Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2006, 18:49
Marinka
Marinka is offline
he

Mijn vriend heeft vanaf vorige week donderdag rond de 39 graden koorts en druk achter de ogen wat hoofdpijn geeft. Dinsdag was het 40.3 huisartsenpost gebeld, terug bellen als hij kortademig werd of 41.7 werd (is niet gebeurt)
woensdag naar vervangende dokter geweest (eigen is met vakantie) die heeft een antibioticakuur meegegeven maar slaat niet aan. (nu 39.6) Mijn vraag is het normaal dat iemand zolang koorts heeft of heeft iemand een idee wat het dan kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 18:55
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Klinkt niet echt goed. Waarschijnlijk zit er ergens een flinke ontsteking. Ik verbaas me ook echt over het beleid van de huisarts wat die koorts betreft enzo. Maar voelt hij zich echt ziek? En hoe gaat het met eten en drinken?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 18:59
Marinka
Marinka is offline
begint nu een beetje slap te voelen, drinken gaat goed, in eten heeft ie wel zin, maar als ie wat eet, paar hapjes, zakt het zo weg. Morgen maar weer huisarts bellen, voor het weekend
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 19:00
Marinka
Marinka is offline
ben eigenlijk bang dat het iets ernstig is,
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 19:07
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Een week forse koorts is niet mis. Heeft hij geen voorhoofdsholte ontsteking? Als hij voorover buigt, wordt de pijn in z'n hoofd dan erger? Daar kun je namelijk ook druk op je ogen door ervaren en koorts door hebben...

Beterschap voor vriendlief
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 19:09
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Marinka schreef op 03-08-2006 @ 20:00 :
ben eigenlijk bang dat het iets ernstig is,
Waar ben je dan precies bang voor?
Het is niet heel vreemd dat iemand een week lang (hoge) koorts heeft. En hij drinkt goed zeg je, dat is positief. Laat hem gewoon eten waar hij zin in heeft, probeer hem wel regelmatig iets te geven. Bel morgen gewoon de huisarts als je je zorgen maakt, misschien dat hij je kan geruststellen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 19:09
Marinka
Marinka is offline
dankje, hij zegt van niet. Hoop maar dat het echt een goede griep is. Zit van alles in mijn hoofd te halen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 21:16
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Je hoeft je eigenlijk geen zorgen te maken voor iets ernstigs. De symptomen die jij zegt zijn die van vrij veel voorkomende ziekten. Hij zal wel snel beter worden als de antibiotica aanslaat. Je kunt morgen wel nog de huisarts bellen, gewoon voor je eigen gemoedsrust
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 21:24
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 03-08-2006 @ 20:09 :
Waar ben je dan precies bang voor?
Het is niet heel vreemd dat iemand een week lang (hoge) koorts heeft. En hij drinkt goed zeg je, dat is positief. Laat hem gewoon eten waar hij zin in heeft, probeer hem wel regelmatig iets te geven. Bel morgen gewoon de huisarts als je je zorgen maakt, misschien dat hij je kan geruststellen.
Nou ik vind het wel vreemd dat iemand een week lang hoge koorts heeft. Vooral onder antibioticagebruik. Hij heeft m.i. recht op een goed lichamelijk onderzoek en aanvullend bloedonderzoek. In hoeverre is dit gedaan? En wat heeft de arts uberhaupt als diagnose gesteld?
Of het is wel degelijk een infectie maar de verwekker is resistent voor het antibioticum? Of je behandelt sowieso met een verkeerd antibioticum? Of er is wat anders aan de hand dan een infectieziekte? Belangrijk bij koorts is ook het beloop. Heeft hij lymfeklierzwellingen? Valt hij af? M.i. ontvangt hij echt geen goede hulp.

P.S. De belangrijkste vraag (en vooral in deze tijd) is of je vriend recentelijk in het buitenland is geweest? Heeft de huisarts hier naar gevraagd? Je zal maar bijvoorbeeld een Malaria over het hoofd zien. AUW!!!!
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"

Laatst gewijzigd op 03-08-2006 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 21:32
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Oops, heb het hele gegeven over dat hij nu al een week zo'n hoge koorts heeft over het hoofd gezien

Ja, een week lijkt me wel een beetje aan de lange kant. Maar mijn moeder heeft ook wel eens last van voorhoofdholteonsteking en dat wil ook nog wel eens redelijk lang aanhouden.

