Oud 09-07-2011, 11:34
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Wat ik me de laatste tijd weleens afvraag, wat is nou een fatsoenlijke tijd tussen het beeindigen van de ene relatie en het beginnen van de volgende?
Je leest hier weleens topics over mensen die verliefd zijn geworden op iemand anders, terwijl ze nog in een relatie zitten en dan vervolgens niet weten wat ze nou moeten doen.
Dus, hoe lang moet er volgens jullie minimaal tussen het beeindigen van de ene relatie en het beginnen van de volgende relatie zitten? (ervanuit gaande dat de relatie de beeindigt is vrij serieus was)
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2011, 11:43
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
0 Seconden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 11:58
Verwijderd
Hmm tsja ligt eraan hoe leuk je degene vindt die een relatie met jou wil beginnen maar 1 dag ertussen om het te "verwerken"
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 12:22
Verwijderd
Niks moet, maar ik vind het maar twijfelachtig als er niet minstens een paar maanden tussen zit.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 13:52
Verwijderd
er is geen tijd voor aangegeven dat is gevoelsmatig
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 15:17
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
er is geen tijd voor aangegeven dat is gevoelsmatig
Ja goh. De vraag was eerder: Wanneer is het voor jullie gevoelsmatig weer mogelijk om aan een nieuwe relatie te beginnen zonder dat deze gebruikt wordt als rebound?

Als een relatie pas net afgelopen is zet ik er altijd vraagtekens bij als iemand denkt bijna direct een volgende relatie te kunnen beginnen.

Mijn persoonlijke mening: Daar gaat meestal wel meerdere maanden tussen zitten. Een relatie stoppen en een paar weken later alweer een nieuwe beginnen vind ik een beetje apart.

meningen?
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 15:29
Verwijderd
Ik heb wel eens de duimregel gehoord: de helft van de tijd dat je een relatie had, heb je nodig om eroverheen te komen. Bij mij klopt dat wel aardig
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 15:33
Verwijderd
wat als je heel snel ziet dat het niks is, gevoel weg je bent niet verdrietig en 2 weken later vind je iemand anders leuk. mij is dat overkomen. ik zal niet wachten als ik me weer voel als een altijd single zijnde jongen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 15:36
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik vind 't erg afhankelijk van de situatie (waarom/hoe is 't uitgegaan en hoe lang heeft de relatie geduurd?) en van jezelf (hoe snel kun je de relatiebreuk verwerken en wanneer ben je weer toe aan 'n nieuwe relatie?).

Je hebt mensen die ruim 'n jaar nodig hebben om over hun ex te komen, maar je hebt ook mensen die na 'n week alweer verliefd kunnen worden op 'n ander. In 't laatste geval heb ik persoonlijk altijd zo m'n twijfels.. Dan denk ik aan 'vervanging' of 'wraakgevoelens', maar ja.. wie zegt dat zo'n relatie nooit kan werken?

M'n eerste 'pauze' duurde 6 jaar en m'n tweede duurde 4,5 maanden. Zelf merk ik niet dat ik bij m'n huidige (derde) relatie meer aan m'n ex moet denken dan bij m'n vorige (tweede) relatie of zoiets dergelijks.
__________________
En dat meen ik!

Laatst gewijzigd op 12-07-2011 om 14:49.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Ja goh. De vraag was eerder: Wanneer is het voor jullie gevoelsmatig weer mogelijk om aan een nieuwe relatie te beginnen zonder dat deze gebruikt wordt als rebound?

Als een relatie pas net afgelopen is zet ik er altijd vraagtekens bij als iemand denkt bijna direct een volgende relatie te kunnen beginnen.

