Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2012, 17:34
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
__________________
In omnia paratus

Laatst gewijzigd op 09-02-2012 om 17:42.
Advertentie
Oud 09-02-2012, 17:34
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Vowel 98
Quintiano 50
Stefenootje 42
Aldan 40
Uomi 34
Apate 33
Trimm Trabb 32
LeMiserable 28
Noedelhap 27
Little Phoebe 17
Martiño 16
Sigmund 16
Schrödinger 10
Luud 9
Freyja 7
Pierrot 7
Geel 7
Pippeloen 5
Lusi 4
Rationeel 3
Carn 3
Qandy. 2
Paranoide 2
Gnork 2
Mc Kauw 2
Chick Rock 1
Uice 1
Panopticon 1
*Miekje* 1
Mr Soija 1
__________________
In omnia paratus
Oud 09-02-2012, 17:35
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Vowel, ik ben niets gewend.

Veel mensen vinden mij nerd, maar ik snap geen kloot van computers.
__________________
In omnia paratus
Oud 09-02-2012, 17:35
Verwijderd
Vowel, ik vond het jurkje dat je nog hebt al briljant (maar wit dus ehhh ja), en nou ben ik een beetje wijvig dat er al een galajurk weg is
Oud 09-02-2012, 17:36
Verwijderd
Ah aids. Noedel, check mijn faalsaai
Oud 09-02-2012, 17:36
Verwijderd
Nou, LeMis, ik snap er ook niks van.
Oud 09-02-2012, 17:37
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Ah aids. Noedel, check mijn faalsaai
Moet ik je titel even overnemen, die is leuker
__________________
In omnia paratus
Oud 09-02-2012, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Vowel, ik ben niets gewend.

Veel mensen vinden mij nerd, maar ik snap geen kloot van computers.
Bij mij gaat het steeds meer andersom
Oud 09-02-2012, 17:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Veel mensen vinden mij nerd, maar ik snap geen kloot van computers.
Wat heeft verstand van computers met nerdheid te maken? Volgens mij niet zo heel veel.

Wat is überhaupt "verstand van computers"? Beetje weten waar het stekkertje in moet en hoe het werkt, ala de automonteur?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 09-02-2012, 17:37
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Nou, LeMis, ik snap er ook niks van.
Gelukkig.
__________________
In omnia paratus
Oud 09-02-2012, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Moet ik je titel even overnemen, die is leuker
Mijn zegen heb je, maar voel je vooral niet verplicht
Oud 09-02-2012, 17:38
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
"Verstand van computers" betekent dat je kan scripten in Matlab.
Oud 09-02-2012, 17:39
Verwijderd
Ach wat 'verstand van computers' ook betekent, verstand heb ik er toch niet van.
Oud 09-02-2012, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Vowel schreef:
Trouwens Sanne Quintiano Apate Aldan naamzoek! De pakketjes zijn verstuurd!
Jaaaaaaaa! Supertof. Het duurt nog een tijdje voor ik het op kan halen, maar superleuk! Fizzle naamzoek, binnenkort heb je post!
Oud 09-02-2012, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Wat heeft verstand van computers met nerdheid te maken? Volgens mij niet zo heel veel.

Wat is überhaupt "verstand van computers"? Beetje weten waar het stekkertje in moet en hoe het werkt, ala de automonteur?
Ironisch genoeg is nummer één gereedschap van monteurs tegenwoordig een laptop
Oud 09-02-2012, 17:40
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Wat heeft verstand van computers met nerdheid te maken? Volgens mij niet zo heel veel.

