Oud 18-06-2005, 12:06
koelieboelie
koelieboelie is offline
AMSTERDAM - Autochtone Amsterdamse leerlingen op lagere en middelbare scholen worden steeds vaker geterroriseerd door antiwesterse Marokkanen en andere allochtone leerlingen.


Dat blijkt uit een onderzoek van de gemeente Amsterdam, die de uitkomsten 'verontrustend' vindt. Niet alleen homo's, maar ook 'te westerse' vrouwen en niet-gelovigen moeten het ontgelden. Op een havo/vwo probeerden strenggelovige Marokkaanse meisjes hun islamitische normen op te leggen aan autochtonen. Op een praktijkschool wordt door Antilliaanse en Surinaamse leerlingen zelfs een schrikbewind gevoerd over de oorspronkelijke Amsterdammers.

Ook neemt de sympathie voor de Palestijnse zaak sterk toe en doen ze 'negatieve uitlatingen over Israël en joden', aldus het onderzoek, dat gedaan is op 25 scholen. De gemeente wilde weten wat de gevolgen van de Van Gogh-moord waren.

Opvallende uitkomst is verder dat vooral Turken en Marokkanen erg aan het radicaliseren zijn. Een kleine groep combineert daar een streng religieuze levensstijl met 'extreme antiwesterse opvattingen en verbitterde ideeën over kansen in de Nederlandse samenleving', aldus het rapport.

-----
bron: telegraaf natuurlijk

-----
(wat) kan je hier (iets) tegen doen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2005, 12:09
MB
Avatar van MB
MB is offline
De radicale pubertjes verspreiden
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 12:10
Verwijderd
Nutteloos bericht, er staan totaal geen cijfers bij.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 12:31
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Als ze hier zo erg vinden waarom pleuren ze dan niet op gaan afghanistan. Daar zitten nog meer Allah-fanboys en kunnen tegen elkaar gaan mekkeren hoe geweldig Allah wel niet is.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 12:37
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
hahaha pubers
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 12:38
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 18-06-2005 @ 12:06 :
bron: telegraaf natuurlijk
Ik geloof best dat het in de Telegraaf heeft gestaan, maar dat 'natuurlijk' maakt het er natuurlijk niet geloofwaardiger op

Citaat:
(wat) kan je hier (iets) tegen doen??
Ongelooflijk hard aanpakken natuurlijk. Ik ben een groot voorstander van het afschaffen van de acceptatieplicht voor openbare scholen die geen bijzonder onderwijs aanbieden. Natuurlijk mogen die scholen nu ook al schorsen, maar dat gebeurt niet snel. Je ziet nu vaak dat asociale en gewelddadige leerlingen het leerproces verstoren voor de overigen in de klas die wél goed willen leren. Dat is bijzonder onwenselijk. Of het daarbij om allochtonen of autochtonen gaat maakt me niets uit.

Er moet gewoon veel eerder worden gegrepen naar het middel van definitieve verwijdering van school. Ben je een pauper en pas je je niet aan, dan rot je maar op naar een bijzondere school of je vraagt een uitkering aan. Ik denk vrij zeker te weten dat de winst voor de samenleving als geheel groter is wanneer je de rotte appels gewoon laat vallen, dan wanneer je ze - tegen beter weten in - probeert toch op te leiden, want dat is ten eerste voor henzelf weggegooid geld omdat ze te dom of te aso zijn en ten tweede gaat ook de efficiëntie van het leren van klasgenoten omlaag.

Dus gewoon ballast overboord gooien.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 12:38
Verwijderd
Dit bericht is wel iets voor de opleiding journalistiek; zo doe je het dus niet.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 12:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
JCG schreef op 18-06-2005 @ 12:31 :
Als ze hier zo erg vinden waarom pleuren ze dan niet op gaan afghanistan. Daar zitten nog meer Allah-fanboys en kunnen tegen elkaar gaan mekkeren hoe geweldig Allah wel niet is.
My thoughts exactly!

Opgerot staat netjes.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 13:05
Verwijderd
Dat is niet echt een optie. Ze wonen hier en we kunnen ze er ook niet uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 13:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-06-2005 @ 13:05 :
Dat is niet echt een optie. Ze wonen hier en we kunnen ze er ook niet uitzetten.
Op dit soort momenten zou ik dat echt geen gek idee vinden.

