Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2002, 08:40
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
ik wilde suse linux gaan downloaden/installeren (heb paar x red hat gehad, maar niet echt tevreden en wilde weer gaaan linuxen) maar klopt het dat je die niet mag downloaden??
Citaat:
SuSE has chosen to not make freely available an installable i386/Intel version of their Linux distribution. They do, however, make an installable version available for the Sparc architecture, meaning Sun computers. The i386 version is a demo, uninstallable, evaluation Linux OS.
zoals staat op www.linuxiso.org
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2002, 08:58
Marc S
Marc S is offline
RedHat, Mandrake?

SuSE is inderdaad commercieel geworden.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 10:37
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
ik wilde suse linux gaan downloaden/installeren (heb paar x red hat gehad, maar niet echt tevreden en wilde weer gaaan linuxen) maar klopt het dat je die niet mag downloaden??
ISO's van hun i386-distro zijn er idd niet, maar je kan gewoon een (gratis en legale) FTP-install doen, mocht je per se SuSE willen.
(prima distro overigens)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 16:58
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
de ftp-installatie van suse vond ik persoonlijk simpeler dan de installatie van de 'live evaluation cd' van suse... en suse is echt wel de moeite waard, alleen spijtig dat het met RPMs werkt
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:11
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
* ^_^ * schreef:
de ftp-installatie van suse vond ik persoonlijk simpeler dan de installatie van de 'live evaluation cd' van suse... en suse is echt wel de moeite waard, alleen spijtig dat het met RPMs werkt
ftp zit er voor mij niet in, omdat het om een pc gaat die niet op internet is aangesloten
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:24
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
'ik' heb de cd's destijds voor zo'n 100 gulden besteld (of was het nou 160 voor de prof. versie?). je krijgt dan 7 cd's, een dvd en een handleiding (in het nederlands). incl verzendkosten.

maar als je de cd's wil hebben, moet je ff met je mobiele brandertje langskomen, dan mag je de (niet-officiële) cd's wel ff van me kopiëren.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:28
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
'ik' heb de cd's destijds voor zo'n 100 gulden besteld (of was het nou 160 voor de prof. versie?). je krijgt dan 7 cd's, een dvd en een handleiding (in het nederlands). incl verzendkosten.
Hmm .. vreemd. Als je al met Debian en LFS omgaat .. wat brengt jou dan op het idee om SuSE te kopen?

Ik heb zelf ergens ook officieel SuSE liggen .. maar toen ik dat kocht, had ik nog geen ADSL en nog niet zoveel verstand van Linux (is inmiddels 2 jaar geleden)..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:39
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
******** schreef:
Hmm .. vreemd. Als je al met Debian en LFS omgaat .. wat brengt jou dan op het idee om SuSE te kopen?

Ik heb zelf ergens ook officieel SuSE liggen .. maar toen ik dat kocht, had ik nog geen ADSL en nog niet zoveel verstand van Linux (is inmiddels 2 jaar geleden)..
ja, ik ben vreemd.

het zit zo: ik doe wel stoer dat ik debian en lfs heb, maar ik installeer dat zelf niet (lfs installeer ik een deel zelf, maar da's gewoon kopiëren en plakken van de site -> dat kan iedere dommerd).
dus ik kwam vorig jaar op het idee dat ik eigenlijk iets wilde hebben van linux dat ik zelf kan installeren enzo. dus daarom wilde ik suse.
maar toen ik het eenmaal had geïnstalleerd vond ik het veeeeeeel te traag. daarom ben ik maar weer overgegaan op debian. debian is een heel stuk sneller.
nu heb ik lfs, maar de instal van lfs doet m'n vriend. als 't er eenmaal op staat kan ik de kleine dingen zelf wel installeren enzo (da's niet moeilijk en meestal zit er zelfs nog een readme bij ).

dusseh... ik ben niet zo goed als je denkt . sorry .

maar iig krijg ik een heel linux-besturingssysteem dat met de hand geïnstalleerd moet worden niet zelf geïnstalleerd.

toch wel leuk dat ik als één van de weinige mensen (van het vrouwelijk geslacht, sorry voor de eigen discriminatie) wel met linux werk (toch?).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:37
The_Dart
The_Dart is offline
volgens mijn weten is suse wel te downloaden vanaf de ftp's maar niet de versie die als laatste is uitgekomen, ook download je een image die dus niet volledig is (vaak wel voldoende met stanaard X aan boord en wat games en servers) de rest is altijd wel te vinden op internet, zelf gebruik ik al lang debian en die bevalt me uitermate goed maarja is ff wat moeilijker ik zal je ff een link geven voor suse:


ftp.suse.com: /pub/suse/i386/current/

dat moet er eentje wezen

/me heeft nog eens goed gelezen maar idd ftp nodig
je zou natuurlijk ff tijdelijk een nic in die pc kunnen hangen...
of gewoon andere distro