Maar goed de huisarts morgen bellen lijkt me zeker geen slecht plan.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 21:42
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
echt hoge koorts hoort natuurlijk geen week te duren, dus morgen toch maar de dokter bellen. en die kuur zou toch wel geholpen moeten hebben. maar je direct druk maken om vreselijke dingen is ook weer niet nodig, wie weet kan de dokter iets anders voorschrijven wat beter aan slaat, en anders moet hij hem naar mijn mening nogmaals goed onderzoeken. het klinkt een beetje als hersenvliesontsteking maar dat vordert vaak tamelijk snel, maar het kan dus best zijn dat hij een of andere ontsteking achter zijn ogen heeft die niet bedreigend is maar wel een fikse koorts op kan leveren, dat heeft mijn broer weleens gehad.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 21:57
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Hij zou toch ook iets tegen de koorts kunnen nemen? Dat is in ieder geval altijd het eerste wat ik doe...Of helpt dat niet?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:08
Marinka
Marinka is offline
Hij zou toch ook iets tegen de koorts kunnen nemen? Dat is in ieder geval altijd het eerste wat ik doe...Of helpt dat niet?

neemt vanaf donderdag/vrijdag paracetamol in
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:09
Marinka
Marinka is offline
trouwens vond ik de reactie van de vervangende dokter ook erg vaag, je bent de zoveelste al vandaag (echt zo als het hier staat zei ie het)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:16
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 03-08-2006 @ 22:57 :
Hij zou toch ook iets tegen de koorts kunnen nemen? Dat is in ieder geval altijd het eerste wat ik doe...Of helpt dat niet?
Daar neem je de koorts mee weg maar niet de onderliggende aandoening. Koorts is geen ziekte maar een symptoom. Ik ben voorstander om pas paracetamol in te nemen bij 39 graden C. Dus in het geval van je vriend zou ik dat aanraden. De reden waarom ik dat vind, is dat koorts een afweermechanisme is bij infectieziekten. Dus dat moet je gewoon zijn gang laten gaan. Koorts is goed voor je lichaam. Maar vanaf 39 graden C. krijg je ook meer last van warmte en zweten enzo. En dan kan je het wel als symptoombestrijding gebruiken. Tenzij je vriend geen last van deze klachten heeft. Dan zou ik het niet zo snel doen. Ten tweede: dat vroeg ik net ook al. Is je vriend naar het buitenland geweest in de laatste periode?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:17
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Marinka schreef op 03-08-2006 @ 23:09 :
trouwens vond ik de reactie van de vervangende dokter ook erg vaag, je bent de zoveelste al vandaag (echt zo als het hier staat zei ie het)
damn, dat is toch echt een absurde reactie die mensen zouden je advies kunnen geven om de klachten te verhelpen of te verzachten, in plaats van zo'n toon aanslaan. voor hetzelfde geld is het ernstig: ' ja je bent al de zoveelste dode vandaag'
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:20
Marinka
Marinka is offline
jaja zweet zich het bed uit
Laatste week worden hier een aantal wassen op een dag gedraaid

Echt zeik en zeik nat
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:27
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Marinka schreef op 03-08-2006 @ 23:20 :
jaja zweet zich het bed uit
Laatste week worden hier een aantal wassen op een dag gedraaid

Echt zeik en zeik nat
Oke. Als je vriend zo erg zweet dat je zelfs zijn beddengoed moet verwisselen dat moet je echt morgen meteen naar de huisarts gaan.

Maar is je vriend nou in het buitenland geweest?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 09:33
Marinka
Marinka is offline
DDM, vorig jaar Cyprus, jaar daarvoor Mexico.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 10:36
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
wel zorgen dat ie echt heel erg goed blijft drinken als ie zo zweet he, anders droogt ie uit! Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al wel door


ik ben benieuwd wat de dokter er nu van zegt want dit is toch niet echt normaal hoor, zo'n erge koortsperiode.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 13:03
Marinka
Marinka is offline
vanmorgen gebeld, met vervangende huisarts, koorts rond 4 uur nog steeds 39 dan langskomen (vanaf 5 uur moet je namelijk naar een huisartsenpost) vanmorgen 38,5. maar voelt nu al weer heeel warm aan
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 14:15
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Omg. Ik zou echt van huisarts wisselen. Moet je nagaan. Iemand heeft ruim een week koorts. En die zou opeens vanmiddag spontaan weg kunnen gaan. Wat denkt die huisarts wel met zijn blabla voor 16:00 koorts gezakt dan niet komen enzo. Zeg maar tegen hem dat zijn begintemperatuur ( dus zijn ochtendtemperatuur) 38,5 graden is. Misschien dat die huisarts dan wakker wordt geschud.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 14:47
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Wat een huisarts he

