Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2002, 19:01
Dutchy15
Dutchy15 is offline
ik ga binnenkort een spreekbeurt houden over scholierenbaantjes, dus baantjes van scholieren
nou moet ik argumenten voor en tegen geven van t hebben van een baantje voor een scholier(e)
(t is dus een beschouwing..)

dus kom maar op met plus- en minpunten!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2002, 22:23
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Voor:

- Ervaring opdoen in werk
- Je eigen geld verdienen en hierdoor is het mogelijk je eigen dingen te kunnen kopen.
- Niet alleen maar afhankelijk zijn van je ouders.
- Afleiding
- Voor de mensen die scholieren aannemen is het goedkoper, want de salarissen liggen lager.

Tegen:

uhhhmmm...je school kan eronder lijden...?
__________________
....GrEeTz To EvErYbOdY...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 23:21
de abt van sion
de abt van sion is offline
Mordicus tegen, want met de scholierenbaantjes sijpelt de zo fel bevochten (en sindsdien verboden)kinderarbeid weer binnen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 14:42
Dutchy15
Dutchy15 is offline
kom op mensen!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 14:43
fruitmand
Avatar van fruitmand
fruitmand is offline
het is jouw spreekbeurt, waarom doe je het niet zelf

ik begrijp hoe je je voelt hoor. Eh, maar ik kan je niet helpen, sorry
__________________
*I bite my tong, every time you come around. Cause blood in my mouth beats blood on the ground*
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 17:24
PV
PV is offline
nog wat tegen:
- de kans bestaat dat werk uiteindelijk leuker wordt gevonden dan school, en dat leerlingen dus voortijdig stoppen met hun opleiding.
- jongeren worden soms als hulpje gebruikt, doen werk wat ze niet mogen/niet voor aangenomen zijn. Als ze ouder zijn is dat beter geregeld
- als het werk veel tijd inneemt, hebben scholieren minder tijd voor huiswerk etc. Ze kunnen b.v. soms niet nakomen omdat ze een baantje hebben
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 21:37
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
nog wat tegen:
- de kans bestaat dat werk uiteindelijk leuker wordt gevonden dan school, en dat leerlingen dus voortijdig stoppen met hun opleiding.
- jongeren worden soms als hulpje gebruikt, doen werk wat ze niet mogen/niet voor aangenomen zijn. Als ze ouder zijn is dat beter geregeld
- als het werk veel tijd inneemt, hebben scholieren minder tijd voor huiswerk etc. Ze kunnen b.v. soms niet nakomen omdat ze een baantje hebben
nog iets tegen:
Werkgevers proberen je altijd, financieel dan wel emotioneel, te naaien! Als je niet braaf, dus kritiekloos, ja en amen zegt, en slaafs bevelen opvolgt, kun je opkrassen! Als minderjarige heb je haast geen rechten!
Werkgevers: Bah!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 06:57
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Mordicus tegen, want met de scholierenbaantjes sijpelt de zo fel bevochten (en sindsdien verboden)kinderarbeid weer binnen.
hmnmmmzz......ik werk en ik wil ook werken niets gedwongen ofzo!! ik verdien er geld mee en het is super leuk!!
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 14:35
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
In de methode Nieuw Nederlands zit bij Blok 1 in vW)4 een schrijfopdracht over dat onderwerp, dus je zou eens op het huiswerkgedeelte van scholieren.com moeten kijken bij het vak nederlands en dan schrijfopdracht blok 1 'Een baantje naast je studie'
er staan wel een paar teksten van volgens mij. Kun je vast wel argumenten uithalen
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 19:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Pash Cracken schreef:
nog iets tegen:
Werkgevers proberen je altijd, financieel dan wel emotioneel, te naaien! Als je niet braaf, dus kritiekloos, ja en amen zegt, en slaafs bevelen opvolgt, kun je opkrassen! Als minderjarige heb je haast geen rechten!
Werkgevers: Bah!
heb jij ff een slechte werkgever! mijne doet helemaal niet moeilijk en ik krijg het salaris van 't jaar boven mij, dus daar wordt ik ook niet bij genaaid!!

maar tegen: scholieren hebben al veel te doen: school, +huiswerk, vrienden, hobbies, vriend/vriendin, uitgaan...
als je daar ook nog eens werk bij doet hebben ze sneller kans op oververmoeidheid, of ziektes (pfeiffer)

voor: je leert dat geld je neit zomaar komt aanwaaien maar dat je d'r echt hard voor moet werken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.