Mijn persoonlijke mening: Daar gaat meestal wel meerdere maanden tussen zitten. Een relatie stoppen en een paar weken later alweer een nieuwe beginnen vind ik een beetje apart.

meningen?
Ja, ligt gewoon aan je type relatie. Kan een dag duren tot enkele maanden. Als ik persoonlijk naar een vrouw kan kijken en kan denken van " OH, wat een leukerd", weet ik dat ik iets nieuws kan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 22:57
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Een intermezzo van 2log(duur relatie in maanden) schijnt optimaal te zijn
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Niks moet, maar ik vind het maar twijfelachtig als er niet minstens een paar maanden tussen zit.
Well ik ga niet een paar maanden wachten na een maandje frunniken
Citaat:
Ik heb wel eens de duimregel gehoord: de helft van de tijd dat je een relatie had, heb je nodig om eroverheen te komen. Bij mij klopt dat wel aardig
En dit wilde ik net posten, net als wat andere commentaren in dit topic. Het ligt volledig aan jezelf en je moet ook rekening houden met je expartner, dat respect mag je nog wel hebben in de meeste gevallen. Maar de helft van de relatieduur is wel een mooie richtlijn en in die tijd is het ook niet gek dat je nog wat down bent erover.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Well ik ga niet een paar maanden wachten na een maandje frunniken


En dit wilde ik net posten, net als wat andere commentaren in dit topic. Het ligt volledig aan jezelf en je moet ook rekening houden met je expartner, dat respect mag je nog wel hebben in de meeste gevallen. Maar de helft van de relatieduur is wel een mooie richtlijn en in die tijd is het ook niet gek dat je nog wat down bent erover.
Oh nee ik had het ook over gevallen waarin je echt eh... emotioneel geinvesteerd had, dus niet een scharrel van 3 maand ofzo Gewoon, een echte liefde. Die regel van de helft van de tijd gaat voor mij ongeveer ook wel op, tot nu toe iig.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 10:47
Verwijderd
Bij mij zat er in sommige gevallen maar een paar maanden tussen, en de laatste keer was het 2 jaar. En ik vond het allemaal prima. Ik ga in elk geval als het uit is, geen rekening houden met een ex. Daar is het namelijk een ex voor.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 12:54
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb maar één eerdere relatie gehad, van ongeveer 2,5 jaar. De laatste maand daarvan, van mijn verjaardag in maart tot een maand erna, was het proef-uit, geen contact enzo, en daarna wilde ik eigenlijk wel verder proberen, vooral omdat ik bang was dat ik nooit meer zoiemand zou vinden, en hij wilde dat niet. Dus het ging uit. Maar eigenlijk wist ik wel dat dat beter was. Ik had zelfs in die maand dat het halfuit was al gescharreld omdat ik daar zo nieuwsgierig naar was enzo. Toen heb ik nog een maand flink gescharreld, en toen had ik het daarmee wel gezien. Eigenlijk vond ik het helemaal niet zo leuk en spannend als verwacht.
Toen kreeg ik in juli iets met mijn huidige vriend, die ik ook al leuk had gevonden vóór mijn eerste relatie en tijdens mijn eerste relatie. Dus er zat eigenlijk 4 maanden tussen. Die scharrels zie ik wel als rebounds, omdat ik me aan een ook erg vastklampte, maar met mijn vriend was dat anders. Dus, eh. 4 maanden?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 13:18
Verwijderd
Laatste keer dat ik een vriendinnetje had was 4 jaar geleden en ik heb nog steeds geen behoefte aan een nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Ik ga in elk geval als het uit is, geen rekening houden met een ex. Daar is het namelijk een ex voor.
Oef ik wil hier graag op in gaan maar dat is wellicht onderwerp voor een nieuw topic
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 14:01
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Een intermezzo van 2log(duur relatie in maanden) schijnt optimaal te zijn
Oei, maar je kan geen logaritme nemen van iets dat de dimensie tijd heeft.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-07-2011, 14:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oh nee ik had het ook over gevallen waarin je echt eh... emotioneel geinvesteerd had, dus niet een scharrel van 3 maand ofzo Gewoon, een echte liefde. Die regel van de helft van de tijd gaat voor mij ongeveer ook wel op, tot nu toe iig.
Haha, nou die regel heb ik meermaals flink overtreden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Haha, nou die regel heb ik meermaals flink overtreden.
Het hangt denk ik van de persoon af en hoe snel je eroverheen bent
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Well ik ga niet een paar maanden wachten na een maandje frunniken


