Oud 02-07-2003, 02:13
Some
Avatar van Some
Some is offline
ik en me vriendin stellen ons weleens vragen.... als we vervelen ofzo op msn. Vaak gaat het over "wat zou je doen als bla bla"

ze vroeg opeens deze vraag (niet vaag denken ofzo hoor)

mijn moeder heeft te horen gekregen dat ze nog maar max. 3 jaar te leven heeft, ik wil dat mijn moeder mijn kind kent, maarja max. 3 jaar, ik heb heel hard zitten nadenken, en ik wil foto's waarop mijn moeder mijn kind in der armen heeft zodat ik later kan zeggen dit is je oma, nou heb ik met jou verkering, en ik vraag jou dus om een kind met me te maken als zeg maar een wens van mij
zou je dit doen of niet???

STEL dat dit gebeurd..... STEL! Als jou vriend(in) dit vraagt... doe je het?

Ik zou het niet doen..... zit nog met me school enz. Kijk als ik werk had en een huisje ofzo dan oke. Nu niet.... ook nog veel te jong!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 02:28
unpopular
unpopular is offline
mss zou ik het wel doen maar dan zou ik wel op leeftijd moeten zijn dat ik da aankan. En heel veel over gesproken moeten worden. en ik moet er toch wel zeker verlieft op zijn en dan heb ik het niet over zo'n liefde van een weekje maar echte liefde.

Maar het zou dus kunnen maar of het echt zou gebeuren is een tweede nu kan ik er zo overdenken maar als het irl gebeurt is dat echt wel ff iets anders.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 02:36
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Ik zou het niet doen... ik sta nu in de bloei van me leven, dan zou ik het jammer vinden als ik al meteen 'vast' zit aan een kindje. Klinkt een beetje cru maar ik wil nog wel eventjes genieten van het leven voordat ik me settel
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 02:57
Verwijderd
Ik zou het zelf niet willen en zou het mijn vriend ook niet willen aandoen. Dan neem je toch al een kind om de foute redenen? Niet omdat jullie het graag willen maar omdat ik het persé voor mijn moeder zou willen of mijn kind later, dan ben je volgens mij fout bezig en ik betwijfel of dat goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 03:05
Bil-worst
Bil-worst is offline
Citaat:
Some schreef op 02-07-2003 @ 02:13:
ik en me vriendin stellen ons weleens vragen.... als we vervelen ofzo op msn. Vaak gaat het over "wat zou je doen als bla bla"

ze vroeg opeens deze vraag (niet vaag denken ofzo hoor)

mijn moeder heeft te horen gekregen dat ze nog maar max. 3 jaar te leven heeft, ik wil dat mijn moeder mijn kind kent, maarja max. 3 jaar, ik heb heel hard zitten nadenken, en ik wil foto's waarop mijn moeder mijn kind in der armen heeft zodat ik later kan zeggen dit is je oma, nou heb ik met jou verkering, en ik vraag jou dus om een kind met me te maken als zeg maar een wens van mij
zou je dit doen of niet???

STEL dat dit gebeurd..... STEL! Als jou vriend(in) dit vraagt... doe je het?

Ik zou het niet doen..... zit nog met me school enz. Kijk als ik werk had en een huisje ofzo dan oke. Nu niet.... ook nog veel te jong!
zeg dan ff hoe oud je bent ofzo.... kijk als je nu 18 bent, en dan na 2 jaar een kind krijgt kan dat wel... maar als je nu 12 bent is ut niet zo handig....
dus ff wat duidelijk sjaakie!
__________________
Ik heb een schijt hekel aan mensen die met me in discussie willen!!! DUS HOU GEWOON JE KA KA KAAK!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:00
Magdalena
Magdalena is offline
Citaat:
Bil-worst schreef op 02-07-2003 @ 03:05:
zeg dan ff hoe oud je bent ofzo.... kijk als je nu 18 bent, en dan na 2 jaar een kind krijgt kan dat wel... maar als je nu 12 bent is ut niet zo handig....
dus ff wat duidelijk sjaakie!
het gaat over stel dat dit bij JOU gebeurt sjaakie, en ik neem aan dat je je eigen leeftijd wel kent

