Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2020, 17:25
Verwijderd
Honderd met op je gezicht gaan en de 101e keer bedenken dat anders misschien handiger is. En het daarna nog 100 keer niet handig doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2020, 17:29
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Honderd met op je gezicht gaan en de 101e keer bedenken dat anders misschien handiger is. En het daarna nog 100 keer niet handig doen.
Dit :') mooie tijden waren dat.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Hoe hebben jullie geleerd om te gaan met de verantwoordelijkheden die je krijgt toen je het huis uitging
Wat Enilorac zegt maar ik was daarnaast een berekenend kind; toen ik 15 was mocht ik twee dorpen verderop naar een optreden van een DJ duo dat destijds heel bekend was (Dune en daarna Charly Lownoise & Mental Theo voor de liefhebbers, hehehehe), en ik moest om 02:00 thuis zijn. Ik was om 01:15 thuis en dat was de laatste keer dat ik ooit een "klok" heb gehad op een enkele uitzondering na.

Ik moet wel zeggen dat de huidige generatie veel minder met zo'n klok opgevoed lijkt te worden
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 17:35
Verwijderd
Maar euh, dingen zoals op tijd je rekeningen betalen enzo, daar hebben heel veel mensen hun hele leven verder moeite mee.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 17:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kusjes!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 17:49
Verwijderd


Was ik nog net op tijd met screenshots van de hele topic
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 17:57
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
30 worden, gaat het iets veranderen?
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 18:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
30 worden, gaat het iets veranderen?
Neuh. Ik voel soms vooral de druk dat ik nu echt volwassen moet zijn.
Een vent moet vinden om mee te trouwen en kinderen mee te maken enzo, maar jij hebt geen baarmoeder, dus dat helpt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Neuh. Ik voel soms vooral de druk dat ik nu echt volwassen moet zijn.
Een vent moet vinden om mee te trouwen en kinderen mee te maken enzo, maar jij hebt geen baarmoeder, dus dat helpt.
Wtf weet jij daar nou van, je bent echt net vijf weken dertig ofzo

Achteraf gezien was het een grotere mijlpaal dan ik destijds dacht dat het zou zijn. De laatste mensen die je "te jong" vinden om ergens een uitgesproken mening over te hebben verstommen eindelijk omdat je nu eindelijk hun taal spreekt bijvoorbeeld. Het is ook wel een beetje het kantelpunt geweest van 's nachts dingen doen naar 's middags/'s avonds dingen doen en 's nachts gewoon lekker thuisblijven (kan prima hele nachten wakker zijn hoor, maar in mijn pyjama in bed of op de bank).
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Hoe hebben jullie geleerd om te gaan met de verantwoordelijkheden die je krijgt toen je het huis uitging
***

Laatst gewijzigd op 24-06-2020 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 18:59
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
30 worden, gaat het iets veranderen?
Ik vind 30 vooral oud klinken. Voel me nog steeds zoals begin 20. Nu ik 35 ben, komt de 40 angstvallig dichterbij en dat getal vind ik nog enger klinken
Maar nee, er verandert niets. Behalve dat iedereen om me heen ging trouwen en beebies ging maken.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:00
Verwijderd
***

Laatst gewijzigd op 24-06-2020 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:02
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Hoe hebben jullie geleerd om te gaan met de verantwoordelijkheden die je krijgt toen je het huis uitging
Ik was al gewend toen ik thuis woonde om mijn studie en verzekeringen zelf te betalen. Verder lachte iedereen me vooral uit omdat ik onhandig ben en altijd moeite had met huishoudelijke klusjes. Achteraf gezien was dat ook omdat ik wist dat iedereen het weer zou benoemen en het belachelijk zou maken.
Ik heb veel van mijn eerste huisgenootjes opgestoken en voelde me vooral bevrijd en wilde daarom ook graag die verantwoordelijkheden voelen en hebben.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:02
Verwijderd
***

Laatst gewijzigd op 24-06-2020 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Ik vind 30 vooral oud klinken. Voel me nog steeds zoals begin 20. Nu ik 35 ben, komt de 40 angstvallig dichterbij en dat getal vind ik nog enger klinken
Maar nee, er verandert niets. Behalve dat iedereen om me heen ging trouwen en beebies ging maken.
Ik vier dit jaar mijn laatste 3x verjaardag
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:04
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ik vier dit jaar mijn laatste 3x verjaardag
Ik moet me nog steeds regelmatig legitimeren in de supermarkt, dus ik voel me ook echt niet oud
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Ik moet me nog steeds regelmatig legitimeren in de supermarkt, dus ik voel me ook echt niet oud
Ik ook! babyface-boks

