Oud 17-02-2003, 18:24
Punkiej-Fish
Avatar van Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Vinden jullie dat havo en vwo leerlingen in hun voorexamenjaar als voorbereiding op hun vervolgstudie en op de maatschappij 3 maanden stage moeten lopen bij een bedrijf of instelling?

Ben ik wel benieuwd naar, ik heb daar binnenkort een debat over, en ik zou graag wel een paar argumenten willen hebben! Dus of je er voor bent of niet, en waarom..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2003, 18:26
TouchOfDarkness
Avatar van TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
hmm ik heb eigenlijk wat te weinig ervaring met de 2e fase en hoe het daar aan toe gaat, maar anders zou ik nee zeggen...

waarom? omdat je op dat moment nog te weinig stof beheerst denk ik, om die in het bedrijfsleven toe te kunnen passen. Zou het veel logischer vinden als je pas stage loopt in het afstudeerjaar van je vervolgopleiding, omdat je dan op dat moment parate kennis kunt toepassen in de praktijk. Die kennis is aan het einde van de middelbare gewoon nog niet uitgebreid genoeg om daar in het bedrijfsleven mee terecht te kunnen.

Denk ik...
__________________
He can't hear the sirens, cause silence is the greatest sleep of them all.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:15
ducky
ducky is offline
Ik ben heel erg tegen. Je moet als scholier ontzettend veel leren in een jaar, de werkdruk wordt nu al te hoog geacht... Het niveau dat je nu hebt als je als je van de middelbare school naar de universiteit gaat is nodig. Universiteiten willen niet graag hun beginniveau verlagen zonder steun van de overheid, en ik denk niet dat de overheid van plan is daar veel geld in te steken.