Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 08:53
U-NiQ
Avatar van U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik ben 17 jaar oud en heb toch zal zeker anderhalf jaar (Al dan niet langer) last van hoofdpijn.
Fijn, zul je denken, iedereen heeft wel eens hoofdpijn.
Maar als je het 4 a 5 keer bij week hebt ga je er toch wel eens bij nadenken.
Soms dan komen de hoofdpijnen in een soort van aanvallen.
Ik heb dan last van een bonkende koppijn, en kan dan echt helemaal niets! Misselijk ben ik er niet bij.

Ik ben al meerdere malen naar de dokter geweest.
De eerste keer adviseerde de dokter mij om een soort dagboek bij te houden, een maand lang, om dan terug te komen bij haar.
Ik heb dat niet gedaan, omdat ik het op dat moment volstrekte onzin vond.
Maar de hoofdpijn bleef natuurlijk, en ik ben terug naar de dokter gegaan (Ik had deze keer een andere dan de eerste keer) en deze dokter stelde vast dat ik lichte Migraine had, samen met Spanningshoofdpijn.
Afijn, er was dus een diagnose, en ik kreeg medicijnen tegen Migraine.
Ik kreeg medicijnen voor een maand, en moest daarna terug komen om te vertellen of de medicijnen hadden geholpen.
Nu ben ik gisteren terug gegaan (En had weer een andere dokter dan de twee voorgaande keren) en heb de dokter verteld dat ik niet het idee had dat ik Migraine had, en de medicijnen daarvoor dus ook niet echt hielpen.
De dokter luisterde naar mijn verhaal, en knikte heel leuk toen ik vertelde dat ik dacht aan Spanningshoofdpijn.
Uiteindelijk, na een vrij lang gesprek, sloeg ze mijn idee om naar de Neuroloog te gaan af, en adviseerde ze mij om Yoga te gaan doen (Om te leren ontspannen).
Nu wil ik heel graag van mijn hoofdpijn af.. Want het beheerst zo'n beetje mijn leven het laatse anderhalfjaar.. Maar Yoga..

Ik vraag me af of iemand mijn "hoofdpijn'' herkent, en wat zij/hij eraan heeft gedaan? En of iemand weet wat ik me bij Yoga moet voorstellen?
__________________
Dat is de kracht van onafhankelijkheid!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 09:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik heb zoiets ook, heb het al jaren. Ik heb het omdat ik me te druk maak over school. Enige oplossing is leren met stress omgaan... Dus Yoga lijkt mij een prima advies van de dokter...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 10:01
rosayet
rosayet is offline
Ik heb het ook. Eigenlijk bijna elke dag wel hoofdpijn en dat blijft dan de hele dag en gaat niet over. Ook niet met paracetamol of al die nadere tabletjes die ze daarvoor hebben verzonnen.

Maar sinds een half jaar kom ik dus ook bij een homeopaat. En hij heeft me andere dingen voorgeschreven.
Het zijn een soort van korreltjes (geheel natuurlijk) die je bijv. een keer in de maand, of een keer in de twee weken in moet nemen.
En bij mij heeft het echt geholpen. En als de hoofdpijn na een maand weer terug begint te komen, moet ik even langsgaan en dan schrijft hij me iets anders voor!

Succes iig!
__________________
Conditio sine qua non
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 10:13
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Als het spanningshoofdpijn is, kan yoga inderdaad helpen om je te ontspannen. Maar er zijn ook andere methoden waarmee je ontspand. Een lekkere massage, een bubbelbad, net waar jij ontspannen van wordt.

Heb je trouwens je ogen laten opmeten? Als je ogen een afwijking hebben, krijg je ook snel hoofdpijn. Die pijn voel je dan meestal ter hoogte van (achter) je ogen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 12:27
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Idd leren omgaan met stress en spanningen, je leren ontspannen en dat kan idd prima met yoga. Maar zoals Snufje al zei, het kan ook met andere dingen, ligt er maar net aan wat jij prettig vindt ed.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 12:37
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik heb ook zoiets.. oa spanningshoofdpijn

ik ben bij een fysiotherapeut geweest endaar heb ik geleerd mezelf te ontspannen.. Yoga helpt daar ook bij. Denkik
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:44
Verwijderd
Ik heb ook migraine en spanningshoofdpijn ... Yoga helpt bij mij heel goed (er zijn trouwens veel vormen van yoga, gaande van gewoon ademhalingsoefeningen tot gymnastiek ;-)). Neem je de pil? Dan kan je in je stopweek ineens wel hoofdpijn hebben. Oplossing is ofwel de pil doornemen ofwel een magistraal oestrogeenpreparaat (op voorschrift) nemen tijdens je stopweek.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:07
Hypocrisy_Female
Hypocrisy_Female is offline
ga eens naar de kraker masseur.......
waarschijnlijk heb je ergens een wervel scheef staan waardoor de spieren in je nek verkrampen en daardoor krijgen je hersenen niet genoeg zuurstof en krijg je hoofdpijn een goeie sport masseur doet wonderen en kraken is heilig alleen doe het niet te vaak en zoek een hele goeie op.
dit helpt al 3 jaar supergoed bij mij
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:33
Verwijderd
Paracetamol?
Mnee geintje.. ik heb er zelf ook onwijs veel last van, bij mij ligt het een nogal aan stress. Wanneer ik loop te stressen heb ik altijd hoofdpijn. Ik heb ook de laatste tijd last van mn ogen, ik kan niet goed meer lezen. Daar kan die hoofdpijn ook van komen. Ga eens naar een huisarts. Die kan je vast wel helpen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:38
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Toch is een hoofdpijn dagboek niet zo onzinnig als het klinkt.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Veel hoofdpijn.
-x-Anoniem-x-
36 07-01-2010 06:13
Lichaam & Gezondheid Hoofdpijn
KleineeRenee
10 27-07-2009 18:38
Flora & Fauna hoofdpijn van konijnen? allergisch?
wba
4 23-03-2005 14:57
Lichaam & Gezondheid Lang, vaak, heftige en verschillende vormen van hoofdpijn
Diary of Dreams
17 08-03-2005 13:51
Lichaam & Gezondheid Pijnstiller de oorzaak van hoofdpijn
ekki
66 21-08-2004 13:54
Lichaam & Gezondheid Hoofdpijn :(
anonieme_teddybeer
20 05-11-2003 17:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.