Oud 27-04-2005, 19:08
Verwijderd
Ik heb echt vreetbuien (waar ik eigenlijk zelden aan toe geef - of anders probeer het gezond te houden) en vreselijke lekkere trek. Het liefst zou ik me continu volproppen met allerlei vieze, vette, zoete dingen.
Oud 27-04-2005, 19:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2005 @ 20:08 :
Ik heb echt vreetbuien (waar ik eigenlijk zelden aan toe geef - of anders probeer het gezond te houden) en vreselijke lekkere trek. Het liefst zou ik me continu volproppen met allerlei vieze, vette, zoete dingen.
Ik ook. Ik word ook bijna nooit misselijk, dat zou wel helpen namelijk. Lekker jezelf ergens ziek in eten zodat je 't nooit meer hoeft, dat zou ideaal zijn
Oud 27-04-2005, 19:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Damn, vanavond friet gegeten met de gang. Ik had gister al pizza gegeten en ik was vandaag echt in zo'n bui dat ik blij en tevreden was met mezelf en mijn figuur, echt een gaaf gevoel geeft dat. Dan kan dat bakje friet en die viandel er ook nog wel bij opzich. Morgen begin ik weer met gezond eten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-04-2005, 19:24
Mara
Mara is offline
Oh, werd laatst gevraagd hoe vaak men pizza eet?

Ik praktisch nooit. Wij eten het iig bijna nooit als avondeten, want m'n ouders vinden dat 't niet vult. Maximaal 2x per jaar.

's Avonds delen we nog wel 's 1 of 2 pizza's, maar ik neem meestal niet. Misschien 3x in 't jaar een kwart pizza.

Totaal misschien 3 pizza's in 't jaar ofzo.

Patat? Lust ik niet. Eet ik bijna nooit. Bij de McDonalds kom ik haast nooit.

Enige fast-food wat ik soms eet ik chinees, maar dan blijft 't meestal bij Nasi Goreng en een enkele keer tomatensoep.
Oud 27-04-2005, 19:26
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-04-2005 @ 20:24 :


Enige fast-food wat ik soms eet ik chinees, maar dan blijft 't meestal bij Nasi Goreng en een enkele keer tomatensoep.
Is Chinees zo slecht dan? Ik eet het niet vaak, maar als ik het eet wel altijd heel veel omdat ik het zo lekker vind. Maar mijn moeder vindt het te duur dus daarom eten we het eigenlijk niet meer, misschien 4x per jaar.
Oud 27-04-2005, 19:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 27-04-2005 @ 20:26 :
Is Chinees zo slecht dan? Ik eet het niet vaak, maar als ik het eet wel altijd heel veel omdat ik het zo lekker vind. Maar mijn moeder vindt het te duur dus daarom eten we het eigenlijk niet meer, misschien 4x per jaar.
Ligt eraan wat je neemt. Wat bami of nasi oid is niet zo erg. Maar een loempia is bijv. wel weer heel vet. Gewoon even bekijken dus

