Oud 21-01-2003, 21:06
Psychickje
Psychickje is offline
Stel nu dat je vriend een allerbeste vriendin heeft (of andersom voor de jongens), al van voor de tijd dat jullie verkeerden..
En ze kunnen héél goed met elkaar overweg..
Zij stuurt gedichtjes en hoe graag dat ze hem wel heeft (als gewone vriend dan) en gebruikt ook al soms troetelnaampjes voor hem.. (zoetie enzo..)
Wel wetende dat ze dit zowat tegen al haar vrienden zegt...en dat ze ook naar haar andere vrienden zoveel gedichtjes stuurt enzo...
Zouden jullie hier mee omkunnen? Of zouden jullie het ook een beetje irriterend vinden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 21:18
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
als ik mijn partner vertrouw (en dat is wel de bedoeling) dna vraag ik het een keer en als ze het dan heeft uitgeled is het goed
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:19
DaRK GiRL X
DaRK GiRL X is offline
Citaat:
Psychickje schreef:
Stel nu dat je vriend een allerbeste vriendin heeft (of andersom voor de jongens), al van voor de tijd dat jullie verkeerden..
En ze kunnen héél goed met elkaar overweg..
Zij stuurt gedichtjes en hoe graag dat ze hem wel heeft (als gewone vriend dan) en gebruikt ook al soms troetelnaampjes voor hem.. (zoetie enzo..)
Wel wetende dat ze dit zowat tegen al haar vrienden zegt...en dat ze ook naar haar andere vrienden zoveel gedichtjes stuurt enzo...
Zouden jullie hier mee omkunnen? Of zouden jullie het ook een beetje irriterend vinden?
Ik zou het echt wel irritant vinde, zo'n gedoe vind ik nogal slijmerig overkomen maar ja ik ben nogal een jaloers type erg genoeg..
Maar goed ik ben heel blij dat mijn vriend geen beste vriendin heeft
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:24
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
Warsocket schreef:
als ik mijn partner vertrouw (en dat is wel de bedoeling) dna vraag ik het een keer en als ze het dan heeft uitgeled is het goed
Maar ik vertrouw men vriend wel, en ik zou zen beste vriendin wel willen vertrouwen, maar haar gedichtjes en haar nood (?) om hem te laten weten hoeveel hij wel voor haar betekent...dat wordt me een beetje teveel.
En die troetelnaampjes gaan me helemaal te ver..en ik weet wel dat ze iedereen troetelnaampjes geeft, maar ik vind het gewoon niet gepast als zij dat doet bij mijn vriend....dat zorgt ervoor dat ik mijn vriend nog meer van haar ga 'afschermen' omda'k ik schrik heb dat ze er ooit meer mee wil zeggen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:25
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Oei, gaat mijn vriedin het moeilijk krijgen met mijn beste vriendin...
Want er zijn namelijk 2 groepen mensen. De mensen die denken dat Edith en ik verkeren. En de groep die vindt dat Edith haar vriendin moet dumpen (ze is BI) om met mij te nemen omdat ze meer om mij geeft.

