Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2004, 12:28
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik denk erover om naar de Open Universiteit Utrecht te gaan maar ik zou er graag wat dingen over willen weten:

- Is er een leeftijdsgrens?
- Welke voorkennis moet je hebben om biomedische wetenschappen te studeren?
- Hoeveel doe je daar en hoeveel thuis?
- Heb je toevallig eigen ervaringen met een open uni? (hoeft natuurlijk niet per sé utrecht of biomedische wetenschappen te zijn)

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2004, 13:11
Verwijderd
Ik ben zo onbeleefd om je vraag met een wedervraag te beantwoorden: waarom zou je naar een open universiteit gaan, en niet gewoon naar een normale universiteit? Da's toch tien keer zo gezellig en goed
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 13:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2004 @ 14:11:
Ik ben zo onbeleefd om je vraag met een wedervraag te beantwoorden: waarom zou je naar een open universiteit gaan, en niet gewoon naar een normale universiteit? Da's toch tien keer zo gezellig en goed
Mee eens, maar ik zal ivm een vermoeidheidsziekte waarschijnlijk geen diploma's halen (ik volg nu maar 3 vakken op school). De open universiteit heeft daardoor een aantal grote voordelen voor mij, namelijk: ik kan er op m'n eigen tempo werken, ik kan thuis werken en ik hoef geen diploma te hebben. Mocht ik ooit genoeg herstellen om naar een gewone uni te gaan, dan zal ik dat meteen doen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:11
Aspirantjuffie
Aspirantjuffie is offline
Wat is het verschil tussen een gewone universiteit en een open universiteit??

Misschien een domme vraag, maar ben erg benieuwd?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:30
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Aspirantjuffie schreef op 06-01-2004 @ 15:11:
Wat is het verschil tussen een gewone universiteit en een open universiteit??

Misschien een domme vraag, maar ben erg benieuwd?
Voor een open universiteit heb je geen diploma's nodig. Je moet wel kunnen aangeven dat je het niveau aan kan. Verder doe je het meeste werk thuis en betaal je voor de lessen ipv..uhm.. het jaar denk ik. Het is daardoor dus wel duurder. En ze bieden maar een beperkt aantal studies aan. (culturele wetenschappen, psychologie, managmentwetenschappen, natuurwetenschappen, rechten en informatica)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
grl schreef op 06-01-2004 @ 13:28:
Ik denk erover om naar de Open Universiteit Utrecht te gaan maar ik zou er graag wat dingen over willen weten:

- Is er een leeftijdsgrens?
- Welke voorkennis moet je hebben om biomedische wetenschappen te studeren?
- Hoeveel doe je daar en hoeveel thuis?
- Heb je toevallig eigen ervaringen met een open uni? (hoeft natuurlijk niet per sé utrecht of biomedische wetenschappen te zijn)

Heeft de OU de studie biomedische wetenschappen?
Laatste keer dat ik keek niet... Anders zou ik het ook doen.

Je moet er minimaal 18 jaar voor zijn.

Zie: www.ou.nl
Er is trouwens niets plaatsgebonden, dus wat je bedoelt met OU Utrecht begrijp ik ook niet helemaal.

Dit zijn de opleidingen van de OU:
*Algemene cultuurwetenschappen
*Management, organisatie en bestuur
*Milieu- natuurwetenschappen
*Nederlands recht
*Psychologie
*Technische informatica bedrijfsgericht
*Technische informatica ingenieursgericht

Dus niet biomedische wetenschappen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:41
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 06-01-2004 @ 19:17:
Heeft de OU de studie biomedische wetenschappen?
Laatste keer dat ik keek niet... Anders zou ik het ook doen.

Je moet er minimaal 18 jaar voor zijn.

Zie: www.ou.nl
Er is trouwens niets plaatsgebonden, dus wat je bedoelt met OU Utrecht begrijp ik ook niet helemaal.

Dit zijn de opleidingen van de OU:
*Algemene cultuurwetenschappen
*Management, organisatie en bestuur
*Milieu- natuurwetenschappen
*Nederlands recht
*Psychologie
*Technische informatica bedrijfsgericht
*Technische informatica ingenieursgericht

Dus niet biomedische wetenschappen.
Biomedisch valt onder natuurwetenschappen als ik hun verhaal goed heb begrepen. En met Utrecht bedoelde ik dat de OU samenwerkt met de Uni Utrecht. (wat ze doen)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:50
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
grl schreef op 06-01-2004 @ 21:41:
Biomedisch valt onder natuurwetenschappen als ik hun verhaal goed heb begrepen. En met Utrecht bedoelde ik dat de OU samenwerkt met de Uni Utrecht. (wat ze doen)
Citaat:
Bacheloropleiding Milieu-natuurwetenschappen