Maar ik vraag me af waarom zijzelf sowieso hier blijven als ze het zo vreselijk vinden. Laat ze verhuizen naar hun onderontwikkelde apenlanden in de woestijn. Zijn wij er ook vanaf.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 13:18
Verwijderd
Waarom? Omdat je alles wat in Nederland aan luxe te vinden is zeker niet in dat soort landen voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 13:18
Verwijderd
Ik ben voor bootcamps naar Amerikaans model.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 13:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 18-06-2005 @ 13:18 :
Waarom? Omdat je alles wat in Nederland aan luxe te vinden is zeker niet in dat soort landen voorkomt.
Maar een ware moslim stelt toch wel de zedelijkheid en normen en waarden van zijn land van oorsprong boven de luxe van de verderfelijke Westerse maatschappij?

Zo principieël zijn ze nou...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-06-2005 @ 13:20 :
Maar een ware moslim stelt toch wel de zedelijkheid en normen en waarden van zijn land van oorsprong boven de luxe van de verderfelijke Westerse maatschappij?

Zo principieël zijn ze nou...
Tja, moslim in naam, niet in daden. Hoef je je niet schuldig tegenover allah te voelen maar kan je toch van alle luxe gebruik maken die de verdorven Westerse wereld te bieden heeft. En als je je wel schuldig voelt ga je beetje niet-moslims terroriseren onder het mom van bekeren tot het ware geloof is.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 13:25
Verwijderd
Je hebt natuurlijk verschillende soorten moslims, net zoals je verschillende soorten christenen hebt. De ene is zeer principeel, de andere boeit het niet zoveel.

Probleem is dat die jongens en meisjes al zoveel 'gewend' zijn geraakt aan de toch best wel luxeuze samenleving dat ze nog wel eens vergeten waar de islam eigenlijk voor staat, liefde en verdraagzaamheid. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 14:11
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 18-06-2005 @ 12:06 :
Ook neemt de sympathie voor de Palestijnse zaak sterk toe en doen ze 'negatieve uitlatingen over Israël', aldus het onderzoek, dat gedaan is op 25 scholen. De gemeente wilde weten wat de gevolgen van de Van Gogh-moord waren.
Doe ik ook altijd. Dus ?..
Citaat:
Opvallende uitkomst is verder dat vooral Turken en Marokkanen erg aan het radicaliseren zijn.
wow, had ik echt niet verwacht.
Citaat:
Een kleine groep combineert daar een streng religieuze levensstijl met 'extreme antiwesterse opvattingen en verbitterde ideeën over kansen in de Nederlandse samenleving', aldus het rapport.
Wederom: dus??

En de eerste 2 alinea's bevatten niks concreets om op te reageren.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 18-06-2005 @ 13:25 :
Je hebt natuurlijk verschillende soorten moslims, net zoals je verschillende soorten christenen hebt. De ene is zeer principeel, de andere boeit het niet zoveel.
Onlangs verschenen: Samira Abbos, 'De moslim bestaat niet'. Schijnt erg leuk te zijn
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 14:43
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-06-2005 @ 14:11 :

wow, had ik echt niet verwacht.
man denkje nou echt dat telegraaf enige vorm van research doet? Voor de telegraaf zijn turken en marokkanen een geheel. En als een Marrokkaan of turk steelt zal het wel door zijn extremistische opvattingen komen. Dikke bull shit
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-06-2005, 14:59
beileveld
beileveld is offline
ik hoop dat 'mark almighty' eens een keer uitgezet wordt. wat jij zegt, is precies wat sommige moslims over mensen zo als jij zeggen. ook bij nederlanders geldt: er zitten een paar rotte peren bij...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
beileveld schreef op 18-06-2005 @ 14:59 :
ik hoop dat 'mark almighty' eens een keer uitgezet wordt. wat jij zegt, is precies wat sommige moslims over mensen zo als jij zeggen. ook bij nederlanders geldt: er zitten een paar rotte peren bij...
Onzin. Het gaat erom dat er mensen zijn die de Westerse maatschappij verachten. Het doet er niet toe of dit nou autochtonen of niet-westerse allochtonen zijn. Dat het vaak de laatste groep doet er in deze situatie niet toe. Waarom blijven leven in een samenleving die je verwerpelijk vindt?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:02
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
FuSe schreef op 18-06-2005 @ 15:48 :
Onzin. Het gaat erom dat er mensen zijn die de Westerse maatschappij verachten. Het doet er niet toe of dit nou autochtonen of niet-westerse allochtonen zijn. Dat het vaak de laatste groep doet er in deze situatie niet toe. Waarom blijven leven in een samenleving die je verwerpelijk vindt?
1. omdat de alternatieven nog verwerpelijker zijn.
2. Omdat het niet zo makkelijk is om de plek te verlaten waar je je vrienden/je familie/je school/je werk hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-06-2005 @ 14:23 :
Onlangs verschenen: Samira Abbos, 'De moslim bestaat niet'. Schijnt erg leuk te zijn
Ik zal dat boek eens opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 18-06-2005 @ 16:04 :
Ik zal dat boek eens opzoeken.
De moslim bestaat niet


