Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2002, 11:18
Dr_Love
Dr_Love is offline
In het topic steeds vroeger seks, zijn de meeste het er wel over eens dat je rond je 14e geen seks moet hebbenn Dat dat te vroeg is, omdat je dan nog niet kan zeggen dat je van iemand houdt, en dat je je ontmaagding voor een speciaal iemand moet bewaren.

Maar mijn vraag is nu; zouden jullie het wel goed keuren als dat stelletje na 10 jaar nog bij elkaar zou zijn, of misschien wel voor altijd. Dan was het dus toch echt "liefde"! Als je begrijpt wat ik bedoel.
Die wisten denk ik echt wel dat zij van elkaar hielden.
In zo'n situatie zou ik het niet zo raar vinden hoor.
__________________
It's hard to see the bright side of life!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:24
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Daar gaat het niet om, echte liefde of niet, ik vind 14 (of zelfs 13) gewoon te jong, volgens mij ben je dan nog niet eens een beetje vrouwelijk/mannelijk, en ook volgens de wet mag het niet.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
ook volgens de wet mag het niet.
Niet dus...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:36
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Volgens mij gebeurt het niet of zelden dat iemand van 14 een relatie kan houden van 10 jaar of meer. In die tijd is een meisje zo wisselvallig, veranderlijk, wil ze experimenteren en moet ze zichzelf nog leren kennen. Volgens mij dus niet mogelijk, en echte liefde kan je zeker niet voelen aan je 14e, kalverliefde ja en vlinders maar echte liefde, totaly not!
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Daar gaat het niet om, echte liefde of niet, ik vind 14 (of zelfs 13) gewoon te jong, volgens mij ben je dan nog niet eens een beetje vrouwelijk/mannelijk, en ook volgens de wet mag het niet.
nee en jij overtreed zeker nooit eens een regeltje he...

ik zie er nog steeds hetzelfde uit als toen ik 14 was hoor.... en dit zeg ik ff niet om op te scheppe of whatever maar toen had ik al cup c, dus das toch wel behoorlijk vrouwelijk... vind je niet?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:40
Desp
Desp is offline
13/14 jaar voor seks ik wel jong. Maar toch vind ik het allereerst naïef en een beetje bekrompen om te zeggen dat je dan geen seks mag hebben. Ook onderschat je het wanneer je zegt dat iemand van 14 geen 'echte' langdurige relatie kan hebben. Ik was 14 toen ik mijn vriend leerde kennen en sinds mijn 15de zijn we dan ook echt samen. Nu dus zo'n 7 jaar. Ik heb dan wel geen seks gehad op mijn 14de of 15de, maar als het me verboden zou worden... pff...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:
13/14 jaar voor seks ik wel jong. Maar toch vind ik het allereerst naïef en een beetje bekrompen om te zeggen dat je dan geen seks mag hebben. Ook onderschat je het wanneer je zegt dat iemand van 14 geen 'echte' langdurige relatie kan hebben. Ik was 14 toen ik mijn vriend leerde kennen en sinds mijn 15de zijn we dan ook echt samen. Nu dus zo'n 7 jaar. Ik heb dan wel geen seks gehad op mijn 14de of 15de, maar als het me verboden zou worden... pff...
juist met jou ben ik het 100 % eens
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:51
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
Andijvie schreef:


Niet dus...
Zo ver ik weet mag het pas vanaf je 16, maar mij boeit het dus geen fuck hoor al fokken ze dr op 13 jarige leeftijd op los, tis toch mijn leven niet?
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:52
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

nee en jij overtreed zeker nooit eens een regeltje he...
Och zo vaak

Citaat:
StefanLovertje schreef:
ik zie er nog steeds hetzelfde uit als toen ik 14 was hoor.... en dit zeg ik ff niet om op te scheppe of whatever maar toen had ik al cup c, dus das toch wel behoorlijk vrouwelijk... vind je niet?
Ok
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:55
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
dan heb ik er al minder moeite mee maar wat ik ook in die andere topic al zei... je kun mensen van 15 niet met elkaar vergelijken sommige lopen gigantisch "achter" andere "voor" en voor sex vind ik dat diegene zowel geestelijk als lichamelijk oud genoeg moet zijn.... en het zelf wil (zich niet laat over halen door een oudere vriend ofzo), en het ook niet doet omdat vriendinnen het al doen

ook is het beter als je elkaar langer kent dan een paar weken
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:


