Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2007, 08:15
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
En hier weer verder (deel 20)

Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag (daar is dit topic voor)
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.

Voor algemene informatie: Het Voedingscentrum
Oud 13-11-2007, 17:02
Anuz
Anuz is offline
Oke.. wanneer plan jij je snelle suikers zoals fruit in?
Oud 14-11-2007, 07:11
Verwijderd
Wie is 'jij'? Of bedoel je het in het algemeen?

Zelf plan ik ze iig niet in, ik eet fruit wanneer ik er trek in heb.
(Ik vraag me trouwens af hoe snel de suikers in fruit precies zijn...
volgens mij zijn er veel 'snellere' suikers.)
Oud 14-11-2007, 07:23
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Fruit is toch juist niet van de snelle suikers?

Maar ik eet 's ochtends fruit bij mn ontbijt (vooral laatste tijd kiwi's), bij mn lunch altijd een appel.. En nu in deze tijd s avonds mandarijntjes. Aangezien ík maar beter mandarijntjes kan eten dan chips
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 14-11-2007, 09:25
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik weet niet of fruit onder 'snelle suiker' valt, daaronder versta ik meer dingen als een reep Mars. En die gebruik ik niet.
Wel neem ik soms een glas appelsap als ik me wat slap voel, alleen doe ik dat niet vlak voor een lange toets in verband met daling daarna.
Oud 18-11-2007, 19:17
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ik ben vandaag nogal ziekig en heb al een paar keer moeten overgeven. Als ik nu opsta en een stukje loop, ben ik erg duizelig en wankelig. Waar ligt dat precies aan?
Oud 18-11-2007, 20:01
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik denk dat dat gewoon ligt puur aan het feit dat je ziek bent en door het overgeven, dan heeft je lichaam een stuk minder energie en moet het heel actief zijn om alles er uit te gooien, daar door word je duizelig, net zoals wanneer je geslapen hebt en te snel op staat, maar het houdt alleen wat langer aan.

Beterschap trouwens!
Oud 18-11-2007, 20:05
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Dankje!
Nou hopen dat het na genoeg slaap weer wat beter is!
Oud 19-11-2007, 14:32
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Misschien hoort dit berichtje niet hier. Maar even 'zuchten'.

'zucht.' Ik helemaal moed verzameld om naar de dietist te gaan. Kom ik daar, zegt ze 'ja, ik weet eigenlijk ook niet wat je moet veranderen. Je eet goed zo, en je mag zeker niet minder gaan eten. Ook beweeg je al goed.'

OOOOH! DAAR HEB IK TOCH NIKS AAN!!?!?!?!

Heb gelijk een afspraak voor de huisarts gemaakt *alweer* of hij nog meer oplossingen heeft waarom ik dan wel stevig ben. Misschien is een bloedtest iets..

Frustratie!!!
Oud 19-11-2007, 15:10
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
Wat eet je nu op een dag zoal dan? (misschien eet je wel te weinig? )
En hoeveel beweeg je?
Oud 19-11-2007, 17:10
Anuz
Anuz is offline
Citaat:
Misschien hoort dit berichtje niet hier. Maar even 'zuchten'.

'zucht.' Ik helemaal moed verzameld om naar de dietist te gaan. Kom ik daar, zegt ze 'ja, ik weet eigenlijk ook niet wat je moet veranderen. Je eet goed zo, en je mag zeker niet minder gaan eten. Ook beweeg je al goed.'

OOOOH! DAAR HEB IK TOCH NIKS AAN!!?!?!?!

Heb gelijk een afspraak voor de huisarts gemaakt *alweer* of hij nog meer oplossingen heeft waarom ik dan wel stevig ben. Misschien is een bloedtest iets..