in mijn geval, nee, ik zou niet zwanger worden, hoe erg ik het misschien dan ook zou vinden dat die moeder nooit ons kind zou kennen. Ik wordt zwanger omdat ik toe ben aan kinderen, niet zodat iemand anders mijn kind nog kan leren kennen.
__________________
One day the world will be ready for you and wonder how they didn't see
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:03
Verwijderd
ja denk t wel(ik loop al een paar jaar dat ik kinderen wil, en ik wil ze maar van 1 iemand, dus als hij t zou vragen is t ja)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 11:19
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
No way
__________________
xxx
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 11:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik heb nou dan geen relatie, maar ik zou het hoe dan ook niet doen!
1. Ik ben nog te jong
2. ik hou helemaal niet van kinderen
3. ik kan helemaal geen kind onderhouden

Nee, dan spijt het me zeer dat het niet door kan gaan voor zijn mams, echt... ik kan het me wel voorstellen verder, maar om NU AL met een kind te zitten wat ik helemaal niet wil hebben... verknooit een beetje de rest van mijn leven enne, voor dat kind is het natuurlijk ook niet leuk dat het een liefdadigheids baby-tje is ipv een liefdes baby
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 11:24
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Nee ik denk t niet. Zoiets zou ik ook niet van mijn vriend durven vragen. We willen later echt wel kinderen, maar we willen eerst school afmaken en een goede baan krijgen en samen wonen en dan zien we over 10 jaar wel verder... Dat mijn moeder het kind niet te zien krijgt, dat is heel jammer en zonde, maar om die reden ga ik geen kind nemen. Dan is t toch niet uit liefde?
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 14:22
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
om alleen een kind te maken dat zij alleen op zou voeden zou ik dat wel willen doen. maar ik wil niet mee opvoeden. ik zou hem/haar wel graag nog willen zien later
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 14:38
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
ik zou heel erg van mijn moeder genieten enmisschien... nou ik weet het niet ik ben pas 16,5 maar je weet het nooit.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 14:45
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 02-07-2003 @ 14:22:
om alleen een kind te maken dat zij alleen op zou voeden zou ik dat wel willen doen. maar ik wil niet mee opvoeden. ik zou hem/haar wel graag nog willen zien later
Egoist.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 16:07
Some
Avatar van Some
Some is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 02-07-2003 @ 14:22:
om alleen een kind te maken dat zij alleen op zou voeden zou ik dat wel willen doen. maar ik wil niet mee opvoeden. ik zou hem/haar wel graag nog willen zien later
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 16:36
Verwijderd
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 02-07-2003 @ 11:24:
Nee ik denk t niet. Zoiets zou ik ook niet van mijn vriend durven vragen. We willen later echt wel kinderen, maar we willen eerst school afmaken en een goede baan krijgen en samen wonen en dan zien we over 10 jaar wel verder... Dat mijn moeder het kind niet te zien krijgt, dat is heel jammer en zonde, maar om die reden ga ik geen kind nemen. Dan is t toch niet uit liefde?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:33
Verwijderd
Nope, zou ik niet doen. Ik vind dat je alleen kinderen moet nemen als je een goede reden hebt, die je later aan het kind kan geven.
- Mama, waarom hebben papa en jij mij gekregen?
- Omdat zijn moeder dat graag wilde, liefje
- Maar mama, je kunt toch ook wel voor jezelf nadenken? Dat moet toch de beslissing van jou en papa zijn?

... nee dus.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:39
Mjoez
Mjoez is offline
ik begrijp wel dat je vriendin deze wens heeft, maar je kan niet 'zomaar even vader worden'...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:54
Verwijderd
Nee, dan mag hij dat toch met een andere meid doen. Als het echter mijn moeder was, dan zou ik er nog wel over nadenken...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 23:36
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
kzou et nie doen daarom denk ik
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:47
Verwijderd
Als míjn moeder nog maar drie jaar had, dan zou ik het nog nie doen.
1: Ik ben er veel te jong voor (namelijk net 15 geworden)
2: Ik heb geen vriendin dus het zou ook wel erg stom zijn om met een wildvreemde een kind te krijgen, alleen omdat mn moeder het wil
3: Ik óók nog geen kind kan onderhouden. (*moet verdorie nog 2 jaar naar school*)
4: Ik irl nie eens voor een kind zou kunnen zorgen
5: En dit is de belangrijkste reden: Mijn moeder zou het nie eens willen noch toestaan. Ze heeft veel liever dat ik de tijd die haar nog rest zo leuk mogelijk met er doorbreng. Daar heeft ze namelijk veel meer aan.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:55
marklovesgirls
marklovesgirls is offline
Citaat:
Some schreef op 02-07-2003 @ 02:13:
ik en me vriendin stellen ons weleens vragen.... als we vervelen ofzo op msn. Vaak gaat het over "wat zou je doen als bla bla"