Dus tja, dan maar op zoek naar een iets minder jaloerse vriendin want het laatste wat ik doe is mijn beste vriendin aan de kant zetten. Dus als ze mij willen zullen ze mijn beste vriendin er maar bij moeten nemen. (als in: ik houd van mijn beste vriendin maar als vrienden en dat zal best wel een keer gezegd worden misschien zelfs in haar bijzijn of dat ze het eens lezen zal of whatever. Maar dat heeft ze maar te accepteren)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:25
Knabbel
Knabbel is offline
nou IK zou liegen als ik zei dat ik er niets om zou geven... Ik durf eerlijk te zeggen dat ik dat absoluut niet leuk zou vinden. Ook al beweerd hij dat het een gewone vriendin is, ik denk toch dat het op een gegeven moment irritaties zal geven.
Het idee alleen al dat ze elkaar troetelnaampjes geven (hoeft opzich nix mis mee te zijn maar toch...). Nee ik zou het echt niet fijn vinden.
Ik zou jaloers worden en van allerlei wraakacties tegen dat meisje gaan verzinnen . Aaah ik ben dan geen persoon om ze ook werkelijk uit te voeren maar die gedachtes zijn er wel.. geef toe!En misschien dat je dat dan ook uitwerkt tegen je vriend en dat lijkt me niet echt lekker voor een relatie.
Maar jah aan de andere kant kan je natuurlijk moeilijk zeggen dat die vriendin maar eens op moet hoepelen. Hmm bij nader inzien zou ik zeggen dat je het maar moet accepteren (hoe moeilijk het ook is)....
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:29
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
Knabbel schreef:
nou IK zou liegen als ik zei dat ik er niets om zou geven... Ik durf eerlijk te zeggen dat ik dat absoluut niet leuk zou vinden. Ook al beweerd hij dat het een gewone vriendin is, ik denk toch dat het op een gegeven moment irritaties zal geven.
Het idee alleen al dat ze elkaar troetelnaampjes geven (hoeft opzich nix mis mee te zijn maar toch...). Nee ik zou het echt niet fijn vinden.
Ik zou jaloers worden en van allerlei wraakacties tegen dat meisje gaan verzinnen . Aaah ik ben dan geen persoon om ze ook werkelijk uit te voeren maar die gedachtes zijn er wel.. geef toe!En misschien dat je dat dan ook uitwerkt tegen je vriend en dat lijkt me niet echt lekker voor een relatie.
Maar jah aan de andere kant kan je natuurlijk moeilijk zeggen dat die vriendin maar eens op moet hoepelen. Hmm bij nader inzien zou ik zeggen dat je het maar moet accepteren (hoe moeilijk het ook is)....

Hij geeft haar geen troetelnaampjes...het is enkel andersom.
Ik heb ook niet echt het gevoel alsof dat hij echt de nood heeft om dat allemaal van haar te horen ofzo. Hij heeft me al wel duizenden keren gezegd dat ik me geen zorgen moet maken enzo. Hij kan er ook niet echt aan doen dat ze zo 'close' omgaat met friends...en ik weet ook dat zij vrienden hééél belangrijk vindt...maar ik blijf er moeite mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:54
Verwijderd
Het zou er heel erg aan liggen wat ik van haar zou vinden.. Als ik goed met haar op zou kunnen schieten zou ik er denk ik een stuk minder moeite mee hebben dan wanneer ik haad absoluut niet mag. Ik zou dan namelijk niet begrijpen waarom ze beste vrienden zijn..

Het zou ook aan haar houding ten opzichte van mij liggen. Probeert ze me te leren kennen, accepteert ze het dat ik er ook bij ben, is ze jaloers op míj, probeert ze afstand te scheppen tussen hem en mij etc. Als dat allemaal positief is, zou ik het er misschien even moeilijk mee hebben, maar daarna gewoon proberen ook bevreind met haar te raken.

Zijn die dingen echter negatief, dan zou ik het er een stuk moeilijker mee hebben en ja.. dan zou ik er vooral veel over praten met mn vriend, en proberen neit zo veel met haar te maken te hebben zodat het me niet zo stoort.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:12
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Een heel goede vriendin van mij doet dat, allé, bij mij iig. Ik heb 'n bijnaam voor haar, zij voor mij... Haar vriend kon er in 't begin niet echt mee om, ook omdat hij wist dat ik haar toen echt wel zag zitten en zij mij ook wel 'n beetje, ze had mij pas leren kennen nadat ze hem had leren kennen, dus... Nu kan hij er beter mee overweg, alhoewel hij de vorige keer dat ik haar zag en haar knuffelde, echt wel zuur keek Maar hij weet ook dat er nog niets gebeurd is tussen ons, dus hij moet er maar mee leren leven
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 06:46
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Alicia Keys - Girlfriend

Maybe, silly for me to feel this way about you and her
Cuz I know she's been such a good friend
I know she has helped you through

Talkin’ late on the phone
Every night you've been callin’
Private moments alone
And your heart soon be fallin’
And I know she's a friend
But I can't shake the feeling
That I could be losing your heart

I think I'm jealous of your girlfriend,
Although she's just a girl that is your friend
I think I'm jealous of your girlfriend
She shares a special part of you

