Oud 23-10-2002, 21:46
devilcat
devilcat is offline
Ik ben 1;63 en weeg 49 kilo
ik vind dat veelste weinig en ik zou graag wat kilo's erbij willen hebbe

Ik wil nu ook al niet meer op sport omdat ik DENK dat je dan nog dunner word...klopt dat??

en hoe kanik wat dikker/voller worden??...

xxx-
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 21:52
Janicha
Janicha is offline
volgens mij heb je een perfect gewicht hoor...
Ik ben 2 cm langer en 8 kg lichter... niet dat dat gezond is hoor
__________________
I love my Friends!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 22:05
I'ts Moi
Avatar van I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik ben 3 cm langer en weeg 5 kilo meer.....
Waar maak je je druk om...
Accepteer je lichaam zoals t is...

Kuzzje IK
__________________
*Ik zoek alles zelf uit!*Geluk is het enige wat zich verdubbelt als je het deelt*Ik loop lekker met m'n neus in de lucht, ben blond en dat bevalt me!*
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 22:20
Verwijderd
Ik denk dat je je er niet zo druk om moet maken. Ik ben ook 1,63m en weeg ongeveer 60 kilo, maar zou juist weer wat minder zwaar willen zijn. Je bent volgens mij niet echt te licht ofzo hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 22:26
kandyrat
Avatar van kandyrat
kandyrat is offline
Citaat:
devilcat schreef:
Ik ben 1;63 en weeg 49 kilo
Ok ik wil alleen maar even zeggen dat ik ook PRECIES 163 centimeters ben en ook PRECIES 49 kilo weeg...?...

Ik vond mezelf ook te licht enzo, maar als ik naar mezelf kijk ben ik eigenlijk niet echt supermager ofzo hoor. (vroeger een aantal jaren geleden wel, maar als ik nu naar mezelf kijk is het... mja.. dikker dan vroeger iig...?..)

Volgens mij is het wel ok toch?..... dacht ik zo...
__________________
"Gusty." iedereen praat erover! || vickii.nl || lightandmagic.nl
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 22:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
je wordt van sporten niet persé zwaarder, maar je kan wel dikker worden in de vorm van 'meer spiermassa'.
Informeer anders eens bij een sportschool bij je in de buurt. Als 't je wat lijkt dan kan je daar speciaal trainen op 't trainen van je spieren, zodat je meer spiermassa krijgt. Dat is wat veel jongens ook doen, allemaal die spierbundels zo groot mogelijk maken

Overigens schijn je van zwemmen ook wel wat dikker te worden (of te lijken), maar dat weet ik niet precies.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 23:43
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
linda85 schreef:

Overigens schijn je van zwemmen ook wel wat dikker te worden (of te lijken), maar dat weet ik niet precies.

Daar ben ik levend voorbeeld van.... 11 jaar lang gezwommen en wel stevig idd. Bredere schouders krijg je dervan...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 00:23
Verwijderd
Moet je een maandje met mij op stap gaan, dan kom je gegarandeerd 10 kg aan...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 11:08
Verwijderd
Citaat:
kandyrat schreef:
Volgens mij is het wel ok toch?..... dacht ik zo...
Hmm jah, komt omdat je zo klein bent.

49 / 1.63^2 = 18.4 (BMI)

Geen echt probleem hoor
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 11:14
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Kan niemand serieus reageren? Er is een heel apart topic (deel 6 al!) over mensen die willen afvallen, maar zodra mensen dikker willen worden, moeten ze maar niet zeuren


Sporten KAN helpen, het ligt eraan welke sport je kiest. Door sporten kan je meer spieren krijgen. Je benen kunnen daardoor bijvoorbeeld wat breder worden, zodat je dikker wordt.

Verder: ik weet niet of je veel eet? Vooral dingen als boterhammen, pasta etc zijn goed voor je. Teveel snoep/snacks niet, dat is niet goed voor je hart etc. Zorg dus dat je veel eet, maar let er wel op WAT je eet.
Als je echt wat wilt aankomen, kan je hulp van een dietiste inschakelen. Die weet beter hoe je je voeding kan aanpassen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 11:26
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
rosi schreef:
Kan niemand serieus reageren? Er is een heel apart topic (deel 6 al!) over mensen die willen afvallen, maar zodra mensen dikker willen worden, moeten ze maar niet zeuren
Dit wilde ik net zeggen! Jullie reageren (bijna) allemaal van: je moet niet dikker worden, blablabla... Maar als zij nou vindt dat ze te dun is en er graag wat kilo'tjes bij wil?! Ze vraagt geen advies over of ze dikker moet worden, ze wil gewoon wat aankomen en daar is toch niets mis mee? kom op, reageer dus to the point..!

