb je wel nodig voor dat vak, maar is ook een handig naslagwerk voor de andere vakken die je in het 2e en 3e trimester krijgt. Daarbij heb je meesterlijk recht ook weer nodig voor een vak in het 3e trimester.
Zelf volg ik het Mr.Drs.-programma voor economie en rechten dus doe ik rechten er de eerste jaren meer 'naast' vandaar dat ik het zonde vind voor rechten meer boeken aan te schaffen dan nodig, boeken voor twee studies aanschaffen is al zo duur

De volgende boeken staan op de lijst:

2 MEESTERLIJK RECHT 3E DRUK LOTH, M.A.. A.M.P. GAAKEER 3 9054545909 42,00

3 INLEIDING TOT DE RECHTSWETENSCHAP JURISPRUDENTIE T-12 25,60


4 INLEIDING TOT DE RECHTSWETENSCHAP TEKSTBOEK - HEERSEND RECHT T-26 12,45


5 INLEIDING TOT DE RECHTSWETENSCHAP WERKBOEK T-13 10,15
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:32
Verwijderd
Ik zou ze gewoon allemaal kopen. Als je nu twijfelt, wacht dan af tot het eerste college. Nu beslissen welk boek je niet nodig hebt lijkt me moeilijk, ze staan niet voor niets op die lijst.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:57
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-08-2005 @ 20:32 :
Ik zou ze gewoon allemaal kopen. Als je nu twijfelt, wacht dan af tot het eerste college. Nu beslissen welk boek je niet nodig hebt lijkt me moeilijk, ze staan niet voor niets op die lijst.
Dat laatste is waar maar vorig jaar heb ik ook een derde van de boeken die ik moest kopen niet gebruikt, dat is gewoon zonde.
Mja denk ik ze dan idd maar allemaal gelijk bestel anders krijg je dalijk weer dat gedoe met een lange levertijd enz..
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:59
anjali
anjali is offline
Citaat:
Liss schreef op 24-08-2005 @ 18:59 :
@topicstarter: Je kunt je boeken online via Donner bestellen en kiezen ze zelf op te halen en daar te betalen of thuis te laten sturen en na ontvangst het bedrag over te maken. Op de site van donner staat onder het kopje studenten ook erasmus en dan frg waar je dus het eerste trimester eerste jaar moet kiezen
Ook kun je ze bestellen via de jfr (zoals hierboven ook staat) met een korting oplopend tot tien procent. Je moet dan wel eerst lid worden van de jfr maar met de korting die je krijgt heb je dat er gelijk al weer uit. Op inet moet je ze bestellen en je moet ze ophalen en betalen op de uni, ook op de wetbundels krijg je dan korting mja die heb je dus al
Verder zal het de dertigste ook wel uitgelegd worden gok ik.
Moet je voor de JFR niet pinnen? Want mijn vader betaalt en die geeft me echt niet zijn pinpas!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 20:02
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
anjali schreef op 24-08-2005 @ 20:59 :
Moet je voor de JFR niet pinnen? Want mijn vader betaalt en die geeft me echt niet zijn pinpas!
Als hij betaalt krijg je het later echt wel terug.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 20:05
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
anjali schreef op 24-08-2005 @ 20:59 :
Moet je voor de JFR niet pinnen? Want mijn vader betaalt en die geeft me echt niet zijn pinpas!
Dan neem je hem mee
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 21:04
anjali
anjali is offline
Citaat:
Liss schreef op 24-08-2005 @ 21:05 :
Dan neem je hem mee
Maar je kan dus echt alleen maar pinnen bij JFR?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 21:15
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
anjali schreef op 24-08-2005 @ 22:04 :
Maar je kan dus echt alleen maar pinnen bij JFR?
Waarschijnlijk wel, vraag het gewoon de dertigste eventjes. Je kan dan nog geen boeken kopen dacht ik, kan pas begin september oid, bij de efr iig wel. Wel kan je de dertigste je wetbundels aanschaffen mr die heb je dus al.
En anders bel je even ofzo.. tel nr staat ergens op www.jfr.nl en om boeken via hun te bestellen moet je lid zijn
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 17:42
Morri
Morri is offline
Of jij pint met je eigen pinpas, en je vader stort het bedrag gewoon terug op je rekening. Voor jullie beiden makkelijker denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 19:29
anjali
anjali is offline
Citaat:
Morri schreef op 26-08-2005 @ 18:42 :
Of jij pint met je eigen pinpas, en je vader stort het bedrag gewoon terug op je rekening. Voor jullie beiden makkelijker denk ik.
Het probleem is dat ik echt geen 200 euro heb op mijn rekening...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 19:32
Morri
Morri is offline
Dan stort je vader het bedrag eerst op je rekening en pin je daarna.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2005, 22:34
@Moon
@Moon is offline
Volgens mij kan je via de studievereniging JFR boeken bestellen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 11:53
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Boeken kan je best 5 september bestellen bij de Donner.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 12:03
Verwijderd
Ik heb enkel een wetboek nodig. (eerste periode) En een soort werkboek. In totaal zo'n E 80.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 15:25
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
S. schreef op 30-08-2005 @ 13:03 :
Ik heb enkel een wetboek nodig. (eerste periode) En een soort werkboek. In totaal zo'n E 80.
En jij bent eerstejaars Nederlands recht aan de EUR? Dan heb je toch wel heel wat meer boeken nodig je eerste trimester
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 15:26
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Amisha schreef op 30-08-2005 @ 12:53 :
Boeken kan je best 5 september bestellen bij de Donner.
Via Donner kan je ze nu al bestellen maar beter is dit via de JFR te doen volgende week, krijg je korting als je lid bent en het lidmaatschap heb je er echt zo uit
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 20:57
anjali
anjali is offline
Hoi,