Heb trouwens valtaf.nl profielen in de beginpost gezet die ik weet, heeft iemand hier nog een profiel en staat het er niet bij PM me dan maar even
Oud 27-04-2005, 19:34
sheepdog
sheepdog is offline
Ik ga trouwens volgende week gourmetten. Ik ga er gewoon van genieten dus lekker veel eten met wijntje er bij enzo. Maar toch vroeg ik me af of iemand tips heeft om niet telkens zoveel olie/boter in het pannetje te hoeven gooien? En heeft iemand toevallig nog lekkere gourmettips?
Oud 27-04-2005, 19:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 27-04-2005 @ 20:34 :
Ik ga trouwens volgende week gourmetten. Ik ga er gewoon van genieten dus lekker veel eten met wijntje er bij enzo. Maar toch vroeg ik me af of iemand tips heeft om niet telkens zoveel olie/boter in het pannetje te hoeven gooien? En heeft iemand toevallig nog lekkere gourmettips?
Ben bang dat gourmetvlees toch meestal wel vet is.
Gebruik olie, heb je maar heel weinig van nodig in principe.
Oud 27-04-2005, 19:39
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-04-2005 @ 20:35 :
Ben bang dat gourmetvlees toch meestal wel vet is.
Gebruik olie, heb je maar heel weinig van nodig in principe.
Wij gebruiken altijd gewoon kip, kalkoen, gewoon gehakt zonder iets er in en gepaneerde schnitzels in stukjes (Die aten we vroeger elke week maar nu alleen nog maar bij gourmetten), dus niet van die gourmetschalen die inderdaad vet zijn.
Oud 27-04-2005, 19:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 27-04-2005 @ 20:39 :
Wij gebruiken altijd gewoon kip, kalkoen, gewoon gehakt zonder iets er in en gepaneerde schnitzels in stukjes (Die aten we vroeger elke week maar nu alleen nog maar bij gourmetten), dus niet van die gourmetschalen die inderdaad vet zijn.
Ah ok. Ik werk in een supermarkt, zie ik wel van die schalen voorbij komen en ik zie toch voornamelijk vet spul.

Kip en kalkoen is zeker goed. Schnitzel is wel goed, maar gepaneerd is stukken minder. Gehakt, runder of half-om-half? Runder is beter
Oud 27-04-2005, 19:52
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-04-2005 @ 20:41 :
Ah ok. Ik werk in een supermarkt, zie ik wel van die schalen voorbij komen en ik zie toch voornamelijk vet spul.

Kip en kalkoen is zeker goed. Schnitzel is wel goed, maar gepaneerd is stukken minder. Gehakt, runder of half-om-half? Runder is beter
Daarom eten we die gepaneerde schnitzel nog maar 2x per jaar. (En ook omdat mijn zus en ik die zeg maar hebben 'tegengegeten' omdat we het eerst elke week aten, heb ik trouwens met gruwelijk veel eten omdat mijn moeder nooit gevarieerd kookte .) Ik weet niet wat voor gehakt het is maar ik ga waarschijnlijk mee inkopen doen dus dan zal ik er op letten.
Oud 27-04-2005, 19:54
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaag is wat anders uitgevallen dan verwacht
09.15 : 60gram bruin brood met 30gram 20+kaas, een appel
11.15 : 200gram aardappelen met 200gram prei (in klein beetje boter) en 100gram biefstuk (in kl olijfolie)
12.30 : sinaasappel
13.30 : klein beetje zoute koekjes
18.00 : 2 bb met 20+ kaas , een appel en een klein vanille/chocoladewafeltje ( )
20.30 : 2bb met effi en 2bb met een grote snee vette kaas(alweer ), 20 gram musli en een banaan

Nu zit ik zeker al aan 1600-1700 cal en ik heb nog honger ... Ik heb een grote bak zelfgemaakte soep ontdooid (denk een klein litertje ofzo ) en die ga ik nu opeten
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 27-04-2005, 19:59
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
kellytje schreef op 27-04-2005 @ 20:54 :
een klein vanille/chocoladewafeltje ( )
Joh dat maakt toch niets uit! Het was er maar eentje en het was een kleine! En dan nog, gun jezelf van tijd tot tijd gewoon iets lekkers
Oud 27-04-2005, 20:26
Nuck
Nuck is offline
Oke ik heb me net misselijk gegeten in chocoladekoekjes

Voor de rest vandaag wel goed gegeten, maar toen ik eenmaal een koekje pakte ging het fout . Ik heb wel een uur getennist en een uur gefietst, dat scheelt weer een beetje.
__________________
As if!
Oud 27-04-2005, 20:39
Verwijderd
Ochtend:
2 meergranenpistolets met halfvolle boter en halvajam
1 banaan

Middag:
500 gram magere biogardekwark
2 mandarijnen
25 gram geitenkaas
3 meergranenboterhammen met halvajam

