Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2010, 19:22
ultimo1337
ultimo1337 is offline
Hallo,
Woensdag ging ik in de zon liggen (zon 4uur?) zonder me in te smeren.
Toen ik thuis kwam aftersun.
En de volgende dag rode rug, rode kuiten, rood hoofd.

Van m'n hoofd en kuiten gelukkig geen meer na aftersun / yoghurt / honing/waterenzo.
Maar mijn rug was zon 2 uur geleden een chaos!

Ik heb al 2 nachten op mn buik geslapen met een natte handoek op me rug vanwege de pijn.
Ok daar kan ik mee leven.
Maar na de hele zaterdag in een winkel te hebben gestaan.
En thuis mn blousse uit gedaan te hebben.
Begon mijn rug in 1x te jeuken en te prikken en pijn te doen!
Niet normaal.
Aftersun helpt gewoon NIET, koude douche verkoelt alleen, erna gewoon weer jeuk en pijn.
Nu zit ik met een natte handoek achter mn pc.

En heeft mijn moeder een of andere moes (of hoe je het ook schrijft) gekocht en ze is thuis met 3 kwartier.
Ik zou dan nog even zeggen of het geholpen heeft.
Want ik heb nu alleen maar last van pijn en jeuk enzo.

Ik heb de doc. gebeld en die zei dat er sprake was van 2de graads brandwonden.
1ste graads = door de zon verbrand
2de graads = korte aanraking oven/kokenwater/ lange blootstelling aan zon blijkbaar?
3de graads = vuur enzo

wat kan ik er nu nog aan doen behalve paracetemol (al genomen!) of smeerseltjes (alles al geprobeerd!)

en pas alstublieft allemaal op en smeer je in!.
Het doet echt ONWIJS VEEL PIJN.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 21:02
Verwijderd
De graad van de verbranding zegt niet zozeer iets over hoe je die hebt opgelopen, maar meer hoe ernstig het is. Eerstegraads is rood en pijnlijk, maar geen wondjes ofzo, is vaak ook na een dag weer aanzienlijk minder of helemaal weg (maar ook dat kan behoorlijk ellendig zijn, zeker als je bv. je hele rug verbrand hebt door de zon). Tweedegraads betekent dat er blaren zijn gekomen op de verbrande delen, kan een paar dagen tot weken duren voor het echt over is. Kan ook echt zeer pijnlijk zijn (zoals jij ook al zegt). Derdegraads is echt ernstig, dan is de huid gewoon echt onherstelbaar verbrand. En dan bestaat er zelfs nog vierdegraads, waarbij er meer dan alleen huid is verbrand.

Ik denk dat je het beste aan de huisarts kan vragen welke middelen je het beste kan gebruiken om de pijn en jeuk te verminderen, die kan je het beste pijnstillers aanraden en zalf of andere middeltjes. Ik geloof dat er ook koelende zalf bestaat speciaal voor op brandwonden, dus zeker informeren bij je huisarts!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 21:07
Solee
Solee is offline
Ik heb een aantal weken geleden zelf ook tweedegraads brandwonden opgelopen door een ongelukje met warm water. Ik ben er toen mee naar het ziekenhuis geweest, daar hebben ze er zalf op gedaan en het verbonden. Ik heb toen zalf meegekregen voor thuis en moet om de zoveel tijd terug naar het ziekenhuis, daar houden ze het allemaal in de gaten. Nu is het al een stuk minder.
Dus zoals boven mij al is gezegd, ga naar de huisarts! Hij/zij kan je het beste helpen met je brandwond.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 15:31
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
zoek eens naar Miracle Mineral Supplement, dat blijkt zelfs goed te helpen bij 3e graads verbrandingen!
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.