Je moet het niet laten om te gaan sporten omdat je denkt dat je daardoor afvalt. Sporten is goed voor een mens. Er zijn inderdaad sporten waarbij je wel af zal vallen, maar dat zijn vooral sporten met veel conditie.

Misschien dat je inderdaad je eetpatroon moet veranderen? En wat meer (gezond) eten? Dus in plaats van 1 boterham 's ochtends bijvoorbeeld 2?

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 11:45
Verwijderd
ik begrijp je wel hoor

ik ben ook 1.63 en ik ben nou 54 kg ofzo, maar ik wil (nog steeds) dikker worden....op bepaalde plaatsen vooral

Je moet zorgen dat je goed regelmatig eet.....dus gezond eet.
En niet alleen maar vette/zoete dingen want dat schiet niet op.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Ilsje schreef:
Daar ben ik levend voorbeeld van.... 11 jaar lang gezwommen en wel stevig idd. Bredere schouders krijg je dervan...
Idd...en je bovenbenen ook wel, ivm spieren...

En kom ik weer met m'n dietiste...maar ook hier kan dat een oplossing zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 15:07
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Inderdaad, het kan dus echt super vervelend zijn om te dun te zijn. Ik heb dat probleem ook. Weeg op zich niet veel te weinig maar ben wel te dun: lange benen en armen zijn het gevolg maar met je dunne taille pas je in geen een broek of bloes!

Maar goed, qua gewicht zou ik je geen zorgen maken. Als jij je verder lekker voelt maakt het niet zoveel uit. Zodra jij je er niet lekker bij voelt, of je het lichamelijke klachten is het tijd om aan de bel te trekken. Ben je bijv. snel duizelig, moe of val je vaak flauw? Dan zou ik eens naar de dokter gaan, die kan je precies vertellen waar het door komt. Meestal moet je dan je bloed even laten nakijken. Komt daar niks uit, dan ben je kern gezond en is er op zich niks aan de hand, maar als jij je er niet lekker bij voelt kun je gewoon naar een dietiste gaan. Zij kijkt samen met jou naar je eetpatroon, misschien dat je van bepaalde stoffen gewoon te weinig binnen krijgt. Zij kan dan samen met jou een programma opstellen om aan te komen.
Maar nogmaals: als je je verder lekker voelt dan zou ik je niet druk maken want dan weeg je niet echt te weinig!
Veel succes ermee en maak je niet te druk, al weet ik als geen ander dat het niet altijd leuk is nee.....
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 19:22
MiZz TeRiOuZz
Avatar van MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
devilcat schreef:

en hoe kanik wat dikker/voller worden??...
iedere dag een handje pinda's en een bekertje (?) slagroom eten...

( dat deed mijn oma toen ze aan MOEST komen van de dokter... )
__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 22:23
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Lindatje schreef:
Inderdaad, het kan dus echt super vervelend zijn om te dun te zijn. Ik heb dat probleem ook. Weeg op zich niet veel te weinig maar ben wel te dun: lange benen en armen zijn het gevolg maar met je dunne taille pas je in geen een broek of bloes!

