Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2005, 22:21
Pim_Bond
Pim_Bond is offline
Waarschijnlijk een nieuwe opdrachtgever die mij per uur wil betalen voor mijn werkzaamheden.

Heeft iemand een idee hoeveel je daar als amateur webdesigner voor kunt vragen? Ik weet (betrouwbare bron) dat het reclamebureau die nu hun site webmastert ongeveer 50 euro per uur vraagt... Dan is vijftien euro per uur toch niet te veel gevraagd hè...!?

Daar zat ik zelf aan te denken namelijk.

Graag reacties van andere 'ervaringsdeskundigen'
__________________
A.k.A, héjijdaar!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2005, 22:31
Verwijderd
jawel
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 22:37
Pim_Bond
Pim_Bond is offline
Hoeveel zou jij denken dan?
__________________
A.k.A, héjijdaar!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 00:11
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Vraag wat de persoon wil in zn website (Statisch of Dynamisch --> HTML alleen of echt een webapplicatie) reken uit hoeveel uur je het ongeveer kost.

Ik DENK dat je voor een statisch website wel 80 euro kan rekenen (daar ben je dan ook wel in 2-3 uur mee klaar als je een goeie amateur bent) wil hij PHP, of nog beter C#/JSP inclusief Database dan mag je wel een paar honderd euro rekenen maar dat zet je ook niet zo 1,2,3 op.

Overigens betekend het niet dat als je een PHP scriptje van 3 regels gebruikt je gelijk 300 euro kan rekenen ofzo

Voor minder dan 80 euro zou ik zowiezo geen website maken.
__________________
Bevecht vuur met vuur en je zal om niets meer dan het as vechten...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 09:46
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mwoah, het ligt eraan. Als je dit nog nooit gedaan hebt, zou ik laag beginnen, een euro of 7,50 of 10. Als je dan goede referenties kunt laten zien, kun je die prijs omhoog laten gaan.

Als je echt voor een werkgever werkt (in loondienst), moet je meer kijken naar de snelheid waarmee je werkt en de kwaliteit van het produkt dat je aflevert. Als je voor een bedrijf werkt, zou ik echter nooit teveel vragen, want dan kunnen de eisen wel eens akelig hoog worden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 10:36
Pim_Bond
Pim_Bond is offline
Ik heb vorig jaar een website gemaakt voor een dochterbedrijf van ze die nooit is gepubliceerd. Tegen de tijd dat ik hem klaar had was er nogal wat aan het veranderen gegaan. Het hele wezen van het bedrijf ging veranderen en dus ging die site niet meer door. Ik had er alleen wél al ongeveer zestig uur in gestoken. En ik had mijn 'salaris' vantevoren al gehad. Deze mocht ik dan ook gewoon houden. Als alles rond is krijg ik wellicht weer de opdracht voor een tweede site voor datzelfde bedrijf.

Toen ik de opdracht kreeg had ik namelijk niet echt een goede pc waar ik Flash, Apache, MySQL dus een server kon draaien. Ik had dus in ruil voor die website een nieuwe pc gevraagd. Winkelwaarde ongeveer 1600 euro maar aangezien een ondernemer dat op een bepaalde manier op de inventarislijst kan zetten en op die manier dus eigenlijk in drie jaar tijd die héle investering kunnen vergeten kostte het hun destijds ongeveer 400 euro.

Ik denk wel dat ik van mezelf kan zeggen dat ik een goede amateur ben en de site die ik nu dus eventueel ga webmasteren bestaat al, ik hoef hem dus niet meer op te zetten. Het gaat alleen om onderhoud, af en toe aanpassingen en waarschijnlijk wat nieuwsberichtjes. Ik denk dat het daarom niet te veel is om vijftien per uur te vragen aan een bedrijf wat vijftig per uur gewend is. Bovendien: zo'n kleine update kost hooguit een half uur per keer waarschijnlijk.

Zit ik dan tóch te hoog met mijn uurtarief?