En dit wilde ik net posten, net als wat andere commentaren in dit topic. Het ligt volledig aan jezelf en je moet ook rekening houden met je expartner, dat respect mag je nog wel hebben in de meeste gevallen. Maar de helft van de relatieduur is wel een mooie richtlijn en in die tijd is het ook niet gek dat je nog wat down bent erover.
dus jij hebt ook nog respect voor je ex, na de relatie? Lisa toch..niet van je gewend
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 14:51
Verwijderd
Citaat:
dus jij hebt ook nog respect voor je ex, na de relatie? Lisa toch..niet van je gewend
Excuse me Ik geef aan in de meeste gevallen zul je respect voor je ex moeten hebben en nadenken over de gevoelens van een ander. Natuurlijk niet in alle gevallen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Excuse me Ik geef aan in de meeste gevallen zul je respect voor je ex moeten hebben en nadenken over de gevoelens van een ander. Natuurlijk niet in alle gevallen
Je bent de gewoon te goed voor deze wereld haha
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Excuse me Ik geef aan in de meeste gevallen zul je respect voor je ex moeten hebben en nadenken over de gevoelens van een ander. Natuurlijk niet in alle gevallen
Mjah, maar dat vind ik ook zo vreemd. Zelfs als het op een "normale" manier is uitgegaan, dan ga je toch niet maanden wachten alleen omdat het anders niet lief is voor je ex? Wat nu als je er binnen een maand of twee helemaal overheen bent en je wordt verliefd op iemand anders (en het is wederzijds), ga je dan zeggen: "Nee, sorry, ik wil niet want dat vindt mijn ex niet leuk"? Dacht het niet, hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Mjah, maar dat vind ik ook zo vreemd. Zelfs als het op een "normale" manier is uitgegaan, dan ga je toch niet maanden wachten alleen omdat het anders niet lief is voor je ex? Wat nu als je er binnen een maand of twee helemaal overheen bent en je wordt verliefd op iemand anders (en het is wederzijds), ga je dan zeggen: "Nee, sorry, ik wil niet want dat vindt mijn ex niet leuk"? Dacht het niet, hoor.

Dat doe je toch voor de buitenwereld, want de buitenwereld vind dat wel normaal blijkbaar..anders deden mensen dat niet?

misschien zien ze jou als slet als je de volgende dag iemand anders loopt te lebberen( op alle manieren)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2011, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Mjah, maar dat vind ik ook zo vreemd. Zelfs als het op een "normale" manier is uitgegaan, dan ga je toch niet maanden wachten alleen omdat het anders niet lief is voor je ex? Wat nu als je er binnen een maand of twee helemaal overheen bent en je wordt verliefd op iemand anders (en het is wederzijds), ga je dan zeggen: "Nee, sorry, ik wil niet want dat vindt mijn ex niet leuk"? Dacht het niet, hoor.
Nouja als je respect hebt voor die ex kun je op zijn minst het een beetje rustig aan doen of zo dat hij/zij er niet veel van merkt. Het is toch als het goed is iemand waarvan je veel van gehouden hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Oei, maar je kan geen logaritme nemen van iets dat de dimensie tijd heeft.
duur in maanden is toch gewoon een getal, waarom zou dat niet kunnen?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Dat doe je toch voor de buitenwereld, want de buitenwereld vind dat wel normaal blijkbaar..anders deden mensen dat niet?

misschien zien ze jou als slet als je de volgende dag iemand anders loopt te lebberen( op alle manieren)
Ja, maar het boeit toch geen fuck wat de buitenwereld denkt. Als jij nou echt helemaal hoteldebotel verliefd bent op iemand anders (binnen bijvoorbeeld een maand), dan ga je toch niet expres wachten voor de buitenwereld?