Abbos, S.
een zoektocht naar de Islam

bol.com prijs: € 16,95


2-3 werkdagen
Paperback | 198 Pagina's | Prometheus Groep | 2005
ISBN: 9035128443
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:20
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-06-2005 @ 13:05 :
Dat is niet echt een optie. Ze wonen hier en we kunnen ze er ook niet uitzetten.
Dan kunnen ze zelf toch wel oprotten? Niemand houd ze tegen. In afghanistan kunnen ze lekker hun vrouwen slaan en hebben ze geen last van die westerse honden. En wij hebben geen last van hun, ideaal toch?
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-06-2005 @ 16:15 :
De moslim bestaat niet


Abbos, S.
een zoektocht naar de Islam

bol.com prijs: € 16,95


2-3 werkdagen
Paperback | 198 Pagina's | Prometheus Groep | 2005
ISBN: 9035128443
Okay, thanks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 18-06-2005 @ 16:20 :
Dan kunnen ze zelf toch wel oprotten? Niemand houd ze tegen. In afghanistan kunnen ze lekker hun vrouwen slaan en hebben ze geen last van die westerse honden. En wij hebben geen last van hun, ideaal toch?
Ik denk dat veel van de moslimjongeren beschreven in de openingspost verscheurd worden door twee kanten: de 'zuivere' islamitische weg, en de Westerse weg. Volgens mij weten ze gewoon niet wat ze moeten kiezen, en de tussenweg is blijkbaar voor hen geen optie.

Bovendien is het niet zo makkelijk als jij stelt van "dan rotten ze maar op". Zou jij je hele leven willen opgeven om naar Afghanistan te gaan? Dat denk ik eerlijk gezegd niet.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:33
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Sylph schreef op 18-06-2005 @ 16:29 :
Ik denk dat veel van de moslimjongeren beschreven in de openingspost verscheurd worden door twee kanten: de 'zuivere' islamitische weg, en de Westerse weg. Volgens mij weten ze gewoon niet wat ze moeten kiezen, en de tussenweg is blijkbaar voor hen geen optie.

Bovendien is het niet zo makkelijk als jij stelt van "dan rotten ze maar op". Zou jij je hele leven willen opgeven om naar Afghanistan te gaan? Dat denk ik eerlijk gezegd niet.
Liever dood dan naar afghanistan . Maar als ik wat tegen de westerse leefstijl was ik allang verhuist. Ben al met school bezig te proberen om in iedergeval een halfjaar naar amerika te gaan. En als het mij het daar bevalt en het lukt wil ik daar blijven. Hopen maar
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:39
Verwijderd
Love & Peace heeft wel gelijk op dat punt. Natuurlijk is het logisch dat als het je niet bevalt ergens te zijn, je dan weg kunt of moet gaan, maar er zijn niet echt alternatieven. In Afghanistan is het immers nog veel erger.

Daar zou je wel tegen kunnen inbrengen dat degene die geen betere opties heeft, die niet weg kan omdat het op alle andere plekken nóg slechter is, zijn kritiek ook een beetje moet matigen. Maar dat vindt iedereen denk ik wel.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:46
Darkiekurdo
Darkiekurdo is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-06-2005 @ 13:09 :
Op dit soort momenten zou ik dat echt geen gek idee vinden.

Maar ik vraag me af waarom zijzelf sowieso hier blijven als ze het zo vreselijk vinden. Laat ze verhuizen naar hun onderontwikkelde apenlanden in de woestijn. Zijn wij er ook vanaf.
Niet iedereen over 1 kam scheren!!
Ik ben allochtoon, maar ik ben niet zoals die 'apen'.
En jij noemt mijn land een onderontwikkelde apenland??
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:58
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 18-06-2005 @ 12:06 :
AMSTERDAM - Autochtone Amsterdamse leerlingen op lagere en middelbare scholen worden steeds vaker geterroriseerd door antiwesterse Marokkanen en andere allochtone leerlingen........

