Oud 15-07-2003, 19:17
Verwijderd
Bij alle jongeren die ik ken die roken, roken de ouders ook, of één van de ouders, of hebben die gerookt ergens in de periode dat diegene bij zijn/haar ouders in huis woonden. Ja, álle. Ik vroeg me dus af of dit altijd zo is. Vandaar maar weer eens een polletje. Met 'soms roken' bedoel ik dat je wel eens een paar trekjes of 1 sigaret neemt bijvoorbeeld als je uit gaat en iemand het je aanbiedt, maar dat je niet 'echt' rookt. Als je ouders zijn gaan roken toen jij het huis uit was, of als ze rookten vóórdat je moeder zwanger was, dan mag je zeggen dat ze niet roken.

Poll: Rook jij en roken je ouders?[*]Ik wel, beide ouders ook[*]Ik wel, en één van mijn ouders[*]Ik wel, maar mijn ouders niet[*]Soms, beide ouders roken[*]Soms, één van mijn ouders rookt[*]Soms, mijn ouders roken niet[*]Ik niet, maar mijn ouders wel[*]Ik niet, maar één van mijn ouders wel[*]Ik niet, mijn ouders ook niet[*]Anders, namelijk...

Ook een poll maken? Klik hier
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 19:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik rook niet en m'n ouders ook niet. Maar m'n vader heeft wel tot mijn 7e gerookt...
Moet ik nou gewoon 'ik niet, mijn ouders ook niet' aanklikken?

(aangezien je zei dat als ze vóór je geboorte rookten het niet meetelt, maar hoe zit het dus als ze gedurende een aantal (hier dus 7) jaren van je leven hebben gerookt?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 15-07-2003 @ 19:22:
ik rook niet en m'n ouders ook niet. Maar m'n vader heeft wel tot mijn 7e gerookt...
Moet ik nou gewoon 'ik niet, mijn ouders ook niet' aanklikken?

(aangezien je zei dat als ze vóór je geboorte rookten het niet meetelt, maar hoe zit het dus als ze gedurende een aantal (hier dus 7) jaren van je leven hebben gerookt?
Hm... maak er maar van dat ze niet roken, dan... want toen jij 7 was dacht je er vast nog niet over om zelf ook te beginnen...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 19:29
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Toen mijn moeder nog leefde was zij de enige die bij ons in het gezin rookte.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 19:36
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik rook niet (mijn zus trouwens ook niet) en mijn beide ouders roken niet. Mijn moeder heeft vroeger wel gerookt, maar voordat ze zwanger raakte van mijn oudere zus is ze gestopt.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 19:42
Verwijderd
Mijn vader heeft tot mijn twaalfde ofzo gerookt...is dat 'niet roken'?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 19:44
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Mijn pa is sinds een jaartje gestopt (voor de zoveelste keer) en mijn moeder rookt wel. Ik heb op beide ouders roken geklikt.
Ik rook ook btw.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 20:06
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
mijn pa is sinds een jaartje gestopt, maar hij heeft nooit gerookt waar wij bij waren (want de rest van ons gezin wilde nog niet dood)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 20:08
PV
PV is offline
ik heb maar voor anders gekozen.. allebei mn ouders rookten, tot ze een paar maanden geleden samen besloten te stoppen.
zelf heb ik het ooit 'uitgeprobeerd', daarna nooit meer gerookt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 20:12
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Ik niet, mn vader wel. Ik zou juist denken als een of beide ouders roken dat het kind niet wil gaan roken, omdatie al ziek wordt als de ouder rookt. Tenminste, dat is bij mij.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 20:57
Cameo
Avatar van Cameo
Cameo is offline
Soms, mijn ouders roken niet... euuhmm Ik rook af en toe bij het uitgaan.. mijn ouders weten het niet. Ze zijn duidelijk tegen roken.
__________________
Als daar maar geen poëzie van komt..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 21:29
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Poll: Rook jij en roken je ouders?
Je hebt gestemd op: Ik wel, beide ouders ook
__________________
En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 21:38
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Poll: Rook jij en roken je ouders?
Je hebt gestemd op: Ik niet, maar één van mijn ouders wel

Mijn mams rookt wel. Mijn vader heeft vroeger wel gerookt, maar dat is er nu ook wel af
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 22:07
Verwijderd
gestemt: anders.. nl..

ik rook niet, mn moeder rookte, maar is gestopt en haar exvriend rookt en mn zusje rookt nu..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 23:24
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik rook niet maar mn beide ouders wel.

