Oud 16-01-2012, 21:28
abdul272
abdul272 is offline
Hallo iedereen!

Ik zit met een dringende vraag!! Ik volg momenteel een juridische opleiding aan een ROC *niv 4
maar ik merk dat ik erg onder mijn niveau presteer (wat ertoe heeft geleid dat ik op een gegeven moment erg ongemotiveerd ben geraakt en veel afwezig ben geweest) en het leek me zeker een goed idee om de havo te gaan doen (of VAVO) Om die dan binnen een jaar te halen en voor me VWO gaan zodat ik direct door kan naar de universiteit. Nu heb ik heel wat universiteiten gebeld en bijna unaniem hebben ze me geadviseerd om te kiezen voor het traject; havo>vwo>uni

Nu zijn er dus 2 opties;

- Havo>HBO>Uni (maar dan heb je te maken met de langstudeermaatregel)

- HAVO>VWO>UNI

Welke zal ik kiezen?? Maar is het ook moeilijk op de havo/vwo en zit daar nog veel verschil tussen? En is de overstap niet te gedaagd? (vwo>universiteit)
Ik ben op de hoogte van het feit dat het
ontzettend hard werken is en dat je er veel voor moet doen maar dat vindt ik niet meer dan normaal als je een goede opleiding wilt en daar moet ik van mezelf ook hard voor te werken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en als er nog vragen zijn hoor ik die uiteraard graag! En sorry voor eventuele spellingsfouten haha!

Groetjes,

Abdul

Laatst gewijzigd op 17-01-2012 om 00:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2012, 06:29
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik zou, net als de universiteiten jou adviseren, kiezen voor het traject havo>vwo>universiteit. Natuurlijk is er een bepaalde overstap tussen het (v)mbo, het havo en het vwo, maar als je er hard voor wilt werken denk ik dat het makkelijk te doen moet zijn. En het vwo sluit juist goed aan op de universiteit, tussen de overstap is totaal niet gedaagd.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 12:30
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik heb dit zelf ook gedaan, en ik vond het goed te doen. Het verschil tussen havo en vwo vond ik niet zo groot. Als je havo gaat doen, krijg je ook nieuwe dingen, dit geldt hetzelfde op het vwo, maar ik vond vwo niet veel moeilijker dan havo. Ook kon ik sommige dingen die ik op de havo had gedaan, laten staan voor vwo. Zoals anw en maatschappijleer. Het profielwerkstuk hoefde ik alleen maar uit te breiden van de havo.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 13:28
abdul272
abdul272 is offline
@silvano08 Goed om te horen! Ja, ben ook al echt helemaal enthousiast om te beginnen maar helaas heb ik door omstandigheden en verhuizingen me kader diploma gehaald en nu wordt er nou net om TL gevraagd. Dus dat is best jammer, maar ik hoop dat er toch een mogelijkheid bestaat. @Lotte Netjes van je! En hoe vindt je het op de universiteit? Bevalt het een beetje?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.