You said that she's the one that helped you see
How deep you're in love with me
And intentions were not to get in between
But I see possibilities

And you say that you feel
I'm the best thing in your life
And I know it's real
I see it in your eyes
There's no reason for me, to even feel this way
I know you just enjoy her company

I think I'm jealous of your girlfriend,
Although she's just a girl that is your friend
I think I'm jealous of your girlfriend
She shares a special part of you

I think I'm jealous of your girlfriend,
Although you say she's just a girl that is your friend
I think I'm jealous of your girlfriend
She shares a special part of you
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 06:50
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Misschien dat je er met haar over kan praten? Dat het je onzeker maakt dat zij zo close met je vriend omgaat..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 07:50
Verwijderd
mijn vriend die had voordazt ie met mij kreeg ook zo'n vriendin en dat is ze nog steeds, alleen wel iets minder.

Maar ze hebben goed contact en dat snap ik best, t is een schat van een mens dat meisje.

Ben der absoluut niet jaloers op ofzo,omdat er geen reden is jaloers te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 11:34
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
text Alicia Keys - Girlfriend

zegt wel helemaal wat ik bedoel!
thx
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 11:45
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
ik zou het niet prettig vinden en zou er zeker over praten, maar wel accepteren denk ik.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 11:53
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
Misschien dat je er met haar over kan praten? Dat het je onzeker maakt dat zij zo close met je vriend omgaat..

Mja, ik ken haar ook wel een beetje...
ik bedoel, heb haar al verschillende keren gezien en heb er ook al veel mee gechat enzo. En ze weet ook dat ik nogal onzeker ben enzo ..en jaloers ook maar het is haar manier van omgaan met vrienden..
En als ik het haar zou zeggen, dan krijg ik haar misschien tegen mij en dat wil ik helemaal niet.
Waarschijnlijk komt het voor haar dan wel redelijk egoïstisch over...als ik zou zeggen dat ze een beetje afstand moet doen van men vriend

Tis ook niet zo dat ze elkaar zo vaak zien ofzo.. bij het uitgaan komen we haar héél soms tegen en hij zit wel bij haar op school, maar kdacht ook niet da ze elkaar daar zoveel zagen.
En toch...

Als ze die gedichtjes stuurt waar instaat hoeveel hij voor haar gedaan heeft en hoe goed hij haar eigelijk wel kent enzo... dan begin ik me al af te vragen of ik men vriend eigelijk wel beter ken..

En het feit dat ze enkele jaren trug ook gevoelens voor elkaar hadden (maar besloten toen toch maar beste vrienden te blijven omdat ze hun vriendschap belangrijker vonden..) maakt me eens zo onzeker...
Ik kan niet echt geloven dat die zomaar over zijn gegaan..althans niet voor haar omdat ze op dit moment geen vriend heeft enzo en omdat ze echt wel op zoek is naar liefde....
Ik hoop alleen dat ze er nooit aan denkt om die bij men vriend te zoeken..

Ben ook zo bang dat, wanneer het ooit gedaan is tss mij en men vriend, dat hij als eerste bij haar terecht kan...

Maarja, mss denk ik hier gewoon teveel over na
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:05
Verwijderd
Ik zou er echt niet tegen kunnen, daar ben ik heel eerlijk in. Ik ben heel principieel in dat soort dingen. Zo vind ik dat je gewoon niet meer 'close' moet gaan doen met een ander als je een relatie hebt (behalve als er bijvoorbeeld bepaalde afspraken zijn gemaakt natuurlijk).

Mijn vriend zou bijvoorbeeld niet met een ander hand in hand moeten gaan lopen. Of hele lieve, zoete dingen tegen een ander zeggen als ie met mij heeft. Dat 'hoort' ie niet te doen met een ander.

Ik zou er ook niet tegen kunnen als ie een beste vriendin zou hebben die wel bij hem in de buurt woonde. Ik woon dus in Deventer en hij in Rotterdam. Ik zou gek worden, omdat ik dan weet dat hij meer tijd met haar doorbrengt dan met mij.

Ik ben daarom ook heel blij dat mijn vriend alleen maar beste vrienden heeft. Natuurlijk heeft ie wel meisjes waarmee hij bevriend is, maar niet zodanig dat ie het zijn 'beste vriendin' noemt.

