Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2007, 16:49
Vlindertjee
Vlindertjee is offline
Hallo,

Weet iemand of ik nog kan ruilen van E&M naar C&M, ik zit nu in atheneum 4 maar ik wil heel graag sowieso volgend jaar C&M doen.. Maar weet niet of het kan..
Ik ben namelijk niet goed in Economie en ik hoorde dat het volgend jaar nog moeilijker word..
Als ik C&M ga doen heb ik alleen maar een achterstand op tekenen/muziek...

Weet iemand er meer over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2007, 16:51
Nilssiej
Nilssiej is offline
De enige manier om C&M te doen is heel VWO4 over te doen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 17:03
tigertje
tigertje is offline
Op mijn middelbare school kon het wel. e&m werd dan gewoon c&m met wiskunde a1,2 en als keuzevakken aardrijkskunde en een twee talen(Frans 2 en Duits 2 begon bij ons pas in de vijfde) of tekenen.
In je vrij deel kon je dan economie 1 kiezen ofzo. wat hadden namelijk wat vakken die pas in de vijfde begonnen.

het ligt dus aan je school. even aan je mentor of decaan vragen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 17:03
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
Vraag het na op je eigen school, dit verschilt namelijk per school. Bij ons is iemand die in 4vwo N&G deed, in de 5e naar E&M overgestapt. Ze moest alleen in de zomervakantie een aantal vakken inhalen en daar een toets over maken om te laten zien dat ze het gedaan had.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 18:04
Vlindertjee
Vlindertjee is offline
Oke zal ik doen!
Ik hoop dat het kan, want ik vind economie niet echt een heel fijn! En ben er ook niet zo goed in.. en ik denk dat het volgend jaar nog zwaarder word! Kan beter zo snel mogelijk overstappen!

Heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 18:11
Nilssiej
Nilssiej is offline
Hmmz ik dacht echt dat zoiets niet kon.

Je kan ook niet vanaf de 3e Latijn volgen en in de 5e aan wiskunde B1,2 beginnen, dus waarom wel aan muziek. Bij mijn school kan je absoluut niet van profiel switchen, sterker nog aan het eind van de derde klas is het al lastig i.v.m. administratieve redenen. nouja het zal wel dan

Laatst gewijzigd op 29-03-2007 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 18:30
Vlindertjee
Vlindertjee is offline
Ja, bij mij op school doen ze daar ook best moeilijk over! Je kan niet ruilen etc.. maar ik hoorde dat het op andere scholen makkelijker gaat.. vandaar dat die vraag hierop zette.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 20:16
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Bij ons kan het makkelijk. Je loopt alleen achter met Tekenen/Handvaardigheid en dát is geen probleem.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 20:24
Verwijderd
Ik heb het zelf ook gedaan, in het midden van de vijfde. Dit kon deels omdat een paar vakken pas in de vijfde startten en ik dus maar weinig achterstand had.

Maar of het kan verschilt per school.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 20:24
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Boef schreef op 29-03-2007 @ 18:03 :
Vraag het na op je eigen school, dit verschilt namelijk per school. Bij ons is iemand die in 4vwo N&G deed, in de 5e naar E&M overgestapt. Ze moest alleen in de zomervakantie een aantal vakken inhalen en daar een toets over maken om te laten zien dat ze het gedaan had.
Bij mijn op school was van 4 vwo N&G naar 4 vwo E&M totaal geen probleem, omdat iedereen verplicht was economie te hebben in de 4e en dat beetje a-wiskunde dat je miste was echt tien keer niets.

E&M naar C&M kon ook, omdat alle E&M'ers verplicht waren in de 4e frans en duits 2 te hebben (de overstap komt vaak voor). Alleen mis je een klein beetje muziek of handvaardigheid. Maar ach, dat stelt in de 4e toch nog weinig voor.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 14:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Mis je dan niet een extra taal?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 14:41
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Bij ons had je in de 4de nog niet eens profielen maar alleen een N-kant en een M-kant. Lijkt me zeker niet onmogelijk
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 14:43
Verwijderd
Misschien had ze al een taal als keuzevak?
Als je echt alleen met tekenen/muziek achterloopt en je school is een beetje meegaand kan het denk ik wel, als je dan tekenen kiest kun je de opdrachten die je gemist hebt zelfstandig inhalen. Maar de enige die echt kan zeggen of het mag is de decaan
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 20:26
Vlindertjee
Vlindertjee is offline
Klopt ik ben er achteraan gegaan.. maar ik kan het niet op mijn eigen school doen, dus ga naar een andere school. Daar zeiden ze dat ik volgend jaar gewoon kan wisselen gelukkig maar! Ik mis dan wel één jaar muziek maar dat was gelukkig niet zo'n probleem!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 23:36
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Nilssiej schreef op 29-03-2007 @ 19:11 :
Hmmz ik dacht echt dat zoiets niet kon.

Je kan ook niet vanaf de 3e Latijn volgen en in de 5e aan wiskunde B1,2 beginnen, dus waarom wel aan muziek. Bij mijn school kan je absoluut niet van profiel switchen, sterker nog aan het eind van de derde klas is het al lastig i.v.m. administratieve redenen. nouja het zal wel dan
Dat is iets heel anders. Vakkenpakket van CM en EM komt redelijk overeen!
Muziek is overigens een module bij ons. Een shitmodule, wel te verstaan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 09:32
Verwijderd
Gelukkig dat het op die school wel kan !
En succes daar!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 18:01
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
Vlindertjee schreef op 29-03-2007 @ 17:49 :
Hallo,

Weet iemand of ik nog kan ruilen van E&M naar C&M, ik zit nu in atheneum 4 maar ik wil heel graag sowieso volgend jaar C&M doen.. Maar weet niet of het kan..
Ik ben namelijk niet goed in Economie en ik hoorde dat het volgend jaar nog moeilijker word..
Als ik C&M ga doen heb ik alleen maar een achterstand op tekenen/muziek...

Weet iemand er meer over?
Bij mij op school is er ook een meisje van V4 E&M naar V5 C&M gegaan, omdat economie voor haar ook te moeilijk was. Met frans 2 (keuze tussen duits of frans) en ze heeft geloof ik voor de rest dezelfde vakken
Ikzelf doe ook E&M en vind economie wel interessant, maar het moet je heel goed uitgelegd worden en je moet veel oefenen
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.