Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2006, 13:53
Verwijderd
Ik heb op mijn kamer een opzegtermijn zitten van 2 maanden, dit terwijl ik elke maand huur betaal. Volgens diverse sites mag dit dan maar 1 maand opzegtermijn zijn. Weet iemand hoe dit precies zit? En daar bovenop, in mijn contract staat 2 maanden, deze heb ik wel ondertekend, als het maar 1 maand mag zijn geldt dat dan ook voor mij, ook al heb ik het contract getekend?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2006, 16:25
Verwijderd
Dat hangt er vanaf of je een contract heb voor onbepaalde duur, in dat geval mag je dan per maand opzeggen omdat je de huur ook per maand betaald
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:03
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb ook een opzegtermijn van 2 maanden in mijn huurcontract, terwijl ik elke maand huur betaal. Dit jaar zal ik waarschijnlijk eind juli mijn kamer opzeggen, dus ik zal eind mei / begin juni moeten bellen om het op te zeggen. Volgens mij geldt gewoon de termijn die in je contract staat, maar ik kan het ook verkeerd hebben.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 21:17
Verwijderd
ik heb het voor onbepaalde duur, geldt dan dus maar 1 maand?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 01:21
Verwijderd
Standaard in de opzeg termijn inderdaad 1 maand. Contractueel valt dit inderdaad anders te regelen, en dit heb jij gedaan met je verhuurder, namelijk 2 maanden. Dus voor jou gelden 2 maanden.

Als ik jou was zou ik wel verrekenen met de borg als je die hebt betaald ipv deze later terug te gaan vorderen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 06:12
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 16-05-2006 @ 02:21 :
Standaard in de opzeg termijn inderdaad 1 maand. Contractueel valt dit inderdaad anders te regelen, en dit heb jij gedaan met je verhuurder, namelijk 2 maanden. Dus voor jou gelden 2 maanden.

Dat mag alleen 2 maandelijks indien de huur ook 2 maandelijks wordt betaald. Dus in principe heb je 1 maand opzegtermijn. Maar als het voor de TS niets uitmaakt, zou ik het wel 2 maanden van te voren melden, dan bespaar je jezelf evt gezeik.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 10:08
Verwijderd
Nou wat het probleem dus is, is dat ik volgend jaar naar Groningen verhuis om daar een andere studie te gaan doen, en ik nu onverwacht bijna zeker een kamer kan krijgen over ongeveer een maand, en 2 maanden huur in 1 maand gaat me eigenlijk niet lukken, maar voor ik allemaal grote verhalen tegen m'n huisbaas ga houden, wil ik wel even weten hoe het nou zit

Maar mss is het verrekenen van de borg inderdaad wel een goed idee
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 16:25
Lif
Lif is offline
Ik heb een soortgelijke vraag, daarom stel ik 'm ook maar in dit topic. Sorry als dat niet de bedoeling is!

Mijn opzegtermijn is ook twee maanden en dat staat in het contract dat ik heb ondertekend. Er staat ook nog bij dat ik zelf een huurder voor de resterende tijd moet vinden (dat is nog maar 1 maand). Mijn contract is namelijk voor een bepaalde tijd (tot 1 augustus). Ik heb eind april de huur opgezegd en die stopt dan toch per 1 juli? Als ik nou geen huurder kan vinden, moet ik dan die laatste maand ook nog betalen?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 13:05
Lif
Lif is offline
Ik huur de kamer nu trouwens korter dan 9 maanden. "Gedurende een proeftijd van negen maanden kunnen zowel huurder als verhuurder zonder aanwezigheid van de overige vijf gronden opzeggen" <http://www.kamernet.nl/dsp_lsr_opzegging.php>

Geldt de bepaalde tijd dan niet?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 20:12
Milos
Avatar van Milos
Milos is offline
Nee als het goed is niet Lif. Nu mag je nog zogenaamd zonder reden opzeggen omdat het je niet bevalt.
__________________
I am a princess in nothing more than a fantasy world
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Vraagje subsidie student (18+) uitwonend
DjDarkNess
32 08-02-2010 12:20
Werk, Geld & Recht Kamer
Bubbeldoosje
7 04-01-2008 20:34
Werk, Geld & Recht Tips en hulp gevraagd bij terugkrijgen borg van kamer
Hempo
33 02-11-2007 12:36
Werk, Geld & Recht opzegtermijn kamer
Poepkind
12 24-03-2007 22:10
Werk, Geld & Recht opzegtermijn
Verwijderd
12 04-12-2006 10:28
Werk, Geld & Recht Er ' logeerde' een vreemde op mijn kamer.
KrizzZzZZzzjE :P
12 28-04-2006 15:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.