En als het om die meisjes gaat: Hij mag natuurlijk wel met ze knuffelen, en gewoon lekkere diepe gesprekken met ze hebben. Ik zou er ook nog mee kunnen leven dat ie alleen met een meisje uitgaat (door de week bedoel ik dan, want in het weekend ben ik er sowieso altijd bij). Maar het moet niet zo worden dat ie elke dag met haar mailt/msnt/belt/smst, en haar ook nog eens een paar keer per week gaat zien.

Nee ik ben gewoon graag de 'enige vrouw' in het leven van mijn vriend, en ik denk dat dit heel normaal is. Maar daar komt bij dat ik dan ook best wel jaloers ben, en ik kan heel claimerig zijn als het om andere meisjes gaat. Dat vindt ie gelukkig niet zo erg

Bij meisjes die niet (of minder) jaloers zijn, zal dit ongetwijfeld anders liggen
Maar om een lang verhaal kort te maken: Ik zou het vreselijk vinden en zou er totaal niet mee om kunnen gaan...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:18
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Mja...wat betreft ben ik heel dubbel..

Ik zou het echt niet leuk vinden als mijn vriendin close zou zijn met een andere jongen, als vriend dan. Ik zou behoorlijk jaloers worden, denk ik.

Aan de andere kant heb ik zelf een hele goeie vriendin (EEN vriendin). Hoewel ik niet met haar omga zoals dat de topicstarter beschrijft. Ik zou me dus best iets voor kunnen stellen dat mijn vriendin problemen daarmee zou hebben; maar dat zal voor mij nooit een reden zijn om die vriendschap te veranderen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:35
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Als dat soort dingen zich voordoen in mijn bijzijn krijg ik eerst bijna een hartaanval, heb ik de neiging te huilen of te slaan of iets wat daar op lijkt, maar ik hou mij rustig. Ik zou het niet kunnen verdragen, echt niet. Klinkt heftig, maar het is een zeer normale reactie. Ik denk dat iedereen dat heeft in deze, sterkere of mindere mate.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2003, 19:50
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
als hij vanaf het begin zou vertelle dat hij met haar omgaat en verder nix doet met dr en dus ook allez laat lezen....

zou ik het niet leuk vinden maar er mee moeten leven....

hij moet mij vertrouwen geven en ik moet vertrouwen hebben....(let op,ik zou het dus niet leuk vinden)
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 09:35
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik zou weten dat het nergens op slaat, maar toch jaloers zijn...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 10:47
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
ik zou weten dat het nergens op slaat, maar toch jaloers zijn...
Je moet ook wel ontzettend zeker van jezelf zijn wil je dan niet een klein beetje jaloers worden. Mijn vriendin is helaas wel erg jaloers, wat soms best even probleempjes gaf, maar na een paar goede gesprekken is ze ervan overtuigd hoe het wel en juist niet zit, dat alles zuiver vriendschappelijk is.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 10:56
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik vind dat je niet egoïstisch moet zijn en je vriend die vriendschap met dat meisje gunnen...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:02
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Je moet ook wel ontzettend zeker van jezelf zijn wil je dan niet een klein beetje jaloers worden. Mijn vriendin is helaas wel erg jaloers, wat soms best even probleempjes gaf, maar na een paar goede gesprekken is ze ervan overtuigd hoe het wel en juist niet zit, dat alles zuiver vriendschappelijk is.

Dat is het nu juist..
Mijn vriend vertrouw ik wel, maar haar niet echt..
Of beter gezegd, ik weet ondertussen al dat het voor mijn vriend gewoon vriendschap is, maar wat het juist voor haar is..dat weet ik niet
Natuurlijk zegt ze altijd dat ik me er geen zorgen moet over maken... maar volgens mij is voor haar de grens tussen vriendschap en liefde niet zo groot..

Heb ook al door dat ze redelijk snel verliefd wordt enzo...
En als ze dan al zo close is met men vriend..hoe groot is voor haar dan de stap om erop verliefd te worden, vraag ik mij dan af..?