ze vroeg opeens deze vraag (niet vaag denken ofzo hoor)

mijn moeder heeft te horen gekregen dat ze nog maar max. 3 jaar te leven heeft, ik wil dat mijn moeder mijn kind kent, maarja max. 3 jaar, ik heb heel hard zitten nadenken, en ik wil foto's waarop mijn moeder mijn kind in der armen heeft zodat ik later kan zeggen dit is je oma, nou heb ik met jou verkering, en ik vraag jou dus om een kind met me te maken als zeg maar een wens van mij
zou je dit doen of niet???

STEL dat dit gebeurd..... STEL! Als jou vriend(in) dit vraagt... doe je het?

Ik zou het niet doen..... zit nog met me school enz. Kijk als ik werk had en een huisje ofzo dan oke. Nu niet.... ook nog veel te jong!

nee sorry ik zou dat nooit doen als mijn vriendin mij zoiets zou vragen.ik ben pas 14!!!veel te jong!!!ook al zou ik zo veel van haar houden ik zou dat echt niet willen.trouwens ik denk dat een meisje van 14/15 zoiets toch zelf ook niet zo doen?!? of ligt dat aan mij?klinkt misschien hard maar ik zou daar niet eens over na denken!
__________________
SEXYGIRLS HERE I COME!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:08
Inanimation
Inanimation is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 02-07-2003 @ 14:45:
Egoist.
Wat een onzin. Als de situatie zo was dat zij echt per sé een kind wou maar hij nog niet, maar hij haar wel een kind gunt, wat is daar het probleem mee? Ze zou ook naar de spermabank kunnen gaan en zelf een kind krijgen, maar op deze manier is het tenminste van hem.
__________________
"Do we live to fight or do we fight to live?"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:12
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Inanimation schreef op 03-07-2003 @ 11:08:
Wat een onzin. Als de situatie zo was dat zij echt per sé een kind wou maar hij nog niet, maar hij haar wel een kind gunt, wat is daar het probleem mee? Ze zou ook naar de spermabank kunnen gaan en zelf een kind krijgen, maar op deze manier is het tenminste van hem.
Ik noem het wel de lusten maar niet de lasten... en zo werkt dat niet! Maak nou geen held van um! Hij gunt haar wel een kind... aha... alsjeblieft zeg
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:15
Inanimation
Inanimation is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-07-2003 @ 12:12:
Ik noem het wel de lusten maar niet de lasten... en zo werkt dat niet! Maak nou geen held van um! Hij gunt haar wel een kind... aha... alsjeblieft zeg
Inlevingsproblemen? Het heeft niets met wel de lusten niet de lasten te maken, want wat voor lusten beleeft hij eraan? Niets noppes nada. Maar zijn vriendin zou een kind willen, echt dringend, wat moet ie dan doen? Haar ongelukkig laten zijn zonder kind? Haar een kind van een ander laten krijgen?
Dan vind ik dit nog een best redelijke oplossing, als hij maar vantevoren vertelt dat hij er nog niet voor kan/wil zorgen, zodat zij voor zichzelf de afweging kan maken.
__________________
"Do we live to fight or do we fight to live?"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:21
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Inanimation schreef op 03-07-2003 @ 12:15:
Inlevingsproblemen? Het heeft niets met wel de lusten niet de lasten te maken, want wat voor lusten beleeft hij eraan? Niets noppes nada. Maar zijn vriendin zou een kind willen, echt dringend, wat moet ie dan doen? Haar ongelukkig laten zijn zonder kind? Haar een kind van een ander laten krijgen?
Dan vind ik dit nog een best redelijke oplossing, als hij maar vantevoren vertelt dat hij er nog niet voor kan/wil zorgen, zodat zij voor zichzelf de afweging kan maken.
Jah hoor alsof zijn vriendin niet al afwegingen zou maken als hij het er niet mee eens is dat zij zwanger wil worden.
En hij heeft mooi wel de lusten, namelijk de sex en zijn vriendin. En de lasten legt ie mooi bij haar neer. Zo van "dikke lul, jij wil een kind, ik raak m met geen vinger aan maar ik blijf wel bij jou" jah zo werkt dat niet.
Typische jongensopmerking.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:23
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Inanimation schreef op 03-07-2003 @ 11:15:
Inlevingsproblemen? Het heeft niets met wel de lusten niet de lasten te maken, want wat voor lusten beleeft hij eraan? Niets noppes nada. Maar zijn vriendin zou een kind willen, echt dringend, wat moet ie dan doen? Haar ongelukkig laten zijn zonder kind? Haar een kind van een ander laten krijgen?
Dan vind ik dit nog een best redelijke oplossing, als hij maar vantevoren vertelt dat hij er nog niet voor kan/wil zorgen, zodat zij voor zichzelf de afweging kan maken.
Even het begin lezen De moeder van zijn vriendin wil dat.

