Oud 13-02-2014, 12:00
Marusio
Marusio is offline
Zoals de topic naam al aangeeft gaat dit topic over o.a. vliegtuig maatschappijen.

Wat zijn jou ervaringen met vliegtuigmaatschappijen, met welke heb je een keer mogen vliegen, waarheen, welke toestellen en met welke zou je graag nog een keer ergens mee naartoe gaan?

Ik heb zelf met meerdere maatschappijen mogen vliegen en heb, met uitzondering van enkele maatschappijen, zijn mijn vluchten zelf altijd goed bevallen.

Gevlogen met:
- Air Holland (Boeing 737-300) richting Gran Canaria (ES);
- Transavia (Boeing 737-200) richting Gran Canaria (ES), Lanzarote (ES), Kreta (GR);
- Martinair (MD11) richting Tenerife (ES);
- KLM (Boeing 737-800, Boeing 737-800, Embraer 190) richting Oslo (NO), Bergen (NO);
- SAS (Boeing 737-800, Boeing 737-700, Boeing 737-600, Airbus A320) richting Oslo (NO), Bergen (NO);
- Lufthansa (CRJ-700, Airbus A321) richting Frankfurt (DE), Schiphol (NL);
- Danish Air Transport A/S (ART-72-200) richting Florø (NO), Oslo (NO)

De vluchten zijn mij, met uitzondering van de vluchten met Transavia en Air Holland, zeer goed bevallen. Voornamelijk de vluchten van de KLM, SAS en Lufthansa zijn mij uitermate goed bevallen. Service bij de KLM en de Lufthansa kan ik niets slechts over zeggen, gezien dat naast het comfort ook de prijs mij absoluut telkens is meegevallen. De SAS daar tegen over is qua service misschien wel iets op aan te passen voor non-Eurobonus members. Voor een kopje koffie betaal je in sommige gevallen al snel 17 Noorse Kroon (NOK), omgerekend is dan een kleine €2,- als je vanaf een internationale luchthaven richting Noorwegen vliegt. Binnen het land zelf is daar naast de koffie wel gewoon gratis.

Voor mij persoonlijk vind ik het jammer dat Martinair is gestopt met hun passagiers vluchten, want ook dit was een, na mijn gevoel, perfecte vlucht en service. Transavia (en Air Holland dat niet meer bestaat) durf ik na mijn ervaringen bij KLM, Lufthansa en SAS niet meer te boeken eigenlijk. Mijn laatste keer met Transavia is mij zo slecht bevallen, in vergelijking met de hiervoor genoemde maatschappijen, dat ik, ondanks misschien de lage prijs, ik niet meer met deze maatschappij zou willen vliegen.

Danish Air Transport is voor enkele hier een maatschappij dat je hier in Nederland niet zal tegenkomen. Dit is een maatschappij dat vluchten uitvoert binnen Denemarken en Noorwegen op zowel internationale als nationale lijnen. De service is minimaal geweest op de vlucht waar ik op vloog, maar dit is niet erg geweest gezien de afstand die afgelegd moest worden, in combinatie met het type vliegtuig.

Persoonlijk zou ik zelf nog altijd een keer met o.a. Air Canada willen vliegen richting Canada. Dit omdat ik best goede berichten heb gehoord over Air Canada en daarnaast omdat dit voor mij alleen maar gunstig is gezien ik lid ben van het SAS Eurobonus systeem, waardoor o.a. deze maatschappij mij ook punten oplevert met alleen maar enkele extra's er bij aan.

Nou hierbij heb ik mijn meningen gegeven en ben nu eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie mening is over jullie eigen ervaringen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2014, 14:22
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Ik vlieg regelmatig met:

- Jetairfly België : heb de dreamliner al gehad en hun andere grote toestel, en verder de airbus geloof ik. Met hen naar Mexico gevlogen (zeer goede prijs-kwaliteit, en voor 20€ extra een enorme beenruimte), naar Tenerife, Malaga, Istanboel... Niets op aan te merken.

