Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2001, 17:40
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik vind het belachelijk dat sommige leraren bij vakken als natuurkunde, aardrijkskunde, geschiedenis enz punten aftrekken voor spelfouten of grammaticale fouten.
Daar gaat het toch niet om?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2001, 17:42
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Vind ik ook! Bij ons doen ze dat gelukkig niet, alleen bij Nederlands dus.
__________________
I'll keep the ring, till I die...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 17:46
Ar-Tuur
Ar-Tuur is offline
Ach ja, als je later een baan hebt en je blijft die spelfouten maken, dan komt dat heel slecht over. Als je nu gedwongen wordt het goed te doen, heb je daar later alleen maar voordeel van. Zo kun je het ook zien, toch? Lijk wel een leraar
__________________
Ik weet niet wat het is, maar het is me wat :)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 19:57
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik vind het belachelijk dat sommige leraren bij vakken als natuurkunde, aardrijkskunde, geschiedenis enz punten aftrekken voor spelfouten of grammaticale fouten.
Daar gaat het toch niet om?
Inderdaad. Toch... er wordt verwacht dat je fatsoenlijk Nederlands kan en imho mag dat ook verwacht worden, zeker in de bovenbouw, zowel op VMBO als HAVO als VWO.

Als je een samenvatting moet maken bij Nederlands, is toch ook 'samenvatten' het idee achter de opdracht (waar als het goed is overigens wel 'in correct en duidelijk Nederlands' bij zal staan) en niet 'spelling, grammatica en interpunctie goed toepassen'.


Maar jij kan toch goed Nederlands?


Conan... vindt het heel normaal - zeker bij 'schrijfvakken' als geschiedenis en aardrijkskunde
Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 20:45
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
ik ben het met conan eens, het is toch wel zo netjes als je later ooit een brief moet schrijven en die is geheel foutloos.

Maar goed, bij duits 1 worden bij ons spelfouten niet eens fout gerekend, want die hoor je toch niet bij de uitspraak yeah right..
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 20:58
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Maar stel je hebt iemand die nogal slecht is in spellen (neem nou mij bijvoorbeeld ) en die krijgt bij een proefwerk bijvoorbeeld een heel punt minder omdat die word niet met een t op het einde schrijft, is dat dan niet een beetje belachelijk? ik bedoel, dan kijken ze daarvoor later maar naar je punt bij nederlands. Maar bij bijv. geschiedenis moet het punt toch gebasseerd zijn op je kennis van geschiedenis en niet op je spelling
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 21:41
Verwijderd
Bij talen is het natuurlijk logisch dat er op de spelling wordt gelet, maar bij andere vakken vind ik het belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 22:05
badtothebone
badtothebone is offline
Ik denk er zelf zo over.
Als ik later groot ben en over de wereld heers dan moet iedereen een spelvout maken in elke zin. Zo en daar heeft niemand van terug.
En nog iets ik weet uit ervaring dat als je goed presteerd bij natuurkunde en scheikunde dat ze je echt niet willen naaien. Anders was ik al helemaal plat genaaid. Snappie.
__________________
Wat is het dat wij niet de waarheid kunnen zien en alleenmaar de leugen geloven. Als je moe bent, zoek je je bed.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 23:15
GinnyPig
GinnyPig is offline
Gelukkig wordt er niet op leesbaarheid en handschrift gecontroleerd anders was ik de lul

Maar op zich is het wel logisch, maar niet echt passend... Mensen gaan zich dan toch meer (teveel?) concentreren op het spellen/formuleren zelf en das natuurlijk niet helemaal de bedoeling.

Beter vind ik iets in de trend van wel aanstrepen maar niet meetellen in de beoordeling van de toets.

[Dit bericht is aangepast door GinnyPig (21-11-2001).]
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 07:30
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Ik zou het ook niet normaal vinden als je voor andere vakken punten zou verliezen . Bij ons halen ze bij Engel, Duits en Frans punten af voor schrijffouten, en bij Nederlands kan je extra punten verdienen als je weinig schrijf of stijlfouten maakt.
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 07:46
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ben zo blij dat dat bij mij niet mag.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 22:07
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
Ik zou het ook niet normaal vinden als je voor andere vakken punten zou verliezen . Bij ons halen ze bij Engel, Duits en Frans punten af voor schrijffouten, en bij Nederlands kan je extra punten verdienen als je weinig schrijf of stijlfouten maakt.
*jaloers* niet eerlijk
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 21:07
waaromniet?
waaromniet? is offline
Mjah, naar de schoolleiding gaan ofzo? Helpt nie zeker

Bij ons mocht iig niet.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 21:12
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Helpt nie zeker
hoe raad je het zo

__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.