Ik ben juist daarom niet gaan roken, ik haat het.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 00:35
Snellius
Avatar van Snellius
Snellius is offline
Ik niet, maar mijn ouders wel...
Het was dan ook nooit erg druk ik de woonkamer.
__________________
And if it gets to be obscene, yeah I am a human being
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 00:37
weirdone666
Avatar van weirdone666
weirdone666 is offline
Ik haat roken en ik ben de enigste die niet rookt of gerookt heeft.
Juist omdat mijn vader rookte en ik dat ongelovelijk smerig vond ben ik nooit begonnen.
__________________
POIT
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 03:57
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 15-07-2003 @ 23:24:
Ik rook niet maar mn beide ouders wel.

Ik ben juist daarom niet gaan roken, ik haat het.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 08:50
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Mijn ouders roken allebei... zowat de hele familie rookt..
Behalve ikke
Doordat zij roken, vind ik het alleenmaar smerig haha l0l
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 10:21
Verwijderd
mijn ouders roken niet, ik heb gerookt maar ben definitief gestopt

als ouders roken dan vind ik dat echt een fout voorbeeld. Ik ken een vrouw die rookt en ze vindt het zo erg dat haar dochter rookt...toen zei ik dat ze dat niet kan verbieden omdat ze het zelf ook doet...toen gaf ze me wel gelijk, maarja stoppen? ho maar

Ik ken veel meer kinderen die (eerder) roken doordat de ouders roken, ik ken slechts 1 meisje die het goor vindt terwijl haar ouders wel roken.

En waarom ik begonnen ben, tsja, verkeerde vrienden denk k...niet door mn ouders gelukkig
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 10:27
Verwijderd
Mijn ouders roken niet. Überhaupt rookt in de familie van mijn moeder helemaal niemand en in de familie van mijn vader slechts 1 vereenzaamde oom. Ik zelf wel regelmatig, niet zo erg dat het echt een pakje per dag wordt, maar een pakje per week toch zeker wel. overigens vind ik het met dit warme weer smerig, dus ik ben benieuwd of ik er nu wel vanaf kan blijven (ik heb het al zovaak met mezelf afgesproken )
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 10:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Soms, mijn ouders roken niet
Ben waarschijnlijk nogal een uitzondering.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 11:12
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
bugge schreef op 16-07-2003 @ 10:21:


als ouders roken dan vind ik dat echt een fout voorbeeld. Ik ken een vrouw die rookt en ze vindt het zo erg dat haar dochter rookt...toen zei ik dat ze dat niet kan verbieden omdat ze het zelf ook doet...toen gaf ze me wel gelijk, maarja stoppen? ho maar

ach, ze vertelt dr tenminste dat ze er zelf niet aan moet beginnen.
En misschien kan ze het toch verbieden. Ze weet dat het slecht is en zegt: jij mag er niet aan beginnen. dat ik het doe is al stom genoeg

Mijn ouders hebben zoiets van: we verbieden je het niet, maar we vinden het wel heel erg dom van je. Ze vinden het zelf ook dom van zichzelf, maar het interesseert ze niets meer.

Ik krijg ook geld van mn opa en oma als ik tot mn 18e niet rook.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 11:26
poesiefox
poesiefox is offline
Mijn ouders roken allebei stevig, en ik ben wel begonnen, maar ik vond het eigenlijk niet lekker, dus ik ben er vrij snel weer mee gestopt.

Bij mijn vriend thuis zijn ze zwaar anti-rook, en hij heeft toch echt jarenlang buiten in de tuin staan smoken. Nu is hij ook gestopt. Niet omdat zij dat wilden, of omdat ik het wilde, maar omdat hij het zelf wilde.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 11:50
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Ik rook niet en mijn ouders ook niet .. eigenlijk mijn hele familie niet
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 11:55
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ik rook en mijn moeder ook (vader woont hier niet.)