Och zo vaak



Ok



ari is ook weer tevreden
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:57
Desp
Desp is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:


Zo ver ik weet mag het pas vanaf je 16, maar mij boeit het dus geen fuck hoor al fokken ze dr op 13 jarige leeftijd op los, tis toch mijn leven niet?
Sex vanaf je zestiende staat in de wet? Hehe, nee hoor, zo erg is het niet. In Engeland zijn ze wat strenger, als een meisje van 15 met een jongen van 18 in een hotel wil slapen, samen (als toeristen bv), bestaat de kans dat de jongen wordt opgepakt. In Nederland zit dat anders: wanneer een meisje van 12 tot 14 met een jongen heeft die 18 of ouder is, kunnen haar ouders een klacht tegen hem indienen indien er bewijs tegen hem is én alleen als het meisje het daarmee eens is. (Wanneer het meisje dus zegt:'Hij doet niets, ik hou van hem...' is er niets aan de hand.) Vóór haar 12de kunnen haar ouders de kinderbescherming inlichten en kan het zo zijn dat de jongen een waarschuwing krijgt. Weer wordt duidelijk gekeken naar de relatie tussen beide mensen.
Vanaf je 14de tot je 16de is er nog maar 1 persoon die een aanklacht kan indienen -> jezelf. Na je 16de wordt je als verstandig bestempeld en geld precies hetzelfde, alleen moet je nu echt goed bewijs hebben tegen je vriend(in) wil je een aanklacht indienen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 12:03
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ow, dan heb ik het verkeerd begrepen, toch bedankt voor de uitleg, weer wat wijzer.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 12:05
Desp
Desp is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ow, dan heb ik het verkeerd begrepen, toch bedankt voor de uitleg, weer wat wijzer.
Kan ook zijn dat het anders is hoor, weet alleen dat het in België en Engeland best streng is en in Nederland wordt wat meer naar de zogenaamde 'slachtoffers' gekeken..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 12:12
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
KAn mij allemaal niks schelen wat jullie met je lichaam willen doen.

zolang jullie maar geen (geslacht)ziektes oplopen en dan geld van de overheid en indirect van mij gaan trekken.

Tja 14 is te jong naar mijn mening.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 12:16
Desp
Desp is offline
Citaat:
Isobuster schreef:

zolang jullie maar geen (geslacht)ziektes oplopen en dan geld van de overheid en indirect van mij gaan trekken.

Dat is dus echt onzin...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ow, dan heb ik het verkeerd begrepen, toch bedankt voor de uitleg, weer wat wijzer.
Alleen jammer dat het de verkeerde uitleg is.

In Nederland kennen we twee bepalingen in het Wetboek van Strafrecht die handelen over seks met wilsbekwame maar jonge personen. Het eerste artikel luidt 'hij die met een persoon die de leeftijd van twaalf jaren nog niet heeft bereikt, handelingen verricht die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met ...'. Dat artikel geldt voor iedereen, ook voor minderjarige jongens. Elk persoon wat die handelingen verricht, is strafbaar. Het enige verschil is, dat als bv. een jongen van 14 met een meisje van 11 iets zou doen, die jongen qua strafhoogte onder het jeugdrecht valt. Voor de rest is hij net zo aansprakelijk. Onder 'seksueel binnendringen van het lichaam' valt overigens ook tongzoenen (dit is bepaald in een arrest van de Hoge Raad, waarin een man een tongzoen onder dwang had gekregen van een andere man. Deze uitleg van seksueel binnendringen was nodig, om het geval onder het artikel van verkrachting te kunnen brengen. De man is dan ook veroordeeld).

Wanneer het gaat om een persoon beneden de twaalf jaar, kan altijd vervolging worden ingesteld. Dat wil zeggen dat wanneer het feit bekend wordt, het Openbaar Ministerie altijd vervolging kan instellen. Daarvoor is geen klacht nodig.

