Oud 08-09-2004, 01:33
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Sinds een paar jaar heb ik erg last van trillende vingers/handen. Ik heb geen idee waardoor het kan komen. Ik zou bijna zeggen dat ik parkinson heb.

Vooral als ik er hardstikke op ga letten trillen ze erger. Als ik bij wijs van spreke dat spiraal spelletje zou doen waarbij je met een stokje met een rondje een spiraal af moet werken zou het moeilijk zijn voor mij.

Waar kan het aanliggen, wat is het en wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 07:52
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
heb ik ook... maar kwam na miujn depressiviteit, door alle stress en zo. ben er mee naar de dokter geweest want vond het toch wel erg vervelend.. maar hij kon er ook niet veel aan doen en zei dat het aan een traumatische ervaring(en) lag in het verleden...
maar heb het meestal als ik bang of nerveus ben, da is het echt heel erg. normaal valt het nieteens zoveel op
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:03
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb het ook een tijd lang gehad, en bij mij werd het veroorzaakt door stress. Als ik erop ging letten of mijn handen voor me uitstrekte, werd het inderdaad erger. Zeker toen mensen in mijn omgeving het in de gaten kregen en mijn handen wilden zien, werd het helemaal erg.... Maar goed, uiteindelijk is het vanzelf over gegaan (of nouja, vanzelf...Zodra ik weer goed in m'n vel zat, had ik er geen last meer van ).

Dus de vraag aan jou: Heb je last van stress of spanningen of iets in die richting?
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb het ook wel vaak. Mensen denken dan dat ik zenuwachtig ben
M'n vader heeft het heel erg, maar bij hem kan het ook deels komen doordat hij gestopt is met roken en dus altijd iets in z'n handen mist.
Ik kan er niet zo mee zitten eigenlijk.

Het enige dat ik je kan adviseren is er niet zo opletten omdat het dan erger wordt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 12:17
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
een meisje uit mn klas had dat ook en dat kwam door dr bloedarmoede klinkt vaag maar is wel echt waar
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 12:31
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
aapje schreef op 08-09-2004 @ 12:17 :
een meisje uit mn klas had dat ook en dat kwam door dr bloedarmoede klinkt vaag maar is wel echt waar
Klopt, daar zou het inderdaad ook nog aan kunnen liggen .
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 13:04
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Bedankt voor de reacties

Citaat:
Thee Muts schreef op 08-09-2004 @ 11:03 :

Dus de vraag aan jou: Heb je last van stress of spanningen of iets in die richting?

Stress wel, met school bijvoorbeeld.. maar afgelopen vakantie (waar je vanuit mag gaan dat je geen stress hebt ) had ik er bijvoorbeeld ook last van. Logischerwijs als ik minder slaap is het ietsje erger.

Als ik het nu even vergelijk, ik heb heel toeval een schroefje met een schroevendraaier op mn bureau liggen. Toen ik een paar maanden terug die had los gemaakt en ik probeerde met 1 hand die schroevendraaier in die schroef te steken was het echt van *klik-klik-kli-kli-klik-klik*... .... *klik-kli-kli-kli-klik-klik-klik*. Nu gaat al eigelijk iets makkelijker.

Bloedarmoede krijg je alleen toch door te weinig vlees te eten? Dat eet ik wel genoeg

Denk dat het dan toch misschien ligt aan vermoeidheid/stress, maar als ik het goed begrijp is er geen enkele manier om ervan af te komen?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 14:00
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Bloedarmoede kan wel door honderd verschillende redenen komen.. Dus het feit dat je veel vlees eet zegt eigenlijk helemaal niks.

Heb je enig idee waardoor het veroorzaakt is? Naar aanleiding van wat is het begonnen?