Was juist altijd anti roken door mn moeder, maar toch begonnen....
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 11:56
MickeyV
MickeyV is offline
Mijn vader rookt een sporadisch pijpje, doch dat verdient geen notitie. Mama natuurlijk niet. Ikzelf tot voor kort Mild Seven, maar dat merk schijnt te verdwijnen, dus ik schommel thans tusen Dunhill, Chesterfield en Benson and Hedges. Dus ik heb de 5e optie gekozen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:02
Verwijderd
mijn ouders roken niet (mijn moeder alleen voordat ze zwanger was) en ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:02
Verwijderd
Mijn vader heeft tot mijn 18de gerookt en is toen gestopt (nou ja, iets ervoor), ik was op m'n 17de al het huis uit dus een van m'n ouders 'rookt'. Ik niet.
Mijn moeder heeft tot mijn vierde ofzo nog gerookt, dus dat telt niet meer (niet echt bewust als 'roken' meegemaakt).

Mja, mijn zus rookt wel.. ik heb eventjes gerookt, dus 't zit er wel in zeg maar..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:24
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
mn moeder heeft vroeger wel eens gerookt maar is er mee gestopt, mn vader paft nog gewoon door, mn 2 zussen roken ook, de vriend van mn ene zus die hier regelmatig komt rookt ook. en bijna alle andere visites die hier komen paffen ook.

en ik ben een meeroker...
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 14:44
Aileen
Avatar van Aileen
Aileen is offline
Ik rook niet, maar mijn vader rookt wel. Mijn moeder heeft ooit wel eens gerookt, maar dat was nog voordat ik geboren werd.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 14:56
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
ben net gestopt

en mun moeder rookt
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:42
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
Ik rook niet, m´n ouders ook niet. Wel rookte mijn vader tot ik 11 was of zo.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:37
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Beide ik en mijn broertje roken niet, moeder ook niet, maar mijn vader wel (al vanaf zijn 15de ofzo, en de laatste tijd best veel naar mijn gevoel).
Ik persoonlijk krijg doordat ik mijn vader zie en de rook kan ruiken eerder afschuwelijk en het houdt me tegen om te gaan ropken (plus dat ik de nut er van niet zie, maar dat ff buiten beschouwing laten).
Ik zie hoe geel/bruin de vingers van mijn vader zijn, hoe elke glas waar hij uit heeft gedronken naar cigaretten stinkt, hoe zijn kamer soms helemaal grijs is als hij een avondje te lui is om de ramen te openen, hoe er een cigaretten-geurtje aan hem hangt. Ik zie hoe het mij als een niet-roker verveelt en irriteert, hoe ik slecht kan ademen als hij in dezelfde kamer rookt, ik zie hoe nerveus hij wordt als hij niet kan roken maar wel de behoefte heeft.
Nee, dank je. Bovendien is het vies
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:41
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Ik rook wel,mijn beide ouders niet.
Mijn vader heeft dan wel soms een sigaar gerookt.(1sigaar per 2 a 3 jaar dan)
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 22:31
Verwijderd
Poll: Rook jij en roken je ouders?
Je hebt gestemd op: Ik niet, mijn ouders ook niet


Mijn ouders rookte in hun studententijd wel, maar das ver voordat ik er was
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 22:35
Brown eye
Avatar van Brown eye
Brown eye is offline
Ik hoor nog steeds bij de meerderheid !! Bij ons thuis rookt alleen m'n broer! Ikke ga het echt niet doen, want het is way too smerig!! M'n vrienden roken allemaal wel, maar dat maakt me niet uit want het ruikt wel lekker
__________________
No one is worthy of your tears....and the one that is, will never make you cry!!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 22:47
Verwijderd
Ik rook en mijn ouders ook.
Mijn eerste trekje mogen nemen van mijn moeder toen ik 10-11 jaar was, want daar vroeg ik altijd naar.
'Hoe smaakt dat? Is dat als...' Nu ja, kortom, ze waren mijn gezaag zo beu en dachten me af te schrikken door me eens te laten trekken. Niet dus...ik rook.
Ze zei nochtans, 'trek er maar héél hard aan!' en maar hopen dat ik er ziek ging van worden...

Toen ik een jaar of 12-13 was ben ik begonnen met roken, puur uit nieuwsgierigheid, niet door een peergroup of zoiets...
Puur uit mijn eigen domme zelf...
Dus ja, nu moet ik het zelf weten.

Ben net op reis geweest, sigaretten lekker goedkoop, dus ja, rook ik nu een pakje per dag.... hellup...