Maar goed, qua gewicht zou ik je geen zorgen maken. Als jij je verder lekker voelt maakt het niet zoveel uit. Zodra jij je er niet lekker bij voelt, of je het lichamelijke klachten is het tijd om aan de bel te trekken. Ben je bijv. snel duizelig, moe of val je vaak flauw? Dan zou ik eens naar de dokter gaan, die kan je precies vertellen waar het door komt. Meestal moet je dan je bloed even laten nakijken. Komt daar niks uit, dan ben je kern gezond en is er op zich niks aan de hand, maar als jij je er niet lekker bij voelt kun je gewoon naar een dietiste gaan. Zij kijkt samen met jou naar je eetpatroon, misschien dat je van bepaalde stoffen gewoon te weinig binnen krijgt. Zij kan dan samen met jou een programma opstellen om aan te komen.
Maar nogmaals: als je je verder lekker voelt dan zou ik je niet druk maken want dan weeg je niet echt te weinig!
Veel succes ermee en maak je niet te druk, al weet ik als geen ander dat het niet altijd leuk is nee.....
En waar vind je een goeie dietiste? Ik heb ook een ondergewicht voor m'n lengte maar niet dat ik ergens last van heb ofzo maar zou wel wat meer willen wegen..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 22:28
Verwijderd
Citaat:
charmedkiz schreef:
En waar vind je een goeie dietiste? Ik heb ook een ondergewicht voor m'n lengte maar niet dat ik ergens last van heb ofzo maar zou wel wat meer willen wegen..
Ik zou het aan je huisarts vragen, vaak heeft die wel adressen ed.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 16:51
wondersbestaan
Avatar van wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
Ik wil nu ook al niet meer op sport omdat ik DENK dat je dan nog dunner word...klopt dat??
Als jij graag wilt blijven sporten, zal ik dat zeker doen. Sporten is gewoon heel goed voor je hele gezondheid. En veel kilo's zal je er niet van verliezen. Tijdens het sporten verbruikt je lichaam namelijk reserves die het lichaam zelfs heeft opgeslagen. Maar veel reserves zal jij niet hebben denk ik. Je lichaam kan dat dus ook niet afgeven.
En het idee om bij de huisarts adressen van dietisten te vragen, lijklt mij ook wel goed.
__________________
~~Ik hoef jou niets uit te leggen, het ligt hier open tussenin. En ik maak een laatste buiging, voor altijd~~
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 21:59
Sophia
Sophia is offline
Ik ben ook ongeveer 1.63 (vermoedelijk iets langer) en 49 kilo. Ik sport regelmatig, waaronder tennissen, dansen en ballet. Ik zit vanaf m'n zesde op ballet (ben nu 17), waardoor ik in de loop van de tijd heel sterke beenspieren heb ontwikkeld. Ik heb dus geen dunne benen, terwijl ik naar verhouding wel dunne(re) armen heb. Ik denk dat bepaalde sporten juist erg goed voor je zijn. Ik vind dat mijn benen er gezond uitzien, en dat heb ik dus te danken aan sport. Ik zou het, als ik jou was, gewoon eens proberen;wie weet komen die spieren, waardoor je er dikker uitziet, eerdaags.
__________________
Rome sweet Rome...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 21:18
faith666
faith666 is offline
Heej, ik begrijp je wel....heb hetzelfde twee jaar geleden gehad, ik was 1.72 en woog 48 kilo....was het helemaal zat dat alle luek kleren nooit pasten enzo......
Mara bij mij is het redelijk vanzelf goed gekomen, ik ben op vakantie geweest en heb daar echt zitten bunkeren en daarna woog ik 53 kilo.....en das heel lang zo geweest.....
Maar nu ben ik een weekje ziek (kan niets eten want dat kots ik er weer uit en de artsen weten niet wat het is) en weeg weer 51 kilo (en 1.74) en daar baal ik heel erg van....
Waarschijnlijk moeten we gewoon accepteren dat dit gewicht bij ons hoort....hoe moeilijk het soms ook is......succes met aankomen! en schrik vooral niet als je snel afvalt als je ziek bent, het is bij mij niet de eerste keer namelijk, bij een griepje was ik snel ook al een kilo of meer kwijt maar na een paar maanden goed eten zat dat er weer aan.......
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 12:56
shiver inside
Avatar van shiver inside
shiver inside is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Niet zeuren... ik weeg ook niet veel.. ben 1m89 en weeg 65kg :/ Boeie, voel me goed, kan goed sporten, ben nooit ziek, kan zoveel eten als ik wil en dat doe ik dus ook.... wat wil ik nog meer?
Reageer dan gewoon niet ofzo

Ik zou gewoon gaan sporten, bijvoorbeeld fitness, dan kan je je hele lichaam gelijkmatig trainen en blijft alles in proportie
En na het sporten lekker wat boterhammen naar binnen werken, want van snoep groei je niet hoor.
__________________
Been dead before. Didn't much cotton to it. Tell you what chickenshit. You do your worst. We'll settle up after.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:38
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef:
Niet zeuren... ik weeg ook niet veel.. ben 1m89 en weeg 65kg :/ Boeie, voel me goed, kan goed sporten, ben nooit ziek, kan zoveel eten als ik wil en dat doe ik dus ook.... wat wil ik nog meer?
Ik ben 1.89 en weeg 63kg .. en geloof me, dat is niet acceptabel. Ideaalgewicht voor mij zou 72kg zijn.