Hoewel ik mezelf de laatste tijd wel meer afgeragd uit vind zien
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:12
Verwijderd
Ik ben vooral heel grijs tegenwoordig
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:22
Verwijderd
Ik hoop ook wel dat ik altijd een beetje een blije muts blijf en ook op m'n 45e of m'n 70e nog dom kan dansen op de zwarte cross of mee blèr met de rotzooi op de radio en nieuwsgierig blijf naar anderen en in m'n broek kan piesen van het lachen. Een van mijn grootste angsten is dat ik een zure oude bittere kut word. En dat ik mijn kinderen ook gewoon kind/puber kan laten zijn en ze daar serieus in neem. Dat wil ik ook
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:23
Verwijderd
Jij? No way, mop Daar ben je echt veel te gezellig voor En anders houden we gewoon contact en dan zeg ik tegen je dat je ff wat meer kalk in je kut moet proppen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:26
Verwijderd
Tering Bas
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:29
Verwijderd
Whaaaaat
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:30
Verwijderd
Ik word een zuur wijf, ben ik nu al.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:31
Verwijderd
Jij bent tenminste nog knap. Ik moet het van mijn persoonlijkheid hebben dus als ik een zure kut word heb ik een probleem.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:32
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:33
Verwijderd
Ik heb verder geen inhoud dus als ik meer ga kreukelen moet ik euthanasie
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:34
Verwijderd
Ik denk dat ik ga dementeren, en dan sla ik de kinderfase over, dan zit ik meteen in de fase waarin ik nu zit en ga ik complete wetboeken op de gang schreeuwen en iedereen wakker maken s nachts en met de hamer op de tafel slaan bij het ontbijt en ineens random de verpleger zeggen dat ie de soezende bejaarde in de hoek 20k moet betalen als straf
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:35
Verwijderd
en ik plas in mijn broek
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:36
Verwijderd
oké sorry iedereen ik moet echt even een vakantie boeken
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:36
Verwijderd
Daar ging het leuke topic weer.

Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:37
Verwijderd
ik wilde dit precies zeggen

straks krijg ik een ban

ontopic!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:58
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Toen ik jong was dacht ik altijd dat ALLE VOLWASSEN ALTIJD AL HUN SHIT op orde hebben. Ik kan je zeggen uit ervaring zeggen dat dat niet zo is
Dit is zo waar
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 20:56
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Honderd met op je gezicht gaan en de 101e keer bedenken dat anders misschien handiger is. En het daarna nog 100 keer niet handig doen.
De perfecte samenvatting van het leven welke leeftijd je ook hebt
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 22:21
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Hoe hebben jullie geleerd om te gaan met de verantwoordelijkheden die je krijgt toen je het huis uitging
Ja, eigenlijk inderdaad gewoon zoals de rest het ook vertelde. Bij tijden enorm op je bek gaan en daar al dan niet van leren. Ik vond het heerlijk om eindelijk uit huis te zijn en heb daar in het begin vooral echt flink van genoten en enorm erop los geleefd. Nu word ik wat degelijker en heb ik meer een plan in mijn hoofd van hoe ik shit wil fixen. Maar ik ga uiteraard zo nu en dan nog steeds gewoon goed op mijn bek. Alleen minder vaak en meestal ook wat minder hard dan in het begin. Al doende leer je het wel en merk je vanzelf wat je fijn vindt en wat je belangrijk genoeg vindt om op orde te hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 22:30
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik voel me trouwens door dit 30-ers topic en het pubers topic echt een raar restje tussengeneratie op dit forum. Had geloof ik niet helemaal beseft dat jullie stiekem best veel ouder zijn
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 22:33
Verwijderd
Citaat:
De perfecte samenvatting van het leven welke leeftijd je ook hebt
Ja, maar daarbij wil ik wel duidelijk de aantekening maken dat ik merk dat het juist makkelijker wordt omdat je steeds meer situaties al een keer meegemaakt hebt. Sure, nieuwe invalshoeken enzo, maar er is steeds minder echt "nieuw".
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 22:50
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik ben vooral heel grijs tegenwoordig
Hah ik ben benieuwd hoe grijs ik ben op jouw leeftijd nu. Ik ben nu al aardig op weg.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 22:51
Verwijderd
Jij wordt net zo grijs als mijn jongere broertje. Die had net zulk zwart haar als jij. Plotseling en heel rap opeens.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2020, 08:04
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik vind 30 vooral oud klinken. Voel me nog steeds zoals begin 20. Nu ik 35 ben, komt de 40 angstvallig dichterbij en dat getal vind ik nog enger klinken
Maar nee, er verandert niets. Behalve dat iedereen om me heen ging trouwen en beebies ging maken.
Hahaha wat, jij 35, ik dacht dat jij misschien net 30 zou zijn. Geen idee waarom
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 13-05-2020, 08:54
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Hoe hebben jullie geleerd om te gaan met de verantwoordelijkheden die je krijgt toen je het huis uitging
Toen ik 18 werd heeft mijn moeder me al mijn financiën zelf laten doen: zorgverzekering, toeslag, rekeningen, sparen. Ik heb daarna nog een paar jaar thuis gewoond, dus kon dat prima leren door een beetje aan te modderen, al bleek het niet zo moeilijk. Wat ik vooral van thuis uit heb meegekregen: koop niks dat je niet meteen kunt betalen (met énkele goed doordachte uitzonderen natuurlijk).