Frustratie!!!
Dan doe je toch iets fout, iedereen kan vet lozen. Als je stil komt te staan moet je misschien wel meer groenten eten en meer sporten... Eet je wel voldoende goeie vetten? Ben echt heel benieuwt hoe je voedingspatroon eruit ziet.
Oud 19-11-2007, 17:49
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ontbijt met 2 bruine boterhammen & light limonade.
's ochtends pakje wicky met 'schoolkoek'
Lunch met 2 bruine boterhammen en wicky.
's middags tussendoortje.
Avondeten is ong. 4x per week aardappelen, vlees en groente. Verder 1x in de week 3/4 pizza. En soms brood als avondeten, of rijst. Je weet hoe dat gaat.
en dan 's avonds nog 1x fruit.

Ik weet dat ik meer fruit moet eten.

Verder sport ik:
3x per week hardlopen,
1x per week 5 kwartier ballet
en ik geef 7 uur in de week turnles.

Iemand ideeën?
Oud 19-11-2007, 18:40
Mara
Mara is offline
Nee, dat is allemaal prima. Ik betwijfel echter of je stevig bent, eerlijk gezegd.

Ik zou zeggen, laat een goede vetmeting doen (dus met zo'n mooie tang) en kijk wat je vetpercentage is. Als dat al vrij laag is, dan zijn ze gewoon aan 't zeuren.
Oud 19-11-2007, 18:43
Verwijderd
Vraag eerst idd eens of je daadwerkelijk wel stevig bent. Misschien valt het best wel mee.

Twee jaar terug zat er een meisje in mijn klas dat modellenwerk deed. Ze was behoorlijk mager en zij kreeg ook te horen dat ze af moest vallen. Gelukkig zag ze in dat dat nergens op sloeg.
Oud 19-11-2007, 19:05
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Ontbijt met 2 bruine boterhammen & light limonade.
's ochtends pakje wicky met 'schoolkoek'
Lunch met 2 bruine boterhammen en wicky.
's middags tussendoortje.
Avondeten is ong. 4x per week aardappelen, vlees en groente. Verder 1x in de week 3/4 pizza. En soms brood als avondeten, of rijst. Je weet hoe dat gaat.
en dan 's avonds nog 1x fruit.

Ik weet dat ik meer fruit moet eten.

Verder sport ik:
3x per week hardlopen,
1x per week 5 kwartier ballet
en ik geef 7 uur in de week turnles.

Iemand ideeën?
Was jij niet idd fanatiek danseres? De druk om af te vallen is in die kringen abnormaal hoog. Volgens mij zelfs als je een normal of heel slank figuur hebt.
Oud 19-11-2007, 20:16
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ja pas op meisje, misschien kan je wat minder water drinken. (en dan geen light drank maar echt water)
__________________
Oud 19-11-2007, 20:54
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Was jij niet idd fanatiek danseres? De druk om af te vallen is in die kringen abnormaal hoog. Volgens mij zelfs als je een normal of heel slank figuur hebt.
Ja, dat ben ik. De dietiste zei dat inderdaad ook. Maarja, daar heeft de dansacademie geen boodschap aan. Maar, ik weet het. Ik ben voorzichtig. Geloof me. Maar lief dat jullie zo reageren.
Oud 19-11-2007, 21:39
Verwijderd
Citaat:
ja pas op meisje, misschien kan je wat minder water drinken. (en dan geen light drank maar echt water)
Bedoel je niet méér?

Dat is in elk geval wat ik zou zeggen, meer water/thee. En afwisselender avondeten. Ook eens pasta, (vaker) rijst, couscous, vegetarisch, een soep, enzovoorts. Kan echt helpen.
Oud 19-11-2007, 22:32
Anuz
Anuz is offline
DIT OKE?? Kom op zeg... Als je aanleg hebt om snel vet aan te zetten heb je echt het verkeerde eetpatroon gekozen...

Citaat:
Ontbijt met 2 bruine boterhammen & light limonade.
's ochtends pakje wicky met 'schoolkoek'
Lunch met 2 bruine boterhammen en wicky.
's middags tussendoortje.
Avondeten is ong. 4x per week aardappelen, vlees en groente. Verder 1x in de week 3/4 pizza. En soms brood als avondeten, of rijst. Je weet hoe dat gaat.
en dan 's avonds nog 1x fruit.