Avond:
2 Valess mild gekruide filets
1 appelflap

1535 kcal
184 gram Kh
110 gram E
37 gram V

Ik weet niet zeker of dit wel klopt. Allerlei sites geven voor een appelflap namelijk 146 kcalorieën, maar ik heb het idee dat er in een appelflap meer kcalorieën moeten zitten. Weet iemand dit?
Oud 27-04-2005, 20:41
Mara
Mara is offline
@DS: Discussie is al eens eerder geweest, blijkt idd meer te zijn. Je kan er zo'n 300 ofzo voor rekenen dacht ik.
Oud 27-04-2005, 20:43
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-04-2005 @ 21:41 :
@DS: Discussie is al eens eerder geweest, blijkt idd meer te zijn. Je kan er zo'n 300 ofzo voor rekenen dacht ik.
Ah, maar iig heb ik niet zo goed gegeten
Oud 27-04-2005, 20:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 27-04-2005 @ 21:43 :
Ah, maar iig heb ik niet zo goed gegeten
Je had wel wat meer vast voedsel mogen nemen bij 't avondeten, waar zijn groenten en iets van aardappels/rijst/pasta?

Ook had je bijv. in de avond nog wat kwark kunnen nemen.

Kom je op zo'n 1700kcal, mits je die appelflap niet had genomen. Dat is voor jou een goede hoeveelheid aangezien je een jongen bent, en met 1700 valt zelfs een vrouw nog af.
Oud 27-04-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-04-2005 @ 21:45 :
Je had wel wat meer vast voedsel mogen nemen bij 't avondeten, waar zijn groenten en iets van aardappels/rijst/pasta?

Ook had je bijv. in de avond nog wat kwark kunnen nemen.

Kom je op zo'n 1700kcal, mits je die appelflap niet had genomen. Dat is voor jou een goede hoeveelheid aangezien je een jongen bent, en met 1700 valt zelfs een vrouw nog af.
Mwah, ik vind 500 gram kwark per dag al redelijk veel. Ik wil er ook niet scheel van gaan zien he
Oud 27-04-2005, 20:49
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 27-04-2005 @ 21:48 :
Mwah, ik vind 500 gram kwark per dag al redelijk veel. Ik wil er ook niet scheel van gaan zien he
Ik heb een keer een kilo in 1x opgegeten Maar ik ben d'r dan ook verzot op.

Je had anders misschien die kwark in 2 delen kunnen doen, 250g voor 's avonds.
Oud 27-04-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-04-2005 @ 21:49 :
Ik heb een keer een kilo in 1x opgegeten Maar ik ben d'r dan ook verzot op.

Je had anders misschien die kwark in 2 delen kunnen doen, 250g voor 's avonds.
Wat is het voordeel van dat ik het in 2 keer eet, boven dat ik het in 1 keer opeet?
Oud 27-04-2005, 21:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 27-04-2005 @ 22:04 :
Wat is het voordeel van dat ik het in 2 keer eet, boven dat ik het in 1 keer opeet?
Betere verdeling, sneller metabolisme.

's Avonds geen honger. Ik weet niet hoe 't bij jou zit, maar ik kan niet slapen op een volledig lege maag
Oud 27-04-2005, 21:08
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-04-2005 @ 22:07 :
Betere verdeling, sneller metabolisme.

's Avonds geen honger. Ik weet niet hoe 't bij jou zit, maar ik kan niet slapen op een volledig lege maag
Nee, ik ook niet.

Irritant is dat. Soms word ik gewoon 's nachts wakker met heel veel honger en dan moet ik gewoon eerst wat eten voordat ik weer kan slapen. Dat is het nadeel van een metabolisme hebben
Oud 27-04-2005, 21:14
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 27-04-2005 @ 22:08 :
Nee, ik ook niet.