-----
bron: telegraaf natuurlijk

-----
(wat) kan je hier (iets) tegen doen??
Oude wijn in nieuwe zakken.... KLIK
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Darkiekurdo schreef op 18-06-2005 @ 16:46 :
Niet iedereen over 1 kam scheren!!
Ik ben allochtoon, maar ik ben niet zoals die 'apen'.
En jij noemt mijn land een onderontwikkelde apenland??
Ja, dat lees je toch. En waarom zit je niet in je 'eigen land' als je dit schijnbaar niet je eigen land vind? Je komt nu net zo erg over als die mensen die bedoeld worden in dat bericht. Wel lekker zeiken op hoe slecht het hier is en hoe erg de autochtoontjes zijn dat ze zeggen dat sommige allochtoontjes nare mensjes zijn, maar ondertussen wel gewoon alle voordelen plukken. Hoewel, plukten ze maar eens de voordelen van de Westerse maatschappij, zoals goed onderwijs.

Citaat:
Love & Peace schreef op 18-06-2005 @ 16:02 :
1. omdat de alternatieven nog verwerpelijker zijn.
2. Omdat het niet zo makkelijk is om de plek te verlaten waar je je vrienden/je familie/je school/je werk hebt.
Als ze Afghanistan zo slecht vinden, waarom willen ze dan dat het hier net zo wordt. Stelletje idioten zonder hersens zijn het ook.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 17:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
beileveld schreef op 18-06-2005 @ 14:59 :
ik hoop dat 'mark almighty' eens een keer uitgezet wordt. wat jij zegt, is precies wat sommige moslims over mensen zo als jij zeggen. ook bij nederlanders geldt: er zitten een paar rotte peren bij...


Ik had het alleen over de zogenaamde kutmarrokaantjes, en jij denkt natuurlijk dat ik het over iedere moslim heb. *zucht* Het zal de leeftijd wel zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 17:48
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Schokkend hoor. Maar nu wil ik graag cijfers zien.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 18:02
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
als dit waar is :

Citaat:
Op een havo/vwo probeerden strenggelovige Marokkaanse meisjes hun islamitische normen op te leggen aan autochtonen.
mogen ze van mij vandaag nog hun biezen pakken


dit is dus echt 2 bruggen te ver
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 18-06-2005 @ 17:03 :
Ja, dat lees je toch. En waarom zit je niet in je 'eigen land' als je dit schijnbaar niet je eigen land vind?


Weleens van verbondenheid met het moederland gehoord?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 18:10
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 18-06-2005 @ 18:06 :


Weleens van verbondenheid met het moederland gehoord?
Meestal gaat het wel over derde-generatie-allochtonen die gewoon in Nederland zijn geboren en opgegroeid, soms zelfs nooit in het moederland van hun (groot)ouders zijn geweest, en die zich toch meer verbonden voelen met dat verre land dan Nederland.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-06-2005, 18:12
Verwijderd
Maar dat is toch logisch? Thuis krijgen ze die cultuur mee, en dus voelen ze zich verbonden met dat land.

het is allemaal zo simpel
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 18:13
Darkiekurdo
Darkiekurdo is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 18-06-2005 @ 17:03 :
Ja, dat lees je toch. En waarom zit je niet in je 'eigen land' als je dit schijnbaar niet je eigen land vind? Je komt nu net zo erg over als die mensen die bedoeld worden in dat bericht. Wel lekker zeiken op hoe slecht het hier is en hoe erg de autochtoontjes zijn dat ze zeggen dat sommige allochtoontjes nare mensjes zijn, maar ondertussen wel gewoon alle voordelen plukken. Hoewel, plukten ze maar eens de voordelen van de Westerse maatschappij, zoals goed onderwijs.