Ik weet dat ik meer fruit moet eten.

Verder sport ik:
3x per week hardlopen,
1x per week 5 kwartier ballet
en ik geef 7 uur in de week turnles.

Iemand ideeën?
Haal als eerste is uit je hoofd dat fruit altijd maar goed is! Licht eraan wanneer je het neemt...

- Begin de dag met een goed ontbijt. Hoe meer je 's ochtend eet hoe beter je verbranding op gang komt. Liever hier wat meer eten.
- Wicky = suikers = schrappen
- Weet niet wat er in 'schoolkoek' zit, als er suiker inzit --> schrappen. Eet liever brood met magere vleeswaren.- 's middags tussendoortje? Ja lekker.. suikers? --> schrappen en vervangen door brood met magere vleeswaren zoals kipfile/kalkoenfile/rosbief.
- Pizza = veel kaas = veel slechte vetten. Niet teveel eten dus. Liever pasta dan.
- Het liefst rijst als basis ipv brood.
- GROENTE - heel belangrijk. Neem er meer van. Houd je verbranding hoog.
- GOEDE VETTEN!! Ik zie ze nooit in schema's van mensen staan 'want ja, vet is toch fout' nee dat is het niet. Goeie vetten die in noten/vis zitten helpen je bij het afvallen. Wat je dus ook kan doen is bijvoorbeeld 's ochtends tussendoor 2 handjes nootjes nemen en een broodje ipv een koekje wat vol met suiker zit.
- Fruit = snelle suikers = niet erg mits op goeie tijdstip ingenomen. Een tijdstip waarop je eigenlijk altijd fruit kan eten is 's ochtends vroeg omdat dan je glycogeen voorraden aangevuld kunnen worden. Maakt hier dus niet uit of het 'piekt'. Zelfde geld voordat je gaat trainen, alleen dan verbruik je weer eerst het fruit en later pas vet.. als dat je doel is zou ik dit niet doen..

Door de simpele dingen aan te passen kan je dus al heel stuk vooruit gaan, het is maar net hoe erg je het zelf wilt. Ik zou als ik jou was ook op zoek gaan naar een andere dietist.
Groetjes
Oud 20-11-2007, 09:49
deoxyribose
deoxyribose is offline
Die wicky hoeft idd niet, en liever volkorenpasta/zilvervliesrijst dan de meer gangbare varianten. Maar 1x in de week pizza doet je echt geen kwaad. Ik ben het dan ook helemaal niet eens met de post hierboven eigenlijk. Het is ook niet goed om jezelf lekkere dingen compleet te ontzeggen.

Let wel op dat je ongezouten nootjes eet. Anders ben je nog steeds even ver van huis.
Oud 20-11-2007, 10:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Je zou maar al je suikers gaan schrappen, je mag toch ooit ook wel iets lekkers eten?

Er is mij aangeraden om volle yoghurt te eten ivm mijn maag, maar ik weet niet goed wanneer ik dat dan zou moeten eten. Want als je het als toetje doet, dan heb je ineens wel een stuk minder calorieën dan als je gewoon vla neemt of zo. Of werkt vla ook 'zuurbindend'? (vast niet )
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-11-2007, 10:54
deoxyribose
deoxyribose is offline
In fruit zit behalve suiker ook nog een heleboel andere goed dingen dus ik zou het zeker niet schrappen.