Ben je nu nog steeds niets wijzer?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 15:29
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
DDM schreef op 03-08-2006 @ 22:24 :
Nou ik vind het wel vreemd dat iemand een week lang hoge koorts heeft. Vooral onder antibioticagebruik.
In de openingspost staat dat hij sinds donderdag (neem aan 27-7) koorts heeft, hij heeft op woensdag antibiotica gekregen (2-8) en ze schrijft het op 3-8, weer een donderdag. Hij had dus niet hoge koorts onder antibioticagebruik, maar zonder antibiotica.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 15:39
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 04-08-2006 @ 16:29 :
In de openingspost staat dat hij sinds donderdag (neem aan 27-7) koorts heeft, hij heeft op woensdag antibiotica gekregen (2-8) en ze schrijft het op 3-8, weer een donderdag. Hij had dus niet hoge koorts onder antibioticagebruik, maar zonder antibiotica.
Ja daar was ik mij van bewust toen ik die post schreef. Maar ook dat is niet goed. Hij heeft zeg maar in 1-1,5 dag tijd nog steeds hoge koorts onder antibiotica-gebruik. Je zou verwachten dat de koorts al wat minder zou zijn. Maar hij blijft nog steeds hoog. Dit is nu nog makkelijker te beroordelen aangezien we nu 2 dagen verder zijn. Hij heeft ook een ochtentemp. van 38,5. Dit alles bij elkaar lijkt niet echt op een "simpele" infectie. Er zou dus meer aan de hand kunnen zijn. En het is sowieso vreemd een week lang hoge koorts, zowel zonder als met antibiotica.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 16:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Nouja, antibiotica werken sowieso alleen tegen bacterieinfecties natuurlijk, als je flink verkouden bent is dat meestal een virus, en die trekken zich weinig aan van antibiotica. Een week lang over de 39 graden zitten is alleen wel erg lang.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 16:23
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Ja idd. Maar dat zeg ik ook. Er zou dus meer aan de hand kunnen zijn. Resistentie voor het antibioticum. Of de bacterie is er niet gevoelig voor. Of het is een virale infectie. Of de koorts heeft een andere oorzaak.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 16:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Pfeiffer
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 17:04
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-08-2006 @ 17:46 :
Pfeiffer
Haha. Dan zal hij vast wel geen penicilline-antibioticum gehad hebben. Want dan was hij al lang naar de huisarts gegaan met huiduitslag. Als je namelijk penicilline bij Pfeiffer geeft krijg je namelijk in 9 van 10 gevallen een huiduitslag. Vervelend. Anderzijds heb je wel meteen je diagnose
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 17:45
Verwijderd
Ik ben bijna nooit ziek, maar als ik ziek ben gaat het ook meteen goed. Standaard koorts richting de 39, 40 graden of hoger.
In principe kan het geen kwaad en ik neem toch aan dat de dokter weet wat hij doet. Mocht je daar toch aan twijfelen, dan heb je altijd het recht om net zo lang te blijven 'zeuren' tot hij er eens goed naar kijkt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 18:02
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Probeer eens een chinese geneeskundige die met energie werkt? Zulke dingen kijken heel anders naar zoeits en misschien is dat hier wel ff nodig dan..
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 20:23
Marinka
Marinka is offline
vanavond 38,3 zou het dan toch.......
Maxman vertel iets meer als je wil over chinese geneeswerking.
hoe gaat dat, en waar kun je er voor terrecht.
En eventueel je eigen ervaringen
Dankje
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 20:30
Marinka
Marinka is offline
hij kijkt wel een beetje raar uit de ogen maar dat zal wel komen door de asprine en antibiotica
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 16:06
Marinka
Marinka is offline
HELP: gisteravond 38.6 vanmorgen 38,9 !!!!!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 16:25
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Marinka schreef op 05-08-2006 @ 17:06 :
HELP: gisteravond 38.6 vanmorgen 38,9 !!!!!
Ben je nou al bij de huisarts geweest?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 16:31
Marinka
Marinka is offline
tis geen 41,7 dan kan een huisarts pas iets doen
moesten maar wachten tot maandag
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 16:31
Marinka
Marinka is offline
je wordt van het kastje naar de muur gegooid en weer terug.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 16:44
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Heb je de huisarts wel zelf gesproken? Of een assistente gehad? Dan moet je vragen wat een huisarts niet bij 41,6 maar wel bij 41,7 kan doen? En hoezo 41,7? Wat een dom getal is dat om als grens te hanteren.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 18:30
Marinka
Marinka is offline
huisartsenpost (huisarten hebben hier in het weekend geen dienst) zei dat 41,7 het maximum is wat het lichaam kan verdragen. EN IK WEET HET ALLEMAAL NIET MEER. kan die huisarten en huisartsen post wel iets aandoen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 18:39
Marinka
Marinka is offline
komen we bij een volgend probleem niet deze week, maar de week er op gaan we op vakantie naar dominicaanse republiek, kan dit een proleem opleveren????
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 18:45
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Ja. Je vriend heeft iets. Je hebt niet voor niets koorts. En je moet niet ziek op vakantie gaan. Helemaal omdat je dan vaccinaties moet halen (hepatitis A). En je mag geen vaccinaties krijgen bij zo een hoge koorts. Dus dat is echt een probleem.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 18:53
Marinka
Marinka is offline
alle spuiten hebben we 2 jaar terug en vorig jaar gekregen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 18:55
Marinka
Marinka is offline
maar niemand die luistert (dokter dan) en het is zo k*t (sorry)
vakantie is jammer maar ik ben met de dag banger dat het is iets ernstigs is, ( gezien in je info dat je geneeskunde studeert) kun je misschien er iets over zeggen???
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 19:02
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Hij mag pas naar de dokter als zijn lichaam op het maximum zit?? Jeetje, wat een amateur
Ik dacht eigenlijk aan Spoed? Als je niet bij de huisarts terecht kan en het is dringend, gaan wij gewoon naar Spoed. Ze zullen misschien zeuren, maar zolang ze hem kunnen onderzoeken...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 19:03
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Marinka schreef op 05-08-2006 @ 19:55 :
maar niemand die luistert (dokter dan) en het is zo k*t (sorry)
vakantie is jammer maar ik ben met de dag banger dat het is iets ernstigs is, ( gezien in je info dat je geneeskunde studeert) kun je misschien er iets over zeggen???
Ja je hebt gelijk dat probeer ik ook steeds te zeggen. Ik vertrouw het ook niet zo. Maar ik heb nog wel 1 tip. Ga naar de eerste hulp. Meld je daar met de klacht koorts en dat je vriend de laatste dag wat moe/suffig is. En dat je naar de huisarts bent geweest en dat die gezegd hebt dat je het aan moet kijken. Je liegt dan een beetje, maar het is een leugentje voor eigen best wil. Ze sturen jullie dan echt niet terug. En voel je niet naar er door. Artsen en zoals ik co-assistent doen dit ook weleens. Als we een patient naar een andere afdeling willen hebben of dat we willen dat er een andere arts komt kijken maken we het ook altijd een beetje erger. Echt doe dit nou maar. Je blijft toch steeds onrustig er over. Sterkte.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 19:03
havana
Avatar van havana
havana is offline
Ik snap er geen zak van als je dit gewoon uitlegt aan de dokter? Laat ie je vriend dan gewoon liggen? Sleur hem anders mee ofzo naar die vent. Voor mijn part ga je naar de eerste hulp maar dit schiet ook niet op