Het tweede artikel bevat dezelfde bewoordingen, maar gaat over personen boven de 12 maar onder de 16. Hier geldt hetzelfde voor, behalve dat vervolging slechts kan worden ingesteld op klacht. Die klacht kan worden ingediend door de wettelijke vertegenwoordigers (meestal de ouders), het slachtoffer zelf (uiteraard) of door de Raad voor de Kinderbescherming (komt zelden voor). Qua uitleg van de bepaling is het hetzelfde als het vorige artikel. Ook hier geldt: het maakt niet uit of de jongen meerderjarig/minderjarig is. Als een jongen van 17 met een meisje van 15 neukt, is hij strafbaar, alleen ook hier weer: de strafhoogte wordt bepaald door het jeugdrecht.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, het steekt me altijd nogal als mensen uitspraken doen over de wet of strafbaarheid maar eigenlijk onzin uitkramen. Dit stukje mag gequote worden, zet het voor mijn part in een sticky topic of announcement (lekker arro van mij he).
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 13:24
LM
LM is offline
Je weet nooit wat echte liefde is!!
Het is iets wat je dan voelt, dat kan je ook op die leeftijd voelen.
Daarvoor voel je het ook alleen kan je het niej plaatsen.
Weet je op je 20 beter wat liefde is dan op je 14e?
__________________
Why?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 13:43
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
LoveMaster schreef:

Weet je op je 20 beter wat liefde is dan op je 14e?
waarschijnlijk wel
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Alkahol!K schreef:


waarschijnlijk wel
nou denk ut nie. me zus is 21 en heeft nog nie ech verstand van liefde.. hehe eerst verloofd en dan na 2 weke een ander... jah 'k weetnie or
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 14:07
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:


nou denk ut nie. me zus is 21 en heeft nog nie ech verstand van liefde.. hehe eerst verloofd en dan na 2 weke een ander... jah 'k weetnie or
ja die heeft er dan idd geen verstand van..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 14:19
silla02
silla02 is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Volgens mij gebeurt het niet of zelden dat iemand van 14 een relatie kan houden van 10 jaar of meer. In die tijd is een meisje zo wisselvallig, veranderlijk, wil ze experimenteren en moet ze zichzelf nog leren kennen. Volgens mij dus niet mogelijk, en echte liefde kan je zeker niet voelen aan je 14e, kalverliefde ja en vlinders maar echte liefde, totaly not!
hier ben ik het niet helemaal mee eens.. mijn ouders kregen wat toen me ma 13 was en me pa 14 of 15 en ze zijn nu 38 en 40 en nog steeds bij elkaar!!! En zo ken ik er nog wel een paar!!

En op je 14e kan je wel al van iemand houden vind ik...okeej sommige mensen kunnen het misschien niet op hun 14e, maar sommige mensen weten ook nog niet wat het is als ze 20 zijn..dus zoals al eerder gezegt is..zoiets moet je aanvoelen

kusss sil
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 14:34
MRdocu
Avatar van MRdocu
MRdocu is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Daar gaat het niet om, echte liefde of niet, ik vind 14 (of zelfs 13) gewoon te jong, volgens mij ben je dan nog niet eens een beetje vrouwelijk/mannelijk, en ook volgens de wet mag het niet.
volgens de wet mag een volwassen persoon geen sex hebben met kinderen. 13 jarige met 13 jarige mag wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 14:36
MRdocu
Avatar van MRdocu
MRdocu is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Daar gaat het niet om, echte liefde of niet, ik vind 14 (of zelfs 13) gewoon te jong, volgens mij ben je dan nog niet eens een beetje vrouwelijk/mannelijk, en ook volgens de wet mag het niet.
dat jij op je veertiende nog niet volwassen genoeg was voor sex wil niks over andere zegge he!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 14:52
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
MRdocu schreef:


dat jij op je veertiende nog niet volwassen genoeg was voor sex wil niks over andere zegge he!
Op mijn 14e dacht ik nog niet eens aan sex
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:12
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
silla02 schreef:


En op je 14e kan je wel al van iemand houden vind ik...okeej sommige mensen kunnen het misschien niet op hun 14e, maar sommige mensen weten ook nog niet wat het is als ze 20 zijn..dus zoals al eerder gezegt is..zoiets moet je aanvoelen

kusss sil
ja ben ik het ook wel mee eens... maarja er zijn veel jongens en meisjes die DENKEN het alleen maar te weten .. maar er zijn er ook waar het gewoon duidelijk bij te merken is!! gelukkig
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Alkahol!K schreef:


ja ben ik het ook wel mee eens... maarja er zijn veel jongens en meisjes die DENKEN het alleen maar te weten .. maar er zijn er ook waar het gewoon duidelijk bij te merken is!! gelukkig
Is dat 'denken te weten wat liefde is', niet genoeg wanneer het iemand gelukkig maakt? Voor iedereen betekend liefde weer iets anders, je kan niet echt oordelen over het feit 'of iemand wel weet wat liefde is'.. dat vind ik echt te belachelijk..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:17
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
Andijvie schreef:


Is dat 'denken te weten wat liefde is', niet genoeg wanneer het iemand gelukkig maakt?
wanner het gelukkig maakt wel, maar het kan vaak een relatie op een later tijdstip opbreken op wat voor manier dan ook
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:19
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
MRdocu schreef:


volgens de wet mag een volwassen persoon geen sex hebben met kinderen. 13 jarige met 13 jarige mag wel.
Kijk eens goed naar de reply van nare man, als je dat tenminste kunt bevatten...
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Alkahol!K schreef:


wanner het gelukkig maakt wel, maar het kan vaak een relatie op een later tijdstip opbreken op wat voor manier dan ook
dat kan met élke relatie, of je nu 14 bent of 34...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:33
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:
Volgens mij gebeurt het niet of zelden dat iemand van 14 een relatie kan houden van 10 jaar of meer. In die tijd is een meisje zo wisselvallig, veranderlijk, wil ze experimenteren en moet ze zichzelf nog leren kennen. Volgens mij dus niet mogelijk, en echte liefde kan je zeker niet voelen aan je 14e, kalverliefde ja en vlinders maar echte liefde, totaly not!
thanx.
toen ik 13 was kreeg ik met mijn (2e) vriend, en ik en hij zijn nu bijna 3 jaar samen, dus ben ik nu de uitzondering die de regel bevestigd?

Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef:


thanx.
toen ik 13 was kreeg ik met mijn (2e) vriend, en ik en hij zijn nu bijna 3 jaar samen, dus ben ik nu de uitzondering die de regel bevestigd?

Mijn ouders zijn ook een uitzondering, mijn moeder was 14 en mijn vader 20 toen ze elkaar ontmoetten en een relatie begonnen, ze zijn binnenkort 25 jaar getrouwd, gelukkig getrouwd met twee hele lieve kinderen..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Alkahol!K schreef:


ja die heeft er dan idd geen verstand van..
nee daarom... en zo kan het met jullie ook allemaal gaan hoor...

als jullie je op je 17 of 20e pas wilt laten ontmaagden, mij best...

maar dan kan je er nog spijt van hebbe...

jezus waar gaan deze 2 topics eigenlijk over...

gaat nergens over hoor...

iedereen bokt elkaar uit, want iedereen heeft weer een andere mening....

heeft toch geen nut.... iedereen blijft toch bij zijn eigen mening en ervaring...

laat iedereen toch lekker zelf uitmaken wat hij zij met zijn lichaam doet.

van jezelf weet je dat het beste hoor.....

zucht.....*word beetje moe van deze topics*
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 16:56
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:
nee daarom... en zo kan het met jullie ook allemaal gaan hoor...

als jullie je op je 17 of 20e pas wilt laten ontmaagden, mij best...

maar dan kan je er nog spijt van hebbe...

jezus waar gaan deze 2 topics eigenlijk over...

gaat nergens over hoor...

iedereen bokt elkaar uit, want iedereen heeft weer een andere mening....

heeft toch geen nut.... iedereen blijft toch bij zijn eigen mening en ervaring...

laat iedereen toch lekker zelf uitmaken wat hij zij met zijn lichaam doet.

van jezelf weet je dat het beste hoor.....

zucht.....*word beetje moe van deze topics*
helemaal mee eens... dit is gewoon een zaak voor je eigen mening!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:

helemaal mee eens... dit is gewoon een zaak voor je eigen mening!
oeh 'k heb 'n fan
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 17:12
00Mistery00
00Mistery00 is offline
Ik vind 14 niet te jong.
Ik was zelf ook 14 toen ik werd ontmaagd...
Maar ik was toen al volwassener dan de rest. Ik zie er ook nog steeds t zelfde uit als toen.
Ik vind dat er eigelijk geen leeftijd is voor seks.
Je moet t doen op t moment dat jij er klaar voor bent en met degene bij wie jij je vertrouwd voelt.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 18:34
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
.....*word beetje moe van deze topics*
lees ze dan verder niet... ik vind het jammer dat sommige mensen het "perse" vroeg wil doen... veel mensen worden beinvloed door de media, vrienden etc.

je moet gewoon nablijven denken..wil ik het echt....wil de ander het.. maarg0ed iedereen doet toch wat ie zelf wil idd
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.