Irritant is dat. Soms word ik gewoon 's nachts wakker met heel veel honger en dan moet ik gewoon eerst wat eten voordat ik weer kan slapen. Dat is het nadeel van een metabolisme hebben
Ik ken 't, ik ken 't. Of ik word 's ochtends wakker en dan ben ik helemaal gammel en heb ik gewoon buikpijn van hoe leeg m'n buik is
Oud 27-04-2005, 21:40
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
@ Meelfriek: Ik vind het leuk dat alle valt-af profielen in de beginpost staan

__________________
没有什么不能够面对!
Oud 27-04-2005, 22:20
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ik heb na het tennissen nog 3 boterhammen gegeten
Een met 30+kaas, een met pasta en een met halvajam.

Hiermee kom ik vandaag wel boven de 1900 kcal uit, maarja ik kan er nu toch niks meer aan veranderen en bovendien heb ik gesport.

Ohja Meelfriek, ik was zo dom om niet eerst ff te kijken of mijn naam al in het lijstje van valtaf.nl-ers stond voordat ik je pm-de. Mijn excuses Leuk idee trouwens
__________________
Oud 28-04-2005, 06:15
11568
11568 is offline
Gisterr...weet ik niet meer precies. In elk geval ook 500 gram magere kwark

Vandaag ontbijt ik met 2 boterhammen met kaas [48+ trouwens] en halvarine, beker thee met melk as usual, en ik neem zometeen nog een bak aardbeienyoghurt van Optimel.
Oud 28-04-2005, 06:54
moontje16
moontje16 is offline
vandaag begonnen met:
3 bb (grote!)
2x 30+kaas
2x rookvlees
glaasje coolbest
glaasje water
plak peperkoek

al best veel he
Oud 28-04-2005, 07:11
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-04-2005 @ 16:50 :
je hebt gewoon vet nodig... dus niets aan de hand .
Neuh, maar kan me voorstellen dat vis uit de oven gezonder is.
Oud 28-04-2005, 08:32
Verwijderd
Ik zit onder de 65!!
Oud 28-04-2005, 08:41
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 28-04-2005 @ 09:32 :
Ik zit onder de 65!!
gefeliciteerd!
Oud 28-04-2005, 08:43
kliwie
kliwie is offline
ben erg verkouden dus dacht laat ik eens een fruitshake maken. heb alleen beetje teveel erin gegooid

sap van 1 grapefruit
sap van 2 kleine perssinaasappels
2 kiwi's in stukjes gesneden.

hier hadden toch zeker 2 mensen van kunnen drinken maarja het was wel erg lekker zeg en gezond.
Oud 28-04-2005, 08:49
Verwijderd
Op de weegschaal bij mn vriend thuis ben ik 1,5 kilo lichter!!
Mja, dan kom ik thuis en weeg ik weer gewoon 67,3 (vandaag dan..)
Oud 28-04-2005, 09:29
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 28-04-2005 @ 09:41 :
gefeliciteerd!
danku
Oud 28-04-2005, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Koel schreef op 28-04-2005 @ 09:49 :
Op de weegschaal bij mn vriend thuis ben ik 1,5 kilo lichter!!
Mja, dan kom ik thuis en weeg ik weer gewoon 67,3 (vandaag dan..)
een paar maanden geleden (vlak na de examens) had ik al een hele tijd niet meer op de weegschaal gestaan, en de eerste keer dat ik er eentje tegenkwam (bij m'n vriend thuis dus) ging ik erop staan en woog ik bijna drie kilo minder! en toen kwam ik thuis en woog ik terug drie kilo meer... en de weegschaal bij ons thuis geeft hetzelfde als die bij m'n oma én bij de dokter, dus spijtig genoeg had die wél gelijk... dat was kut hoor maar nu weeg ik dus écht 64.7
Oud 28-04-2005, 09:32
edinora
Avatar van edinora
edinora is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-04-2005 @ 15:00 :
cijfertjes zeggen wel iets en voor ons kunnen we een stuk beter inschatten hoe nodig het is dat je wil afvallen.