Een bedrag per keer is gewoon niet van toepassing want dit bedrijf werkt alleen met uurtarieven en niet volgens projectsalarissen. En dat is alleen maar gunstig voor mij
__________________
A.k.A, héjijdaar!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 12:05
elledc
elledc is offline
Hou er rekening mee dat je amateur (= vrijetijdsbeoefening) bent en niet proffessioneel. Dus je kan er ook niet van uitgaan dat je freelance ontwerper bent.
Ik zit in de grafische wereld en af en toe vragen mensen me iets te ontwerpen (bv. affiche, visitekaartje,...), ik heb een grafische opleiding achter de rug, maar ben geen fulltime grafisch ontwerper aangezien ik van plan ben te werken niet als zelfstandige.
Ik heb ervaring maar ben starter dus ik zou nooit 15 euro / uur durven vragen. Ik vraag 9 à 10 euro / uur én natuurlijk ook een prijs voor het ontwerp zelf.
Dus stel ik werk 15 uur aan een affiche en aan een brochure dan vraag ik 150 euro + eventuele kosten van foto ontwikkeling en prints + ontwerp zelf. Dan kom ik +/- aan 250 euro.
Als je weet van jezelf dat je echt goed bent en je hebt genoeg ervaring dan zou 15 euro kunnen, maar als starter (+ rekening houdende met leeftijd) en amateur vind ik dit toch wel te ver gaan.
Beter met niet te hoge bedragen beginnen en genoeg klanten dan te hoog en geen klanten. Mensen verschieten er soms van hoe duur zoiets is.

Laatst gewijzigd op 19-02-2005 om 12:09.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 19:13
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ligt er maar aan wat de Topicstarter wil. Heeft ie het nodig dan zou ik iets minder vragen om zeker te weten maar doet ie het voor de lol en weet hij dat het een goed standaard tarief is dan zou ik er niet onder gaan zitten en het desnoods niet doen.

Zijn hun uiteindelijk duurder uit. Het bedrijf is belanghebbend.
__________________
Bevecht vuur met vuur en je zal om niets meer dan het as vechten...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 17:48
Verwijderd
het gaat er niet om of je beginnend of expert bent, het gaat om de kwaliteit die je afleverd.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:04
Pim_Bond
Pim_Bond is offline
En kwaliteit kan ik wel garanderen. Alleen daar zit meer werk in dan flutwerk.. dus moeten ze er meer voor betalen.

Ik hou het denk ik op 12,50 per uur... minimaal 10 euro

Echt.. ik zie het niet zitten als ze mij tien keer minder gaan betalen als dat bedrijf. Dan voel ik me gebruikt!
__________________
A.k.A, héjijdaar!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:43
Verwijderd
Een ervaren vakman heeft in 3 uur een schitterende website gebouwd en krijgt er ook nog is 1500 euro voor.

()

Ik ben momenteel aan het twijfelen of ik binnenkort een jaguar x-type koop of een ford mustang
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 23:36
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Dukko schreef op 20-02-2005 @ 19:43 :
Een ervaren vakman heeft in 3 uur een schitterende website gebouwd en krijgt er ook nog is 1500 euro voor.

()

Ik ben momenteel aan het twijfelen of ik binnenkort een jaguar x-type koop of een ford mustang
de jag zeker weten
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 00:31
M.R.10
Avatar van M.R.10
M.R.10 is offline
laatst een betaande website aangepast. daar was ik zo'n 1 1/2 uur mee bezig. daar heb ik 75 euro voor ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 00:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Dukko schreef op 20-02-2005 @ 19:43 :
Een ervaren vakman heeft in 3 uur een schitterende website gebouwd en krijgt er ook nog is 1500 euro voor.
Ik heb eigen bedrijf en ik vraag 25 euro per uur voor het webgeknutsel

Prijzen van website liggen tussen de 150 euro en 500 euro als het om statische sites gaat. Met dynamische elementen en CMS erachter komt het tussen de 300 euro en 2000 euro. Het ligt eraan wat de klant wilt.

