Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Bekijk resultaten poll: Wegenwacht of routemobiel?
Wegenwacht basis 16 57.14%
Wegenwacht + (IRK, woonplaatssrvc, VVvervoer 11 39.29%
Route Mobiel basis 0 0%
Route Mobiel + buitenland 1 3.57%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2006, 19:41
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Wat heb jij?
Ik ben zelf wegenwacht lid, starterspakket, uitgebreid met woonplaats- en vervangendvervoerservice en de internationale reis- en kredietbrief plus (dus ook vervangend vervoer in t buitenland en een paar honder euro aan waardebonnen voor overnachtingen enzo)

daarnaast nog een doorlopende reisverzekering bij de postbank voor 3 euro per jaar ofzo.

Waarom ANWB wegenwacht? Vooral omdat het een vertrouwd adres is (wat een boer niet kent...) en de extra service waarvan je kan profiteren (alarmcentrale buitenland, IRK, goed vervangend vervoer -ervaring- etc.) Bovendien ben ik voor pechhulp nederland + buitenland bij RM meer € kwijt dan bij de WW...
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2006, 20:21
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ook anwb jongerenpakket met irk en alles.

ben er erg tevreden over.Destijds genomen omdat route mobiel mijn toenmalige auto te oud vond.

Heel tevreden met de anwb,kan het iedereen aanraden.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:17
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Is eigenlijk dat bij de ANWB dat jongeren pakket per jaar, of per maand?>
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:44
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Ik heb Wegenwacht-totaal van de ANWB. Heb ze één keer nodig gehad, toen ik met een oldtimer in Zeeland stond met een elektraprobleem: tijdens het rijden hadden mijn lampen de accu leeggetrokken. Bleek dat het laadstroomcontrolelampje op het dashboard in serie geschakeld stond en kapot was, waardoor het circuit onderbroken was en de dynamo de accu niet op kon laden. Met een ander lampje was het probleem verholpen

En ze waren binnen een kwartier ter plekke, ondanks dat ik op een landweggetje in de middle of nowhere stond... Chapeau!
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 07:01
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-06-2006 @ 23:17 :
Is eigenlijk dat bij de ANWB dat jongeren pakket per jaar, of per maand?>
nog geen 20euro per jaar
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 09:59
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
ANWB wegenwacht
geen idee welk pakket maar het is zonde van de knaken.

Helaas lid moeten worden 'langs de weg' toen het blok van m'n S2000 plof zei. Was geen leuke dag (lid worden langs de weg + wegsleepkosten van utrecht naar eindhoven tijdens het weekend + kutdag dat je auto naar de tering is).
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 10:53
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
WW totaal... kost je iets van 70 in een jaar ofzo?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 17:15
PV
PV is offline
Wegenwacht starterspakket. Heb ze 1 keer gebeld, toen ik vlak na mijn apk een raar geluid hoorde ergens vanuit mijn auto. Die man ermee gereden, hij hoorde natuurlijk net niks. Paar dagen later was het nog steeds, naar de garage gegaan en daar bleek dat de uitlaat steeds tegen een ander ding aantikte. Beetje jammer dat de anwb daar niet achter kwam Maar 't is wel fijn als je ze kunt bellen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 17:35
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Ik heb de wegenwacht 1 keer nodig gehad, in Frankrijk, met de Alfa 156 van m'n zwager (2 bougies waren compleet uit de motor geknald). Auto kon niet direct gemaakt worden, dus ging op transport naar nederland (ben blij dattie daar niet gemaakt werd: het oude mannetje van le dealer locale de citroën dacht dat het een 8 cilinder was, en ik kon de beste man maar niet aan zijn verstand brengen wat Twin Spark inhield)
Mocht een nachtje in 3 sterren hotel met zwembad en alles (vriendin weer blij) en kreeg op de terugweg een nieuwe Astra 1.6 mee, frans kentekenplaat, en kon ik gewoon in zoetermeer weer inleveren.
Op zo'n moment ben je toch blij dat je zoiets achter de hand hebt.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 18:00
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 08-06-2006 @ 11:53 :
WW totaal... kost je iets van 70 in een jaar ofzo?
Doe dat maar x2 en tel er nog maar wat bij op...

Trouwens opvallend dat hier nog niemand zit met RouteMobiel. Iemand trouwens ooit wel eens een RouteMobiel-wagentje langs de weg gezien? Ik niet, zie altijd alleen maar ANWB-wagentjes
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 19:24
Verwijderd
Ik heb wel een paar keer een Route Mobiel wagen gezien, maar ze zijn zeker in de minderheid bij de ANWB wagens.

Zelf trouwens ANWB lid.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 19:30
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
200E schreef op 08-06-2006 @ 19:00 :
Doe dat maar x2 en tel er nog maar wat bij op...