Enja, wat dan nog, hij heeft dan wel voor mij gekozen...maar toch kan ik mij niet indenken dat het hem helemaal nix zou doen als het zo zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:11
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Ik vind dat je niet egoïstisch moet zijn en je vriend die vriendschap met dat meisje gunnen...

Ik gun mijn vriend die vriendschap met dat meisje..maar als ze hem al 'zoetie' gaat noemen ofzo..dan gaat het voor mij te ver..
Ik ben het zelf helemaal niet gewoon om zo met andere mensen om te gaan...om men vrienden troetelnaampjes te geven ofzo..
Als zij dan zegt dat ze met dat woordje te gebruiken, helemaal nix bedoelt..dan vind ik dat ze het ook gewoon niet moet gebruiken
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:16
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Psychickje schreef:
Ik gun mijn vriend die vriendschap met dat meisje..maar als ze hem al 'zoetie' gaat noemen ofzo..dan gaat het voor mij te ver..
Ik ben het zelf helemaal niet gewoon om zo met andere mensen om te gaan...om men vrienden troetelnaampjes te geven ofzo..
Als zij dan zegt dat ze met dat woordje te gebruiken, helemaal nix bedoelt..dan vind ik dat ze het ook gewoon niet moet gebruiken
Mja je hebt nu eenmaal van die plakkerige koosnaam-mensjes, dat hoeft inderdaad niets te betekenen...
De reden dat ik dit zei, was omdat ik de laatste tijd heel veel koppels uit elkaar heb zien gaan, omdat telkens 1 van de twee jaloers was om domme redenen...en de ander zich dan enorm beperkt voelde in z'n vrijheid...
Ik wil maar zeggen: je vriend blijft interessanter als hij nog een eigen leven heeft en dus ook vriendinnen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 11:17
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Ik vind dat je niet egoïstisch moet zijn en je vriend die vriendschap met dat meisje gunnen...
Maar die vriend hoeft ook niet egoïstisch te zijn, en kan ook een beetje rekening houden met z'n vriendin.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:46
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Mja je hebt nu eenmaal van die plakkerige koosnaam-mensjes, dat hoeft inderdaad niets te betekenen...
De reden dat ik dit zei, was omdat ik de laatste tijd heel veel koppels uit elkaar heb zien gaan, omdat telkens 1 van de twee jaloers was om domme redenen...en de ander zich dan enorm beperkt voelde in z'n vrijheid...
Ik wil maar zeggen: je vriend blijft interessanter als hij nog een eigen leven heeft en dus ook vriendinnen...

Je hebt gelijk..
maar ik heb hem gevraagd wat hij ervan zou vinden als het andersom was geweest... en hij wist mij ook te vertellen dat hij het niet leuk zou vinden. Maar veel kan hij er niet aan doen en dat weet ik zelf ook wel. Als hij haar vraagt waarom ze hem zo noemt dan zegt ze gewoon dat ze al haar vrienden koosnaampjes geeft.. en hij kan haar natuurlijk moeilijk gaan zeggen om te stoppen daarmee.

Enja, ik ben misschien wel iets te snel jaloers..maar dat is gewoon iets dat in mij zit... ik probeer het wel tegen te houden, maar het lukt gewoon niet.

Ik weet ook wel dat het niet echt goed is voor de relatie. Maar wat doe je eraan?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 13:22
sabrine
sabrine is offline
ik heb ook een beste vriend....en we zijn ook onafscheidelijk.....maar mn vriend moet dit maar gewoon accepteren...dit is al heel lang zo...en de vriend is er nog niet zo heel erg lang
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie gezoend met broer van beste vriendin
XirmaX
21 15-01-2005 12:43
Liefde & Relatie Ex van je relatie
Sade
13 15-11-2004 20:31
Liefde & Relatie Beste vriendin van je ex
Longshank
29 10-08-2003 02:51
Liefde & Relatie De beste vriendin... [Erg lang]
Mirrored
51 30-06-2003 16:20
Liefde & Relatie de relatie van je beste vriend/vriendin
Verwijderd
33 03-06-2003 14:31
Liefde & Relatie Waarom is verkering met broer/zus van je vriend/vriendin 'not done'?
Severus
13 26-01-2003 21:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.