Laatst gewijzigd op 06-06-2002 om 19:40.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 14:37
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
The_Dart schreef:
volgens mijn weten is suse wel te downloaden vanaf de ftp's maar niet de versie die als laatste is uitgekomen, ook download je een image die dus niet volledig is (vaak wel voldoende met stanaard X aan boord en wat games en servers) de rest is altijd wel te vinden op internet, zelf gebruik ik al lang debian en die bevalt me uitermate goed maarja is ff wat moeilijker ik zal je ff een link geven voor suse:


ftp.suse.com: /pub/suse/i386/current/

dat moet er eentje wezen

/me heeft nog eens goed gelezen maar idd ftp nodig
je zou natuurlijk ff tijdelijk een nic in die pc kunnen hangen...
of gewoon andere distro
uhm .iso's van SuSE kun je niet (legaal) downloaden, ook geen oude versies of halve versies of wat dan ook afaik
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 15:06
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
ja, ik ben vreemd.


Citaat:
*verhaal*

dusseh... ik ben niet zo goed als je denkt . sorry .
*snik*

Citaat:
maar iig krijg ik een heel linux-besturingssysteem dat met de hand geïnstalleerd moet worden niet zelf geïnstalleerd.
Dat is ook een hels karwei. Ben zelf ooit aan een LFS begonnen, maar stopte halverwege .. kost teveel tijd en is te omslachtig.

Citaat:
toch wel leuk dat ik als één van de weinige mensen (van het vrouwelijk geslacht, sorry voor de eigen discriminatie) wel met linux werk (toch?).
Tuurlijk Ik ken in realiteit amper mensen die weten wat Linux is, laat staan dat ze ermee omgaan .. en meisjes al helemaal niet

Daarom was ik ook verwonderd is niet negatief bedoeld hoor
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 15:08
Verwijderd
Citaat:
* ^_^ * schreef:
uhm .iso's van SuSE kun je niet (legaal) downloaden, ook geen oude versies of halve versies of wat dan ook afaik
Er is 1 ISO .. een demo is wel genoeg voor de basis, maar niet alles.

Pfff, probeer als n00b zijnde gewoon een nieuwe versie van RH, bevalt je wel denk ik. En anders moet je er maar meer moeite voor doen en Debian of Slackware installeren.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 16:54
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
******** schreef:
Er is 1 ISO .. een demo is wel genoeg voor de basis, maar niet alles.

Pfff, probeer als n00b zijnde gewoon een nieuwe versie van RH, bevalt je wel denk ik. En anders moet je er maar meer moeite voor doen en Debian of Slackware installeren.
mja dié iso dies traaaaaaaaaag
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:50
The_Dart
The_Dart is offline
Citaat:
* ^_^ * schreef:

mja dié iso dies traaaaaaaaaag
bak gewoon je eigen kernel en use je eigen deamons dan zal ie een stukje opboosten

of gewoon een betere distro nemen Debian bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:14
Verwijderd
Citaat:
The_Dart schreef:
bak gewoon je eigen kernel en use je eigen deamons dan zal ie een stukje opboosten
Je 'eigen' daemons?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 14:21
The_Dart
The_Dart is offline
sorry suse is anders als debian gehe, nou er starten dus dingen op deze zal je dus zelf aan moeten passen en/of uitschakelen, die pakketten nooit installeren is nog beter
moet je ff wat research doen maar is echt wel te doen hoor..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:56
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
******** schreef:
Tuurlijk Ik ken in realiteit amper mensen die weten wat Linux is, laat staan dat ze ermee omgaan .. en meisjes al helemaal niet

Daarom was ik ook verwonderd is niet negatief bedoeld hoor
snap ik, ik vind het gewoon leuk om met iets anders te werken dan dat gare windhoos (want ik ontdek eigenlijk dat ik 't steeds gaarder ga vinden).

overigens kom ik binnenkort met vragen, want ik geloof dat mijn linux het vandaag EINDELIJK weer gaat doen. vandaag of morgen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:03
Canon the Brilarian
Avatar van Canon the Brilarian
Canon the Brilarian is offline
*is op het moment bezig SuSE 8.0 te installeren*
(ja, via FTP)


Niet dat het jullie wat uitmaakt, maar ik ben ff onder de indruk van Yast2 en wou dat ff melden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2002, 14:55
Verwijderd
Citaat:
The_Dart schreef:
sorry suse is anders als debian gehe, nou er starten dus dingen op deze zal je dus zelf aan moeten passen en/of uitschakelen, die pakketten nooit installeren is nog beter
moet je ff wat research doen maar is echt wel te doen hoor..
Zeg, kom eens even van die ivoren toren naar beneden

Ik heb al gewerkt met RH, SuSE, Mandrake, Slackware, Debian, FreeBSD, NetBSD en zelfs QNX. Vertel mij niet wat wel en niet kan.