Wat is überhaupt "verstand van computers"? Beetje weten waar het stekkertje in moet en hoe het werkt, ala de automonteur?
Het wordt vaak met elkaar in verband gebracht. De meeste echte nerds die ik ken studeren ICT, of zijn afgehaakt en spelen de hele dag WoW, discussiëren over of Intel of AMD nou beter is, doen niets anders dan met computergerelateerde zaken bezig zijn, dus dat beeld heb ik ook wel.
__________________
In omnia paratus
Oud 09-02-2012, 17:41
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Pffft, ik had dit topic niet gezien.
Oud 09-02-2012, 17:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
wat is "ICT studeren" ?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Ads door Google
Oud 09-02-2012, 17:42
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Échte nerds lossen differentiaalvergelijkingen op als beroep.
Oud 09-02-2012, 17:42
Verwijderd
Mwah, hardcore gaming is al jaren niet meer inherent aan nerds en geeks.
Oud 09-02-2012, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Échte nerds lossen differentiaalvergelijkingen op als beroep.
Wat zit je nou te trollen, pannenkoek
Oud 09-02-2012, 17:45
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Doet hij ooit anders?
__________________
In omnia paratus
Oud 09-02-2012, 17:45
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat zit je nou te trollen, pannenkoek
U mad?
Oud 09-02-2012, 17:46
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
wat is "ICT studeren" ?
Ghehe, daar zeg je wat . De mensen waar ik het over had studeren gewoon informatica, niets specifiek.
__________________
In omnia paratus
Oud 09-02-2012, 17:48
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Wat zit je nou te trollen, pannenkoek
Ja, maar hij heeft wel gelijk Is een automonteur dan ook een nerd omdat hij weet hoe een auto werkt en 'jan modaal' niet? Is een auto-ontwerper een nerd omdat hij een auto kan ontwerpen? Beetje moeilijke wiskundige/natuurkundige problemen kunnen oplossen heeft toch wel een wat hogere nerd-ratio!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 09-02-2012, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar hij heeft wel gelijk Is een automonteur dan ook een nerd omdat hij weet hoe een auto werkt en 'jan modaal' niet? Is een auto-ontwerper een nerd omdat hij een auto kan ontwerpen? Beetje moeilijke wiskundige/natuurkundige problemen kunnen oplossen heeft toch wel een wat hogere nerd-ratio!
Als alles dat 'jan modaal' niet kan nerd is, dan is wel veel nerd. Maar voor de rest ben ik het wel met je eens, hoor.
Oud 09-02-2012, 17:49
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Quintiano schreef:
Dus direct op de USB-poort is een no go, maar op 'n hub werkt het wel? Die hub op je monitor, heb je die via USB aangesloten of gaat dat via HDMI? Oprechte vraag want ik weet het niet
De hub zit aangesloten met een usb-kabel aan een kast-usbpoort. Het zal wel aan het toetsenbord zelf liggen, maar ik ben te lui om een nieuwe te kopen. En zo werkt het wel, maar het is een beetje lame.

De grafische input van de monitor is overigens DVI, want ik had geen HDMI-kabel voor handen.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 09-02-2012, 17:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik ken iedere aflevering van Star Trek uit mijn hoofd. Ben ik nu een nerd of een geek?
__________________
you're not my demographic
Oud 09-02-2012, 17:51
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik ken iedere aflevering van Star Trek uit mijn hoofd. Ben ik nu een nerd of een geek?
Een dork
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 09-02-2012, 17:52
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat vond je trouwens van dat verslag in de pm, Martino? Al gelezen?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 09-02-2012, 17:53
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Als alles dat 'jan modaal' niet kan nerd is, dan is wel veel nerd. Maar voor de rest ben ik het wel met je eens, hoor.
Nou ja, doorgaans gaat het om technologische zaken of 'ingewikkelde' materie. Maar ik vind het altijd opmerkelijk dat bijvoorbeeld kennis over hoe een auto en motor in elkaar zit en hoe het werkt (wat ook een ingewikkeld ding is natuurlijk) doorgaans niet als "nerdy" wordt beschouwd en kennis over een computersysteem (wat helemaal niet ingewikkelder is dan bijvoorbeeld de auto). Maar dat zal ook wel een sociaal ding zijn.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 09-02-2012, 17:54
Verwijderd
Ik krijg net een mailtje van mijn pws-begeleider, waarin staat dat ik een 8,5 voor mijn profielwerkstuk heb. En het wordt ook nog eens afgerond, dus een negen voor mijn combinatiecijfer! Kijk, daar word ik nu vrolijk van.
Oud 09-02-2012, 17:54
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou ja, doorgaans gaat het om technologische zaken of 'ingewikkelde' materie. Maar ik vind het altijd opmerkelijk dat bijvoorbeeld kennis over hoe een auto en motor in elkaar zit en hoe het werkt (wat ook een ingewikkeld ding is natuurlijk) doorgaans niet als "nerdy" wordt beschouwd en kennis over een computersysteem (wat helemaal niet ingewikkelder is dan bijvoorbeeld de auto). Maar dat zal ook wel een sociaal ding zijn.
of trouwens, waarschijnlijk ben je dan een autonerd.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 09-02-2012, 17:54
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Martin, heb je mijn schildpadberichtje terug al gelezen?