Kritisch kijken naar onze relatie met de omringende wereld vormt de leidraad bij de opleiding Milieu-natuurwetenschappen. Het zoeken naar producten en productieprocessen die beter aansluiten bij natuurlijke processen en afgedankte producten hergebruiken zijn essentiële zaken die de samenleving moet gaan leren. De bestudering van de natuurwetenschappen wil bijdragen aan het oplossen van huidige en het voorkómen van toekomstige milieuproblemen.
De bacheloropleiding is een brede natuurwetenschappelijke opleiding, met de keuzemogelijkheid om deze problemen op de gebieden beleid, natuurwetenschappen of gezondheid te bestuderen.
De opleiding wordt afgesloten met een geïntegreerde eindopdracht.

Kennis en academische vaardigheden
Na het voltooien van de bacheloropleiding heeft u een schat aan kennis opgedaan en kunt u probleemoplossend denken en handelen. U leert de voor een probleem relevante informatie bij elkaar te brengen, kritisch te beoordelen en consequenties van diverse oplossingen aan te geven. Daarnaast kunt u schriftelijk en mondeling verslag doen van uw bevindingen. Andere vaardigheden die u heeft geleerd zijn het hanteren van informatietechnologie en samenwerken in multidisciplinair teamverband.

Internationale titel
Na afronding van de bacheloropleiding Milieu-natuurwetenschappen mag u de titel 'Bachelor of Science' (BSc) voeren. Deze titel is internationaal erkend.

Toelating en vrijstelling
Wanneer u besluit te willen studeren en u beschikt al over een eerder verworven voorkennis, dan is het mogelijk om vrijstelling aan te vragen voor bepaalde modules. Meer informatie over vrijstellingsprofielen vindt u in Studiewegwijzer.
Zie: http://srv-hrl-60.web.pwo.ou.nl/is-b...wAAAD11UHibcDN


Daar staat echt niets over biomedische wetenschappen hoor... Ik zou het wel willen, ik zou me meteen aanmelden als het kon. Maar het staat er toch niet.

Ik kom er trouwens wel de afkorting BMW tegen.
Maar BMW staat hier voor 'Bacheloropleiding Milieu-natuurwetenschappen', niet voor 'BioMedische Wetenschappen'.
Misschien heb je je daarin vergist?

Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:15
Verwijderd
Ik kan hem niet zo snel vinden, maar dat wil niet zeggen dat hij er niet is. Misschien is de site niet heel erg up-to-date.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:25
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2004 @ 22:15:
Ik kan hem niet zo snel vinden, maar dat wil niet zeggen dat hij er niet is. Misschien is de site niet heel erg up-to-date.
Hmm, nee ik zie m er hier ook niet bijstaan. Nou ja, morgen maar even opbellen. ('Wij zijn vanaf 7 januari weer telefonisch bereikbaar' :>)

Nu blijft er een vraag, die ik even een beetje zal aanpassen, van mij staan: Hoeveel voorkennis moet je hebben? Ik begrijp dat dit per studie verschillend is, maar ik neem aan dat er wel een soort van lijn in zit..? Bijv. 6e klas niveau of colloquium doctum niveau of zo?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:29
Verwijderd
Dat kan ik je niet uit ervaring vertellen, maar ik zou aannemen dat de eisen niet fundamenteel anders zijn dan op een normale universiteit. Als jij aan een gewone uni met biomedische wetenschappen wilt beginnen, heb je geloof ik behalve je VWO ook geen afzonderlijke of bijzondere voorkennis nodig. Het lijkt mij dat het niveau van de OU ongeveer hetzelfde is als van de normale universiteiten, dus 6VWO-werk- en denkniveau is wel een vereiste, plus een flinke dosis motivatie omdat je veel zelf moet doen, denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:36
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2004 @ 22:29:
Dat kan ik je niet uit ervaring vertellen, maar ik zou aannemen dat de eisen niet fundamenteel anders zijn dan op een normale universiteit. Als jij aan een gewone uni met biomedische wetenschappen wilt beginnen, heb je geloof ik behalve je VWO ook geen afzonderlijke of bijzondere voorkennis nodig. Het lijkt mij dat het niveau van de OU ongeveer hetzelfde is als van de normale universiteiten, dus 6VWO-werk- en denkniveau is wel een vereiste, plus een flinke dosis motivatie omdat je veel zelf moet doen, denk ik
De dosis motivatie (en de discipline) is er zeker!! (je moest ns weten ) Maar ik dacht dat, doordat ik geen diploma's heb, ik misschien een bepaalde vooropleiding of een extra test of zo moest doen zodat ze er zeker van zouden kunnen zijn dat ik op het juiste niveau zit. Het is meer dat ik dacht 'ze laten je toch niet zomaar toe?' dan echt iets concreets. Nou ja, het was maar een gedachte.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:52
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik kan er niets over vinden.