Waarom zou ik zeuren? Nou, ik kan bijv. een hoop leuke kleren niet eens dragen en omdat die er in mijn maten niet zijn.

Stel je moet morgen ergens in pak komen opdagen? Die dingen worden voor 'mannen' gemaakt, niet voor iele ventjes

*is weer begonnen met Taekwondo en probeert meer te eten*
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 20:03
Blisz
Avatar van Blisz
Blisz is offline
ik was vroeger ook altijd zo dun. ben nog steeds niet echt dik maar ok.
ik ben nu 1.65 geloof ik en weeg 42 kilo.
ik kon ook altijd alles eten wat ik wou, werd nooit dikker. ben nu het laatste jaar wel iets dikker geworden maar ik zou niet weten hoe. bij mij ging dat gewoon vanzelf. naja hier zal je ook wel niks aan hebben
succes dermee iig

Kus
__________________
What would you doubt for?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 06:16
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
devilcat schreef:
Ik ben 1;63 en weeg 49 kilo
ik vind dat veelste weinig en ik zou graag wat kilo's erbij willen hebbe

Ik wil nu ook al niet meer op sport omdat ik DENK dat je dan nog dunner word...klopt dat??

en hoe kanik wat dikker/voller worden??...

xxx-
1. je lengte / gewichtsverhouding is niet verontrustend op zich, je kan je best enkel zorgen maken als je naar een verkeerde verhouding neigt te gaan, of wanneer je last ondervind, bv snellere ademhaling en hartkloppingen bij de minste beweging, moeite bij trappen, duizeligheid in warme douche e.d.

2. spiermassa weegt meer dan vetmassa... De eerste keren dat ej gaat sporten dan verbrand je wat vet, waardoor je minder weegt ; op de lange duur kweek je niet enkel meer spieren (en weeg je meer) maar ga je je ook beter voelen (fitter, sneller, helderder, ....)

Ik blijf bij de uitspraak "mens sana in corpore sano", ofte een gezone geest in een gezond lichaam.

(en krijg nu gen visioenen van bodybuild - vrouwen, ik ken meisjes van op de fitness die kracht in hun armen en benen hebben, je merkt dit enkel aan een beetje grotere spiermassa op deze 2 , de "vrouwelijke rondingen" blijven echt wel behouden... Voor bodybuild - lichaam moet je zowat 5x in de week trainen en rauwe eieren eten enzo
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 06:18
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Beetje duidelijkere tips:

Eet regelmatig, probeer niet meer of minder vet te eten, gewoon evenwichtig

Beweeg (sport) in de mate dat je je er goed bij voelt

Train de lichaamsdelen die je wil trainen (let wel : er zijn bijbehorende groepen die je moet trainen, bv alleen boven- of onderlichaam is niet zo gezond)

En misschien wel het beste : vraag je dokter eens om raad.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 18:04
Blisz
Avatar van Blisz
Blisz is offline
je moet toch ook op een of andere manier uit kunnen rekenen hoeveel je ongeveer moet wegen met een bepaalde lengte?
weet iemand hoe dat moet?

KuzZzZz.....
__________________
What would you doubt for?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Crazybitch schreef:
je moet toch ook op een of andere manier uit kunnen rekenen hoeveel je ongeveer moet wegen met een bepaalde lengte?
weet iemand hoe dat moet?
Lengte in meters in het kwadraat maal 20.

Dus bijvoorbeeld: 1.89^2 * 20 = 71kg.

Of: 1.72^2 * 20 = 59kg.

Factor 18.5 (ipv 20) is minimum. Ik heb hier gebruik gemaakt van de BMI.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 20:53
xbrenniex
xbrenniex is offline
hey, ik ben zelf ook dun hoor. Ik ben 15 jaar, 1.59m en ik weeg maar 45. Ik wil ook dikker worden, maar vele zeggen da ik al veel eet, neem 5 boterhammen mee naar school, das ook niet bepaald weinig, maja,.. veel suc6
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 21:29
the 6th gate
Avatar van the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Niet zeuren... ik weeg ook niet veel.. ben 1m89 en weeg 65kg :/ Boeie, voel me goed, kan goed sporten, ben nooit ziek, kan zoveel eten als ik wil en dat doe ik dus ook.... wat wil ik nog meer?
mja k ben ook zo lang en k weeg zelfs 5 kilo minder
Je kunt gewoon al mn ribben zien volges mij:\(=niet prettig @ zwembad)
maja k ga binnenkort naar de huisarts voor advies
__________________
too much is never enough
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 00:20
Dr_Love
Dr_Love is offline
Vroeger was ik ook wel een beetje dun. Maar ik denk dat ik juist dikker ben geworden vanwege het sporten. Ik heb het nooit zo erg gevonden, maar ik kan me je situatie wel goed voorstellen.
Maar ik weet er eigenlijk best veel van af, dus ik hoop dat ik je een beetje goed advies kan geven.

