Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2003, 19:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik moet voor morgen een stelling beargumenteren, maar aangezien ik weer eens veel te laat aan de opdracht ben begonnen, de zoekmachine hier uit staat en ik op internet niet veel kan vinden, probeer ik het hier:

Het versterkte broeikaseffect wordt NIET (alleen) veroorzaakt door de uitstoot van uitlaatgassen, het kappen van bomen, cfk's en meer van deze vervuilingen, veroorzaakt door de mens.

VOOR argumenten dus. Ik heb ze al wel tegen gevonden namelijk, daar staat het vol van op internet. Maar andere oorzaken van die vervuiling...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 20:11
Verwijderd
heb ook wel eens gelezen dat het op natuurlijke manier wordt afgebroken. Door kosmische straling ofzo (weet niet zeker)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 20:13
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
andere oorzaken van het verhoogde broeikaseffect zijn bijvoorbeeld de veelvuldige vulcaanuitbarstingen in onze eeuwen. Hierdoor wordt asociaal veel CO2 in de lucht gemikt. Verder is het waarschijnlijk zo dat we net precies in een zonnenwind zitten ofzo.

klimaatverandederingen komen sowieso vaak voor. Zo was er een tijd geleden nog een ijstijd. Daarvoor trad ook verwarming van de aarde op. De verdvuiling is dan dus geen oorzaak van de verandering van de temperatuur.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dankjulliewel.
Helaas heeft het allemaal te maken met het warmer worden van de aarde, evenals iets wat er gebeurt door het broeikaseffect.
Het ging mij meer om de oorzaak van het broeikaseffect, maar hier kan ik ook wel wat mee.
Bedankt!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 08:19
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Het versterkte broeikaseffect wordt NIET (alleen) veroorzaakt door de uitstoot van uitlaatgassen, het kappen van bomen, cfk's en meer van deze vervuilingen, veroorzaakt door de mens.

oorzaken van die vervuiling...
broeikaseffect is niet gelijk aan vervuiling
Citaat:
linda85 schreef:

Het ging mij meer om de oorzaak van het broeikaseffect, maar
even duidelijker dan tampert:
oorzaken van het broeikaseffect:
  • door vulkanisme worden er een verschrikkelijke hoeveelheid broeikasgas (in dit geval waterdamp en CO2) in de atmosfeer geblazen. dat vulkanisme is nu trouwens veeeeeeeel minder den enkele miljoenen jaren geleden.
  • scheetjes van mensen en dieren (vreemd he, maar in nieuwzeeland bijvorbeeld zorgen schapenscheten voor meer uitstoot van broeiksgas dan de mens met zn auto's enzo) in dit geval is het broeikasgas methaan
  • door de al lichte temperatuurstijging wordt het gas in sommige clathraten (= gasreservoir, meestal CO2, onder de bodem van oceanen zeeën en meren) veel te warm om daar mooi te blijven zitten en wordt het gelost. aardscheten om het simpel te houden
  • productie van methaan door moerassen enzooi (overal waar een grote hoop organisch materiaal ligt te rotten)
en zo zijn er nog wel veel meer hoor
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 13:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
damaetas schreef:
broeikaseffect is niet gelijk aan vervuiling


even duidelijker dan tampert:
oorzaken van het broeikaseffect:
  • door vulkanisme worden er een verschrikkelijke hoeveelheid broeikasgas (in dit geval waterdamp en CO2) in de atmosfeer geblazen. dat vulkanisme is nu trouwens veeeeeeeel minder den enkele miljoenen jaren geleden.
  • scheetjes van mensen en dieren (vreemd he, maar in nieuwzeeland bijvorbeeld zorgen schapenscheten voor meer uitstoot van broeiksgas dan de mens met zn auto's enzo) in dit geval is het broeikasgas methaan
  • door de al lichte temperatuurstijging wordt het gas in sommige clathraten (= gasreservoir, meestal CO2, onder de bodem van oceanen zeeën en meren) veel te warm om daar mooi te blijven zitten en wordt het gelost. aardscheten om het simpel te houden
  • productie van methaan door moerassen enzooi (overal waar een grote hoop organisch materiaal ligt te rotten)
en zo zijn er nog wel veel meer hoor

Ja sorry hoor, kheb gewoon totaal geen verstand van dit soort dingen! (C&M)
Maar wel bedankt dat je het duidelijker wilde maken!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 13:06
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Ja sorry hoor, kheb gewoon totaal geen verstand van dit soort dingen! (C&M)
Maar wel bedankt dat je het duidelijker wilde maken!
graag gedaan, veel succes met je discussie
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Broeikaseffect op Mars
Roflsaurus
1 10-08-2015 11:45
Algemene schoolzaken wat weet jij over broeikaseffect?
jjorden
7 14-02-2007 08:44
Huiswerkvragen: Exacte vakken plaatjes broeikaseffect, zure regen en ozonlaag
xx-daantje-xx
2 29-01-2004 14:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Broeikaseffect
the_republican
14 22-08-2003 20:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [ANW] Broeikaseffect
Main
6 29-06-2003 18:42
Huiswerkvragen: Exacte vakken ANW presentatie broeikaseffect
Gefrituurde Kip
1 19-01-2002 15:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.