Calorieen zijn niet het enige belangrijke aan voeding. Die yogurts met '0% vet' zitten wel boordevol suiker.
Oud 20-11-2007, 12:22
splash-healthsh
splash-healthsh is offline
Citaat:
Ik weet niet of fruit onder 'snelle suiker' valt, daaronder versta ik meer dingen als een reep Mars. En die gebruik ik niet.
Wel neem ik soms een glas appelsap als ik me wat slap voel, alleen doe ik dat niet vlak voor een lange toets in verband met daling daarna.
fruit valt onder een snelle suiker ja!
Oud 20-11-2007, 12:25
splash-healthsh
splash-healthsh is offline
Citaat:
DIT OKE?? Kom op zeg... Als je aanleg hebt om snel vet aan te zetten heb je echt het verkeerde eetpatroon gekozen...



Haal als eerste is uit je hoofd dat fruit altijd maar goed is! Licht eraan wanneer je het neemt...

- Begin de dag met een goed ontbijt. Hoe meer je 's ochtend eet hoe beter je verbranding op gang komt. Liever hier wat meer eten.
- Wicky = suikers = schrappen
- Weet niet wat er in 'schoolkoek' zit, als er suiker inzit --> schrappen. Eet liever brood met magere vleeswaren.- 's middags tussendoortje? Ja lekker.. suikers? --> schrappen en vervangen door brood met magere vleeswaren zoals kipfile/kalkoenfile/rosbief.
- Pizza = veel kaas = veel slechte vetten. Niet teveel eten dus. Liever pasta dan.
- Het liefst rijst als basis ipv brood.
- GROENTE - heel belangrijk. Neem er meer van. Houd je verbranding hoog.
- GOEDE VETTEN!! Ik zie ze nooit in schema's van mensen staan 'want ja, vet is toch fout' nee dat is het niet. Goeie vetten die in noten/vis zitten helpen je bij het afvallen. Wat je dus ook kan doen is bijvoorbeeld 's ochtends tussendoor 2 handjes nootjes nemen en een broodje ipv een koekje wat vol met suiker zit.
- Fruit = snelle suikers = niet erg mits op goeie tijdstip ingenomen. Een tijdstip waarop je eigenlijk altijd fruit kan eten is 's ochtends vroeg omdat dan je glycogeen voorraden aangevuld kunnen worden. Maakt hier dus niet uit of het 'piekt'. Zelfde geld voordat je gaat trainen, alleen dan verbruik je weer eerst het fruit en later pas vet.. als dat je doel is zou ik dit niet doen..

Door de simpele dingen aan te passen kan je dus al heel stuk vooruit gaan, het is maar net hoe erg je het zelf wilt. Ik zou als ik jou was ook op zoek gaan naar een andere dietist.
Groetjes
pasta is ook niet goed, veel te veel koolydrathen,meer eiwitten eten..vooral brood,bruinbrood..goed gedoseerde vitaminen zijn belangrijk..visolie,omega3,b100,ester c.
Oud 20-11-2007, 13:34
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@splash-healthsh en Anuz:
Waar halen jullie deze 'wijsheid' vandaan? Lauwie101 eet prima als ze wat wil afvallen (wat weinig om op gewicht te blijven).

En splash-healthsh, ik weet niet wat jij hebt geleerd, maar
1. koolhydraten zijn niet slecht (té veel is natuurlijk nooit goed) en
2. bruinbrood is net zo goed koolhydraten als pasta en bevat echt niet zoveel eiwit . Daarnaast is volkorenbrood gezonder voor je spijsvertering.

@Vogelvrij: melk heeft ook een lichte zuurbindende werking, dus dat zou je ook kunnen proberen.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 20-11-2007, 14:43
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