Maar hoeveel wil je op een dag gaan eten en hoeveel eet je nu?

cijfertjes zeggen wel iets ja, maar ik heb niet zo'n behoefte aan wegen. NODIG om af te vallen....neuh, want echt serieus overwicht heb ik niet, maar dat vind ik van jou als ik je foto's zie ook niet. ik ben gewoon nu iets dikker dan dat ik normaal ben, dus er mag gewoon een beetje af. MAar het gaat me vooral eigenlijk om beter voor mijn lichaam te zorgen en weer te gaan sporten en gezond te eten.

Nu eet ik heel onregelmatig, en te weinig groente/fruit/brood, en teveel snacks/junkfood/chocola. Ik wil gewoon weer een normaal eetpatroon, je kent het wel, de 5 boterhammen, de 2 ons groente, de 2 stuks fruit, de vleesvervangers (ben vegetarisch), etc.
__________________
mmm skyscraper i love you
Oud 28-04-2005, 09:41
Verwijderd
Ik heb die valtaf.nl-profielen bekeken en realiseer me dat ik eigenlijk de enige ben met overgewicht hier.
Oud 28-04-2005, 09:47
edinora
Avatar van edinora
edinora is offline
toch maar gewogen, want was te nieuwsgierig.
Ik weeg nu 78 kg bij een lengte van 1.78 m. Het valt me aan de ene kant mee, want ik had 80 verwacht, en ik mag van mezelf niet boven de 80 komen, maar wil toch wel wat eraf.
de reden waarom ik me eigenlijk liever niet weeg is omdat ik me teveel door cijfertjes laat leiden, maar ok, was nu te nieuwsgierig.

Gisteren was een heeeeele slechte dag. Alleen mijn ontbijt ging goed, maar toen kreeg ik van een huisgenoot The Sims te leen en werd een beetje verslaafd, waardoor ik de hele dag achter de computer gezeten heb met snackjes en chocola en zelfs niet gekookt heb.
Spel maar weer terug ingeleverd en vandaag begonnen met 2 volkorenboterhammen met halvajam en een peer, plus water.

Ik hoop vanavond het te kunnen opbrengen om te gaan hardlopen, want dat heb ik al in geen eeuwen gedaan, en ik moet in iedergeval van mezelf een voedzame maaltijd maken.
__________________
mmm skyscraper i love you
Oud 28-04-2005, 09:54
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 28-04-2005 @ 10:41 :
Ik heb die valtaf.nl-profielen bekeken en realiseer me dat ik eigenlijk de enige ben met overgewicht hier.
Beter kijken
Oud 28-04-2005, 09:55
Mara
Mara is offline
@blurred: Vond 't zelf ook wel goed idee, heb je snel overzicht en je kan zien wie de (redelijk) vast posters zijn hier

@Dreamzy: Geeft niet hoor
Oud 28-04-2005, 10:04
sheepdog
sheepdog is offline
Hmmmm. Ik denk dat ik zo ongeveer weet waardoor ik mezelf dik vind terwijl ik dat feitelijk niet ben. (Met uitzondering van buik.) Mijn twee exen waar ik een serieuze relatie mee had hebben mij allebei gedumpt voor meisjes die 45kg wegen bij een lengte van 1.65-1.70 ofzo. Dus superdun en superlicht en dat vonden ze dan ook leuk om herhaaldelijk tegen mij te zeggen.
Oud 28-04-2005, 10:05
Mara
Mara is offline
Ik ga zo trouwens ontbijten (als m'n eieren gekookt zijn ) met 2 bruine boterhammen en daarop 2 gekookte eieren, heerlijk. Wel 308kcal, maar op een goede manier
Oud 28-04-2005, 10:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 28-04-2005 @ 11:04 :
Hmmmm. Ik denk dat ik zo ongeveer weet waardoor ik mezelf dik vind terwijl ik dat feitelijk niet ben. (Met uitzondering van buik.) Mijn twee exen waar ik een serieuze relatie mee had hebben mij allebei gedumpt voor meisjes die 45kg wegen bij een lengte van 1.65-1.70 ofzo. Dus superdun en superlicht en dat vonden ze dan ook leuk om herhaaldelijk tegen mij te zeggen.