Als ze Afghanistan zo slecht vinden, waarom willen ze dan dat het hier net zo wordt. Stelletje idioten zonder hersens zijn het ook.
Zeg ik dat het hier slecht is???
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-06-2005 @ 17:44 :


Ik had het alleen over de zogenaamde kutmarrokaantjes, en jij denkt natuurlijk dat ik het over iedere moslim heb. *zucht* Het zal de leeftijd wel zijn.
Alle marokkanen zijn moslim ja/nee

Alle hier woonachtige kutmarokkanen zijn zijn marokkanen en geen (kut)nederlanders ja/nee
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-06-2005 @ 12:10 :
Nutteloos bericht, er staan totaal geen cijfers bij.
Idd
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:34
Verwijderd
En voor degene die dit bericht klakkeloos overnemen en maar roepen dat ze allemaal terug moeten naar hun eigen land, ontbreekt het aan elke realiteitszin. Het is wel erg makkelijk en goedkoop om schorem dat hier geboren en getogen is af te schuiven op andere landen.

Vreemd dat ik trouwens niemand hoor over de surinamers en antillianen moeten die ook maar terug naar hun land?En waar zal hun branie nu weer aan liggen?Religie vast niet want dat is verkozen aan de marokkanen en turken. Dan zal het wel liggen aan hun geëxploiteerde land of de drugs
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:35
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 18-06-2005 @ 17:03 :
Als ze Afghanistan zo slecht vinden, waarom willen ze dan dat het hier net zo wordt.
Wat een stupide opmerking. En dat studeert iets op academisch niveau. ( des te meer ik mij voor mijn HBO moet schamen).


Niemand haat Afghanistan. Niemand haat Nederland. Mensen haten bepaalde dingen die in Afghanistan/Nederland afspelen.

De mooie Aghaanse dingen willen ze hier ook hebben. En als ze in Afghanistan zouden zijn, zouden ze bepaalde Nederlandse dingen willen.

Ik persoonlijk (Moslim) wil een land waarin Ik onder het genot van een stickie mag schrijven dat de leider van het land een debiel is zonder opgepakken te worden, en een land waarin ik met mijn gehoefddoekte vrouw zonder raar aangekeken te worden door de stad kan lopen. En een land waarin niet om de week een nieuw onderzoek wordt gedaan naar hoe slecht een bepaalde bevolkingsdeel wel niet is, en één waarin de borsten van Georgina Verbaan niet nodig zijn om een bepaalde hetze van een grote groep tegen een kleinere te doen stoppen.
En een land waarin Pim Fortuyns en Wilders' door een algemeen afkeuring zich niet meer in het openbare debat durven te vertonen.
En tot slot een land waarin een minderheid mag zeggen, en toegehoord wordt wanneer ze kritiek hebben op de gevestigde orde, zonder toegeschreeuwt te krijgen dat ze maar moeten aannemen wat ze krijgen, of maar moeten oprotten.


Maar helaas bestaat zo'n land niet.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:37
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-06-2005 @ 12:10 :
Nutteloos bericht, er staan totaal geen cijfers bij.
De telegraaf is geschrven voor het soort mensen dat cijfers (behalve voetbaluitslagen) angstaanjagend vindt, dus 't is te verwachten.

Volgens mij gebeurt het ook andersom, als we nou alle bullebakken, autochtoon en allochtoon bij elkaar zetten en elkaar lekker laten bezighouden en dan de slachtoffers ook bij elkaar, dan kan die tweede groep iig nog wat leren.

Verbondenheid met het moederland is een ding, dat heb ik ook, al ligt mijn moederland naast de deur. Maar als je hier te gast bent moet je de gastheren en -vrouwen respecteren en leven volgens hun regels. Als je het hier echt zo erg vind in vergelijking met je eigen land dat je het niet kan opbrengen hier te blijven wonen dan lijkt het mij verstandig om te gaan wonen op een plek waar je het meer naar je zin hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Cohen: "Onderzoek verontrustend"
Burgemeester Cohen is geschrokken van de resultaten van het onderzoek van de gemeente naar etnische spanningen en problemen op 25 middelbare scholen.
Uit het onderzoek na de moord op Theo van Gogh kwam naar voren dat de scholen steeds meer te maken hebben met vijandig gedrag van allochtone leerlingen. Ook werd duidelijk dat de helft van de Marokkaanse scholieren regelmatig een anti-westerse en een intolerante houding heeft. Ook is er sprake van stijgende spanningen tussen moslims en niet-moslims.
"Dat is verontrustend", aldus burgemeester Cohen tegenover AT5.
http://www.at5.nl/