Als jij zegt 'eigen deamons' versta ik daar deamons onder die jij zelf programmeert, niet aan- of uitschakelt .. dat is het normaalste van de wereld namelijk. Of je nu de sysv-style opstartscripts op een Debian, RH of SuSE systeem wijzigt, maakt namelijk geen f*ck uit..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 14:57
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
overigens kom ik binnenkort met vragen, want ik geloof dat mijn linux het vandaag EINDELIJK weer gaat doen. vandaag of morgen.
Je 'gelooft'?

Nou, ik ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Canon the Brilarian schreef:
Niet dat het jullie wat uitmaakt, maar ik ben ff onder de indruk van Yast2 en wou dat ff melden.
Ik vind Yast2 nogal brak

Toen ik anderhalf jaar geleden SuSE draaide, was Yast de reden om over te stappen naar Slackware

Yast .. yet another shitty tool


*haat programma's die zelf configuratiebestanden wijzigen en ook nog het lef hebben te crashen*


Inmiddels gebruik ik trouwens op al mijn servers (zijn er 4 inmiddels) Debian GNU/Linux. Voornamelijk vanwege de handigheid van Apt .. daarvoor was ik een Slackware fan

Hoe minder onnodige shit op mijn systeem, des te blijer ik ermee ben.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:17
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
Canon the Brilarian schreef:
*is op het moment bezig SuSE 8.0 te installeren*
(ja, via FTP)


Niet dat het jullie wat uitmaakt, maar ik ben ff onder de indruk van Yast2 en wou dat ff melden.
de ftpinstallatie is yast en niet yast2 d8 ik...
yast2 =
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:30
The_Dart
The_Dart is offline
Citaat:
******** schreef:
Zeg, kom eens even van die ivoren toren naar beneden

Ik heb al gewerkt met RH, SuSE, Mandrake, Slackware, Debian, FreeBSD, NetBSD en zelfs QNX. Vertel mij niet wat wel en niet kan.

Als jij zegt 'eigen deamons' versta ik daar deamons onder die jij zelf programmeert, niet aan- of uitschakelt .. dat is het normaalste van de wereld namelijk. Of je nu de sysv-style opstartscripts op een Debian, RH of SuSE systeem wijzigt, maakt namelijk geen f*ck uit..
daarom verschilt het wel qua opstart mogelijkheden/configuraties hoor.
je eigen deamon hoeft niet zelf geprogrammeerd te zijn, tenzij je een SMB deamon compleet zelf programmeerd? kan ook standaard maar kan wel als deamon gestart worden zo is het wel met meer applicaties.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:51
Verwijderd
Citaat:
The_Dart schreef:
je eigen deamon hoeft niet zelf geprogrammeerd te zijn
Waarom is het dan ueberhaupt 'jouw eigen' *?*

Als ik samba wou gebruiken, downloadde ik altijd ff de source en compileerde deze zelf. Was ook simpel; ff configure .. make .. make install .. en ff een klein shell-script met nmbd -D en smbd -D erin en klaar.

Dit maakt het echter niet 'mijn' deamons .. ik heb ze niet gemaakt. Ik vind jouw woordkeuze nogal vreemd, begrijp je wat ik bedoel?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 18:27
The_Dart
The_Dart is offline
ja ok maar ik denk dat als je zo alles oordeelt, dat nix van jezelf is
maar je hebt aan 1 kant wel gelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Linux] SUSE 64 bit
Dr HenDre
2 14-08-2005 19:44
Software & Hardware [os] ??Linux suse bootscherm??
boehoe
4 26-11-2003 23:44
Software & Hardware Suse Linux 8.0 verwijderen
bazzemans
3 04-11-2003 17:35
Software & Hardware snelheidswinst linux op windows?
$@nd€r $@l@m@nd€r
12 20-08-2003 07:12
Software & Hardware [Suse Linux] SImpele vraag: Gedownload programma compilen
Preaper
8 15-03-2003 14:51
Software & Hardware SuSE LINUX 6.3 videokaart probleem?
jungle_brother
1 27-05-2001 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.