Koken, kleren wassen, schoonmaken etc leer je gaandeweg wel. Qua school is het vooral belangrijk dat je iets doet wat je echt leuk en interessant vindt en niet iets doet omdat iemand anders dat een goed idee vindt. Voor mij gold achteraf denk ik dat ik ondanks mijn havo diploma beter iets mbo met mijn handen had kunnen gaan doen en later dit uitbreiden of ophogen, ipv hoe ik heb nu gedaan heb. Misschien lager qua niveau, maar had ik wel leuker gevonden en had beter bij me gepast qua werkwijze.

Overall qua grote keuzes in mijn leven heb ik me vooral in het begin te veel laten leiden door hoe ik dacht dat het moest gaan en de druk die ik voelde van anderen.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2020, 08:55
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Hahaha wat, jij 35, ik dacht dat jij misschien net 30 zou zijn. Geen idee waarom
vind je 35 oud ofzo?
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2020, 09:11
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Toen ik 18 werd heeft mijn moeder me al mijn financiën zelf laten doen: zorgverzekering, toeslag, rekeningen, sparen. Ik heb daarna nog een paar jaar thuis gewoond, dus kon dat prima leren door een beetje aan te modderen, al bleek het niet zo moeilijk. Wat ik vooral van thuis uit heb meegekregen: koop niks dat je niet meteen kunt betalen (met énkele goed doordachte uitzonderen natuurlijk).

Koken, kleren wassen, schoonmaken etc leer je gaandeweg wel. Qua school is het vooral belangrijk dat je iets doet wat je echt leuk en interessant vindt en niet iets doet omdat iemand anders dat een goed idee vindt. Voor mij gold achteraf denk ik dat ik ondanks mijn havo diploma beter iets mbo met mijn handen had kunnen gaan doen en later dit uitbreiden of ophogen, ipv hoe ik heb nu gedaan heb. Misschien lager qua niveau, maar had ik wel leuker gevonden en had beter bij me gepast qua werkwijze.

Overall qua grote keuzes in mijn leven heb ik me vooral in het begin te veel laten leiden door hoe ik dacht dat het moest gaan en de druk die ik voelde van anderen.
Oh nog even als toevoeging: Ik heb nu een baan die ik heel leuk vind en waar ik erg enthousiast over ben. Ik word er gewaardeerd voor wie ik ben en wat ik kan en dat is wat ik in ieder geval zoek in een baan. Dus ook al lijkt het allemaal in de soep te lopen met opleidingen, kun je daarna ook prima op en fijne plek terecht komen
Maar zou niet mikken op dat traject
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2020, 10:01
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
vind je 35 oud ofzo?
Redelijk!
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 13-05-2020, 10:03
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Redelijk!
Je bent zelluf oud!
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2020, 10:07
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Het is allemaal relatief natuurlijk beste Regenboog! Maar toch heb je ongelijk, ik ben nog piepjong
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 13-05-2020, 10:09
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Moet je hier komen zeggen.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2020, 10:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wtf weet jij daar nou van, je bent echt net vijf weken dertig ofzo
Ja pik maar die wolk van kindertjes moeten maken hangt al langer boven mijn hoofd. Mijn biologische klok loopt af hè, ik moet nu echt opschieten enzo.
Citaat:
Jij bent tenminste nog knap. Ik moet het van mijn persoonlijkheid hebben dus als ik een zure kut word heb ik een probleem.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2020, 10:34
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Moet je hier komen zeggen.
Waarom vind je het woord oud zo beledigend?
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 13-05-2020, 10:34
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Maar is goed, ik kom het daar zeggen!
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 13-05-2020, 10:36
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Amai, Korreltjezout heeft wel gelijk. Hij is nog wel jong.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.