(...)
Interculturele verhoudingen
• Er zijn verschillen tussen scholen als het gaat om de interculturele verhoudingen tussen
leerlingen.
• Op 17 van de 25 bezochte scholenlocaties zijn de interculturele verhoudingen tussen leerlingen
redelijk tot goed en zijn de verhoudingen afgelopen jaren niet gewijzigd.
• Op 4 van de 25 scholen zijn de interculturele verhoudingen goed en de afgelopen jaren verbeterd,
mede doordat scholen intensief intercultureel beleid hebben gevoerd 2;
• Op 4 van de 25 bezochte scholen is er (incidenteel) sprake van spanningen tussen leerlingen met
een andere culturele achtergrond of religieuze overtuiging;
- op twee locaties voor MBO zijn de verhoudingen minder goed geworden doordat
Marokkaanse jongens - met name in de nasleep van incidenten - radicale uitlatingen doen
waardoor zij in conflict zijn gekomen met leerlingen uit andere groepen;
- op één HAVO/VWO-afdeling zijn de verhoudingen na incidenten kortstondig zijn
verscherpt, doordat streng gelovige Marokkaanse meisjes probeerden om islamitische
regels op te leggen aan minder of niet gelovige Marokkaanse en autochtone meisjes.
- op één school voor praktijkonderwijs is al jaren sprake van een dominante groep
Surinaams/Antilliaanse meisjes die verbaal niet sterke of in uiterlijk afwijkende meisjes
pesten of buiten sluiten, wat op dit moment ten koste gaat van de autochtone meisjes.
(...)
Meer informatie:
http://www.amsterdam.nl/nieuws/beric...2005/quickscan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 18-06-2005 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:57
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Ik wou dat ik eens behekst werd.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-06-2005 @ 19:35 :
Wat een stupide opmerking. En dat studeert iets op academisch niveau. ( des te meer ik mij voor mijn HBO moet schamen).

Niemand haat Afghanistan. Niemand haat Nederland. Mensen haten bepaalde dingen die in Afghanistan/Nederland afspelen.

De mooie Aghaanse dingen willen ze hier ook hebben. En als ze in Afghanistan zouden zijn, zouden ze bepaalde Nederlandse dingen willen.
Wees gerust, in mijn werk voor mijn studie ben ik wel wat genuanceerder en neutraler. Word alleen beetje suf van telkens weer van die berichten van moslimjongeren doen dit en dat en dan ga je wel eens wat ongenuanceerder reageren.

Maar zulk soort jongeren moeten eens ophouden met hun zelfbedachte regeltjes hier willen opdringen door geweld en treiteren. Ze hebben alleen zichzelf ermee. Al namen ze eens een voorbeeld aan hun voorouders in het Ottomaanse rijk, die snapten tenminste dat je ook met andere geloven kan omgaan zonder ze met geweld te willen bekeren. Kan tegenwoordig nog veel van geleerd worden.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:26
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 18-06-2005 @ 19:34 :
Vreemd dat ik trouwens niemand hoor over de surinamers en antillianen moeten die ook maar terug naar hun land?En waar zal hun branie nu weer aan liggen?Religie vast niet want dat is verkozen aan de marokkanen en turken. Dan zal het wel liggen aan hun geëxploiteerde land of de drugs
Dat is op zichzelf niet onbegrijpelijk. Antillianen maken maar een relatief klein gedeelte uit van de 'allochtonen' die problemen geven en Surinamers veroorzaken helemaal geen problemen, alhoewel die wel in veertig jaar nog steeds gigantisch slecht scoren op gemiddelde opleiding (zelfs nog slechter dan Turken en Marokkanen, die ze in tien jaar voorbij zijn gestreefd) en vooral uitkeringen trekken.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:37
brinta
brinta is offline
Citaat:
JCG schreef op 18-06-2005 @ 12:31 :
Als ze hier zo erg vinden waarom pleuren ze dan niet op gaan afghanistan.
Ik heb het al heel lang geleden opgegeven om hier op N&A iets inhoudelijks te posten, maar ik wil nog wel dit zeggen: misschien vindt jij, JCG en de andere 'terug naar je eigen land etc'-posters, bovenstaande 'normaal' om te zeggen, ik vind van niet. Ik schrik ervan.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:43
brinta
brinta is offline
Wie van jullie (eigen ervaringen, please) is wel eens gezwicht voor het autoritaire bewind van de streng gelovige moslimmeisjes in je klas? Licht toe, bitte.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:52
juno
Avatar van juno
juno is offline
Gebeurt op dit forum toch ook? De term hiervoor luidt in de wandelgangen "het allochtonenbevrijdingsfront".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.