Nou sorry hoor, maar ik zie er niets goeds aan wat hij wil! Sorry hoor, maar dan zit die arme meid alleen met een kind Jaaaa oooh wat goed van hem! Wel de lusten maar niet de lasten met misschien een ietwast positievere achterliggende gedachten, maar ik vind dat NIET kunnen!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Tiemen schreef op 03-07-2003 @ 11:47:
5: En dit is de belangrijkste reden: Mijn moeder zou het nie eens willen noch toestaan. Ze heeft veel liever dat ik de tijd die haar nog rest zo leuk mogelijk met er doorbreng. Daar heeft ze namelijk veel meer aan.
Hier ben ik het ook wel mee eens ja. Je moeder leeft nog drie jaar, en die drie jaar ben jij bezig met zwanger en misselijk zijn, met een huilende baby wiegen, met een kindje zindelijk leren zijn... en ondertussen wss ook nog deeltijd naar school oid, neem ik aan (want welke moeder vindt het nu leuk als haar kind een school-dropout is?)... dan heb je bijna geen tijd meer om je moeder te zien! Leuke laatste jaren heeft ze dan...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:30
Inanimation
Inanimation is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 03-07-2003 @ 12:21:
Jah hoor alsof zijn vriendin niet al afwegingen zou maken als hij het er niet mee eens is dat zij zwanger wil worden.
En hij heeft mooi wel de lusten, namelijk de sex en zijn vriendin. En de lasten legt ie mooi bij haar neer. Zo van "dikke lul, jij wil een kind, ik raak m met geen vinger aan maar ik blijf wel bij jou" jah zo werkt dat niet.
Typische jongensopmerking.
Alsof hij geen seks met dr kan hebben als ze besluit niet zwanger te worden . En hij legt geen lasten bij haar neer, hij geeft haar een optie.
Typische vrouwenopmerkingen: niet doordacht maar gesproken vanuit een gevoel.
__________________
"Do we live to fight or do we fight to live?"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:32
Inanimation
Inanimation is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-07-2003 @ 12:23:
Even het begin lezen De moeder van zijn vriendin wil dat.

Nou sorry hoor, maar ik zie er niets goeds aan wat hij wil! Sorry hoor, maar dan zit die arme meid alleen met een kind Jaaaa oooh wat goed van hem! Wel de lusten maar niet de lasten met misschien een ietwast positievere achterliggende gedachten, maar ik vind dat NIET kunnen!
En zij wil het voor haar moeder want als ze het zelf al niet wil wordt de vraag niet aan hem voorgelegd. Even beter denken .

En alsnog: wat voor lusten heeft ie dan door haar zwanger te maken volgens jou?
__________________
"Do we live to fight or do we fight to live?"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:37
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Inanimation schreef op 03-07-2003 @ 11:32:
En zij wil het voor haar moeder want als ze het zelf al niet wil wordt de vraag niet aan hem voorgelegd. Even beter denken .