Ik heb net via het bestelformulier op sin-online mijn boeken besteld bij JFR, maar heb per ongeluk twee boeken te veel besteld. Weet iemand misschien of ik me nu zorgen moet maken, want ik heb die twee teveel bestelde boeken helemaal niet nodig en zou het vreselijk vinden er zomaar voor te moeten betalen. Ik heb wel bij de uitdraai van de bestellijst ervoor gezorgd dat ik de twee boeken er niet in heb staan.

Maar weet iemand misschien of de boeken letterlijk voor je klaar staan in dozen of dat de boeken gewoon er zijn en niet op je studentennummer staan?

Bij voorbaat dank,

Anjali.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 08:42
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
anjali schreef op 30-08-2005 @ 21:57 :
Hoi,

Ik heb net via het bestelformulier op sin-online mijn boeken besteld bij JFR, maar heb per ongeluk twee boeken te veel besteld. Weet iemand misschien of ik me nu zorgen moet maken, want ik heb die twee teveel bestelde boeken helemaal niet nodig en zou het vreselijk vinden er zomaar voor te moeten betalen. Ik heb wel bij de uitdraai van de bestellijst ervoor gezorgd dat ik de twee boeken er niet in heb staan.

Maar weet iemand misschien of de boeken letterlijk voor je klaar staan in dozen of dat de boeken gewoon er zijn en niet op je studentennummer staan?

Bij voorbaat dank,

Anjali.
Bel/mail de JFR gewoon eventjes, weet je het zeker
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2005, 08:44
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
anjali schreef op 30-08-2005 @ 21:57 :
Hoi,

Ik heb net via het bestelformulier op sin-online mijn boeken besteld bij JFR, maar heb per ongeluk twee boeken te veel besteld. Weet iemand misschien of ik me nu zorgen moet maken, want ik heb die twee teveel bestelde boeken helemaal niet nodig en zou het vreselijk vinden er zomaar voor te moeten betalen. Ik heb wel bij de uitdraai van de bestellijst ervoor gezorgd dat ik de twee boeken er niet in heb staan.

Maar weet iemand misschien of de boeken letterlijk voor je klaar staan in dozen of dat de boeken gewoon er zijn en niet op je studentennummer staan?

Bij voorbaat dank,

Anjali.
Die boeken staan gewoon bij de jfr, aan de hand van je bestelformulier worden de boeken gepakt. Nu je die boeken niet meer op je bestelformulier hebt staan, hoef je er ook niet meer voor te betalen.
__________________
Whatever
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 08:48
anjali
anjali is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 31-08-2005 @ 09:44 :
Die boeken staan gewoon bij de jfr, aan de hand van je bestelformulier worden de boeken gepakt. Nu je die boeken niet meer op je bestelformulier hebt staan, hoef je er ook niet meer voor te betalen.
Ja maar als je op order history klikt staan die twee boeken er wel nog steeds bij (ik heb het via microsoft word gewoon niet erbij gezet) en de boeken staan natuurlijk ook op mijn studentennummer.

Maar weet je het echt zeker dat als ik gewoon mijn bestelformulier inlever zonder die boektitels dat ze er dan niet naar vragen en om extra kosten vragen?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 09:04
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
anjali schreef op 31-08-2005 @ 09:48 :
Ja maar als je op order history klikt staan die twee boeken er wel nog steeds bij (ik heb het via microsoft word gewoon niet erbij gezet) en de boeken staan natuurlijk ook op mijn studentennummer.

Maar weet je het echt zeker dat als ik gewoon mijn bestelformulier inlever zonder die boektitels dat ze er dan niet naar vragen en om extra kosten vragen?
Je hebt pm
__________________
Whatever
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 20:44
anjali
anjali is offline
Hoort een bestellijst bij de JFR er zo uit te zien?:

You have ordered (studentnummer)

Book_id Title ISBN Price Date
49 P.A.M. Mevis, Capita strafrecht, vierde druk, Ars Aequi Libri, Nijmegen 2004 9069165112 44.10 24-8-2005 12:35:07
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Welke Wetbundel nodig?
Cartman88
11 22-08-2008 01:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.