Ik hou mijn prijs gewoon laag, omdat ik vanuit huis enzo werk, dus ook geen vele kosten heb. Maar ik denk dat ik mijn prijs wel wat omhoog ga gooien binnenkort.

Andere professionals (de grote ervaren freelancers en top bedrijven) vragen toch wel gauw iets van minimaal 75 euro per uur of veel meer.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 09:18
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
mijn broertje maakt ook zelf websites op proffessioneel niveau.
vraagt er 30 euro per uur voor en krijgt dat ook gewoon betaald..
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 10:25
Verwijderd
Als je kennis in huis hebt laat je je toch niet per uur betalen? Het eindproduct is wat de klant voor ogen heeft. Als deze goed is betalen de klanten wel een bepaalde prijs, ongeacht de hoeveel uren werk die erin zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 11:02
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 21-02-2005 @ 00:36 :
de jag zeker weten
Dan heb jij de nieuwe mustang nog niet gezien
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 11:57
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
15 euro is echt helemaal niets. Dan hebben ze dus voor 7,50 een aanpassing als jij een half uur bezig bent. En dan twijfel jij nog tussen 12,50 en 15 euro.

Ze hebben je nodig, anders moeten ze weer opnieuw beginnen met hun site. Zeker als je ze persoonlijk kent zullen ze je best wat gunnen en als je inzet op 10 euro zeggen denken ze bij zichzelf, hij komt er vanzelf achter wat tie echt moet vragen.

Je moet echt minimaal op 25 euro beginnen en als ze gelijk ja zeggen weet je dat je nog te weinig heb gevraagd. Doen ze een wederbod van bijvoorbeeld 20 euro, biedt je 22,50 terug en dan happen ze.

Jij bent blij en hij is voor de helft van de prijs klaar.

Een werknemer krijgt minder omdat er ziekenfonds, loonbelasting, werkplekkosten, ziektegeld, vakantiegeld, verzekeringen enz.. vanaf gaat.

Dat neem jij nu allemaal voor je rekening en daar mag best voor betaald worden, anders hou je per saldo niets over als je echt een bedrijfje zou zijn. Dit moet je ook als argument gebruiken bij een tegenbod.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.

Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 12:00.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2005, 14:11
elledc
elledc is offline
Jullie overdrijven hier wel hoor met jullie prijzen. De meesten vragen gewoon om het even wat maar zo gaat dat niet.
Als non-proffessional en op jongere leeftijd (15-20 j.) kan je zo'n hogere bedragen niet eisen.
In de meeste bedrijven wordt betaald qua leeftijd en ervaring, ongeacht het resultaat.
Op 17 jarige leeftijd kan je niet zeggen dat je veel ervaring hebt, integendeel dan is het als bijverdienste naast de school.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 14:15
Verwijderd
Je kan het misschien niet eisen, maar je kunt het wel vragen. In het "ergste" geval zeggen ze nee en dan kan je altijd nog omlaag gaan, maar voor hetzelfde geld zeggen ze wel ja.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 12:47
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 21-02-2005 @ 15:11 :
Jullie overdrijven hier wel hoor met jullie prijzen. De meesten vragen gewoon om het even wat maar zo gaat dat niet.
Als non-proffessional en op jongere leeftijd (15-20 j.) kan je zo'n hogere bedragen niet eisen.
In de meeste bedrijven wordt betaald qua leeftijd en ervaring, ongeacht het resultaat.
Op 17 jarige leeftijd kan je niet zeggen dat je veel ervaring hebt, integendeel dan is het als bijverdienste naast de school.
Een werknemer krijgt minder omdat er ziekenfonds, loonbelasting, werkplekkosten, ziektegeld, vakantiegeld, verzekeringen enz.. vanaf gaat.

Wat denk je dat een kantoorwerknemer bruto kost?
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 21-02-2005 @ 15:11 :
Jullie overdrijven hier wel hoor met jullie prijzen. De meesten vragen gewoon om het even wat maar zo gaat dat niet.
Als non-proffessional en op jongere leeftijd (15-20 j.) kan je zo'n hogere bedragen niet eisen.
In de meeste bedrijven wordt betaald qua leeftijd en ervaring, ongeacht het resultaat.
Op 17 jarige leeftijd kan je niet zeggen dat je veel ervaring hebt, integendeel dan is het als bijverdienste naast de school.
Overdrijven?

