Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 18:05
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Ik hoorde pas geleden van iemand dat je door het halen van je propodeuse een lotingsklasse omhoog gaat als de studie relevant is, klopt dit? (ga ik van klasse D naar C, toch voordelig)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2004, 18:09
Verwijderd
Ja, bijvoorbeeld voor geneeskunde. Als je daarbij een HBO-V propedeuse hebt gehaald wordt je bij de lotingen ingedeeld bij lotingsklasse C. Alleen of dat zo blijft weet ik niet, ik geloof dat ze de instroom van HBO-ers naar het WO lastiger willen maken, maar het fijne weet ik er niet van.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 03-03-2004 @ 19:09:
Ja, bijvoorbeeld voor geneeskunde. Als je daarbij een HBO-V propedeuse hebt gehaald wordt je bij de lotingen ingedeeld bij lotingsklasse C. Alleen of dat zo blijft weet ik niet, ik geloof dat ze de instroom van HBO-ers naar het WO lastiger willen maken, maar het fijne weet ik er niet van.
(Zij doet farmacie, uni.)

Ontopic: ik weet het niet, maar als dat zo is zou dat wel fijn zijn. Dat geeft de mogelijkheid om een jaartje bv. bmw/farmacie te studeren en dan in een hogere lotingsklasse mee te doen voor geneeskunde.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:48
misser
misser is offline
Als je je propedeuse hebt gehaald, kom je in lotingsklasse C terecht. Alleen kent farmacie geen echt propedeuse meer (in de zin van propedeuse-examen en -diploma) en heb je daar dus ook niks aan voor je lotingsklasse.

Ik wou namelijk ook op deze manier een lotingsklasse hoger komen (heb ook paar maandjes farmacie gedaan), maar omdat dat niet kon en ik de studie ook niet echt leuk vond, ben ik er maar mee gestopt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Maar je komt niet erg hoog, het is dus alleen gunstig als je een 'slecht' eindexamengemiddelde had...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 20:40
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
misser schreef op 03-03-2004 @ 19:48:
Alleen kent farmacie geen echt propedeuse meer (in de zin van propedeuse-examen en -diploma) en heb je daar dus ook niks aan voor je lotingsklasse.
Volgens mij heb ik mijn propedeuse gehaald als ik al mijn studiepunten voor dit jaar haal (wat tot nu toe nog goed gelukt is)

En ik wil geen geneeskunde doen maar diergeneeskunde, heeft ook veel aansluiting
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 20:30
misser
misser is offline
Citaat:
MieX schreef op 03-03-2004 @ 21:40:
Volgens mij heb ik mijn propedeuse gehaald als ik al mijn studiepunten voor dit jaar haal (wat tot nu toe nog goed gelukt is)

En ik wil geen geneeskunde doen maar diergeneeskunde, heeft ook veel aansluiting
Dat is dus helaas niet zo... (ik wil ook diergeneeskunde doen). Ik heb daar nl de ibg over gebeld, je moet echt een propedeuse diploma krijgen. Je kan wel een bewijs krijgen waar in staat dat je al je studiepunten gehaald hebt, maar daar kunnen ze niks mee. (wat je ook kan doen, eerst je bachelordiploma halen, dan kom je WEL in lotingsklasse C )
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 20:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
misser schreef op 04-03-2004 @ 21:30:
(wat je ook kan doen, eerst je bachelordiploma halen, dan kom je WEL in lotingsklasse C )
Ja, dan ben je wel 3 jaar bezig...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 20:38
Verwijderd
Mensen, je kunt niet via een hbo-propedeuse instromen bij diergeneeskunde. Je kunt alleen meeloten als je N&G op vwo-niveau hebt gehaald.

Of wacht tot je 21 bent en doe toelatingsexamen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 20:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
zuster schreef op 04-03-2004 @ 21:38:
Mensen, je kunt niet via een hbo-propedeuse instromen bij diergeneeskunde. Je kunt alleen meeloten als je N&G op vwo-niveau hebt gehaald.

Of wacht tot je 21 bent en doe toelatingsexamen.
Nogmaals, de topicstarter studeert farmacie op universitair niveau en heeft dus al een VWO-diploma met profiel N&G.

Wat je zegt klopt trouwens wel.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 20:50
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
misser schreef op 04-03-2004 @ 21:30:
Dat is dus helaas niet zo... (ik wil ook diergeneeskunde doen). Ik heb daar nl de ibg over gebeld, je moet echt een propedeuse diploma krijgen. Je kan wel een bewijs krijgen waar in staat dat je al je studiepunten gehaald hebt, maar daar kunnen ze niks mee. (wat je ook kan doen, eerst je bachelordiploma halen, dan kom je WEL in lotingsklasse C )
Volgens mij krijg ik die wel, maar pas in september/oktober van het volgende jaar, heb ik dus weinig aan..
Volgens mijn tutor (zo noemen ze bij ons een mentor..) moet ik maar bij studiezaken kijken of ik een of ander bewijs kan krijgen dat ik mijn propodeuse gehaald heb, ik kan het altijd meesturen.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 09:31
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Tegenwoordig heeft het halen van een propedeuse 0,0 invloed meer op de indeling in lotingsklasse... helaas..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 16 jaar naar de universiteit? Ik heb hulp nodig!
Nathalie_10
2 09-08-2012 07:59
Algemene schoolzaken 'Parkeer'studie na uitloting Geneeskunde
Trebbor
40 04-05-2004 20:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.