Oud 21-05-2004, 19:08
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Hoi allemaal ff een vraagje.

Ik wil al sinds de 3e geneeskunde doen, maar ik begin steeds meer rekening te houden met t feit dat ik niet ingeloot word. Mn cijfers zijn waarvan je zegt oké maar niet denderend. Biomedische wetenschappen lijkt me een leuk alternatief, maar ik weet niet precies wat t inhoudt, en met die info van de site kom je ook niet veel verder.

Dus n aantal vraagjes:
-in hoeverre lijken de vakken op de vakken van geneeskunde? leer je niet in wezen hetzelfde?
-is het waar dat de mensen bij BMW allemaal gefrustreerde arts-wannabe's zijn die na t eerste jaar gezellig nog n x meeloten voor geneeskunde?
-is het makkelijker dan geneeskunde? aan de VU bijv. zijn de vooropleidingseisen een stuk minder streng (met e&m + bi1 en sk1 word je ook toegelaten!)
-is BMW niet gewoon praktich hetzelfde als medische biologie? zo nee, wat zijn de verschillen?

thnx ieder1!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2004, 19:10
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ga naar de open dag en alles wordt prima uitgelegd.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:16
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 21-05-2004 @ 19:08 :
Hoi allemaal ff een vraagje.

Ik wil al sinds de 3e geneeskunde doen, maar ik begin steeds meer rekening te houden met t feit dat ik niet ingeloot word. Mn cijfers zijn waarvan je zegt oké maar niet denderend. Biomedische wetenschappen lijkt me een leuk alternatief, maar ik weet niet precies wat t inhoudt, en met die info van de site kom je ook niet veel verder.

Dus n aantal vraagjes:
-in hoeverre lijken de vakken op de vakken van geneeskunde? leer je niet in wezen hetzelfde?
-is het waar dat de mensen bij BMW allemaal gefrustreerde arts-wannabe's zijn die na t eerste jaar gezellig nog n x meeloten voor geneeskunde?
-is het makkelijker dan geneeskunde? aan de VU bijv. zijn de vooropleidingseisen een stuk minder streng (met e&m + bi1 en sk1 word je ook toegelaten!)
-is BMW niet gewoon praktich hetzelfde als medische biologie? zo nee, wat zijn de verschillen?

thnx ieder1!
1) Er zijn veel vakken die overeen komen ja. Het verschil is (in grote lijnen) dat je na de studie biomedische wetenschappen een lab in gaat. En na geneeskunde word je arts en ga je met patienten werken.
2) Er zullen (net als bij o.a. de studie biologie) zeker een aantal studenten zijn die geneeskunde wilden doen maar uigeloot werden. Niet altijd. Ik wil het gaan bmw gaan doen. Niet geneeskunde.
3) Geen idee. Makkelijker is natuurlijk ook vrij relatief en subjectief. Echt makkelijk is het sowieso niet. Qua studie-uur is het te vergelijken met de studies geneeskunde en biologie.
4) Dat weet ik niet. Als er verschillen zijn, zou ik ze wel kunnen bedenken op zich, maar ik weet niet of die er echt zijn. Ik denk dat je na de studie medische biologie een bioloog bent en daarmee andere beroepen uit zal voeren dan na de studie biomedische wetenschappen. Daardoor zal de studie ook wel anders zijn. Maar er zullen grote overeenkomsten zijn. Dat denk ik. Maar Gothic heeft gelijk: ga naar een open dag en alles word je uitgelegd.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:29
Verwijderd
Als je ook niet ingeloot wordt bij biomedische wetenschappen (sommige plaatsen is het loting) kan ik je aanraden biologie te gaan doen, omdat je dan dezelfde kant op kunt, als je tenminste het lab in wilt dan. Mijn vriend studeert biologie, oorspronkelijk wilde hij geneeskunde, daarna bmw en daarna is hij biologie gaan doen en hij claimt het bovenstaande.

En hij zegt dat de bmw-studenten over het algemeen nogal elitair zijn en dat biologiestudenten wat aardiger zijn, maar hoeveel daarvan waar is, weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:41
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Biologie studenten zijn zeker aardiger

Maareh.. biomedische wetenschappen is moeilijker dan geneeskunde. Ik ken stuk of 5 mensen die van biomedische wetenschappen naar geneeskunde geswitched zijn en stuk voor stuk zeggen ze: Geneeskunde is veeeeeeeeeel makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 21:54
Kozak
Avatar van Kozak
Kozak is offline
Als biologie student kan ik dit beamen. Over het algemeen zijn de biologiestudenten alternatiefer, fuzzier, sympathieker dan zeker alle andere studenten omdat ze meer in aanraking staan met de natuur. BMW'ers zijn echter meer exacte geldzoekers, dat boeit de echte biologie student niet!
__________________
Een goed lid verslapt niet.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 23:12
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kozak schreef op 21-05-2004 @ 21:54 :
Als biologie student kan ik dit beamen. Over het algemeen zijn de biologiestudenten alternatiefer, fuzzier, sympathieker dan zeker alle andere studenten omdat ze meer in aanraking staan met de natuur. BMW'ers zijn echter meer exacte geldzoekers, dat boeit de echte biologie student niet!
Dat is het ook wel ernstig over een kam scheren van mensen

Hou er wel rekening mee dat BMW op een aantal plaatsen ook een loting heeft (in ieder geval in Nijmegen). Er bestaat ook nog zoiets als Medische biologie. Bij mij in Nijmegen zit je de eerste 3 blokken gewoon met de biologen. Het 4e blok is een keuzeblok en kan je dus echte medische biologie doen. (Een jaar heeft 4 blokken. Mocht je door willen gaan met medische biologie heb je wel het eerste halfjaar van het tweede studiejaar wel weer met de biologen, daarna kies je definitief voor medische biologie)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 14:01
Kozak
Avatar van Kozak
Kozak is offline
Generaliseren is een hobby van me .

En BMW is in Utrecht ook een numerus fixus, maar meestal gaat die niet door omdat er te weinig aanmeldingen zijn.
__________________
Een goed lid verslapt niet.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 12:43
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
bedankt voor jullie info allemaal!

Citaat:
Gothic schreef op 21-05-2004 @ 19:10 :
Ga naar de open dag en alles wordt prima uitgelegd.
Maybe you're right... Maar ik heb al s een vrij uitvoerige voorlichting gehad, maar daar draaiden ze helaas een beetje om de feiten heen, beetje jammer. Maar ik kan er nog wel s eentje gaan bezoeken.

ff nog een vraagje (voor de die-hards): is er veel verschil in de opzet van de opleidingen bmw en de moeilijkheidsgraad?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.