En alsnog: wat voor lusten heeft ie dan door haar zwanger te maken volgens jou?
Ja oke, dat snap ik wel dat zij het wil voor haar moeder... Maar goed de lusten die hij heeft> Hij mag neuken, welke man wil dat nou niet?! En vervolgens wordt zij zwanger, krijgt een kind en mag dat blerende geval alleen opvoeden omdat hij geen zin heeft in een kind! ZO WERKT DAT NIET! Een kind maak en heb je samen!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:42
Inanimation
Inanimation is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-07-2003 @ 12:37:
Ja oke, dat snap ik wel dat zij het wil voor haar moeder... Maar goed de lusten die hij heeft> Hij mag neuken, welke man wil dat nou niet?! En vervolgens wordt zij zwanger, krijgt een kind en mag dat blerende geval alleen opvoeden omdat hij geen zin heeft in een kind! ZO WERKT DAT NIET! Een kind maak en heb je samen!
Wat is dat nou weer voor bull? HALLOOOO? Kunnen we tegenwoordig alleen neuken als we een kind gaan maken? . En tegenwoordig kan je ook in je eentje kinderen maken via de spermabank o.a., dus zo bijzonder is dat niet.
__________________
"Do we live to fight or do we fight to live?"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 03-07-2003 @ 12:37:
Ja oke, dat snap ik wel dat zij het wil voor haar moeder... Maar goed de lusten die hij heeft> Hij mag neuken, welke man wil dat nou niet?! En vervolgens wordt zij zwanger, krijgt een kind en mag dat blerende geval alleen opvoeden omdat hij geen zin heeft in een kind! ZO WERKT DAT NIET! Een kind maak en heb je samen!
Inanimation houdt geen rekening met het feit dat als er een kind geboren is, dat kind wel gewoon blijft bestaan en niet alleen maar tijdens die foto. Leuk voor dat kind, zeg. Is-ie al geboren om zo'n kutreden, heeft-ie ook nog eens een vader die niets voor 'm wil doen hoewel-ie wel bewust het kind heeft gekregen. Ja, dan voel je je belangrijk als kind... Dan kun je toch beter niet geboren worden? Verydrunkdriver houdt met zijn antwoord wel mooi rekening met de wensen van zijn hypotetische vriendin, maar niet met het feit dat er daarna een kind is dat óók graag een leuk leven wil.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:46
Inanimation
Inanimation is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 03-07-2003 @ 12:42:
Inanimation houdt geen rekening met het feit dat als er een kind geboren is, dat kind wel gewoon blijft bestaan en niet alleen maar tijdens die foto. Leuk voor dat kind, zeg. Is-ie al geboren om zo'n kutreden, heeft-ie ook nog eens een vader die niets voor 'm wil doen hoewel-ie wel bewust het kind heeft gekregen. Ja, dan voel je je belangrijk als kind... Dan kun je toch beter niet geboren worden? Verydrunkdriver houdt met zijn antwoord wel mooi rekening met de wensen van zijn hypotetische vriendin, maar niet met het feit dat er daarna een kind is dat óók graag een leuk leven wil.
Daar hou ik wel degelijk rekening mee. Jullie houden niet rekening met het feit dat verydrunkdriver niet uit het leven van zn vriendin verdwijnt na het verwekken van dat kind. En dat hij nu niet wil mee opvoeden wil niet zeggen dat hij dat nooit wil. Bovendien blijft hij iig een deel uitmaken van het leven van zn vriendin en dus automatisch ook van het kind. Verder zijn er zat kinderen die door 1 ouder opgevoed worden en die de andere ouder amper of nooit zien, waarvan er veel gewoon goed opgroeien. Dus maak niet bij voorbaat een ramp van iets wat gewoon goed kan gaan.
__________________
"Do we live to fight or do we fight to live?"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:46
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Inanimation schreef op 03-07-2003 @ 11:42:
Wat is dat nou weer voor bull? HALLOOOO? Kunnen we tegenwoordig alleen neuken als we een kind gaan maken? . En tegenwoordig kan je ook in je eentje kinderen maken via de spermabank o.a., dus zo bijzonder is dat niet.
Het kan ik je eentje ja, maar als je er een maakt samen, zul je het ook samen op moeten voeden en niet dat hij na de sex zegt:"Nou, nog veel plezier met je verdere leven en het blerende kind, tabee ik ga!"