Citaat:
Nouja als je respect hebt voor die ex kun je op zijn minst het een beetje rustig aan doen of zo dat hij/zij er niet veel van merkt. Het is toch als het goed is iemand waarvan je veel van gehouden hebt.
Zelfs dan. Aan de gevoelens die je eventueel hebt kun je toch niets veranderen en niemand schiet er iets mee op als je met opzet jezelf uit een relatie houdt met iemand op wie je wel verliefd bent..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar het boeit toch geen fuck wat de buitenwereld denkt. Als jij nou echt helemaal hoteldebotel verliefd bent op iemand anders (binnen bijvoorbeeld een maand), dan ga je toch niet expres wachten voor de buitenwereld?




..
True!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 06:54
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar het boeit toch geen fuck wat de buitenwereld denkt. Als jij nou echt helemaal hoteldebotel verliefd bent op iemand anders (binnen bijvoorbeeld een maand), dan ga je toch niet expres wachten voor de buitenwereld?




Zelfs dan. Aan de gevoelens die je eventueel hebt kun je toch niets veranderen en niemand schiet er iets mee op als je met opzet jezelf uit een relatie houdt met iemand op wie je wel verliefd bent..
Je ex kan er wel denkbeeldig wat mee opschieten als ie niet direct bij het eerste verwerken ook nog moet nadenken over jou in een andere relatie. Het gaat dan ook niet om eeuwig wachten, maar begrip hebben voor elkaar, en om de ander niet extra te kwetsen het uit zijn buurt houden of gewoon eventjes nadenken voor je in een nieuwe relatie valt. Als je wél de behoefte hebt je ex te kwetsen, wil je dat respect dus ook niet hebben. En genoeg mensen die niet blij worden van de rebound blijken te zijn Dus diie kant kunt je ook op redeneren.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 10:22
veryniceguy
Avatar van veryniceguy
veryniceguy is offline
Citaat:
Ik vind 't erg afhankelijk van de situatie (waarom/hoe is 't uitgegaan en hoe lang heeft de relatie geduurd?) en van jezelf (hoe snel kun je de relatiebreuk verwerken en wanneer ben je weer toe aan 'n nieuwe relatie?).

Je hebt mensen die ruim 'n jaar nodig hebben om over hun ex te komen, maar je hebt ook mensen die al 'n week verliefd kunnen worden op 'n ander. In 't laatste geval heb ik persoonlijk altijd zo m'n twijfels.. Dan denk ik aan 'vervanging' of 'wraakgevoelens', maar ja.. wie zegt dat zo'n relatie nooit kan werken?



Citaat:
Je ex kan er wel denkbeeldig wat mee opschieten als ie niet direct bij het eerste verwerken ook nog moet nadenken over jou in een andere relatie. Het gaat dan ook niet om eeuwig wachten, maar begrip hebben voor elkaar, en om de ander niet extra te kwetsen het uit zijn buurt houden of gewoon eventjes nadenken voor je in een nieuwe relatie valt.


wat heerlijk zeg ik hoef niks zelf te typen
andere mensen hebben precies mijn mening al gegeven
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 11:42
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Je ex kan er wel denkbeeldig wat mee opschieten als ie niet direct bij het eerste verwerken ook nog moet nadenken over jou in een andere relatie. Het gaat dan ook niet om eeuwig wachten, maar begrip hebben voor elkaar, en om de ander niet extra te kwetsen het uit zijn buurt houden of gewoon eventjes nadenken voor je in een nieuwe relatie valt. Als je wél de behoefte hebt je ex te kwetsen, wil je dat respect dus ook niet hebben. En genoeg mensen die niet blij worden van de rebound blijken te zijn Dus diie kant kunt je ook op redeneren.
Alsof je relaties zo makkelijk kan plannen...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 14:45
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ik heb wel eens de duimregel gehoord: de helft van de tijd dat je een relatie had, heb je nodig om eroverheen te komen. Bij mij klopt dat wel aardig
Nou, dan betekent het nu dat ik de komende 3,5 jaar vrijgezel moet zijn? No fucking way.... Oh nee wacht... dat kun je natuurlijk nooit weten...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Nou, dan betekent het nu dat ik de komende 3,5 jaar vrijgezel moet zijn? No fucking way.... Oh nee wacht... dat kun je natuurlijk nooit weten...
Allicht niet, maar het zou toch wel raar zijn als je na drie weken alweer een andere vaste relatie had..? Dan lijkt me dat je de laatste maanden van je vorige relatie, eigenlijk al niet meer echt betrokken was bij je partner en je relatie. Anders is er imo gewoon geen ruimte voor dat soort dingen. (en okee, dat kan, maar ik vind het nogal stom als mensen een relatie zo lang laten aanmodderen als ze er toch eigenlijk niet meer in zitten).