Ik zou iig gewoon blijven sporten. Dat is altijd goed om te doen.
En om aan te komen moet je geen rotzooi gaan slikke ofzo, die je bij de drogist kan krijgen enzo, maar je moet echt je eet patroon veranderen.

Eet s ochtends bruin brood. liefst 1 met kaas en 1 met worst.
Eet smiddags ook gewoon bruine boterhammen. Neem dan in ieder geval een paar boterhammen met pinda kaas.
S avonds eet je groente, een goed stuk vlees, en aardappelen ofzo. Een goede afwisseling is ook belangrijk. Eet bijvoorbeeld ook regelmatig van die pasta's want daar zitten veel koolhydraten in. Dat is net als vet eigenlijk een soort energie.
Drink ook minstens 3 glazen melk per dag. Niet dat je daar dikker van wordt, maar het is gewoon heel erg belangrijk.
JE kan ook als toetje Yoghurt met Musli nemen. In musli zitten ook weer allerlei belangrijke voedings stoffen en is heel gezond. Als je musli lekker vind, zou je ook is van die musli repen moeten kopen. Die kan je dan als tussendoortje nemen.

VErder kan je elke dag een handje me pinda's eten. Die pinda's zijn trouwens zo belangrijk, omdat daar ook veel vetten in zitten ,maar dat zijn plantaardige vetten en die zijn niet zo schadelijk voor je lichaam. Als je bijvoorbeeld veel chips gaat eten om meer vetten binnen te krijgen, heb je meer kans op bloedvat verstoppingen (trombose).

Verder moet je vooral water drinken, en zo min mogelijk frisdrank. Frisdrank is niet echt goed voor de spijsvertering, en kan als gevolg hebben dat juist die stoffen die jij zo nodig hebt, niet uit het voedsel in je darmen word gehaald.


HEt zijn maar een paar kleine dingen, en als je daar een beetje aan denkt, moet het wel lukken. Verwacht alleen niet dat je na een week al resultaat hebt hoor. Als jij eerst een heel ander eet patroon had, moet je lichaam eerst er aan wennen. HEt kan zelfs zijn, dat je er een beetje van afvalt. Maar na een maand moet je zeker wel wat reslutaat kunnen zien.

Als het nou allemaal nog steeds niet wil lukken kan je ook een soort melk poeder kopen. Ik had al gezegd dat je dat beter niet kan doen want ik vind het een beetje on natuurlijk om van die zooi te nemen. Maar ja, Ik heb dat wel is bij de DA zien staan. Je kan dat gewoon drinken, en dan zou je daar dikker van worden. Maar doe dat alsjeblieft echt als laatse redmiddel.


TSja, dat was het eigenlijk wel..........beetje lang verhaal geworden, maar je hebt er vast wel wat aan!
VEEL SUC6 in IIG !!!!!


Groetjes
__________________
It's hard to see the bright side of life!