Denk dak n beetje verslaafd ben..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 09:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
phensic schreef op 16-07-2003 @ 22:47:
Ik rook en mijn ouders ook.
Mijn eerste trekje mogen nemen van mijn moeder toen ik 10-11 jaar was, want daar vroeg ik altijd naar.
'Hoe smaakt dat? Is dat als...' Nu ja, kortom, ze waren mijn gezaag zo beu en dachten me af te schrikken door me eens te laten trekken. Niet dus...ik rook.
Ze zei nochtans, 'trek er maar héél hard aan!' en maar hopen dat ik er ziek ging van worden...
Beetje stomme actie van je moeder
aangezien niet iedereen kokhalst na t eerstje trekje.
En jij waarschijnlijk niet, omdat je toch al gewend was aan de rook die je ouders verspreidden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 13:18
Magdalena
Magdalena is offline
ik rook niet (weleens een aantal keer geprobeerd toen ik 17 was, niet verkeerd, maar ook niet zo lekker dat ik er een gewoonte van zou willen maken of het nu nog steeds doe) en mijn ouders roken sinds mijn 4e ofzo niet meer. heb het niet superbewust meegemaakt dat ze rookten, misschien dat dat meetelt.
__________________
One day the world will be ready for you and wonder how they didn't see
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 18-07-2003 @ 09:56:
Beetje stomme actie van je moeder
aangezien niet iedereen kokhalst na t eerstje trekje.
En jij waarschijnlijk niet, omdat je toch al gewend was aan de rook die je ouders verspreidden.
Euhm, als je echt heel diep intrekt, zoals ik deed, moet je wel heel erg hard hoesten.
Ik ben dan ook maar twee of drie jaar later begonnen met roken.

Mijn moeders actie was wel enigzins logisch, ze dacht, mja, dat kind zal het later toch proberen, waarom zou ik het niet slecht beïnvloeden?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:12
theoneme
theoneme is offline
Ik rook niet, mijn vader rookt pijp en mijn moeder rookt soms sigaar
__________________
Just me
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 00:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
phensic schreef op 18-07-2003 @ 14:53:
Mijn moeders actie was wel enigzins logisch, ze dacht, mja, dat kind zal het later toch proberen, waarom zou ik het niet slecht beïnvloeden?
En waarom heeft t niet geholpen? Waarom ben je dus begonnen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 00:26
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik rook, mijn beide ouders niet. Hoewel, mijn moeder kan nog wel eens stiekem een sigaretje opsteken in de keuken. Maar dat telt niet mee, vind ik. Eigenlijk wel, want in mijn kinderjaren rookte ze wel.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:23
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Mijn vader rookt sigaren en mijn moeder rookt sigaretten. Ik denk allebei zo'n 1 keer per 2 dagen, of meer.

Zelf rook ik niet, gelukkig heb ik op school geleerd dat roken domme suïcide is.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:34
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Poll: Rook jij en roken je ouders?
Je hebt gestemd op: Soms, één van mijn ouders rookt


Mijn vader rookt (maar mindert), sinds m'n 4e oid. (?)
Ik rook met vlagen, in stress-situaties ed.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 13:22
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Ik rook niet, mijn ouders roken ook niet.
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-07-2003 @ 00:21:
En waarom heeft t niet geholpen? Waarom ben je dus begonnen?
Euhm...mss door mijn EIGEN domme nieuwsgierigheid??

Het feit dat ik reeds een trekje mocht nemen van mijn moeders staat daar totaal van los!!!

Ze wist zij ook wel dat ik het dan toch stiekem zou gedaan hebben, dus!

Sorry, maar mijn moeder beledigen is nooit zo'n goed idee! Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn negatieve gewenten e.d., ik ben niet zo'n persoontje die verantwoordelijkheden op haar opvoeding schuift!!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:34
heavinly
heavinly is offline
Ik niet, zus wel, ouders ook. En ik ben echt fel tegen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:35
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Ik rook wel en mijn ouders ook..
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware foutje in html code
Evelientjuh
16 16-07-2003 09:13
Liefde & Relatie Waar knapt de vrouw op af bij een jongen?
Dotcom
147 13-01-2003 19:16
ARTistiek Onbewogen trillingen
tampaszta
9 11-07-2001 22:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.