succes
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 19:06
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik zou eerder zeggen dat de huisdokter het precies de moeite niet vond terwijl jij je echt wel zorgen maakt. Als ze daar wat hoger begaafd zijn zullen ze ook wel snappen dat het een flutdokter is en dat ie ff moet onderzocht worden.

Ik heb trouwens echt mijn twijfels bij dat systeem van huisartsen in Nederland. Hoe zit dat juist? En is er eigenlijk iemand die een geschiedenis/band heeft met zijn huisdokter? Ik voel me nl. echt niet te beschaamd om tegen mijn dokter te zeggen "ik wil dat je dat onderzoekt", ook al vindt hij da niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 19:08
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 05-08-2006 @ 20:06 :
Ik zou eerder zeggen dat de huisdokter het precies de moeite niet vond terwijl jij je echt wel zorgen maakt. Als ze daar wat hoger begaafd zijn zullen ze ook wel snappen dat het een flutdokter is en dat ie ff moet onderzocht worden.
Ja maar uit ervaring weet ik dat je dat niet moet zeggen.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 19:23
Marinka
Marinka is offline
koorts loopt weer op naar 39,3
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 19:25
Marinka
Marinka is offline
maar is koort nu ook gevaarlijk. Ik heb gelezen dat je bij 42 kan overlijden,
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid is dit normaal? :/
Rozewolkje.
7 22-04-2015 18:53
Lichaam & Gezondheid is dit normaal?
xmanon
8 14-09-2010 09:36
Psychologie is dit normaal?
groot-kleintje
13 15-06-2006 19:30
Algemene schoolzaken Is dit normaal??
Miess
13 30-08-2002 18:33
Psychologie Is dit normaal?
pati
5 25-12-2001 18:05
Lichaam & Gezondheid is dit normaal ??
biefstuk13
2 14-10-2001 11:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.