Als ik kwalitatief iets beters bouw dan dat een 50 jarige dat zou doen, dan heb ik toch minstens recht op hetzelfde bedrag?

Daarbij word er meestal aan de hand van je leeftijd je ervaring ingeschat. En ervaring is nodig voor een beter resultaat. Dit is niet altijd het geval!

En als 17 jarige bijverdienst naast school? Nou meisje, dat is misschien in jou geval zo. Maar er zijn ook mensen op deze leeftijd die zichzelf al helemaal onderhouden, omdat ze misschien zelfs geen andere keuze hebben.

Niet elk leven loopt op clichérolletjes.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:39
Subbie
Subbie is offline
zo das pas een statement...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:09
Pim_Bond
Pim_Bond is offline
en gelijk heeft ie!

Maar dat is bij mij niet het geval. Zit nog gewoon braaf op mn middelbare schooltje in vijf vwo en nee het is geen bijverdienste die ik nodig heb want ja.. mn ouders betalen natuurlijk zo goed als alles. En voor mn zakcentje werk ik iedere zaterdag een shift in een eetcafé.

Maar daarnaast vind ik het toch wel héérlijk als ik voor mn hobby wat centjes kan vangen. En als zo'n bedrijf het ergens anders nóg goedkoper kan krijgen, moeten ze dat vooral doen! Maar dat ga ik ze niet vertellen. Mogen ze dan lekker zelf uitzoeken. Ik ben blij met het aanbod en ik moet ze nog allerlei garanties bieden natuurlijk... Maar dat komt goed! Ze zijn zéker bereid te betalen aangezien de directeur voor élke besparing te vinden is, naar het schijnt.

Ik hou het op 12,50/uur
__________________
A.k.A, héjijdaar!

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Subbie schreef op 22-02-2005 @ 16:39 :
zo das pas een statement...
Juist ja.

En als er mensen zijn die bang zijn om meer geld te vragen dan komen ze maar bij mij op consult. Zullen we dat zelfvertrouwen is even een beetje bijschaven. Al die kleine pietlullige bedragen is ook helemaal niks hierzo.

Edit:

Ik vind het topictitel ook helemaal niks met dat "uurtarief".

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 17:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2005, 16:59
elledc
elledc is offline
Citaat:
Dukko schreef op 22-02-2005 @ 15:18 :
1. Overdrijven?

Als ik kwalitatief iets beters bouw dan dat een 50 jarige dat zou doen, dan heb ik toch minstens recht op hetzelfde bedrag?

Daarbij word er meestal aan de hand van je leeftijd je ervaring ingeschat. En ervaring is nodig voor een beter resultaat. Dit is niet altijd het geval!

2. En als 17 jarige bijverdienst naast school? Nou meisje, dat is misschien in jou geval zo.

3. Maar er zijn ook mensen op deze leeftijd die zichzelf al helemaal onderhouden, omdat ze misschien zelfs geen andere keuze hebben.

Niet elk leven loopt op clichérolletjes.
punt 1. Het is inderdaad niet altijd het geval dat ervaring afhankelijk is van leeftijd maar ELK bedrijf gaat daar wel vanuit!

punt 2. In mijn geval?? Ik ben 22 jaar, afgestudeerd vorig jaar en diploma grafische vormgeving op zak. Ik werk halftijds + als freelancer en nu pas voel ik dat ik me kan veroorloven om bedragen te vragen tot 25 euro per uur.
Ik ben al enkele keren de deur uitgewezen geweest omdat ik zogezegd 'teveel' vroeg.
Je weet niet waarover je spreekt.

punt 3. Is het omdat je jezelf helemaal moet onderhouden dat je op 17-jarige leeftijf 25 euro per uur mag vragen?
Ik sta er ook alleen voor hoor, ik huur een appartement en kan niet rekenen op steun van mijn ouders of iemand anders, denk je dat ik daarom 50 euro per uur ga vragen?
Ik snap trouwens niet wat dit hiermee te maken heeft. Aangezien ik het over de TS had, en hij 17 jaar is en webdesign doet als amateur en als beroep naast de school.

