Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2007, 20:40
Verwijderd
Het zit zo:

3 weken geleden werd ik ziek op maandag (keelpijn, koorts etc.).. het weekend erna was ik weer redelijk beter, maar na dat weekend kreeg ik opnieuw keelpijn en weer koorts. Dit keer ook met enorm veel hoesten, snotteren etc. Ik naar de dokter geweest, bleek een virus en ik moest het uitzieken. Nu zijn we weer een week verder en sinds afgelopen weekend gaat het nu weer beter. Ik hoest nog en mijn neus is nog niet helemaal open, maar verder gaat het wel weer (Ik ga nu dus de vierde week in van ziek zijn met af en toe betere periodes).

Alleen nu is aan de rechterkant in mijn keel 1 lymfeklier heel erg opgezet en ook pijnlijk, het voelt een beetje spierpijnachtig. Iedere keel als ik slik doet dat pijn in/bij die ene klier, zeg maar. Mijn keel zelf voelt opnieuw opnieuw ook niet helemaal lekker, een beetje droog enzo.

Zou het nou gewoon nasleep zijn van het ziek zijn? Of kan die lymfeklier ontstoken zijn/dat virus toch weer terug/er iets anders aan de hand zijn? Heeft iemand dit ook gehad? (Gezien dit gemene en hardnekkige virus nogal schijnt te heersen?)

Ik word hier echt behoorlijk moe van Help!?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 13:04
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Van Pfeiffer kan je opgezwollen lymfeklieren krijgen, verder weet ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 15:34
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ja, of Lyme. Of tig andere enge dingen. Ik denk niet dat de mensen 't hier weten, misschien toch bellen naar de dokter als je er heel veel last van blijft houden.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 19:24
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Het zit zo:
Alleen nu is aan de rechterkant in mijn keel 1 lymfeklier heel erg opgezet en ook pijnlijk, het voelt een beetje spierpijnachtig. Iedere keel als ik slik doet dat pijn in/bij die ene klier, zeg maar. Mijn keel zelf voelt opnieuw opnieuw ook niet helemaal lekker, een beetje droog enzo.
Heey ik had ook een keertje dat een lymfeklier in mn keel (ook rechts) erg was opgezet. Het leek op een gegeven moment wel een ei! In het begin deed het geen pijn, maar naderhand (duurde wel 2 wk ofzo voordat 't een ei werd) werd ik er niet lekker van en begon mn keel pijn te doen. Ik ben toen naar de dokter geweest en ik heb bloed laten prikken (o.a. voor pfeiffer). Uiteindelijk bleek er iets mis met mn witte bloedlichaampjes volgens mij .... niks ernstigs eigenlijk. En na een paar dg weer bloed geprikt en toen was het weer normaal. De zwelling ging vanzelf weg.

Ik zou als ik jou was ff naar je huisarts gaan.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 22:53
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Klinkt als de nasleep van, danwel de nog aanwezige keelinfectie. Klinkt niet als de ziekte van Pfeiffer, omdat je dan meer zwellingen verwacht. Soms duurt het even voordat de zwelling weg is. Zou me er niet druk om maken en dit even op zijn beloop laten. Op welke hoogte zit die klier trouwens?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 16:57
Verwijderd
Pfeiffer heb ik al eens gehad en kun je in principe geen tweede keer krijgen dacht, ik heb er verder ook geen klachten bij als moeheid of futloosheid o.i.d. Ik heb heel vaak opgezette klieren gehad in mijn leven, maar nooit eerder dat het er maar eentje is en dat het zo pijnlijk is.

Het doet dus nog steeds pijn.. maar ik voel me verder best goed. Ik wacht het dus nog eventjes af.

De klier zit bovenin, in de inham tussen onderkant kin en hals zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 21:46
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Mjah, als je klieren opgezet zijn betekent dat volgens mij dat je afweersysteem druk bezig is. Kan dus best na een virusinfectie. Ik zou me in eerste instantie niet al te druk maken. Ff afwachten of het slinkt, zoniet na een tijdje toch maar huisarts.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 23:04
Verwijderd
Weet ik.

Ik heb zwakke luchtwegen en heb hele zware astma gehad waar nu nog een lichte vorm van over is. Ik heb tijden gekend waarin ik geen idee had hoe het voelde zonder opgezette klieren, ik kende mijn hals/keel niet anders als met die hobbels overal.. maar nooit dat het zo een zeer deed en geconcentreerd was tot 1 klier.

Voor ik naar de dokter ga en daar weer voor moet betalen, wilde ik weten of er iemand is die dit ook weleens heeft gehad. Dus dat er slechts 1 klier heel pijnlijk en opgezet was en of dit vanzelf overging.

Nou, bij Signy is het over gegaan dus laat ik er dan maar vanuit gaan dat dat bij mij ook zo is..
(Al ben ik het gedoe behoorlijk zat na een maand nou..)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 18:04
Verwijderd
Goed, twee weken verder.. het was eventjes over, maar de klier is opnieuw opgezet en pijnlijk + aften in mijn mond + een blaasontsteking + nog steeds groen snot (sorry, vies) wat + zeurderige klieren in mijn lies + fikse hoofdpijnen...

Misschien is er toch echt even iets mis met mijn weerstand. Ik ga morgen maar bloed laten prikken
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 18:55
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Goed idee
Oja en Lyme komt niet goed uit de test die ze over het algemeen gebruiken. Als ie negatief aangeeft kan t zijn dat je het toch hebt...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 21:08
Verwijderd
Ik ben er inmiddels achter dat het dus niet mijn keel is.. het is een stukje op mijn slokdarm aan de buitenkant, waar mijn adamsappel bij iedere keer slikken overheen gaat.. de pijn straalt door naar mijn rechteroor en rechterschouder.. en rondom mijn gehele nek. Het voelt verkrampt, doet veel pijn bij de kleinste druk en zeurt non-stop.. Eten is inmiddels echt moeilijk, ik laat dingen uit mijn mond vallen omdat ik geen goede controle meer heb. Echt wtf?

Euh? Ik vind het maar eng?

Ik heb werkelijk geen idee wat het kan zijn.. maar de afspraak met de dokter is morgenochtend, we'll see?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 19:11
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Dat klinkt niet echt goed. Succes bij de dokter iig.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 09:56
Verwijderd
Ja, ben er geweest.. maar die kon er niets zinnigs over zeggen.. er bleken ook nog andere dingen te zijn en inmiddels wacht ik uitslagen van bloedonderzoek en een urinekweekje af.. Yay
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Keelontsteking
Hawahaai
26 16-02-2010 21:23
Lichaam & Gezondheid Aft op amandel?
vosje16
16 14-08-2009 12:35
Lichaam & Gezondheid Pijnlijke lymfeklier
vosje16
9 08-02-2009 18:37
Lichaam & Gezondheid Eerst oor- en keelpijn en dan verkouden?
vedetje
17 18-04-2008 11:26
Lichaam & Gezondheid keel zit dicht?
vosje16
1 30-10-2007 14:26
Lichaam & Gezondheid Vreemd gevoel in keel
blurred
41 16-06-2007 10:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.