@Vogelvrij: melk heeft ook een lichte zuurbindende werking, dus dat zou je ook kunnen proberen.
Ja melk, dat drink ik tegenwoordig minder omdat ik van dat goedemorgen drinkontbijt heb. Maar zou dat ook zo'n werking hebben? In elk geval heb ik nu wel wat yoghurt gekocht, weet nog niet op welk moment van de dag ik dat ga eten, dat moet ik nog even zien
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-11-2007, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Ja melk, dat drink ik tegenwoordig minder omdat ik van dat goedemorgen drinkontbijt heb. Maar zou dat ook zo'n werking hebben? In elk geval heb ik nu wel wat yoghurt gekocht, weet nog niet op welk moment van de dag ik dat ga eten, dat moet ik nog even zien
Maakt dat veel uit dan? Dat kan dan toch op elk moment?
Of moet per se in plaats van iets??
Oud 20-11-2007, 19:48
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Ja melk, dat drink ik tegenwoordig minder omdat ik van dat goedemorgen drinkontbijt heb. Maar zou dat ook zo'n werking hebben? In elk geval heb ik nu wel wat yoghurt gekocht, weet nog niet op welk moment van de dag ik dat ga eten, dat moet ik nog even zien
Je kunt het ook als ontbijt nemen, met ontbijtgranen of cruesli/muesli o.i.d. Of als tussendoortje kan het ook goed
__________________
Oud 20-11-2007, 20:54
Mara
Mara is offline
Citaat:
@splash-healthsh en Anuz:
Waar halen jullie deze 'wijsheid' vandaan? Lauwie101 eet prima als ze wat wil afvallen (wat weinig om op gewicht te blijven).
Theoretisch klopt het wel. Wicky bevat inderdaad veel suikers, en al die 'tips' kloppen inderdaad.

Het punt is alleen dat dat voor de meeste mensen niet háálbaar is. Alleen maar eten om het eten, en dus alleen maar supergezond, dat is niet goed. Tenzij je het echt leuk vindt ofzo.

Voor normaal gezond, om 't zo maar te zeggen, eet Lauwie101 prima. Weinig ongezonde troep, maar toch eens wat lekkers om het allemaal haalbaar en leuk te houden.
Oud 20-11-2007, 21:07
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Oew. Jullie zijn lief

Dankjewel!!!!
Oud 20-11-2007, 21:54
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
Theoretisch klopt het wel. Wicky bevat inderdaad veel suikers, en al die 'tips' kloppen inderdaad.

Het punt is alleen dat dat voor de meeste mensen niet háálbaar is. Alleen maar eten om het eten, en dus alleen maar supergezond, dat is niet goed. Tenzij je het echt leuk vindt ofzo.

Voor normaal gezond, om 't zo maar te zeggen, eet Lauwie101 prima. Weinig ongezonde troep, maar toch eens wat lekkers om het allemaal haalbaar en leuk te houden.
Ik bedoelde niet dat hun theorie slecht was (alle uitspraken los kloppen grotendeels wel), maar meer dat ze Laura's eetpatroon slecht durfden te noemen. Volgens mij is het inderdaad echt niet leuk meer als je al die regels opvolgt .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 21-11-2007, 09:51
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ik ben 7 weken begonnen met het aanpassen van mijn eetpatroon en als ik me houd aan mijn 'plan' kom ik qua kalorieën per dag aan ongeveer 1200-1300. Nou weet ik niet of jullie daar eigenlijk iets over kunnen zeggen, maar ik vroeg me toch af of dat misschien niet te weinig is? Ik wil niet op spaarstand gaan over een tijdje... Mijn bmi is trouwens 26.5