Jongeren denken tegenwoordig dat ze alles kunnen en mogen.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:27
Verwijderd
Blablabla, dat gezeur, 'niet teveel vragen'. Zo bereik je natuurlijk niets. Vraag gewoon 15 of desnoods 20 euro per uur, dat maakt dat bedrijf echt niets uit.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:39
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 23-02-2005 @ 17:59 :
punt 1. Het is inderdaad niet altijd het geval dat ervaring afhankelijk is van leeftijd maar ELK bedrijf gaat daar wel vanuit!

punt 2. In mijn geval?? Ik ben 22 jaar, afgestudeerd vorig jaar en diploma grafische vormgeving op zak. Ik werk halftijds + als freelancer en nu pas voel ik dat ik me kan veroorloven om bedragen te vragen tot 25 euro per uur.
Ik ben al enkele keren de deur uitgewezen geweest omdat ik zogezegd 'teveel' vroeg.
Je weet niet waarover je spreekt.

punt 3. Is het omdat je jezelf helemaal moet onderhouden dat je op 17-jarige leeftijf 25 euro per uur mag vragen?
Ik sta er ook alleen voor hoor, ik huur een appartement en kan niet rekenen op steun van mijn ouders of iemand anders, denk je dat ik daarom 50 euro per uur ga vragen?
Ik snap trouwens niet wat dit hiermee te maken heeft. Aangezien ik het over de TS had, en hij 17 jaar is en webdesign doet als amateur en als beroep naast de school.

Jongeren denken tegenwoordig dat ze alles kunnen en mogen.
Dan heb je het ook wel over een sector..., lijkt me trouwens verstandiger om als freelancer op offertebasis te werken.

In de ICT is het maar hoe de wind waait. Ik heb samen met een andere jongen van 20 een jaar lang voor 65 euro per uur gewerkt. In het geval van het topic, gaat hij voor een aanpassing voor een site (half uur werk) 6,25 vragen. Dat slaat ook nergens op, een bedrijf vraagt daar 50 tot 100 euro voor. In jouw sector zijn de marges klein en zijn er meerdere die voor die tarieven werken. In de ICT heb je voor 22,50 alleen een amateur. Even ter indicatie, een timmerman kost ook 68 euro per uur.

Als je goed werk levert, wat gelijk staat aan een bedrijf, moet je niet jezelf pesten en een marktprijs vragen.

Als "volledig" freelancer voor 22,50 kun je beter gaan werken bij een bedrijf, want daar hou je maar een paar euro aan over.
Jij hebt nu een leuke cominatie denk ik.

22,50 lijkt veel, maar je vergeet wat je er allemaal van moet betalen.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 22:13
Verwijderd
Het is natuurlijk ook de manier van verkopen. Je moet jezelf kunnen presenteren en ook mensen het vertrouwen geven dat er daadwerkelijk een mooie site komt.

Zo komt het al voor dat ik klasgenoten van mij sites laat bouwen, en ik deze weer direct doorverkoop. Het is een combinatie van vaardigheden die je moet bezitten om veel geld te kunnen verdienen met sites etc.

@utopia

Daarbij ben ik het er niet mee eens dat elk bedrijf leeftijd associeert met ervaring. En dat weet ik uit eigen ervaring.

goh, post nr 7000 alweer
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 22:39
Pim_Bond
Pim_Bond is offline
Tsja.. maar jouw ervaring acht zij dus weer als minderwaardig, want je bent nog een broekie volgens de mevrouw van 22 jaar oud.

Dus jouw eigen ervaring telt niet, moet ik concluderen aan de hand van haar onzinnige woorden.

