Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2006, 13:10
Idiotique
Avatar van Idiotique
Idiotique is offline
Hey,

Mn pc is na een reparatie (harde schijf gecrashed) weer terug. Ik zet hem aan, en het eerste wat ik wil doen is de driver voor mn videokaart installeren (deze stond al in een mapje, dus die start ik gewoon). Het probleem, heel mn beeld is veranderd in een soort van blokjes, zo erg dat er niks herkenbaars te zien is, behalve wat kleuren.

Nu wil ik dus die driver zo snel mogelijk weer eraf flikkeren, maar in windows is dit vrijwel onmogelijk. Ik heb wel een cd met drivers, en die heb ik (met behulp van een andere pc en de installatiestappen opschrijven) geprobeerd te installeren maar dit lukte ook niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan doen? Is dit bijvoorbeeld in DOS mogelijk? Want in DOS is alles gewoon prima, zodra ik windows in kom is alles onherkenbaar.
__________________
www.livingwith2.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2006, 13:14
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wat voor stippen krijg je precies?

Probeer de boel te formatteren dan, anders is er maar een andere optie, namelijk driver cleaner maar dan moet je weer in windows zitten.

Of opstarten met een andere 3dkaart (pci) of iets anders.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 13:17
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Is het beeld ook klote als je in de veilige modus van windows xp zit?
(Tijdens het opstarten van de computer een paar keer op de F8-functietoets drukken)
Probeer vanaf daar je videodriver te installeren, Idiotique.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 13:20
Verwijderd
Ja, veilige modus zou ik ook als eerste proberen. Dan wordt nl. gewoon de standaard VGA-driver van XP gebruikt en heb je dus geen eigen accellerator-drivers van je kaart. Dat zou moeten werken.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 13:25
Idiotique
Avatar van Idiotique
Idiotique is offline
Hmm ik zie dat het in DOS ook niet helemaal okay is, paar letters zijn oranje en ik zie wat strepen.. de blokjes zijn niet echt puntjes, ik zie het meer als blokjes met lijnen ofzo.. lastig uit te leggen, en ik heb geen camera bij de hand.

Ik zit in ieder geval nu in veilige modus en dat werkt.. ff uninstallen dan.. ik hou jullie op de hoogte
__________________
www.livingwith2.com
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 13:41
Idiotique
Avatar van Idiotique
Idiotique is offline
Okay het heeft gewerkt

thanks guys!
__________________
www.livingwith2.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.