Oud 25-02-2010, 17:10
stichtingOPEN
Avatar van stichtingOPEN
stichtingOPEN is offline
StichtingOPEN LSD filmavond: Alkmaar (15-03-’10) en Groningen (26-03-’10)



Na het succes van de Ayahuasca documentaire avond heeft OPEN een nieuw thema! Ditmaal is het onderwerp LSD. We zullen twee documentaires laten zien: Hofmann's Potion en LSD: Problem Child and Wonder Drug.

Beiden hebben hetzelfde thema, LSD, maar laten het van een andere invalshoek zien. Beiden scheppen een afgewogen beeld over een van de meest bekende psychedelische drugs ter wereld: LSD. LSD wordt door sommigen afgedaan als een demonische en levensgevaarlijke drug die tegen alle kosten bestreden moet worden. Anderen prijzen de drug de hemel in vanwege de geestverruimende eigenschappen en grote mogelijkheden voor psychotherapie.

Hofmann's Potion bekijkt de LSD van voor de hippycraze in de sixties en laat vooral het medische perspectief en de mogelijkheden voor therapeutische doeleinden zien. Meerdere wetenschappers en pioneers worden geďnterviewd over hun ervaringen en ideeën over de drug.

LSD: Problem Child and Wonder Drug laat een meer algemeen beeld zien van LSD; van de culturele betekenis tot een uitgebreide beschrijving van de verschillende effecten van de drug en hun betekenis.

Deze documentaire avond vindt plaats in Alkmaar en Groningen. De entree in Alkmaar is gratis, maar om rekening te kunnen houden met bezoekersaantallen vragen we jullie wel om een plekje te reserveren door een kort mailtje met je naam te sturen naar reserveer [at] stichtingopen.nl. In Groningen zal het 4,50 kosten. Wees op tijd om een van de weinige aantal stoelen te bemachtigen (geen reservering)

Beide documentaires zijn in het Engels met Engelse ondertiteling.

Maandag 15 maart, vanaf 19:30 Bioscoop Harmonie, Alkmaar (GRATIS!)

Vrijdag 26 maart, 21:00RKZbios, Groningen (€4,50)

Ga ook naar www.stichtingopen.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2010, 19:30
Verwijderd
Oeh, ik heb gereserveerd voor in Alkmaar.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 20:55
Verwijderd
Hartelijk dank voor de info! Dit soort informatietopics vind ik een goede toevoeging aan het subform; meer dan welkom.

Lijkt me erg interessant, ik denk dat ik ook ga reserveren voor Alkmaar. Misschien kunnen we met een paar van hier samen gaan, als er meer mensen interesse hebben?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 21:34
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Hier ben ik ook zeker in geďnteresseerd. Als ik tijd heb wil ook ik graag naar Alkmaar dus ik reserveer in ieder geval een plaats.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 22:55
Verwijderd
ik heb ook gereserveerd, twee huisgenoten gaan misschien ook mee
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 13:39
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Hmm wil er op zich graag heen maar het is wle een aardig eind weg en op een dag dat ik trainen heb dus even zien...
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 11:43
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Oeh, ik heb gereserveerd voor in Alkmaar.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 06:22
Verwijderd
gaan hier nog mensen naartoe? ik denk dat ik om 18.13 de trein pak vanaf Amsterdam Amstel
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 08:25
Verwijderd
Ik heb wel gereserveerd maar moet ff kijken of ik echt ga, voel me vrij beroerd
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 10:29
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik ben uiteindelijk niet geweest in verband met geen tijd.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 19:44
Tar Anárion
Avatar van Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Ik dacht bij de titel aan psychedelische films die je met LSD op je tong moet kijken, dit is ook tof tho Als het wat dichterbij was was ik zeker gegaan.

En ik zie ook nu pas dat de dichtstbijzijnde ook nog eens eergister was

Laatst gewijzigd op 17-03-2010 om 19:46. Reden: Hele posts lezen is voor watjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.