Mevrouw de grafisch ontwerper is gewoon bang dat de 'wizzkids' en 'hobbyïsten' haar afzetmarkt insluipen en zo haar klantjes wegpikken. Nou, ik kan u vertellen, mevrouw van 22 jaartjes oud, dat is niet het geval wanneer u uw werk goed doet. U hebt namelijk de kans om in gediplomeerde sferen klanten te bemachtigen waar wij als grafisch-ongeschoolden niet terecht zullen komen.

Wij bereiken toch alleen de kringen van bedrijfjes via-via. Je moet iemand kennen om aan een opdracht te komen, er is zó veel aanbod dat die bedrijfjes zelfs niet eens op zoek gaan, die horen wel eens een keertje van iemand iets over iemand die wel iets zou kunnen maken. Zó vaag is het... op mijn niveau van de afzetmarkt wat betreft websites.

Maakt u zich dus voorál niet druk om mij en collega's die het hélemaal niet zien zitten om daar nou jaren voor te gaan studeren en dan ongeveer net zo veel kunnen als na een jaartje experimenteren met wat vrienden.

------

Als ik jouw zo hoor Utopia, zou ik zeggen dat je te voorzichtig bent, niet zo goed werk levert, geen goed portfolio hebt of gewoon 'een enkele keer' een gierige klant getroffen hebt. Niet om nou afbreuk te doen aan je diploma, die je op zak hebt, want wil toch zeggen dat je geschoold en ervaren bent, maar het economische inzicht wat (naar het schijnt) bij Nederlanders in de genen zit, ontbreekt!

Want... lees nou de reacties, er wordt (geloof ik, pin me er niet op vast!) gesproken over 40 tot 75 euro per uur, dat bedrijven vragen voor webdesign. Daarmee ben ik, zelfs als ik op de hélft van dat bedrag zit toch zeker niet te duur!? Het bedrijf in kwestie, die mij deze opdracht heeft geboden (nog altijd onzeker omdat de directeur ziek is en dus geen overleg kan plaatsvinden) is niet gek, en ziet een kans om wat te besparen. Een alternatief dat nóg goedkoper is dan ik weten ze niet maar ze weten wel dat het bedrijf dat nú hun site webmastert ontzettend veel duurder is dan ik. Wanneer ik ze dus garandeer evengoed werk te leveren en ervoor te zorgen dat het geheel overzichtelijk en helder blijft, waarom zouden ze dan twee keer zo veel betalen? Tel uit je winst... als bedrijf zijnde.

-------

Genoeg van dit alles, ciao
__________________
A.k.A, héjijdaar!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 22:47
Pim_Bond
Pim_Bond is offline
Citaat:
iamcj schreef op 23-02-2005 @ 20:39 :
22,50 lijkt veel, maar je vergeet wat je er allemaal van moet
betalen.
Dat is dus juist niet aan de orde. Ik hóef er niets van te betalen. Maar ik vind ook, dat het onzin zou zijn om mezelf weg te cijferen door een enorm laag tarief te vragen per uur. Goedkoop klinkt ook altijd meteen goedkoop. Als je enorm goedkoop bent, denkt men al gauw van: pfff.. zal wel zo'n amateurtje zijn.

Dat is dus niet mijn bedoeling, als indicatie van wat ik kan zie www.bctilburg.net, de 'banner' is met Firefox gemaakt, scripts zijn een allegaartje van vezamelobjecten en zelf geschreven code's, html is allemaal in kladblok door mij zelf geschreven en ook de phpcode voor de contactpagina's is van mijn hand.

Gastenboek kon helaas niet omdat het abonnement geen database ondersteunt.

De layout is door mij gemaakt, maar de kleuren zijn niet de mijne. Dat zijn de clubkleuren, excact díe blauw en díe kleur geel. Andersom, geel met blauwe letters zag er niet uit... en dit oogt wel 'powerful' om het zo maar eens te noemen. (Mijn mening uiteraard!) Het is trouwens mijn allereerste site die ook daadwerkelijk gepubliceerd is. De rest die ik gemaakt heb is nooit op het web verschenen, dat was dan voor werkstukjes, gewoon om wat te knutselen te hebben of puur voor de gein.