En nu als de donder aan mijn verslag, moet morgen af en nu is het STRESS ENDE PANYCK! Gevalletje procrestinatie.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 09-02-2012, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Doet hij ooit anders?
Soms. Niet vaak, though

Citaat:
U mad?
Nee, hoor. Ik ben natuurkundige noch codeklopper

Citaat:
Ja, maar hij heeft wel gelijk Is een automonteur dan ook een nerd omdat hij weet hoe een auto werkt en 'jan modaal' niet? Is een auto-ontwerper een nerd omdat hij een auto kan ontwerpen? Beetje moeilijke wiskundige/natuurkundige problemen kunnen oplossen heeft toch wel een wat hogere nerd-ratio!
Dat vind ik niet. Een échte nerd die ik ken heeft geen enkele opleiding afgerond en richtte op z'n 23e, terwijl hij een team aanstuurde van 'n man of 6, enterprise-level servers in, zowel de hardwarematige als softwarematige kant. Hij werkt 60~70 uur per week en zelfs thuis is-ie druk voor z'n klanten in de weer. Hij zal ongeveer 4-5x modaal pakken. Hij zal geen integraalvergelijkingen op kunnen lossen omdat 't niet zijn interesse heeft, maar hij kan je wel haarfijn uitleggen hoe lagere bandbreedtetechnieken uitgebuit kunnen worden. En zélf exploits coden.

Citaat:
De hub zit aangesloten met een usb-kabel aan een kast-usbpoort. Het zal wel aan het toetsenbord zelf liggen, maar ik ben te lui om een nieuwe te kopen. En zo werkt het wel, maar het is een beetje lame.

De grafische input van de monitor is overigens DVI, want ik had geen HDMI-kabel voor handen.
En het toetsenbord aansluiten op de poort waar de hub zit, dat werkt ook dan, neem ik aan?

Citaat:
Ik ken iedere aflevering van Star Trek uit mijn hoofd. Ben ik nu een nerd of een geek?
Mijn held
Oud 09-02-2012, 17:55
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Een dork
Lul
Citaat:
Wat vond je trouwens van dat verslag in de pm, Martino? Al gelezen?
Ja, ach, ik vond het een beetje een hoog /care gehalte hebben, vanaf pagina 1 zit er al veel rancune, aanname en speculatie in. Waar het op neer komt is dat er geknipt en geplakt wordt, maarja, dat weten we allemaal, en dat zich achter de schermen natuurlijk ook het één en ander afspeelt. Ik vond het niet getuigen van ernstig beïnvloeden, en die man is nogal paranoïde als ik het zo lees, met vrij vergezochte complottheoriën.
__________________
you're not my demographic
Ads door Google
Oud 09-02-2012, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, doorgaans gaat het om technologische zaken of 'ingewikkelde' materie. Maar ik vind het altijd opmerkelijk dat bijvoorbeeld kennis over hoe een auto en motor in elkaar zit en hoe het werkt (wat ook een ingewikkeld ding is natuurlijk) doorgaans niet als "nerdy" wordt beschouwd en kennis over een computersysteem (wat helemaal niet ingewikkelder is dan bijvoorbeeld de auto). Maar dat zal ook wel een sociaal ding zijn.
Misschien komt dat ook wel doordat kennis over een computersysteem nieuwer is, ofzo. Daardoor lijkt het dan moeilijker dan iets waar men al langer kennis van heeft. Maar ik weet het niet, dus ik zeg ook maar wat.
Oud 09-02-2012, 17:56
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Gevalletje procrestinatie is een prachtige afsluiter van een berichtje.
__________________
In omnia paratus
Oud 09-02-2012, 17:56
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:


Mijn held


Ik denk dat ik best wel hard zou kunnen winnen bij Star Trek quisjes.
__________________
you're not my demographic
Oud 09-02-2012, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg net een mailtje van mijn pws-begeleider, waarin staat dat ik een 8,5 voor mijn profielwerkstuk heb. En het wordt ook nog eens afgerond, dus een negen voor mijn combinatiecijfer! Kijk, daar word ik nu vrolijk van.
Wat goed!
Oud 09-02-2012, 17:59
Verwijderd
Citaat:


Ik denk dat ik best wel hard zou kunnen winnen bij Star Trek quisjes.
Ik denk ook serieus dat je 't van m'n broertje zou winnen

Overigens heb ik echt nog een ene kloot uitgevoerd. Zal ik nog iets gaan doen dat lijkt op werk of maar lekker door blijven slacken?
Oud 09-02-2012, 18:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat vind ik niet. Een échte nerd die ik ken heeft geen enkele opleiding afgerond en richtte op z'n 23e, terwijl hij een team aanstuurde van 'n man of 6, enterprise-level servers in, zowel de hardwarematige als softwarematige kant. Hij werkt 60~70 uur per week en zelfs thuis is-ie druk voor z'n klanten in de weer. Hij zal ongeveer 4-5x modaal pakken. Hij zal geen integraalvergelijkingen op kunnen lossen omdat 't niet zijn interesse heeft, maar hij kan je wel haarfijn uitleggen hoe lagere bandbreedtetechnieken uitgebuit kunnen worden. En zélf exploits coden.
Nee, dat is gewoon een harde werker met een slimme kop in de juiste niche! Volgens mij moet je als nerd ook sociaal wat onbeholpen zijn. Vriend van me maakt kekke code bij een van de grootste physics/graphics-engine bouwers, publiceert zo nu en dan een leuk papertje maar gaat ook gewoon vaak de kroeg in en aan vrouwelijke aandacht geen gebrek; dus dat is ook geen nerd wat mij betreft.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 09-02-2012, 18:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hoe heet die site ook al weer waar je miniquizjes (kwisjes? quisjes? quizzes?) kunt maken?
__________________
you're not my demographic
Oud 09-02-2012, 18:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Oh, Carn, Deadlock, Quintiano, startrekfans naamzoek, heeft iemand die blu-ray al in huis gehaald?
__________________
you're not my demographic
Oud 09-02-2012, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is gewoon een harde werker met een slimme kop in de juiste niche! Volgens mij moet je als nerd ook sociaal wat onbeholpen zijn. Vriend van me maakt kekke code bij een van de grootste physics/graphics-engine bouwers, publiceert zo nu en dan een leuk papertje maar gaat ook gewoon vaak de kroeg in en aan vrouwelijke aandacht geen gebrek; dus dat is ook geen nerd wat mij betreft.
Geloof me; die man kan alleen maar over zijn vak praten. Ook buiten werk, op verjaardagen en zo. Gooi d'r een kwartje in en je zit de rest van de avond onder de pannen Hij is écht een nerd-nerd.
Oud 09-02-2012, 18:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh, Carn, Deadlock, Quintiano, startrekfans naamzoek, heeft iemand die blu-ray al in huis gehaald?
oh, neen is die niet ergens 'te koop'
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 09-02-2012, 18:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Geloof me; die man kan alleen maar over zijn vak praten. Ook buiten werk, op verjaardagen en zo. Gooi d'r een kwartje in en je zit de rest van de avond onder de pannen Hij is écht een nerd-nerd.
Ah ok, dan wel. Maar dan wel eentje die ook van aanpakken weet; dat is dan weer niet echt nerd-like.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 09-02-2012, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Oh, Carn, Deadlock, Quintiano, startrekfans naamzoek, heeft iemand die blu-ray al in huis gehaald?
Nee, nog niet! Maar ik heb de SD-box al van TNG en mja, om nou hetzelfde maar dan opgeleukt nog eens aan te schaffen vind ik ook weer zo wat. Ik ga ze zeer zeker wel downloaden, kijk uit naar de BR-rips
Oud 09-02-2012, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Ah ok, dan wel. Maar dan wel eentje die ook van aanpakken weet; dat is dan weer niet echt nerd-like.
Nou ja, het is dan ook het enige waar hij echt goed in is. Het is niet dat-ie even "iets anders" kan gaan doen, in de zin van andere hobbies of liefhebberijen, hoe tragisch dat ook klinkt.
Oud 09-02-2012, 18:04
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
oh, neen is die niet ergens 'te koop'
ik ga toch geen startrekdingen downloaden gek dat is niet ethisch en dan droom ik over captain picard die "the first duty is to the truth, whether it's scientific truth or historical truth or personal truth! It is the guiding principle on which humanity is based! And if you can't find it within yourself to stand up and tell the truth about what happened, you don't deserve to wear that uniform!" aan het preken is.
__________________
you're not my demographic
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.