Ik bedoel, zelfs als je na 3 weken alweer verliefd bent op iemand anders, dan nog lijkt me dat als de vorige relatie enige indruk heeft gewekt, je nog wel even tijd nodig hebt om te acclimatiseren, te wennen aan een leven zonder die persoon. En als er dan meteen iemand anders is, zie ik vaak dat mensen het probleem gewoon verschuiven.

Don't get me wrong, ik zie mensen bij wie het zo gebeurt en dat hoeft niks slechts te betekenen over de nieuwe relatie. Maar over de vorige, hm tja, lijkt me dat daar iets niet echt goed is gegaan bij het afsluiten. En ik zou het nogal respectloos van mijn ex vinden als hij zoiets zou doen. (Maar gelukkig heb ik nooit vriendjes gehad die het aan zouden laten slepen als zij het gevoel hadden dat 't 'm ws toch niet meer werd.)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 21:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had na een relatie van 3,5 jaar na anderhalve maand alweer een nieuwe relatie (van nu vier jaar). Was niet de bedoeling en niet gepland maar sommige dingen lopen gewoon zo. M'n vorige relatie liep al een tijdje niet lekker, telkens weer opnieuw proberen wat niet werkte. Uiteindelijk hebben we het op mijn initiatief uitgemaakt maar ik denk dat ik het in m'n hoofd al eerder afgesloten had dan hij. M'n huidige vriend was toen al een goede vriend van me die ik al een tijd kende en ik veel mee afsprak. Ik wilde best langer wachten maar op een gegeven moment maakte het gewoon niet uit of we nou een relatie hadden of niet in hoe we met elkaar omgingen, moet je daar dan omheen gaan draaien omwille van je ex? We hebben het voor hem wel een tijdje stil gehouden maar op dat moment kies ik toch voor mezelf en m'n eigen toekomst al wil ik best rekening houden met de gevoelens van een ander.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Alsof je relaties zo makkelijk kan plannen...
Dat heb ik nooit gezegd, maar uit respect (als je dat nog over hebt voor je ex, wat in de meeste gevallen wel zo zou moeten zijn), kun je wel je best doen het rustig aan te doen, en bijvoorbeeld niet raar opkijken als de ex niet zo blij is als de nieuwe liefde in no time meegenomen wordt naar gezamenlijke vrienden ofzo. Ik weet prima dat het niet makkelijk is, zeker niet met gevoelens in het spel En in lang niet alle gevallen heeft het zin te wachten (je ziet elkaar toch niet/bent niet opde hoogte of je bent gedumpt of de ander ging vreemd etc etc). En aan die ongeveer-periode zit ook een maximum hoor. Daarnaast, they're more like guidelines anyway. Ik kijk niemand gek aan als ie al wat sneller is dan die richtlijn, zo lang je maar naar de situatie handelt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2011, 00:01
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
De "tijd" tussen relaties is niet te meten in tijd, maar in stappen...