samenvatting:
- meisje wil kind voor mama
- jongen wil best het kind maken
- jongen wil niet het kind helpen opvoeden
[edit] - hij wil wel in haar leven blijven (ja, zo werkt dat niet, kan je net zo goed helpen om dat kind op te voeden!) [/edit]

conclusie:
- jongen is een eikel, want een samen gemaakt kind hoor je samen op te voeden!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love

Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 12:48.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:47
Inanimation
Inanimation is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-07-2003 @ 12:46:
Het kan ik je eentje ja, maar als je er een maakt samen, zul je het ook samen op moeten voeden en niet dat hij na de sex zegt:"Nou, nog veel plezier met je verdere leven en het blerende kind, tabee ik ga!"

samenvatting:
- meisje wil kind voor mama
- jongen wil best het kind maken
- jongen wil niet het kind helpen opvoeden

conclusie:
- jongen is een eikel, want een samen gemaakt kind hoor je samen op te voeden!
Wat is dat nou weer voor onzin? Dus als 2 mensen samen een kind maken, en later uit elkaar groeien en niet met elkaar kunnen omgaan, moeten ze maar samenblijven om voor het kind te zorgen? Ook al isser dagelijks ruzie? Want tja, ze hebben het kind samen gemaakt dus moeten ze het samen opvoeden ook.
__________________
"Do we live to fight or do we fight to live?"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:49
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Inanimation schreef op 03-07-2003 @ 11:47:
Wat is dat nou weer voor onzin? Dus als 2 mensen samen een kind maken, en later uit elkaar groeien en niet met elkaar kunnen omgaan, moeten ze maar samenblijven om voor het kind te zorgen? Ook al isser dagelijks ruzie? Want tja, ze hebben het kind samen gemaakt dus moeten ze het samen opvoeden ook.
Die situatie is nu niet ter sprake hij is gewoon te beroerd om te helpen met het kind
Ruzie doet er nu niet toe! Dat is hier niet het geval!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:52
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-07-2003 @ 12:49:
Die situatie is nu niet ter sprake hij is gewoon te beroerd om te helpen met het kind
Ruzie doet er nu niet toe! Dat is hier niet het geval!
Die situatie doet wel ter sprake. Jij komt met de stelling dat als je samen een kind maakt je het samen moet opvoeden. Dat is dus gelul, bewezen aan de hand van mijn (ja ik ben inanimation) voorbeeld.
Bovendien is hij er niet te beroerd voor: hij wil gewoon op dit moment geen kind.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 03-07-2003 @ 11:52:
Die situatie doet wel ter sprake. Jij komt met de stelling dat als je samen een kind maakt je het samen moet opvoeden. Dat is dus gelul, bewezen aan de hand van mijn (ja ik ben inanimation) voorbeeld.
Bovendien is hij er niet te beroerd voor: hij wil gewoon op dit moment geen kind.
In principe geldt mijn stelling ja. Ik ga er nu even vanuit dat in deze situatie verydrunkdriver en zijn vriendin een gelukkig stelletje zijn zonder ruzie. Ik bedoel te zeggen dat je niet na het maken van een kind de moeder het alleen op moet laten knappen. In geval van ruzie WERKT het ook niet om een kind op te voeden samen.
Das mijn punt, je kiest samen voor een kind en dan zul je je verantwoordelijk daarvoor moeten nemen en niet weglopen omdat je geen zin hebt dat een kind je leven door de war schopt.

Ik ging even vanuit die situatie vertellen, in het vervolg zal ik alle uitzonderingen op de regel erbij vermelden.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:56
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-07-2003 @ 12:55:
In principe geldt mijn stelling ja. Ik ga er nu even vanuit dat in deze situatie verydrunkdriver en zijn vriendin een gelukkig stelletje zijn zonder ruzie. Ik bedoel te zeggen dat je niet na het maken van een kind de moeder het alleen op moet laten knappen. In geval van ruzie WERKT het ook niet om een kind op te voeden samen.
Das mijn punt, je kiest samen voor een kind en dan zul je je verantwoordelijk daarvoor moeten nemen en niet weglopen omdat je geen zin hebt dat een kind je leven door de war schopt.