Met wat experimenteren kom je vaak tot enorme hoogstandjes en de site heeft géén gebreken, álles werkt. Wat jullie kwaliteit noemen weet ik niet, maar ik neem aan dat het dan over de juiste balans gaat tussen: overzichtelijkheid, schoonheid, dynamiek, werkzaamheid en actualiteit.

Daar kom ik dus wel uit en dus kan ik een goede kwaliteit garanderen. Bovendien is het zéér eenvoudig, je moet je 'klant' tevreden maken anders gaan ze naar een ander. Dus als iets ze niet bevalt, verander je dat gewoon.

Het uurtarief, merk ik, doet er dus eigenlijk niet toe, als je maar kunt concurreren met de grote webdesignbedrijven. Want al scheelt het maar tien euro, als het bedrijf je vertrouwt is dat verschil van tien euro genoeg om te zeggen: we nemen jou in dienst!
__________________
A.k.A, héjijdaar!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 07:45
Verwijderd
Ik wacht eigenlijk op een tegenreactie van utopia
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 12:47
Pim_Bond
Pim_Bond is offline
Anders ik wel
__________________
A.k.A, héjijdaar!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Pim_Bond schreef op 25-02-2005 @ 13:47 :
Anders ik wel
Laten we wel even duidelijk stellen dat ook wij het beste met haar voor hebben
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 21:29
Pim_Bond
Pim_Bond is offline
Citaat:
Laten we wel even duidelijk stellen dat ook wij het beste met haar voor hebben
Of laten we het gewoon weer over dat uurtarief hebben...

Vond het eigenlijk wel een mooie discussie, maar nu reageert er niemand meer op.
__________________
A.k.A, héjijdaar!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Pim_Bond schreef op 25-02-2005 @ 22:29 :
Of laten we het gewoon weer over dat uurtarief hebben...

Vond het eigenlijk wel een mooie discussie, maar nu reageert er niemand meer op.
Natuurlijke selectie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-02-2005, 22:59
Pim_Bond
Pim_Bond is offline
Citaat:
Dukko schreef op 25-02-2005 @ 23:56 :
Natuurlijke selectie
In de lijn van Darwin?

Of bedoel je wat anders?
__________________
A.k.A, héjijdaar!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 23:10
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Pim_Bond schreef op 23-02-2005 @ 23:47 at is dus niet mijn bedoeling, als indicatie van wat ik kan zie www.bctilburg.net, de 'banner' is met Firefox gemaakt, scripts zijn een allegaartje van vezamelobjecten en zelf geschreven code's, html is allemaal in kladblok door mij zelf geschreven en ook de phpcode voor de contactpagina's is van mijn hand.
Firefox is geloof een browser Fireworks bedoel je. Heb je wel betaald voor dat programma?
De bovenstaande is wat ik kon toen ik net een boek html had uitgelezen Voor zulke kwaliteit zou ik niet te veel vragen. Het is een bijbaantje. 10 euro is wel genoeg. En iedereen kan wel zo iets maken. Een echte webdesigner meot toch wel goed HTML kennen en javascript en ook CSS.

Citaat:
Gastenboek kon helaas niet omdat het abonnement geen database ondersteunt.
Kwestie van wat onderzoek. Als ik het zo zie zie ik dat er php gebruikt word. Daar kan je ook wat mee knutselen. Met een beetje geluk met een database file en anders nog wel met een flat file database. En anders kan je nog zoeken naar een gratis database op internet of een gratis gastenboek met weinig reclame.
Overigens als je hosting nodig hebt met een database moet je me maar aanspreken. Ik reken goedkope prijsjes

Citaat:
Daar kom ik dus wel uit en dus kan ik een goede kwaliteit garanderen. Bovendien is het zéér eenvoudig, je moet je 'klant' tevreden maken anders gaan ze naar een ander. Dus als iets ze niet bevalt, verander je dat gewoon.
Je moet ook goed af spreken wat ze willen. En hoe ze het willen.

