Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2010, 13:15
gertjetop
gertjetop is offline
Ik ga aankomend jaar HAVO eindexamen doen en ben me momenteel aan het orienteren op een vervolgstudie. De enige studie die me tot op heden erg aanspreekt is Engelse taal & cultuur, alleen is dit een WO studie en heb geen VWO diploma en ben geen 21+. Dus moet ik of wachten totdat ik 21 ben, of een HBO-opleiding doen wat aansluit (of niet, maar is wel makkelijk) op Engelse taal en cultuur. Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Ik doe liever geen HBO-leraar Engels, omdat dat totaal niks voor mij is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2010, 14:47
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Kan je niet gewoon leraar Engels doen op het HBO. Dan je propedeuse halen en verder gaan met Engelse taal & cultuur op de uni?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Kan je niet gewoon leraar Engels doen op het HBO. Dan je propedeuse halen en verder gaan met Engelse taal & cultuur op de uni?
Volgens mij is het nu vaak wel zo dat je al vrij snel voor de klas moet staan, dus als je echt geen docent wil worden, dan is 1 jaar HBO misschien al te veel qua 'voor de klas staan'.

Je zou ook VWO in 1 jaar kunnen doen en dan naar het WO.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 19:17
gertjetop
gertjetop is offline
Zou ook nog kunnen inderdaad. Alleen ik word volgend jaar al 21 dus dan zou ik ook dit jaar de havo af kunnen maken om vervolgens volgend jaar een jaartje te gaan werken/reizen, om vervolgens een 21+ toelatingstest te gaan doen. Ik weet namelijk ook niet of het wel mogelijk is om vwo in één jaar te doen. Dacht dat er minstins 2 jaar voor stond.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Zou ook nog kunnen inderdaad. Alleen ik word volgend jaar al 21 dus dan zou ik ook dit jaar de havo af kunnen maken om vervolgens volgend jaar een jaartje te gaan werken/reizen, om vervolgens een 21+ toelatingstest te gaan doen. Ik weet namelijk ook niet of het wel mogelijk is om vwo in één jaar te doen. Dacht dat er minstins 2 jaar voor stond.
Je moet na een havo diploma wel nog 5 én 6 vwo doen om een vwo diploma te halen, maar dat kan in 1 jaar aan een VAVO of met thuisstudie

Die 21+ toets moet je ook voorbereiden, en waarschijnlijk doe je dat aan de hand van VWO boeken. En omdat je zo'n toets voor een specifieke studie maakt, word je daarmee alleen tot die studie toegelaten, wat jammer zou zijn als je daarna besluit toch wat anders te willen gaan doen.

In veel HBO-opleidingen komt wel wat Engels aan te pas, zoals communicatiemanagement, bedrijfsadministratie, toerisme&recreatie. Ik weet niet of je met een propedeuse daarvan zou worden toegelaten tot Engelse taal & cultuur.

Laatst gewijzigd op 07-11-2010 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 22:05
gertjetop
gertjetop is offline
Citaat:
Je moet na een havo diploma wel nog 5 én 6 vwo doen om een vwo diploma te halen, maar dat kan in 1 jaar aan een VAVO of met thuisstudie

Die 21+ toets moet je ook voorbereiden, en waarschijnlijk doe je dat aan de hand van VWO boeken. En omdat je zo'n toets voor een specifieke studie maakt, word je daarmee alleen tot die studie toegelaten, wat jammer zou zijn als je daarna besluit toch wat anders te willen gaan doen.

In veel HBO-opleidingen komt wel wat Engels aan te pas, zoals communicatiemanagement, bedrijfsadministratie, toerisme&recreatie. Ik weet niet of je met een propedeuse daarvan zou worden toegelaten tot Engelse taal & cultuur.
Ik doe momenteel ook HAVO via het VAVO . Dus dat zou dan in 1 jaar kunnen. Ik kan toch zoiezo met een propedeuse naar elke WO-opleiding?

Dan is het waarschijnlijk toch het beste om voor VWO te gaan, of P halen op het hbo. Mischien bij toerisme en recreatie, omdat me dat nogwel enigzins aanspreekt. Wat is aan te raden? VWO of HBO?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Taalwetenschap of Engelse Taal & Cultuur studeren?
terrydy
3 21-08-2013 13:28
Studeren Engelse taal en cultuur
hannelorevl
2 06-03-2013 13:20
Studeren Engelse taal en cultuur
0utofthesunrise
4 02-11-2012 09:57
Studeren Engelse taal & cultuur
Captured2
8 19-01-2009 09:10
Studeren Opleiding talen
Lissy88
7 06-02-2008 18:24
Studeren Engels/ Taal en Cultuurstudies
Trimm Trabb
14 18-07-2006 09:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.