Ik ging even vanuit die situatie vertellen, in het vervolg zal ik alle uitzonderingen op de regel erbij vermelden.
Jouw punt klopt nu niet. Hij kiest er namelijk niet voor om een kind te nemen, hij kiest ervoor om haar de mogelijkheid te geven ZELF een kind te nemen. Dat is heel wat anders dan er samen voor kiezen een kind te nemen.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:57
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-07-2003 @ 12:55:
Ik ging even vanuit die situatie vertellen, in het vervolg zal ik alle uitzonderingen op de regel erbij vermelden.
Als een regel uitzonderingen heeft klopt de regel niet en moet je hem aanpassen.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:59
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 03-07-2003 @ 11:56:
Jouw punt klopt nu niet. Hij kiest er namelijk niet voor om een kind te nemen, hij kiest ervoor om haar de mogelijkheid te geven ZELF een kind te nemen. Dat is heel wat anders dan er samen voor kiezen een kind te nemen.
Hij is en blijft de vader van het kind, van HAAR kind, zoals jij het zegt.
NAAR MIJN BESCHEIDEN MENING vind ik dat de vader ook verantwoordlijkheden heeft voor een kind. Ik VIND ook dat je al meisje zijnde niet in je eentje moet gaan besluiten een kind te nemen. Je koopt geen nieuwe schoenen, tis een levend wezentje en die blijft de komende 80 jaar nog wel rondhangen waar jij de eerste pakweg 20 jaar zorg voor draagt! Nou doe dat maar alleen, want haar mams is dan onderhand wel dood en kan haar niet helpen!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:00
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 03-07-2003 @ 11:57:
Als een regel uitzonderingen heeft klopt de regel niet en moet je hem aanpassen.
ooit gehoord van uitzonderingen bevestigen de regel. Ken jij een regel zonder uitzonderingen?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:06
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Geez mensen hieruit concludeer ik dus weer dat jongens gevoelloze mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is.
Ik zie t al aankomen, zometeen komt er een opmerking: jah laat dat meisje pot worden, want meisjes zijn zo gevoelig en die voeden wel met zijn tweeen dat kind op.
Sure.

Ik vind ook dat de stelling van de topicstarter niet kan, want dat kind wil later hoe dan ook zijn vader leren kennen en gelukkig zijn en als hem/haar verteld wordt dat de vader hem/haar niet wil kennen en hij/zij alleen maar geboren is om zijn/haar oma een plezier te doen dan is dat kind ook niet gelukkig. En dat zal ie nooit worden want hij blijft met vragen in zijn maag zitten.

Ik ken mijn biologische vader ook niet en ik heb ook nog steeds vragen en voel me niet gelukkig zonder hem, maar wil m ook nog niet leren kennen. Tot dat moment ben ik niet compleet en dat zal dat kind dan ook niet zijn.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:15
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 03-07-2003 @ 13:06:
Ik ken mijn biologische vader ook niet en ik heb ook nog steeds vragen en voel me niet gelukkig zonder hem, maar wil m ook nog niet leren kennen. Tot dat moment ben ik niet compleet en dat zal dat kind dan ook niet zijn.
Maar dat heeft niets met deze stelling te maken, aangezien het kind zijn vader wel degelijk zal kennen, enkel niet bij de opvoeding (in zijn eerste jaren).

@Qimm: ik ken zat regels zonder uitzonderingen.
En je moet je inleven in de stelling, wat jij dus niet doet. Het gaat hier om wat jij zou doen als de ander zou besluiten dat ze een kind wil. Dat jij dat nooit in je eentje zou besluiten is niet relevant.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:23
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 03-07-2003 @ 12:15:
Maar dat heeft niets met deze stelling te maken, aangezien het kind zijn vader wel degelijk zal kennen, enkel niet bij de opvoeding (in zijn eerste jaren).

