Oud 16-03-2010, 13:31
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik dacht dat het tegenwoordig niet meer toegestaan is voor bedrijven om lidmaatschappen automatisch (een jaar) te verlengen. Nu kreeg ik afgelopen vrijdag een bericht van de anwb dat ik binnen 10 dagen 105 euro moet betalen voor mijn nieuwe lidmaatschap terwijl ik dit helemaal niet wil. Weet iemand of ik hier onderuit kan komen?

Volgens de anwb zit er niks anders op dan te betalen en nu alvast op te zeggen voro 2011.
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2010, 13:53
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Dat is nog wel toegestaan. De discussie is al lang gaande bij de regering, maar er is nog geen wet voor aangenomen. Ze zijn daar nu zo ver dat er overeenstemming is dat de wet er moet komen, dus nu werd er overeenstemming gezocht over de inhoud. Alleen, zoals we weten: dit kabinet is gevallen en nu demissionair en mag dus geen belangrijke beslissingen nemen. Daarna is de kans groot dat de discussie nog lang doorgaat, dus voorlopig is die wet er nog niet.

Automatische (stilzwijgende) verlenging mag dus nog steeds. Alleen wanneer je contract nu nog 1 à 2 maanden duurt, kun je tijdig opzeggen (ligt er aan wat er contractueel is vastgelegd over de opzegtermijn). Anders: helaas betalen en inderdaad vast opzeggen voor 2011. Bewaar die brief goed! Verstuur hem eventueel aangetekend (€7,-), dan weet je het zeker.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 14:18
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Het mag gewoon nog. Geloof dat er slechts enkele vormen van overeenkomsten zijn waarbij het niet meer wag. (Game over ECI). Maar bij de meeste dingen mag het lekker nog steeds, aka lezen wat er op het papier staat voordat je je handtekening zet
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 15:36
ganralph
ganralph is offline
alleen telecom- internet- en kabelabonnementen mogen volgens volgens mij niet meer automatisch verlengd worden met meer dan 1 maand per keer. de rest is idd nog niet door de kamers heen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 08:27
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik ben al 5jaar bij anwb,
vorig jaar te laat met opzeggen,
dit jaar op tijd een brief gestuurd (helaas niet aangetekend)
en hun beweren die brief eerst niet ontvangen te hebben en daarna te laat waardoor ik alsnog moet betalen, daarna nog een brief gestuurd maar nu ligt de incassobrief al hier dus hopsa weer voor piet snot betalen (nog nooit gebruik gemaakt van anwb).

Heb al wel de schriftelijke bevestiging dat hij na dit jaar opgezegt is!!!

Je komt er lastig onderuit, zij beweren gewoon je brief niet te hebben ontvangen en hopla weer een betaler voor een jaar!
dus altijd aangetekend op tijd versturen, tip voor jouw dus, moet geloof ik voor half november! je kunt bij anwb dus slechts tegen het einde van het jaar opzeggen

lidmaatschap word dus inderdaad automatisch verlengt mits je op tijd opzegt en hun dus ook dat doorvoeren in hun administratie
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 20:42
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
^gewoon in z'n 1 op de snelwegaan gaan rijden, zal ze leren je brieven kwijt te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 06:33
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
^gewoon in z'n 1 op de snelwegaan gaan rijden, zal ze leren je brieven kwijt te maken.
gaat goed met een automaat
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 12:56
Verwijderd
Citaat:
ik ben al 5jaar bij anwb,
vorig jaar te laat met opzeggen,
dit jaar op tijd een brief gestuurd (helaas niet aangetekend)
en hun beweren die brief eerst niet ontvangen te hebben en daarna te laat waardoor ik alsnog moet betalen, daarna nog een brief gestuurd maar nu ligt de incassobrief al hier dus hopsa weer voor piet snot betalen (nog nooit gebruik gemaakt van anwb).

Heb al wel de schriftelijke bevestiging dat hij na dit jaar opgezegt is!!!

Je komt er lastig onderuit, zij beweren gewoon je brief niet te hebben ontvangen en hopla weer een betaler voor een jaar!
dus altijd aangetekend op tijd versturen, tip voor jouw dus, moet geloof ik voor half november! je kunt bij anwb dus slechts tegen het einde van het jaar opzeggen

lidmaatschap word dus inderdaad automatisch verlengt mits je op tijd opzegt en hun dus ook dat doorvoeren in hun administratie
Ik ken dit probleem. Heb het ook gehad, maar korte metten mee gemaakt. Gewoon zeggen dat mediaberichten ook boeiend zijn om te lezen en zeker als het gaat om de ANWB.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Opzegtermijn - wet van Dam & stichting/vereniging
ik_eet_egels
10 12-08-2015 19:30
Verkeer & Vervoer Wegenwacht/routemobiel [POLL]
Schuah
32 26-06-2006 00:38
Werk, Geld & Recht Mijn aanmelding bij een castingbureau is toch verlengt, ondanks dat ik dat ruim van
Bloem
6 19-01-2005 13:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.