Het aantal stappen van haar bed naar haar voordeur... BAM!
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 00:34
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik vind die regel van de halve tijd om erover heen te komen wel grappig, want ik had iets van 9 maanden nodig om over 18 maanden relatie heen te komen. Maar dat is gewoon toevallig natuurlijk. Meestal werkt het ook wel om iemand anders leuk te gaan vinden op den duur (als het ergste zeer voorbij is). Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de relatie hoe lang het duurt voordat je erover heen bent. Als de relatie voortsleepte en bergafwaarts gaat en je er uiteindelijk een punt achter zet dan ben je in je hoofd die laatste weken/maanden relatie ook al bezig met overwegingen maken en verwerken, dus dan zal het misschien veel korter duren voor je aan iets nieuws toe bent. Als het rauw op je dak komt vallen en je nog wel heel erg van iemand houdt zal het misschien langer duren. Ligt er natuurlijk ook nog aan aan hoe jij bent, of je iemand anders tegenkomt blabla wat op je pad komt.

Ik vind het wel netjes om respect te hebben voor je ex. Van mij hoef je niet te wachten met een relatie te beginnen, maar ik vind het wel heel onrespectvol om iemand vol voor de neus van je ex die er nog niet overheen is te gaan versieren (met succes). Dat gebeurde er bij mijn ex en ik was not amused. Dat deed pijn. Tuurlijk wist ik wel dat het gaande was, dat doet ook pijn, maar ik hoef het echt niet te zien voor mijn neus.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 00:42
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik zit op dit moment in mijn tweede relatie dus ik heb niet heel veel ervaring met tijd tussen relaties. Tussen mijn huidige en vorige vriend zit bijna 3 jaar. Het duurde ook heel lang voor ik over mijn ex heen was, bijna 2 jaar. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen binnen een jaar weer met iemand anders zijn. Ik denk net als freya dat de vorige relatie dan niet meer voorstelde, en ik ben niet het type dat blijft aanmodderen, ik denk dat het bij mij dan al lang uit is. Ik vind het niet erg als mensen dat doen, moeten ze zelf weten natuurlijk. Maar voor mij zou het niet werken. Dat komt denk ik ook doordat ik alleen heel serieuze relaties heb gehad, en niet zo snel aan een relatie begin.

Samengevat; ik weet het niet. Ik had de vorige keer lang nodig.

Overigens zal ik nooit wachten met een relatie aangaan met iemand voor mijn ex. Het is uit en op dat gebied heeft hij niks te zeggen of willen. Ik zou het zelfs ronduit asociaal vinden als mijn ex moeilijk zou gaan doen over een nieuwe vriend of de tijd waarin ik een nieuwe vriend had had gevonden.

Edit; ik denk dat je eerst helemaal gelukkig moet zijn in je eentje en geen ander nodig hebt voordat je een succesvolle nieuwe relatie aan kan gaan.

Laatst gewijzigd op 12-07-2011 om 00:47.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 07:29
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik had na een relatie van 3,5 jaar na anderhalve maand alweer een nieuwe relatie (van nu vier jaar). Was niet de bedoeling en niet gepland maar sommige dingen lopen gewoon zo. M'n vorige relatie liep al een tijdje niet lekker, telkens weer opnieuw proberen wat niet werkte. Uiteindelijk hebben we het op mijn initiatief uitgemaakt maar ik denk dat ik het in m'n hoofd al eerder afgesloten had dan hij. M'n huidige vriend was toen al een goede vriend van me die ik al een tijd kende en ik veel mee afsprak. Ik wilde best langer wachten maar op een gegeven moment maakte het gewoon niet uit of we nou een relatie hadden of niet in hoe we met elkaar omgingen, moet je daar dan omheen gaan draaien omwille van je ex? We hebben het voor hem wel een tijdje stil gehouden maar op dat moment kies ik toch voor mezelf en m'n eigen toekomst al wil ik best rekening houden met de gevoelens van een ander.
hey, dit had ik wel kunnen typen!


