Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 08:40
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Zijn er hier mensen die biomedische wetenschappen studeren? Ik zit er over te denken dat te gaan studeren (naja, is m'n tweede keus) maar ik twijfel toch of het niet te scheikundig is.
Daar ben ik namelijk niet goed in..
Of is het juist écht gericht op de biologische kant?

En wat kun je er eigenlijk precies mee? Ik weet wel dat je niet echt zo moet denken, althans dat wordt mij altijd verteld, maar ik vind toch dat je een beetje aan je toekomst moet denken..
Ik heb begrepen dat je onderzoeker kunt worden, maar dat vind ik nog zo'n vage omschrijving..
__________________
everything's not lost
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2005, 11:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik studeer biomedische wetenschappen (weliswaar in Leuven, Belgie maar ik denk dat het vakinhoudelijk niet veel verschilt).

Het is best wel veel scheikunde wat je moet kunnen. Het eerste semester had ik het vak scheikunde en dat ging er best wel diep op in. Vooral organische scheikunde is belangrijk omdat alle eiwitten, suikers en DNA-moleculen organische moleculen zijn. Dit semester heb ik het vak celbiologie en ook dat is best wel scheikundig, veel structuurformules enzo. Het is niet zo dat je er heel goed in moet zijn. Het wordt vanaf de basis opgebouwd dus als je het allemaal goed bijhoudt dan moet dat denk ik wel lukken. Alle mensen die ik kennen hebben het vak scheikunde gehaald in het eerste semester in tegenstelling tot een vak als biologie ofzo. Het is wel zo dat de scheikunde die je krijgt dat je die voornamelijk vanuit een biologische context krijgt.

Na je studie biomedische wetenschappen kun je in het onderzoek terecht komen (onderzoek naar medicijnen, Aids, kanker enz.). Dat is eigenlijk wat ik ervan weet want ik wil ook graag in het onderzoek terecht komen. Je kan er nog veel meer mee maar ik kan nu even niet specifieke dingen opnoemen. Ik zou je aanraden om folders aan te vragen bij verschillende universiteiten, daar staan vaak dingen in die je ermee kan gaan doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 17:56
sdekivit
sdekivit is offline
ik doe ook bmw (in utrecht)

--> als je geen scheikunde en wiskunde kan raad ik je de studie af. Eerste blok ging bij mij over DNA ,transcriptie enzovoorts. Nu heb ik het blok moleculen en dat is pure schei-/wiskunde (fysische chemie dan)

heb ook een blok epidemiologie en biostatistiek gehad en daar moest je ook heel wat uitrekenen.

bij mij was het dus niet zo dat iedereen in een keer het eerste blok heeft gehaald. sterker nog: ze hebben een extra her ingevoerd omdat het dramatisch was gemaakt (ik had 8,5 ). Maar heel veel scheikunde is gericht biochemische processen, zoals metabolisme en celdeling enzovoorts.

je kunt uiteraard in een laboratorium terecht komen, maar je kunt ook een educatieve en communicatieve richting op in je master. Maar de meeste masters zijn onderzoeksmasters.

Laatst gewijzigd op 06-04-2005 om 17:58.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:59
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Hmmm ik twijfel nu echt heel erg want ik heb laatst een meeloopdag gehad en ik vond het toch eigenlijk wel heel leuk (tegen mn verwachting in vanwege die scheikunde).

Nu is dus het probleem of ik het kan..
Wiskunde is het probleem niet, daar heb ik niet zo'n moeite mee (ook statistiek gaat wel redelijk). Tis puur de scheikunde.

Moeilijk moeilijk..
__________________
everything's not lost
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:22
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 11-04-2005 @ 13:59 :
Hmmm ik twijfel nu echt heel erg want ik heb laatst een meeloopdag gehad en ik vond het toch eigenlijk wel heel leuk (tegen mn verwachting in vanwege die scheikunde).

Nu is dus het probleem of ik het kan..
Wiskunde is het probleem niet, daar heb ik niet zo'n moeite mee (ook statistiek gaat wel redelijk). Tis puur de scheikunde.

Moeilijk moeilijk..
kan je het niet met je scheikunde leeraar over hebben?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 11-04-2005 @ 13:59 :
Hmmm ik twijfel nu echt heel erg want ik heb laatst een meeloopdag gehad en ik vond het toch eigenlijk wel heel leuk (tegen mn verwachting in vanwege die scheikunde).

Nu is dus het probleem of ik het kan..
Wiskunde is het probleem niet, daar heb ik niet zo'n moeite mee (ook statistiek gaat wel redelijk). Tis puur de scheikunde.

Moeilijk moeilijk..
Wat sta je nu voor scheikunde dan?

Ik stond er wel redelijk goed voor (had een 6.7 ofzo voor sk1,2) maar mijn ervaring is dat ook als je die voorkennis niet had dat het wel redelijk te volgen is naar mijn idee. Hier in Leuven werd alles echt vanaf de basis opgebouwd. Misschien als je alles dan eens op een andere manier ziet dat je het dan wel snapt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:57
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Ik sta nu precies een 6 voor scheikunde. Tis niet dramatisch slecht, maar toch.. Met leraar scheikunde praten zal weinig helpen, die heeft het liefst dat je gewoon stil zit en je mond houdt en verder mag je het zelf uitzoeken.

Ik ben vooral slecht in berekeningen waar zo'n heel verhaal bij staat. Ik heb dan geen flauw idee wat wel of niet van belang is.
Maar ik ga iig nog een gesprek met m'n decaan hebben, en verder maar heel hard hopen dat ik bij m'n eerste keus word ingeloot. Ben ik van alle gedoe af..

Misschien dat het inderdaad helpt om het op een andere manier te bekijken, met een ander boek en echt weer opnieuw vanaf het begin. Ik vind het scheikunde boek dat we nu gebruiken meestal wel te volgen, maar als ik daarvan alles snap, wil dat absoluut niet zeggen dat ik een voldoende voor m'n SE (of CE..) haal. Meestal ligt dat niveau toch hoger
__________________
everything's not lost
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geneeskunde vs Biomedische wetenschappen
Durian
17 03-01-2016 22:35
Studeren Biologie / biomedische wetenschappen
ziglo
2 14-05-2013 20:25
Studeren Toekomst Biomedische wetenschappen
Liya
19 03-04-2008 12:52
Studeren loting biomedische wetenschappen
Barones
5 13-07-2007 10:00
Studeren loting biomedische wetenschappen
Zeenimf
5 18-11-2006 18:13
Studeren HBO in de richting biomedische wetenschappen
Daantje_0705
16 29-07-2005 21:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.