Het lijkt me ook nogal onmogelijk, want je zal hooguit de helft van die opleiding schriftelijk kunnen doen, schat ik.
Een belangrijk deel van de opleiding bestaat immers uit vaardigheden - wil jij een elektronenmicroscoop kopen voor op zolder?
Dat heb je met alle technische studies. Er zit een praktijkkant aan, en die kan je echt niet schriftelijk doen.

Als de theorie via de OU zou kunnen zou dat al heel mooi zijn, maar voorlopig ziet het er niet naar uit dat dat mogelijk is. Waar heb je die informatie trouwens vandaan, dat het wel zou kunnen?
Op de website van de UU staat ook niets over een samenwerking met de OU.
Zie: http://www.umcutrecht.nl/studenten/index2.asp
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:56
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
bepaalde tentamens zullen toch ergens afgenomen moeten worden en in nijmegen heeft de OU ook een soort leercentrum in het erasmusgebouw geloof ik. zal in utrecht ook wel zo zijn.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:57
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 06-01-2004 @ 22:56:
bepaalde tentamens zullen toch ergens afgenomen moeten worden en in nijmegen heeft de OU ook een soort leercentrum in het erasmusgebouw geloof ik. zal in utrecht ook wel zo zijn.
o.a., ja
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 06-01-2004 @ 22:56:
bepaalde tentamens zullen toch ergens afgenomen moeten worden en in nijmegen heeft de OU ook een soort leercentrum in het erasmusgebouw geloof ik. zal in utrecht ook wel zo zijn.
Ja, in Deventer ook.

Maar dat betekent nog niet dat je alle studies van de UU ook via de OU kan doen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 22:00
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 06-01-2004 @ 22:59:
Ja, in Deventer ook.

Maar dat betekent nog niet dat je alle studies van de UU ook via de OU kan doen.
Tuurlijk niet! Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat ze samenwerken en ik heb in een reply op een vraag hierboven al gezegd welke studies ze aanbieden.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 22:09
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
grl schreef op 06-01-2004 @ 23:00:
Tuurlijk niet! Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat ze samenwerken en ik heb in een reply op een vraag hierboven al gezegd welke studies ze aanbieden.
Oh ja, ik zie het.

Mja, als het zou kunnen... Als het zou kunnen... Ik zou het zo doen. BMW via de OU lijkt me geweldig. Maarja, het kan niet...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-01-2004, 09:10
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 06-01-2004 @ 23:09:
Oh ja, ik zie het.

Mja, als het zou kunnen... Als het zou kunnen... Ik zou het zo doen. BMW via de OU lijkt me geweldig. Maarja, het kan niet...
Je had deels gelijk, maar het goede nieuws voor jou is (en het wat minder goeie nieuws voor mij, maar ach ): het kan min of meer. De OU biedt inderdaad geen BMW aan maar je kan wel natuurwetenschappen doen en in 1 of 2 jaar je propedeuse halen (hangt van je studietempo af) en door gaan op de uni voor BMW. Aangezien jij, volgens mij, geen diploma's hebt maar wel vindt dat je dit niveau aankan, zou je het kunnen proberen als je het echt zo graag wil. Voor mij ligt het een beetje anders, want ik zal er dus op moeten gokken dat ik tegen die tijd genoeg ben hersteld om (mogelijk vertraagd) door te gaan op de uni.

Oh en om even antwoord te geven op m'n eigen vraag, voor alle geinteresseerden: Er is geen voorkennis nodig. Als je scheikunde niveau op bijv. 2e klas of 3e klas VWO ligt (buiten het feit dat de meeste scholen pas scheikunde in de 3e geven ), kan je er nog steeds heen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren WO Propedeuse halen op Open Universiteit
Mehmet32
2 16-05-2016 21:48
Algemene schoolzaken Kosten studies Open Universiteit
Gambokkur
1 18-07-2010 12:25
Studeren Open universiteit
xxceline
11 19-02-2008 10:57
Studeren Open Universiteit
Verwijderd
3 27-03-2007 21:57
Studeren Open Universiteit
deurbel
9 14-12-2004 11:36
Studeren Psychologie aan de Open Universiteit
Konijn
3 15-11-2004 12:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.