Als jullie willen checken wat ik op een dag eet kan je kijken op mijn valt af-pagina
__________________
Oud 21-11-2007, 10:16
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Dat is echt het minimum, richting crashdieet. Je kan beter wat meer eten, 1500 minstens, en daarbij lekker bewegen. Dan behoudt je het gewicht dat je bent afgevallen, ga je niet jojo-en.
Oud 21-11-2007, 10:29
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Dat is echt het minimum, richting crashdieet. Je kan beter wat meer eten, 1500 minstens, en daarbij lekker bewegen. Dan behoudt je het gewicht dat je bent afgevallen, ga je niet jojo-en.
Ik had al zo'n vermoeden... Dan ga ik toch eens wat meer inplannen, ik neem nu bijvoorbeeld zelden iets tussen ontbijt en lunch. Bedankt!
__________________
Oud 21-11-2007, 11:36
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
Ik wil graag eens tarly gaan proberen, ipv een keertje rijst... maar hoeveel gram ongekookte tarly moet ik dan nemen per persoon? Met rijst neem ik altijd 75 gram.
Alvast heel erg bedankt
Oud 21-11-2007, 11:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Maakt dat veel uit dan? Dat kan dan toch op elk moment?
Of moet per se in plaats van iets??
Nee, maakt verder niet veel uit, gewoon wat ik het handigst vind en het moet juist niet in plaats van iets, maar als extra (ik wil nog steeds zo'n zeven kilo aankomen). En ik had het nu inderdaad bij mijn ontbijt en gisteravond rond half tien ook nog. Ik merk alleen nog niet echt de maagpijnbestrijdende middelen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 21-11-2007, 13:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ik ben 7 weken begonnen met het aanpassen van mijn eetpatroon en als ik me houd aan mijn 'plan' kom ik qua kalorieën per dag aan ongeveer 1200-1300. Nou weet ik niet of jullie daar eigenlijk iets over kunnen zeggen, maar ik vroeg me toch af of dat misschien niet te weinig is? Ik wil niet op spaarstand gaan over een tijdje... Mijn bmi is trouwens 26.5

Als jullie willen checken wat ik op een dag eet kan je kijken op mijn valt af-pagina
Ik zou vooral wat meer brood inplannen, je krijgt nu maar 3 boterhammen binnen en dat is vrij weinig. Tussen 't ontbijt en de lunch bijv. nog een boterham Is goed voor de vezels enzo.

Verder is je avondeten wel vrij karig, zorg in ieder geval voor genoeg groente!
Oud 21-11-2007, 15:22
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Ik zou vooral wat meer brood inplannen, je krijgt nu maar 3 boterhammen binnen en dat is vrij weinig. Tussen 't ontbijt en de lunch bijv. nog een boterham Is goed voor de vezels enzo.

Verder is je avondeten wel vrij karig, zorg in ieder geval voor genoeg groente!
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat mijn all blan flakes 's morgens gelijk staan aan 2 boterhammen, maar misschien is dat niet helemaal waar. Ik zal die extra boterham tussen ontbijt en lunch inderdaad eens in overweging nemen, bedankt
__________________
Oud 21-11-2007, 16:07
Mara
Mara is offline
Oh ik had eroverheen gelezen/me niet gerealiseerd dat 't allbran was. Dacht dat 't gewoon cornflakes was. Allbran is wel een stuk beter, dat is waar.

Ik kan je trouwens aanraden om de eetmeter van 't voedingscentrum te gebruiken, die kijkt ook of je voldoene voedingsstoffen binnenkrijgt
Oud 21-11-2007, 17:03
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb niet echt een vraag, meer iets waar ik bezorgd om ben.

Zodra ik tentamenperiode heb, of iets anders belangrijks, lijkt het net alsof alles minder belangrijk wordt. Dat is wel een beetje logisch, maar mijn eetlust verdwijnt totaal. Ik heb al een paar dagen niet meer fatsoenlijk gegeten, ik krijg alleen maar troep naar binnen (heel veel magnums) en chips maar avondeten en ander eten moet ik niet aan denken.

Mja beetje vaag maar wat kan je hieraan doen? Ik heb gewoon nergens trek in en ook de fut niet om het te maken (ben supermoe de laatste tijd maar dat is weer wat anders).
Oud 22-11-2007, 09:36
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Simpele dingen kopen die je enkel in de magnetron hoeft te stoppen, dus kant-en-klaardingen. Erg belangrijk om juist tijdens het leren en het maken van je tentamens toch die stoffen binnen te krijgen, je zal zien dat het leren er beter door gaat.
Oud 22-11-2007, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Mja beetje vaag maar wat kan je hieraan doen? Ik heb gewoon nergens trek in en ook de fut niet om het te maken (ben supermoe de laatste tijd maar dat is weer wat anders).
Streng voor jezelf zijn? Juist in tentamenweken is goed eten belangrijk. Of kook bv. de week voor de tentamenweek en vries wat in of vraag je ouders te koken en vries dat in. Kant-en-klaar maaltijden kunnen voor zo'n periode ook fijn zijn. Of sla of salade oid, ook makkelijk.
Oud 23-11-2007, 10:45
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Oh ik had eroverheen gelezen/me niet gerealiseerd dat 't allbran was. Dacht dat 't gewoon cornflakes was. Allbran is wel een stuk beter, dat is waar.