Trouwens opvallend dat hier nog niemand zit met RouteMobiel. Iemand trouwens ooit wel eens een RouteMobiel-wagentje langs de weg gezien? Ik niet, zie altijd alleen maar ANWB-wagentjes
routemobiel werkt samen met weer andere garages enzo,die dat werk opzich nemen.ofzo,vaag verhaal iigeval

owja,
1x wegenwacht nodig gehad,vorige zomer op vakantie in een parkeergarage in Luxemburg, startmotor kapot.kon gelukkig wel in de buurt gemaakt worden a 250€
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 07:26
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
anwb jongerenpakket. ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat dat me kost; <50 euro per jaar in elk geval.

nog nooit nodig gehad. en ja, ik rij alfa.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 08:00
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline


Naja toch maar afgesloten dat jongeren totaal pakket voor 37,50 per jaar of zoiets. Naja daar doe ik niet moeilijk voor als ik eens met panne ergens sta
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 10:14
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik heb 2 weken geleden het briefje op de bus gedaan voor het ANWB starterspakket
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 09-06-2006 @ 11:14 :
Ik heb 2 weken geleden het briefje op de bus gedaan voor het ANWB starterspakket
Ja, heb ik ook.
Kost 15,- ofzo en pas vanaf de eerste keer dat je het gebruikt ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 18:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb het ANWB starterspakket. Geheel gratis totdat je pech hebt, dan betaal je 17 euro. Mijn pakket is exlc eigen woonplaats, ik duw de auto wel over de grens van de stad heen en bel ze dan op
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 16:14
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
********** schreef op 09-06-2006 @ 11:52 :
Ja, heb ik ook.
Kost 15,- ofzo en pas vanaf de eerste keer dat je het gebruikt ofzo
Ja klopt
En het 2e jaar 50% en pas vanaf het 3e jaar het volle pond ofzo
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-06-2006, 21:18
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Wij hebben zon heel pakket van de anwb ook dat ze je bij huis helpen enzo.. maar nu ik er zo over nadenk is het eigenlijk onzin aangezien al onze autos minder dan zoveel jaar oud zijn en we dus ook gewoon gebruik kunnen maken van de pechdienst van het merk... mja
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 16:48
Ivo
Ivo is offline
Ik heb een ANWB startpakket basis aangevuld met de IRK plus.
Over de service van de wegenwachtservice kan ik weinig melden, daar heb ik gelukkig nog niet mee te maken gehad.
De mentaliteit waarop Route Mobiel reclame maakt(e) is voor mij zowieso een reden om niet naar hen toe te stappen (afkraken concurrentie, misleidende prijsvergelijkingen door verschillen in pakketten). Daarnaast staat de ANWB over het algemeen als goed bekend, van Route Mobiel moet op de lange termijn nog blijken hoe de hulp aan particulieren is.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 21:04
Verwijderd
Het grote verschil tussen beide partijen is dat ANWB service aanbied voor bestuurders, ongeacht welke auto ze besturen. En Route mobiel op kenteken, dus per kenteken.

Ik ben dus lid van de ANWB, ik bestuur nogal wat diverse auto's.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 10:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dukko schreef op 11-06-2006 @ 22:04 :
Het grote verschil tussen beide partijen is dat ANWB service aanbied voor bestuurders, ongeacht welke auto ze besturen. En Route mobiel op kenteken, dus per kenteken.

Ik ben dus lid van de ANWB, ik bestuur nogal wat diverse auto's.
En je 1ste auto niet ouder dan 10 jaar mag zijn bij routemobiel. (Laat mijn auto nu uit '95 zijn.) Ik kon dus uberhaupt niet me bij routemobiel aanmelden.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 13:45
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
^^Zijn routemobiel serieus zo'n zeikerds Ik ben nog niet toe aan een verzekering, eerst maar een rijbewijs en auto, maar thuis hebben we de ANWB. Ik vind Routebobiel zeer triest omdat ze reclame maken tenkoste van de ANWB i.p.v. aan te prijzen wat ze zelf kunnen
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 13:38
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Citaat:
marrel schreef op 12-06-2006 @ 14:45 :
^^Zijn routemobiel serieus zo'n zeikerds Ik ben nog niet toe aan een verzekering, eerst maar een rijbewijs en auto, maar thuis hebben we de ANWB. Ik vind Routebobiel zeer triest omdat ze reclame maken tenkoste van de ANWB i.p.v. aan te prijzen wat ze zelf kunnen
Kennelijk kunnen ze ook niet zoveel. Het is in feite geen pechhulp aan de weg, is gebleken: in -als ik het me goed herrinner- 3 kwart van de pechgevallen slepen ze de auto af, waar de WW dat percentage juist direct weer op weg kan helpen.
Het doet me goed dat veel mensen nog zo ANWB-trouw zijn Hollandsch Glorie


__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 13:51
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
neemt niet weg dat in 10% van de gevallen waarbij de anwb wel heeft kunnen helpen, de bestuurder alsnog een garage op moet gaan zoeken, omdat de geboden oplossing tijdelijk is.