Citaat:
Het uurtarief, merk ik, doet er dus eigenlijk niet toe, als je maar kunt concurreren met de grote webdesignbedrijven. Want al scheelt het maar tien euro, als het bedrijf je vertrouwt is dat verschil van tien euro genoeg om te zeggen: we nemen jou in dienst! [/B]
Wat kleinere bedrijven nemen wel goedkope designers. En komen later bij een duurdere designer omdat de goedkopere denkt het te kunnen enzo. Je moet daarom goed weten van jezelf wat je kan voor je 'JA' zegt tegen een opdracht. Bedrijven kiezen ook of je genoeg refenties hebt en of je een bepaalde stijl hebt die in hun ogen goed is. En natuurlijk reputatie. Als je een paar grote namen er tussen hebt dan is het natuurlijk genoeg opdrachten voor je
(tenzij die hobbydesigners met hun goedkope tarieven komen om weer de bedrijven in de weg te zitten )

Zelf ben ik meer een programmeur. Designen kan ik ook wel, maar tot een bepaald niveau (www.romisoft.com). De grote designers waar ik tegen opkijk, dat niveau haal ik denk niet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 23:16
Pim_Bond
Pim_Bond is offline
verwar ik altijd. Natuurlijk was het Fireworks. En ja.. BIG heeft bij mij niets te zoeken, alleen wat kopietjes voor eigen gebruik. Verder allemaal legale software.
__________________
A.k.A, héjijdaar!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 06:45
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 26-02-2005 @ 00:10 :
De bovenstaande is wat ik kon toen ik net een boek html had uitgelezen Voor zulke kwaliteit zou ik niet te veel vragen. Het is een bijbaantje. 10 euro is wel genoeg. En iedereen kan wel zo iets maken. Een echte webdesigner meot toch wel goed HTML kennen en javascript en ook CSS.
Als ik een handleiding auto's repareren koop kan ik dat ook gaan doen. Maar ik ga niet zelf aan mijn auto sleutelen.

Voor elk specialisme zijn welk vakmensen, die ook op dat niveau uitbetaald zullen worden.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 09:24
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Dukko schreef op 26-02-2005 @ 07:45 :
Als ik een handleiding auto's repareren koop kan ik dat ook gaan doen. Maar ik ga niet zelf aan mijn auto sleutelen.

Voor elk specialisme zijn welk vakmensen, die ook op dat niveau uitbetaald zullen worden.
Ja je moet naast de kennis van de techniek natuurlijk ook ervaring hebben en zeker verstand van zaken als kleurschema's, voordelen en nadelen van technieken etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 09:34
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 26-02-2005 @ 10:24 :
Ja je moet naast de kennis van de techniek natuurlijk ook ervaring hebben en zeker verstand van zaken als kleurschema's, voordelen en nadelen van technieken etc.
Nu komen we in een visuele cirkel.

En omdat ik 18 jaar ben, heb ik per definitie geen ervaring?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 15:32
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Dukko schreef op 26-02-2005 @ 10:34 :
Nu komen we in een visuele cirkel.

En omdat ik 18 jaar ben, heb ik per definitie geen ervaring?
Nou ervaring kan ook al betekenen dat je met de software enzo kan omgaan. Als je binnen een week een website maakt en daarna opeens gaat websites maken dan heb je geen ervaring.
Ben je al een jaar bezig met websites maken of langer en je gaat daarna websites maken voor geld, dan heb je ervaring.
Ervaring betekent leerproces.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 26-02-2005 @ 16:32 :
Nou ervaring kan ook al betekenen dat je met de software enzo kan omgaan. Als je binnen een week een website maakt en daarna opeens gaat websites maken dan heb je geen ervaring.
Ben je al een jaar bezig met websites maken of langer en je gaat daarna websites maken voor geld, dan heb je ervaring.
Ervaring betekent leerproces.
Dus ik bouw al 3 jaar lang websites.

Waarom maken mensen dan meteen vooroordelen dat ik er geen ervaring mee zou hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.