Zulk gepraat kan heel je zelfbeeld naar de kloten helpen, ik weet 't.
Oud 28-04-2005, 10:31
gewoonik
gewoonik is offline
om de een of andere reden lukt t me gewoon niet om normaal te eten.. we hebben geen snoep en koek in huis dus dat scheelt, maar dan wil ik toch iets lekkers en dan ga ik maar veel boterhammen eten..
bah.
ik heb niet de discipline om na 2 of 3 boterhammen te stoppen en iets anders te gaan doen.
en nu heb ik ook zoiets van nouja boeien de rest van de dag kan nu ook wel gewoon slecht gaan qua eten, maakt toch niet meer uit..
Oud 28-04-2005, 10:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 28-04-2005 @ 11:31 :
om de een of andere reden lukt t me gewoon niet om normaal te eten.. we hebben geen snoep en koek in huis dus dat scheelt, maar dan wil ik toch iets lekkers en dan ga ik maar veel boterhammen eten..
bah.
ik heb niet de discipline om na 2 of 3 boterhammen te stoppen en iets anders te gaan doen.
en nu heb ik ook zoiets van nouja boeien de rest van de dag kan nu ook wel gewoon slecht gaan qua eten, maakt toch niet meer uit..
Geeft niet. Doe het in stapjes.

Het snoep is weg, probeer dat eerst. Dan eet je maar veel boterhammen, dat maakt niet uit, leer jezelf eerst aan om geen ongezonde dingen te eten. Brood met mager beleg is niet erg. Fruit ook niet.

Als dat goed gaat kan je gaan proberen om bijv. wat minder boterhammen te nemen
Oud 28-04-2005, 10:46
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 11:34 :
Geeft niet. Doe het in stapjes.

Het snoep is weg, probeer dat eerst. Dan eet je maar veel boterhammen, dat maakt niet uit, leer jezelf eerst aan om geen ongezonde dingen te eten. Brood met mager beleg is niet erg. Fruit ook niet.

Als dat goed gaat kan je gaan proberen om bijv. wat minder boterhammen te nemen
inderdaad. zolang je brood met goed beleg eet is het niet erg. er zitten veel vezels in en dergelijke. ga straks gewoon lekker wandelen het is er super weer voor! dan vergeet je het eten even en ben je ook lekker buiten. als je terug bent voel je je een stuk beter. (ik kan altijd beter nadenken over eten als ik geen eten in de buurt heb dan wanneer het naast me staat)
Oud 28-04-2005, 10:57
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 11:22 :


Zulk gepraat kan heel je zelfbeeld naar de kloten helpen, ik weet 't.
Inderdaad... Terwijl ik zelf ook wel weet dat zij gewoon niet gezond zijn, zo dun/licht, en dat ik wel een gezond gewicht heb (mijn bmi is zelfs al aan de lage kant). Maar soms, zoals nu, heb ik van die inzinkingen... Bah ik voel me echt vreselijk klote.
Oud 28-04-2005, 10:57
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Ik doe vanaf nu ook mee! Niet zozeer omdat ik nou echt veel te zwaar ben, opzich valt dat wel mee (78 kilo op 1.85, afgelopen drie weken wel 6 kilo aangekomen op vakantie, echt als een beest lopen vreten) maar omdat mijn moeder me heeft uitgedaagd dat ik de discipline niet zou kunnen opbrengen om te lijnen (ze lijnt zelf namelijk ook) Overigens vind ik het zelf ook wel prettig. Ik merk gewoon bij het sporten dat ik 6 kilo extra aan het meeslepen ben ten opzichtje van zeg maar een maand geleden, dat doet mijn prestaties niet ten goede.

Als norm heb ik 70 kilo gezet. En ja ik weet het, dat is niet zo zwaar met 1.85 en daarom ook niet zo makkelijk, dus daar zal veel beweging bij om de hoek moeten komen kijken denk ik zo? Op moment zit ik op BMI van 22.8 en dat wordt dan 20.5, lijkt me opzich nog perfect binnen de gezonde normen.