niet dat dat erg is, maar dat meldt de anwb zelf niet zo vaak zelf

ben overigens zelf lid van de anwb om een paar redenen :
- goedkoop jongerenpakket
- alleen iemand met echt verstand van zaken mag aan mijn alfa komen
- ik bestuur verschillende auto's, en dus is dit het makkelijkst
- ik kreeg korting bij een slipcursus, dus had ik het lidmaatschap voor het 1e en het 2e jaar er al weer uit
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2006, 22:22
Ivo
Ivo is offline
Inderdaad, die kortingen van de ANWB op bepaalde zaken zijn ook wel leuk. Net als de gratis hoofdwegenkaarten van heel europa. Of de handige reisgids voor europa met alle belangrijke (verkeers)nformatie per land.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 17:35
Verwijderd
Ik wilde lid worden van de ANWB toen ik net m'n auto had. Zeiden m'n ouders: "nee joh niet doen, als je iets hebt komen wij je wel halen."
Gelukkig nog nooit iets gehad in twee jaar. Da's al 60 euro uitgespaard. En inmiddels genoeg van m'n auto geleerd om 'm zelf aan de praat te kunnen helpen in simpele gevallen.

Ik overweeg deze zomer toch lid te worden, als ik met de eend naar het buitenland ga. Maar dat is toch nog niet zeker, dus ik wacht lekker nog even.

Ik snap trouwens de ANWB niet helemaal met dat startpakket (vind de hele site onduidelijk). Je betaalt niet tot je pech hebt. Maar als ik dat startpakket heb en over 3 jaar pech krijg, betaal ik dan al die 3 jaren met terugwerkende kracht, of alleen het laatste jaar?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 18:13
mar87
mar87 is offline
Een poosje geleden kreeg ik een brief van de ANWB met een verhaal over het starterspakket.

Dat leek me wel wat, dus dat heb ik nu. Moet nog kijken of ik het evt. uit ga breiden.

M'n ouders hebben ook de wegenwacht, nooit klachten over ofzo, dus ik vind het wel best en kies ook maar voor het vertrouwde.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 18:15
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Ik snap trouwens de ANWB niet helemaal met dat startpakket (vind de hele site onduidelijk). Je betaalt niet tot je pech hebt. Maar als ik dat startpakket heb en over 3 jaar pech krijg, betaal ik dan al die 3 jaren met terugwerkende kracht, of alleen het laatste jaar?
Achterop de brief die ik toen gekregen heb staat:
1. Ik betaal pas na de eerste keer dat ik van de Wegenwacht gebruik heb gemaakt. Tot die tijd is het starterspakket gratis. Het gratis starterspakket heb ik maximaal tot en met 31 december 2006. Het ANWB Startpakket wordt automatisch verlengd tenzij ik voor 15 november 2006 schriftelijk opzeg. In 2007 kost het ANWB startpakket 50% van het ANWB-lidmaatschap met wegenwacht Basis service.

Lijkt me duidelijk dus...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 18:24
Verwijderd
Dus je betaalt het sowieso, tenzij je je hele leven lang geen pech krijgt waarvoor de WW moet uitrukken. Marketingactie....

Maar bedankt voor je antwoord iig
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 10:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 23-06-2006 @ 19:24 :
Dus je betaalt het sowieso, tenzij je je hele leven lang geen pech krijgt waarvoor de WW moet uitrukken. Marketingactie....

Maar bedankt voor je antwoord iig
Als je je eigen woonplaats er niet bij in hebt is het eerste jaar zonder pech gratis. Krijg je wel pech dan betaal ej eenmalig 17,50 euro. Vanaf het tweede jaar betaal je de helft van een volwaardig lidmaatschap tenzij je opzegt. Ik vind het best aanlokkelijk, hoor! Daarbij heb je in de ANWB winkels korting door je lidmaatschap Je krijgt alleen de kampioen niet bij het starterspakket, die zul je moeten bietsen van ouders oid

Ik vind het gewoon een veilig idee, en daarbij wat is op jaarbasis nou 50 euro oid. De kosten voor het latere pakket.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 10:56
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
dat is nog geen 5 euro per maand, wie merkt dat nu?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 23:38
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Het gaat mij bij de ANWB vooral om de voortreffelijke hulp in het buitenland: in Nederland is altijd wel wat te fixen, meestal wel iemand in de buurt, garages en je kunt zo met de trein ofzo naar huis. Mijn ervaring met pech in Frankrijk is echter dat de je altijd terug kan vallen op de ANWB. Vandaar dus.
Moet er niet aan denken de auto in Frankrijk met pech te hebben staan, daar garagekosten moeten betalen, overnachting, en eventueel vervangend vervoer terug. Dat gaat aardig in de papieren lopen, ook nog om het zelf allemaal op poten te zetten.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.