Ik kan je trouwens aanraden om de eetmeter van 't voedingscentrum te gebruiken, die kijkt ook of je voldoene voedingsstoffen binnenkrijgt

Volgens de site van het voedingscentrum moet je betalen voor die eetmeter. Klopt dat of kijk ik verkeerd?
__________________
Oud 23-11-2007, 13:07
Mara
Mara is offline
Ohja, iets met illegale download enzo. Ik PM wel.
Oud 23-11-2007, 13:16
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik moet vijftien kilo afvallen
En ik eet al zo weinig...

Nou goed, ik koop al geen chocola meer, ik sport meer en ik drink meer. Maar nu is dat drinken een beetje een probleem. Ik vind namelijk water écht niet lekker. Dus ik drink de hele dag limonade. Niet echt goed nee. Ik ben dus op zoek naar een alternatief. Thee komt niet echt in aanmerking, omdat het iets moet zijn dat ik makkelijk mee kan nemen. Dus, ik zoek iets om te drinken, waar ik veel van kan drinken, wat ik makkelijk mee kan nemen, zonder prik, en ook niet al te duur.
Iemand een idee?
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 23-11-2007, 13:17
Mara
Mara is offline
Lessini! Dat is ranja, maar light. Dan valt 't uiteindelijk best mee met de kcal.

Trouwens, het kan juist zijn dat je aankomt doordát je zo weinig eet.
Oud 23-11-2007, 13:52
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Lessini! Dat is ranja, maar light. Dan valt 't uiteindelijk best mee met de kcal.

Trouwens, het kan juist zijn dat je aankomt doordát je zo weinig eet.
Hmm, dan ga ik dat maar eens proberen. En nee hoor, ik ben te dik omdat ik veels te veel heb gesnoept, maanden niet heb gesport en geen dagelijkse bezigheid heb waardoor ik geen flikker uitvoer. Daardoor heb ik dus ook nauwelijks eetlust, en eet ik heel weinig.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 23-11-2007, 14:54
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Oh, nog iets dat ik wil weten, over vezels. Ik weet wel waar het allemaal in zit, en hoeveel je nodig hebt, maar hoeveel zit er in dingen?
En ik weet dat er in volkorenbrood veel zit, en in meergranenbrood soms meer en soms minder. Nu eet ik altijd duinenbrood of gulgranen van de Van Maanen, kan iemand mij toevallig vertellen welk van de twee dit is?
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 23-11-2007, 15:19
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
Citaat:
Ik moet vijftien kilo afvallen
En ik eet al zo weinig...
afvallen doe je niet echt door weinig te eten, je moet je lichaam bezig houden, dus eet vooral regelmatig en vaak (6 (kleine) maaltijden per dag). dan blijft je lichaam bezig met verbranden, oa vet.
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 23-11-2007, 15:24
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
afvallen doe je niet echt door weinig te eten, je moet je lichaam bezig houden, dus eet vooral regelmatig en vaak (6 (kleine) maaltijden per dag). dan blijft je lichaam bezig met verbranden, oa vet.
Jongen, dat weet ik echt wel, ik ben niet dom. Heb je mn posts wel gelezen?

Verder niet lullig bedoeld ofzo hoor.
__________________
Hela världen är så underbar
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #22
Bloem
500 14-01-2009 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.