Laatst gewijzigd op 14-11-2002 om 00:25.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 03:36
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Ik ben 1m80 met 57kg en ik heb geen behoefte dikker te worden, dat kan ook niet, want ik ben een heel kleine eter, ik zit nu al zo'n 12 jaar op dit gewicht ongeveer, met een marge van 0,5kg naar boven en beneden.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 13:37
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
ik ebn 1.70 weeg 50 kilo en het interesseert me geen moer. Ik vind het wel best zo.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 19:30
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k wou dat ik zo weinig woog.. maarja dat heb ik aan mezelf te danken. was depressies en begon te eten.. maarja.. nu gaat t wel weer betyer. afvallen wil niet lukken maar t word tenminste niet erger..
als je echt dikker wilt worden moet je gewoon heel veel vette troep eten. tis msschienn niet zo gezond voor je maar je komt dr echt van aan. gewoon elke dag na school een half pak glace keoekn naar binnen werken, 4 boterhammen, goed ontbijten, op school ook nog wat kopen en s avonds ook goed eten. als je dan nog niet aan komt weet ik het ook niet meer hoor.. maar alsje paar kilo zwaarder bent moetje stoppen want glace koeken zijn verslavend... geloof me.. naja chocolade helpt ook wel goed en gewoon van die roomboter koekjes. voorderest kan je best sporten enzo denk ik
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 19:47
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Nah, in Nederland valt het niet te realiseren, maar je zou aankomen als je een warme lunch zou eten. Bij ons ( Tsjechie ) hebben we standaard 2 warme maaltijden op een dag in plaats van dat Nederlandse avondeten ... En die paar boterhammen als lunch zijn gewoon geen echt eten, tenminste zoals IK gewend ben.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 20:09
Screenager
Screenager is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
als je echt dikker wilt worden moet je gewoon heel veel vette troep eten. tis msschienn niet zo gezond voor je maar je komt dr echt van aan.
Bij mij helpt dat dus helemaal niets.. meer vet eten. Ik merk wel dat als ik veel gezond voedsel eet ipv al die troep dat ik dan wel langzaam aankom
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 20:13
Medea
Avatar van Medea
Medea is offline
ik zou als ik jou was wat vaker eten
dus niet alleen 's ochtends, 's middags en 's avonds,
maar ook om 10.00 en om 16.00.
Een broodje of een koek ofzo
(ik: ongeveer 1.72 m en 57 kilo)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 06:58
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
's Morgens 4-6 sneeën. Smiddags meestal 10-12 ofzo. Op de zaterdag middag als ik wakker word 16 ofzo. Dan 's avonds moet ik in 3 gangen eten. Eerst een heel bord vol met aardappelen, daarna een bord met groentes, en dan vlees op het einde.
En 's avonds om 11 uur ofzo eet ik dan nog een stuk of 8 sneeën brood. Net een grote friet speciaal gehad met 2 frikadellen speciaal. Bij de McDonalds eet ik meestal 4-5 big macs en een grote cola (vast ritueel onderhand) .

Dat krijg ik in 2 maanden niet naar binnen !

Sorrie, ging n beetje offtopic.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 12:11
the 6th gate
Avatar van the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Ja alsof dat helpt... moet ik vertellen wat ik eet?
's Morgens 4-6 sneeën. Smiddags meestal 10-12 ofzo. Op de zaterdag middag als ik wakker word 16 ofzo. Dan 's avonds moet ik in 3 gangen eten. Eerst een heel bord vol met aardappelen, daarna een bord met groentes, en dan vlees op het einde.
En 's avonds om 11 uur ofzo eet ik dan nog een stuk of 8 sneeën brood. Net een grote friet speciaal gehad met 2 frikadellen speciaal. Bij de McDonalds eet ik meestal 4-5 big macs en een grote cola (vast ritueel onderhand) .

En toch weeg ik maar 65kg en ben 1m89. En nee, ik heb geen enge ziektes ofzo... maar veel eten heeft gewoon niet altijd nut, ik denk dat het er meer aan ligt hoe je eet. Ik eet eigenlijk gewoon heel gezond. 1x per week friet ofzo.. Voor de rest altijd groentes en vlees.

lol, strax ben je over 2 jaar moddervet als je zo doorgaat
Tis wel niet zo goed voor je cholesterol he
__________________
too much is never enough
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 12:46
Lorelei.tmp
Avatar van Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Zo kun je dikker worden (artikel van bodyvitaal.nl)

Help, ik ben te dun!

Wie zonder moeite slank is, heeft geluk en moet niet zeuren. Tenminste: dat wordt vaak gedacht. Maar te dun zijn is helemaal niet zo ideaal als het lijkt. En aankomen is vaak veel moeilijker dan afvallen …
De nadelen van dun
Mensen die erg mager zijn, hebben het (door een gebrek aan vet) vaak snel koud. Als je dun bent heb je letterlijk 'weinig bij te zetten'. Je bent bijvoorbeeld vatbaarder voor virussen en bacteriën die overal in de lucht rondzweven. En als je ziek wordt, verdwijnen er bovendien nóg meer kilo's. Daarnaast wordt heel dun zijn vaak niet mooi gevonden. Vooral voor mannen is een sterk, gespierd en breed lichaam het schoonheidsideaal, maar ook vrouwen willen het liefst een vrouwelijk uiterlijk met ronde vormen. En als je erg dun bent, hoor je mensen achter je rug om fluisteren: zou er soms anorexia in het spel zijn?