@Qimm: ik ken zat regels zonder uitzonderingen.
En je moet je inleven in de stelling, wat jij dus niet doet. Het gaat hier om wat jij zou doen als de ander zou besluiten dat ze een kind wil. Dat jij dat nooit in je eentje zou besluiten is niet relevant.
Toch wel, de vraag is nl. wat zou JIJ Doen. Ik zou het dus niet doen om al mijn bovengenoemde redenen
Ik kan me best inleven in het feit dat iemand iemand anders wat 'gunt' maar ik vind niet dat je zo met het lecven om kan gaan Je maakt een kind, en in mijn beleving (ik hou niet van kinderen, maar dat doet er niet toe ) maak je een kind omdat je van elkaar houdt, voor elkaar gekozen hebt, en iets samen wil hebben om van te houden en op te voeden. Maar wederom is dat allemaal mijn mening
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:26
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-07-2003 @ 13:23:
Toch wel, de vraag is nl. wat zou JIJ Doen. Ik zou het dus niet doen om al mijn bovengenoemde redenen
Ik kan me best inleven in het feit dat iemand iemand anders wat 'gunt' maar ik vind niet dat je zo met het lecven om kan gaan Je maakt een kind, en in mijn beleving (ik hou niet van kinderen, maar dat doet er niet toe ) maak je een kind omdat je van elkaar houdt, voor elkaar gekozen hebt, en iets samen wil hebben om van te houden en op te voeden. Maar wederom is dat allemaal mijn mening
Maar de discussie die we voeren gaat over iemands anders "wat zou JIJ doen" .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:30
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 03-07-2003 @ 12:26:
Maar de discussie die we voeren gaat over iemands anders "wat zou JIJ doen" .
Hm? hij vraagt toch wat jij zou doen in die situatie... oooh wacht, je bedoeld verydrukdriver... Okay blont...

Right, richting was wat veranderd.
Maarf zeg es eerlijk, zou jij het doen, kind maken bij een meid, wel in haar leven blijven maar weigeren mee te helpen met de opvoeding?
Ik bedoel das net als dat je kids een hond nemen om mee te spelen, maar wie mag um altijd uitlaten en borstelen en voeren? Ouders, bijna altijd zo das ook stom. En nou vind ik een baby net wat ... belangrijker dan een hond
Je neemt geen kind om een ander een plezier te doen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:31
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-07-2003 @ 13:30:
Hm? hij vraagt toch wat jij zou doen in die situatie... oooh wacht, je bedoeld verydrukdriver... Okay blont...

Right, richting was wat veranderd.
Maarf zeg es eerlijk, zou jij het doen, kind maken bij een meid, wel in haar leven blijven maar weigeren mee te helpen met de opvoeding?
Ik bedoel das net als dat je kids een hond nemen om mee te spelen, maar wie mag um altijd uitlaten en borstelen en voeren? Ouders, bijna altijd zo das ook stom. En nou vind ik een baby net wat ... belangrijker dan een hond
Je neemt geen kind om een ander een plezier te doen
Ik zou het zelf nooit doen, niet als ik er zelf niet voor ging zorgen. Maar ik snap verydrunkdriver en kan me ook zeker in zijn logica inleven, wat jullie schijnbaar problemen oplevert. En daarom ging ik in discussie .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:31
Verwijderd
het is een rare reden om een kind te nemen.. je neemt het kind niet voor jezelf.. Je moet eerst weten of je er echt aan toe bent en dat kun je niet zo in 1 keer zeggen. Ikzelf zou het ook niet weten.. hoewel ik vind dat ik toe ben aan een kindje zou ik er wel heel goed over nadenken en veel praten met mijn vriend
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:32
Verwijderd
Conclusie: het meisje moet gewoon geen kind nemen, ongeacht wat de jongen wil.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren wat zou jij doen met alle toetsen van de school?
gewooniemand!!!
7 16-02-2012 11:49
De Kantine Wat zou jij doen?
Dr. Korsakov
56 29-05-2007 17:15
De Kantine wat zou jij doen?
Legend Of Rusj@
63 28-06-2005 23:53
Levensbeschouwing & Filosofie Wat zou jij doen?
LaResistance
25 26-05-2004 13:54
Liefde & Relatie tegenwerking moeder, wat zou jij doen? Help!
CoveredEyes
18 01-09-2003 08:01
Liefde & Relatie wat zou jij doen??
charly not
2 12-04-2002 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.