Verder wordt het gewoon volledige onthouding van zoetigheid, niet meer als een bezetene drinken bij het uitgaan, en de porties eten iets kleiner maken. Geen crashdieëten of dat soort onzin. Wil dit een maandje aanzien en kijken of ik daar mee verlies.

Ben paar dagen terug begonnen en een dag zag er ongeveer zo uit:

Ochtend:
- 2 boterhammen in de ochtend a la 50 gram met een dun laagje philedelphia light (zal niet veel inzitten denk ik)
- glas vruchtensap a 100/150 ml (60-90 kcalorieën per glas)

Middag:
- Bak magere yoghurt met magere vruchtenyoghurt, halve banaan en crusli (ik denk pakweg 250 kcalorieën)

- Later in de middag kreeg ik meestal trek dus nog een boterham a 25 gram, eveneens met philedelphia light

Avond:
- Anderhalf keer opscheppen, gebasseerd op wat mijn vader en moeder eten (ik ben meer een avondeter dan een ochtend of middageter, dus ik denk dat die anderhalf keer er wel af kan maar misschien moet ik dat ook minderen).

Later op de avond:
- Pakje droge crackertjes met kruiden (ja noem het maf, maar ik vind het lekker). Volgens mij zit daar echt niks in, 25-50 kcalorieën, het zal weinig zijn. Het is dat ik dan gewoon zin heb om iets te eten

- Wat later op de avond krijg ik meestal weer wat trek en neem ik als toetje afwisselend nogmaals een bakje magere yoghurt met magere vruchtenyoghurt, halve banaan en crusli (pakweg 200 kcalorieën), maar heb ook wel gewone vla genomen maar dat is vanaf nu , of wat fruit (kiwi, aarbeien, mango en met name)

Wat denken jullie, kom ik er zo, doe ik iets fout (ik heb geen ervaring behalve dat van mijn moeder) etc.? Ik hoor het graag (als iemand de moeite neemt dit hele verhaal te lezen dan he ).

Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 11:00.
Oud 28-04-2005, 11:01
Verwijderd
dus je bent een jongen van 1.85, en op de hele dag eet je
3 boterhammetjes
beetje fruit, beetje yoghurt, paar crackertjes, klein glaasje sap
avondeten

en dat vind je dan géén crashdieet?
Oud 28-04-2005, 11:02
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-04-2005 @ 12:01 :
dus je bent een jongen van 1.85, en op de hele dag eet je
3 boterhammetjes
beetje fruit, beetje yoghurt, paar crackertjes, klein glaasje sap
avondeten

en dat vind je dan géén crashdieet?
Ik at sowieso nooit zoveel, alleen dat ik nogal veel zoop en snoepte... En in de vakantie ongeveer 3x zoveel gegeten dan normaal dus toen kwam het er nogal snel aan.

Maar, kom ik op deze manier voedingsstoffen tekort? Dan was dat namelijk voorheen ook het geval, behalve dat ik gewoon veel snoepte en zoop (wat ik toen overigens wel kon hebben omdat ik meerdere keren per week sport). Ik heb eigenlijk simpelweg de zoetigheid volledig weggestreept en 2 á 3 boterhammen in de middag vervangen met yoghurt, en in de avond wilde ik omdat ik trek me nog wel eens volstouwen met snoep dus daar heb ik ook een bak yoghurt ingegooid.

Nog wat geedit: ik dronk en drink sowieso altijd al veel water (liters per dag), dat helpt ook. Vroeger dronk ik elke ochtend een vol pak vruchtensap, maar dat heb ik op gegeven moment maar geschrapt en nu is het vooral water (en 's ochtends dan koffie, altijd zwart). En ja, ik heb mezelf wel eens op suikersiekte gecontroleerd vanwege het vele drinken en nee ik had het niet.

Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 11:08.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.