- SN AIrlines (Brussels Airlines): meestal de korte vluchtjes, afgelopen 2 jaar Berlijn, Barcelona, Praag, binnenkort Bilbao : niets op aan te merken, je vliegt snel en vrij goedkoop. (voordien ook New York, enz)

- Etihad Airways: Brussel - Abu Dhabi ; Abu-Dhabi -Cochin (India): ik reis elk jaar naar Cochin, en Etihad blijft favoriet, met de miles tegenwoordig ook 10kg extra bagage en mooie cadeaus die je kan inruilen. Kwaliteit valt goed mee en overstapuren idem.

- Qatar Airways: Brussel - Doha ; Doha-Cochin / Kathmandu / Denpasar : mijn ervaring is dat de maaltijden minder lekker zijn dan Etihad, maar verder vaak één vand e goedkoopste vluchten en prijs wkaliteit goed, idem met overstaptijd in Doha

- Jetairway: de Indische maatschappij, prijs wkaliteit goed, maar voor Cochin zijn de overstaptijden slecht dus enkel in geval een rechtstreekse vlucht naar Delhi / Mumbai nodig is.

- Swissair: prijs kwaliteit goed, was brussel-zurich, zurich-delhi

- British Airways: vlucht zelf is goed, maar ik weiger nog via Londen te vliegen aangezien 4 op de 5 x ik oftewel bagage pas 5 dagen later krijg, of ik mijn connectievlucht mis.



Ik reis ongeveer 5-6 x per jaar, ik ga meestal voor zo goedkoop mogelijk en zo kort mogelijke reisduur en zo min mogelijke overstappen.

Type toestel maakt me niet uit en let ik ook niet op.

Ik zou graag nog wel een paar keer geupgraded worden op mijn Etihad vluchten naar Business class, aangezien je de stoel kunt omvormen naar een bed. (1x meegemaakt op vlucht Abu-Dhabi-Brussel)
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 13-02-2014, 15:28
beterlock
Avatar van beterlock
beterlock is offline
Van Schiphol naar Minneapolis en daarna door naar Salt Lake City in een Airbus A330 en daarna een 757-iets. Was business class dus prima.
Vervolgens met een 737 van Salt Lake City naar New York City in een A330, horrorvlucht met angstig kijkende cabin crew. Dit was allemaal Delta. Business Class is prima service, binnenlandse vluchten in de VS zijn schijt.
Toen moest ik nog naar huis, KLM 747. Heerlijke vlucht met gratis wodka in economy.

In november kleine rondreis gehad. Schiphol-Houston, na acht uur was ik kapot en toen moest ik nog 2,5 uur. In het vervolg met overstap dus, liefst noordoosten VS. Bediening was ook matig deze vlucht. KLM 747 maar wel een met kutstoelen.
Halve week later met een lege Delta MD88 van Houston naar Atlanta, magistraal vliegtuig.
Zelfde dag Delta 757 van Atlanta naar Orlando, ook prima vlucht, geen bump niets
Terug naar huis van Orlando naar Schiphol via Detroit, alles Delta, 757 tot aan Detroit en een Airbos A330 de plas over.
__________________
Beterlock, interwebsdetective, can I take a look around? oh what a fool I am to ask, of course I can!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2014, 16:41
feniks
feniks is offline
Flybe: ams- southhampton. Goedkoop. Geen service, maar voor die korte vlucht ook niet noodzakelijk.
KLM: NL-Finland. Prima.
KLM: NL-Kaapstad. Prima
Cathay Pacific: NL- Hong Kong- Auckland vv. Prima
Easyjet: NL-London Luton. Goedkoop, geen service, maar net als Flybe: zo kort dat ik dat niet noodzakelijk vind.
TAP: NL-Lissabon. Prima.

Ik maak me niet druk om service. Wat ik verwacht is dat als er iets is (een van de Flybe vluchten was vertraagd door bizar winterweer) dat ik goed geinformeerd word. En dat gebeurde.
Eten boeit me niet. Prima als het er is, en dan eet ik dat met smaak op. Als ik haute cuisine wil, ga ik wel naar een michelinrestaurant. Maar voor de rest, ik rol me op in mijn stoel, en als we geland zijn, maakt een wonderschone stewardess me wel wakker.
Prima concept
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.