Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2007, 06:44
Dave123
Dave123 is offline
Gister tijdens het avondeten kreeg ik opeens een beetje last van een wazige/lichtachtige zicht aan de zijkant van mijn zicht.Na 10 minuten merkte ik dat die wazige/lichtachtige zicht erger was geworden en ik nu aan de zijkant van mijn zicht ook soort van "rimpels" zag , ik dacht dat als ik gewoon even rustig t.v zou kijken het wel voorbij zou gaan en dat ging het ook wel binnen 40 minuten.Maar omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt ging ik toch wel even naar me pa en ik vroeg dus aan hem wat er mis is , hij zei "Meestal begint migraine zo en het zou ook kunnen komen door de druk in je oog , als je na die rare zicht geen hoofdpijn hebt hoef je je geen zorgen te maken"

Maarja ik maak me dus nog bestwel zorgen omdat dit mij nog nooit is overkomen .. Ik heb wel even gelezen op internet en er stond dat je migraine kunt hebben zonder hoofdpijn met alleen die lichtjes (aura)

Weet iemand wat dit nou precies is ?


Bedankt,

Dave.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 08:00
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Nee, geen idee. Ik weet niet of je zicht kan vertroebelen door glaucoma (hoge oogdruk).

Het lijkt mij verstandig als je met een dokter gaat praten.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 08:51
Verwijderd
als ik heel erge hoofdpijn heb krijg ik ook wazige vlekken in mijn gezichtsveld en kan ik niet meer scherpstellen zegmaar, maar of dat ook kan zonder hoofdpijn weet ik niet. Ik zou misschien toch even naar een dokter gaan als dat blijft.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 13:17
Dave123
Dave123 is offline
Ik heb het even zitten navragen bij een aantal mensen , onder andere mijn biologie leraar die vroeger geneeskunde had gestudeert en die zei dat het waarschijnlijk "migraine sans migraine" was/is, Migraine sans Migraine betekend dat je alle klachten ervaart die iemand met migraine zou moeten ervaren behalve hoofdpijn.

Als ik het vaker krijg zal ik zeker even bij de huisarts langs gaan om zeker te weten dat het idd migraine sans migraine is maar als het hier bij blijft laat ik het wel zitten.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 15:12
Verwijderd
Ik herken wel iets in wat je zegt. Met name het langzaam opkomen van slecht zicht. Ongeveer twee jaar geleden had ik hier ook last van, meestal een of twee dagen voordat ik ongesteld werd. Ik ging eerst dubbel zien, daarna zag ik ook steeds minder omdat er een soort sneeuw voor mijn ogen kwam. Als ik dan een tijdje ging rusten ging het wel over, maar dan barstte ik wel van de hoofdpijn. Die ging pas weg als ik echt een tijd had geslapen.
Ik ben ermee naar de dokter geweest en die zei dat het inderdaad migraine was. Ik heb toen medicijnen gekregen die ik moest innemen zodra ik dubbel begon te zien. Ik heb ze een paar keer nodig gehad. Het slecht zicht werd minder, maar de hoofdpijn bleef. Tegenwoordig heb ik die migraine-aanvallen nog maar heel weinig, maar als ik ze heb dan probeer ik meestal even te slapen. Omdat die pillen te ranzig waren en ik echt last van hoofdpijn had, ben ik daar mee gestopt.

Dus, volgende keer raad ik je aan om even rust te nemen, even ogen dicht. Ga in ieder geval geen tv kijken, dat maakt het, bij mij iig, alleen nog maar erger. Ga even ergens zitten, zet rustige muziek aan en probeer je daar op te concentreren.
Succes.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 17:35
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik denk dat ik ook even langs de opticien zou gaan om je oogdruk oid te meten. Voor het geval dat...
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 06:48
19lotte93
19lotte93 is offline
ik zou ook niet weten wat dat moet zijn...

maar ik heb ook wel is wazig als ik te wijnig heb geslapen en dan moet ik gewoon die avond wat eerder naar mijn bed gaan en dan heb ik er ook geen last meer van.
__________________
...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Bang zijn dat mensen kunnen 'horen'/weten wat jij denkt.
Droomvlucht
13 15-10-2004 12:58
Psychologie Wat is dit?
~~dolce~~
14 06-09-2003 20:38
Eten & Drinken Weet er iemand wat Jeera is?
SuperSanne
3 30-07-2003 09:54
Seksualiteit dem, weet iemand wat het is ?
*InANna*
24 23-01-2003 18:06
Lichaam & Gezondheid weet iemand wat dit is?
sweet girl
4 02-02-2002 21:55
Psychologie wie ken mij helpen? of wie heeft dit ook?
god-is-a-lie
20 14-01-2002 15:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.