Oud 20-01-2012, 18:46
Mimuna
Avatar van Mimuna
Mimuna is offline
Hey iedereen,

Ik pak al heel lang de pil. Mijn ongesteldheid duurt altijd 6 dagen: 4 dagen veel bloed, 2 dagen bruin bloed.

Deze keer heb ik echt maar 3 dagen veel bloed gehad en vandaag is het plots bijna volledig weg. Dat wil zeggen dat mijn bloeding maar 4 dagen geduurd heeft ipv 6 dagen Ik maak me nu wel zorgen dat ik door de pil heen zwanger geworden ben, want heb al veel verhalen gelezen van vrouwen die door de pil heen zwanger werden en dan toch nog ongesteld werden, maar veel minder.

Ik ben wel nogmaar net veranderd van pil. Ik stapte van Yaz over naar Deso 20, maar dit zou geen rol mogen spelen want de pil is even licht.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 19:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Denk dat het wel kan komen door je verandering van pil. Volgens mij hangt het niet alleen van de sterkte af maar ook van de specifieke hormonen die erin zitten enzo. Als je het niet vertrouwt kan je natuurlijk altijd een testje doen. Heb ik ook wel eens gedaan hoor, toen ik heel licht ongesteld was in m'n stopweek.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 01:08
Verwijderd
Je bent (als je leeftijd klopt) nog vrij jong, je bent net gewisseld van pil, je hebt wellicht wat dingen spelen die net iets anders lopen dan normaal (stress? Onregelmatig leven?). Als jij de pil op de juiste manier neemt (waar ik wel vanuit ga), dan is de kans dat je daadwerkelijk zwanger raakt bijzonder klein. Dat je bloeding iets anders verloopt is helemaal niet zo verontrustend. Het kleine percentage dat 'erdoorheen' zwanger raakt heeft dit toch vaak te danken aan 'gebruikersfouten', wegens diarree/overgeven of vergeten dus. Maar wat Daantje al zegt, zit je echt in de stress, dan doe je een testje van een paar euro.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 11:02
Verwijderd
Verandering van pil kan dat zeker veroorzaken. Je bent volgens mij wel erg bang om zwanger te raken? Misschien dat het wat meer rust geeft wanneer je naast de pil ook een condoom gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 13:02
Verwijderd
Het kan zeker wel door de pil komen. Toen ik nog aan de pil was, kreeg ik de goedkopere variant van de microgynon, die ik daarvoor slikte. Er werd bij de aptoheek gezegd dat het precies dezelfde pil was, maar goedkoper voor de verzekering. Ik had bij deze pil vrij vele bijwerkingen, krampen, hoofdpijn, rugpijn, die ik bij de gewone microgynon niet had. Aan de hadn daarvan ben ik naar de HA geweest en die vertelde me dat er vaak maar een miligram verschil hoeft te zittenin de hormoonsamenstelling, of dat de coating maar anders hoeft te zijn en dat je er dan al op kunt reageren. Het verschil kan dus echt wel door de pil komen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid SOORT EISPRONG, MAAR NIET ONGESTELD
Estherhoi13
6 04-05-2014 13:28
Seksualiteit Kan je jezelf vingeren (niet ongesteld)
Buddyke
2 19-11-2013 17:02
Lichaam & Gezondheid ongesteld
-nicegurly-
2 20-07-2006 16:53
Lichaam & Gezondheid niet ongesteld, voel me niet lekker, hele lichaam doet raar!
slimmieslak
7 15-05-2004 18:26
Seksualiteit morning-afterpil en ongesteld worden..
groovy
2 04-02-2004 16:58
Lichaam & Gezondheid zwangerschapstest
ikke?
10 30-05-2002 13:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.