Oud 10-04-2005, 09:01
Princess16
Princess16 is offline
Hallo,

Ik doe mijn profielwerkstuk over adhd, maar nu moet ik ook een onderzoek gaan doen die ik in mijn profielwerkstuk moet verwerken..
Maar ik heb geen enig idee wat voro onderzoeken ik zou kunnen doen.

Weten jullie misschien nog ideen???

In ieder geval bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2005, 09:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Als eerste hoop ik niet dat je in je examenjaar zit, want dan kan je het nog druk krijgen.

Als tweede dit hoort gewoon op het huiswerkforum van jou gekozen vak.

Als derde moet je een onderzoek doen wat je leuk lijkt. Je kunt vanalles onderzoeken namelijk. Als je veel mensen kent die ADHD hebben kun je bijv. een enquete houden over een bepaald onderwerp (bijv. vrienden of school) en dan kijken of je duidelijke verschillen krijgt in de antwoorden van ADHD-ers en nietADHD-ers.
Wij moesten alles bespreken met onze begeleider en hij gaf ook tips, dus misschien kun je dat ook eens proberen.

Succes.
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 10:36
Verwijderd
Je kunt het effect van Ritalin onderzoeken. Vaak hebben deze medicijnen een averechts effect. Wat heel goed helpt bij AHDH-ers is visolie. Dit zou je ook kunnen onderzoeken. Een wonderbaarlijk effect!

Op www.hersenstorm.com staat heel veel info..

succes!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 12:04
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
bugge schreef op 10-04-2005 @ 11:36 :
Je kunt het effect van Ritalin onderzoeken. Vaak hebben deze medicijnen een averechts effect. Wat heel goed helpt bij AHDH-ers is visolie. Dit zou je ook kunnen onderzoeken. Een wonderbaarlijk effect!

Op www.hersenstorm.com staat heel veel info..

succes!
mijn broertje heeft ritalin en dat werkt wel goed hoor!
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 12:16
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ilse schreef op 10-04-2005 @ 13:04 :
mijn broertje heeft ritalin en dat werkt wel goed hoor!
Indien het helemaal niet nooit positief effect zou hebben, werd het niet voorgeschreven.
Echter, er zijn nogal wat haken en ogen aan dit middel. Het is interessant 'onderzoek' te doen naar het middel Concerta©.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 12:20
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-04-2005 @ 13:16 :
Indien het helemaal niet nooit positief effect zou hebben, werd het niet voorgeschreven.
Echter, er zijn nogal wat haken en ogen aan dit middel. Het is interessant 'onderzoek' te doen naar het middel Concerta©.
dat heeft me broertje nu op de dagen dat ie naar school moet. werkt nog beter dan ritalin bij hem hij vergat namelijk altijd die pilletjes cvan ritalin te nemen en concerta hoef je maar een keer per dag te nemen.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 14:34
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Er zijn ontzettend veel onderwerpen m.b.t. ADHD die interessant kunnen zijn..

Wat ik zelf interessant vind en misschien een idee is, is het functioneren van kinderen met ADHD op school of in de gezinssituatie. Je zou dan een bezoekje kunnen brengen aan scholen voor speciaal onderwijs (met ADHD kinderen). Anderzijds vind ik de invloeden van voeding en mediactie op ADHD interessant, omdat er zoveel tegenstrijdigheden over bestaan.

Succes.
__________________
free, single, sexy and sweet
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 14:39
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik verplaats dit even naar een huiswerkonderdeel, ik neem aan dat dit bij biologie hoort?

Tja. Naast een literatuuronderzoek zou je nog een eigen onderzoekje kunnen doen, waarbij je bijvorbeeld (zoals gezegd) een school bezoekt, of misschien mensen met ADHD of familieleden van hen interviewt om meer te weten te komen over de implicaties die de aandoening heeft voor het dagelijks leven. Wat citaten doen het vaak goed in een proefielwerkstuk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:37
sickboy
sickboy is offline
www.adhd.nl en moet je nog en ik heb ook wel lege doosjes ritalin voor je en bijsluiter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken profielwerkstuk ADD en ADHD
Willeke94.
3 19-01-2011 15:24
Studeren Profielwerkstuk ADHD en ADD
Willeke94.
0 13-01-2011 17:41
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Profielwerkstuk ADHD
lindamoniek
10 10-01-2011 11:53
Algemene schoolzaken Hulp bij een Profielwerkstuk Gezocht!!!
Bats
3 05-07-2007 14:31
Huiswerkvragen: Exacte vakken Enquete ADHD
Lo_Siento
0 15-02-2006 17:02
Huiswerkvragen: Exacte vakken Profielwerkstuk ADHD
*Supergirlll*
9 17-10-2005 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.