Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 08:40
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Zijn er hier mensen die biomedische wetenschappen studeren? Ik zit er over te denken dat te gaan studeren (naja, is m'n tweede keus) maar ik twijfel toch of het niet te scheikundig is.
Daar ben ik namelijk niet goed in..
Of is het juist écht gericht op de biologische kant?

En wat kun je er eigenlijk precies mee? Ik weet wel dat je niet echt zo moet denken, althans dat wordt mij altijd verteld, maar ik vind toch dat je een beetje aan je toekomst moet denken..
Ik heb begrepen dat je onderzoeker kunt worden, maar dat vind ik nog zo'n vage omschrijving..
__________________
everything's not lost
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2005, 11:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik studeer biomedische wetenschappen (weliswaar in Leuven, Belgie maar ik denk dat het vakinhoudelijk niet veel verschilt).

Het is best wel veel scheikunde wat je moet kunnen. Het eerste semester had ik het vak scheikunde en dat ging er best wel diep op in. Vooral organische scheikunde is belangrijk omdat alle eiwitten, suikers en DNA-moleculen organische moleculen zijn. Dit semester heb ik het vak celbiologie en ook dat is best wel scheikundig, veel structuurformules enzo. Het is niet zo dat je er heel goed in moet zijn. Het wordt vanaf de basis opgebouwd dus als je het allemaal goed bijhoudt dan moet dat denk ik wel lukken. Alle mensen die ik kennen hebben het vak scheikunde gehaald in het eerste semester in tegenstelling tot een vak als biologie ofzo. Het is wel zo dat de scheikunde die je krijgt dat je die voornamelijk vanuit een biologische context krijgt.