Hoe kun je dikker worden?

Vaak is het voor dunne mensen moeilijker om aan te komen, dan het voor dikkere mensen is om af te vallen. Om de een of andere reden worden de calorieën allemaal verbrand in plaats van opgeslagen als vet. Hoe dat precies werkt en hoe het komt is nog niet opgehelderd. Of je door (anders) eten aan kunt komen, is niet te voorspellen. Er zijn dunne mensen die alles eten wat los en vast zit en geen gram aankomen. In dat geval is krachtsport een idee; daardoor worden je spieren groter en lijk je wat voller. Maar onderzoek heeft uitgewezen dat veel magere mensen eigenlijk helemaal niet zoveel eten. Dan kun je met een aangepaste voeding wel resultaat behalen.

Het ideale menu
Je ziet vaak dat mensen die wat willen aankomen hun toevlucht nemen tot koek, gebak, slagroom en andere vette happen. Toch is dat, ook als je geen overgewicht hebt, niet goed voor je hart en bloedvaten. Je kunt veel beter kiezen voor energierijke, maar gezonde maaltijden zonder een overdosis vet of suiker.

Eet veel brood. Dat levert energie uit koolhydraten en daarnaast veel vitamines, mineralen en vezels. Beleg het met kaas, pindakaas of andere notenpasta's, zoet of vleesbeleg. Er is geen maximum aan het aantal sneden per dag, wel een minimum: vijf tot zeven sneetjes. Ook beschuit, crackers, granenkoeken, ontbijtkoek en graanproducten als muesli en brinta vallen onder de broodgroep.
Eet flink wat aardappelen, rijst of pasta. Ook dat levert veel energie (calorieën) uit koolhydraten; een prima energiebron.
Tussendoortjes die energie leveren en toch gezond zijn: granenkoeken, mueslirepen, notenrepen, zaden en noten of studentenhaver. Ook calorierijke vruchten zoals mango, banaan, druiven, dadels, vijgen en avocado zijn goede leveranciers van gezonde energie.

Snacken mag, maar…
Natuurlijk kun je als je mager bent best af en toe tussendoor snoepen of snacken of wat zoets drinken, maar probeer dat niet de boventoon te laten voeren. Tussendoortjes bevatten veel minder voedingsstoffen zoals vitamines, mineralen en vezels dan normale voeding. En ze zorgen ervoor dat je weinig eetlust meer hebt als de gewone maaltijd op tafel komt. Terwijl je juist dáármee extra calorieën binnen moeten krijgen!
__________________
ziek
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 13:30
E!!en
E!!en is offline
Ik was ook jarenlang te licht en te dun. Nu heb ik nog altijd spillebenen, maar ben wel op een normaal gewicht.
Tips:
van sporten word je zwaarder: spieren wegen meer dan vet
goed eten; 3x per dag moet echt
gezond eten werkte bij mij beter dan vet eten (helaas)
van de pil kun je dikker worden

Voor de rest komt het echt wel van zelf. Succes!

Citaat:
devilcat schreef:
Ik ben 1;63 en weeg 49 kilo
ik vind dat veelste weinig en ik zou graag wat kilo's erbij willen hebbe

Ik wil nu ook al niet meer op sport omdat ik DENK dat je dan nog dunner word...klopt dat??

en hoe kanik wat dikker/voller worden??...

xxx-
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 13:57
the 6th gate
Avatar van the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
Lorelei schreef:
heel verhaal
lichte mensen eten weinig. hmz das bij mij weer tegenstrijdig
hmm qua brood en beleg zit k goed.
K moest maar s wat minder chips eten en ook mn frisdrank gebruik minderen
__________________
too much is never enough
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ben ik ongezond dun geworden?
kita
16 19-03-2012 16:13
De Kantine Ik wil!! #3
Miekje*
500 01-09-2009 21:53
Lichaam & Gezondheid ik wil een kont
debieltje nr 1
38 30-10-2005 11:33
Lichaam & Gezondheid ik wil graag dikker worden
coco
39 03-08-2003 04:59
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #7!
Snufje
237 19-01-2003 20:41
Liefde & Relatie Hoe ziet jouw droomman eruit?
icegirl.com
83 13-09-2002 08:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.