Het kan ook nog een restverschijnsel zijn van drugs ge-/misbruik..
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 17:27
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb dit dus al m'n hele leven. Geen idee waar het door komt. Ik heb er ook geen last van, maar mensen denken altijd dat ik zenuwachtig ben
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:34
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
het kan echt zoveel zijn.
het kan een zenuw aandoening zijn, maar dan moet je meerdere symptonen hebben dan alleen trillende vingers/handen zoals krampachtige strekking van je spieren in je lichaam, ineens met je ogen gaan rollen oid.
het kan een begin van een hersentumor zijn (is wel aan de hele extreme kant).
ik heb eerlijk gezegd geen idee van wat het kan zijn. eerlijk gezegd trilt mijn hand ook heel af en toe. als ik hem bijv. met een vinger op een tafel te rusten leg, en daarna weer omhoog doe, trilt ie effe een tijdje maar daarna is het weer normaal.
__________________
take a walk on the wild side ت
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:37
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik weet niet of je medicijnen gebruikt, maar het zou ook heel goed een bijwerking kunnen zijn
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:50
Roxann
Avatar van Roxann
Roxann is offline
Ik heb het soms ook wel, in "normale" toestand niet zo erg, maar als ik stress heb of mij zenuwachtig maakt, dan kan je het echt wel goed zien.
Ik ben er mee bij een dokter geweest en die zei ook dat het door stress kan komen, en dat er weinig aan te doen is , tenzij je zo rustig mogelijk houden. Maar een paar maand geleden ontdekte ik dat ik niet alleen tril als ik nerveus ben, maar ook na een zware fysieke inspanning, en dus ben ik ook toen weer naar een dokter geweest. Die zei dat het trillen bij mij erger wordt na sport enzo, omdat mijn spieren dan meer belast worden en die belasting zorgt dan voor het trillen.
Het is vrij vaag, maar ik zou me er niet al te veel zorgen over maken, je bent duidelijk niet de enige die er last van heeft, en wie weet gaat het wel eens over.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:48
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
niet teveel drinken in het weekend
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 01:09
Verwijderd
herkenbaar, bij vlagen, als ik nerveus of gepannen ben, bijna standaard.
Negeren is de beste oplossing
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:39
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 08-09-2004 @ 13:04 :
Denk dat het dan toch misschien ligt aan vermoeidheid/stress, maar als ik het goed begrijp is er geen enkele manier om ervan af te komen?
Euh, dat hangt ervan af wat de oorzaak is natuurlijk . Heb je er veel last van/problemen mee? Zijn er nog meer dingen die de laatste tijd zijn opgekomen?

En ohja, bloedarmoede heeft niet zo heel veel met vlees-eten te maken hoor . Kan door heel veel dingen komen .
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 09:13
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
ik tril alleen als ik zenuwachtig ben. Mijn oom heeft ook trillende vingers maar dat is een 'ziekte' die hij van zn vader heeft ge-erfd (geërfd) en waarvan de doktoren nie weten wat het is.
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:02
anne1234
Avatar van anne1234
anne1234 is offline
ik had het tijdens mn examen. ik was helemaal niet zenuwachtig ofzo, tenminste dat dacht ik, want toen ik mn bekertje thee pakte begonnen mn handen echt vreselijk te trillen. echt, de thee klotste erbijna overheen. ik probeerde het even later weer, maar toen gebeurde hetzelfde. ik schaamde me dood, maar gelukkig had niemand het gezien. zou daar wat aan te doen zijn??
succes!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 19:44
Xonzo
Avatar van Xonzo
Xonzo is offline
trillende hand(en) kan ook door roken komen
__________________
Just how many? I can't wait for freedom
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 14:30
spemmey
spemmey is offline
dit komt ook heel veel voor bij mensen die veel drinken....dus ik weet niet hoe het daarmee gesteld is bij jou maar wie weet
__________________
Wilt u er een tasje omheen?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 11:52
Ninnoc
Ninnoc is offline
als t niet door stress of ziektes komt kan t vorm van adhd zijn. mijn vriend heeft ook trillende handen en de dokter zei dat dat een vorm van adhd is ( ik dacht dat dat zich op andere manieren manifesteerd maar de dok zal wel gelijk hebben)
je kan gaan blowen, dan houd t bij mijn vriend op, maar ja of dat zo'n gezonde oplossing is.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 12:08
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Dat is geen oplossing, blowen kan helpen maar kan de klachten ook verergeren.. Trillen en rusteloosheid kan namelijk ook door drugs ge/misbruik komen.
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 12:34
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Een vriendin van mij heeft er soms enorm veel last van en zij heeft dan een zuikertekort die ze dan moet aanvullen met veel eten met suiker...dan stopt ut

mjah
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 13:07
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Kan idd een bijwerking zijn van medicatie, maar je moet honger ook niet uitsluiten. Soms merk je niet eens direct dat je honger hebt, (hangt af van jou eetgewoonte) en dan kan je ook gaan trillen.

Bloedarmoede is idd ook iets waar je bij stil moet staan. Verder; als je er teveel op let kan het natuurlijk ook toenemen. Bij dat spel met een spiraal is dat heel sterk het geval. Enfin; mss gewoon eens je bloed controleren? Suikerziekte? JEetje, kan echt van alles zijn!

Grtjs.
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Trillende vingers/hand
Upke
5 03-08-2010 23:12
Verhalen & Gedichten Over Slaap
*nerwen elensar
3 18-01-2008 14:06
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Traumwerk
Verwijderd
19 16-08-2005 00:55
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Kaleharrie
Verwijderd
1 05-03-2005 19:30
Seksualiteit Vibo´s aanschaffen, waarom??
Upke
67 09-08-2003 02:04
Verhalen & Gedichten Naamloosje
Secreet
2 31-07-2002 19:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.