waarom had ik maandenlang moeten wachten om iets te beginnen met K., terwijl ik T. bij wijze van spreken voor hem heb laten zitten?? ik had echt geen tijd nodig om iets (eender wat) te 'verwerken' ofzo; het ging al maaaaaaaaaaanden niet goed tussen ons, en als je dan ineens de liefde van je leven tegenkomt, ja, dan ben je weg natuurlijk. en om dan "uit respect voor T." mijn gevoelens voor K. nog zo lang te negeren, sorry hoor, maar no thanks.

drie jaar later zijn we getrouwd en drie jaar en negen maanden later hadden we een kind, dus 't is ook niet dat K. mijn "rebound" was ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 09:10
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Tussen mijn huidige vriend en ex zat ongeveer 4/5 maanden. Relatie met mn ex was 2 jaar geweest. Maar goed ik liep al maanden te twijfelen om het uit te maken en toen ik uiteindelijk de punt zette was ik er ook goed klaar mee. Het kostte mij dus ook niet heel erg lang voordat ik mn leven weer op de rit had. Toen ik mn huidige vriend tegenkwam was het gewoon pastboemraakverliefdaan. Er was gewoon geen reden om daar rustig aan mee te doen.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 09:24
Verwijderd
Ohja, het gaat er natuurlijk ook om hoezeer je de split al hebt verwerkt nog tíjdens de relatie. Als het al lang niet goed liep, te verwachten was, een opluchting wellicht, dan heeft dat ook wel invloed op de uitkomst.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 09:39
Verwijderd
Citaat:
hey, dit had ik wel kunnen typen!


waarom had ik maandenlang moeten wachten om iets te beginnen met K., terwijl ik T. bij wijze van spreken voor hem heb laten zitten?? ik had echt geen tijd nodig om iets (eender wat) te 'verwerken' ofzo; het ging al maaaaaaaaaaanden niet goed tussen ons, en als je dan ineens de liefde van je leven tegenkomt, ja, dan ben je weg natuurlijk. en om dan "uit respect voor T." mijn gevoelens voor K. nog zo lang te negeren, sorry hoor, maar no thanks.

drie jaar later zijn we getrouwd en drie jaar en negen maanden later hadden we een kind, dus 't is ook niet dat K. mijn "rebound" was ofzo
De theorie is dus ook niet dat je had moeten wachten met K., maar dat je T. gewoon maanden eerder had moeten dumpen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 21:21
Verwijderd
Conclusie; gewoon lekker verder leven. Ieder krijgt zijn eigen leven en dat moet voldoening zijn. Heb je misschien als vrouw een hetere vent straks en voor de man een hetere vrouw!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 21:47
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Conclusie; gewoon lekker verder leven. Ieder krijgt zijn eigen leven en dat moet voldoening zijn. Heb je misschien als vrouw een hetere vent straks en voor de man een hetere vrouw!
Het gaat er niet perse om dat je rekening moet houden met je ex. Wat je ook regelmatig ziet is dat iemand heel snel weer een nieuwe relatie begint, terwijl de oude eigenlijk nog niet verwerkt is (dus eigenlijk een nieuwe partner zoeken om het gemis van de ander terwijl op te vullen, terwijl je daar nog niet aantoe bent). Dan is eerst even rustig aan doen niet verkeerd lijkt me
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 15:36
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
De theorie is dus ook niet dat je had moeten wachten met K., maar dat je T. gewoon maanden eerder had moeten dumpen

Laatst gewijzigd op 14-07-2011 om 21:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Relatie problemen
JustInHere97
4 10-09-2016 23:51
Seksualiteit Hoe lang relatie voor seks?
TFS!
11 14-10-2010 01:40
Liefde & Relatie Slapen met een gewone vriend/vriendin binnen een relatie?
Vip3r
55 06-07-2006 16:30
Liefde & Relatie tijd tussen 2 relaties
waves
21 07-02-2005 19:05
Liefde & Relatie inhoud van je relatie...(van begin tot eind)
Charlottetje
56 30-01-2004 03:19
Levensbeschouwing & Filosofie Definitie van de tijd
LOGIC OR CHAOS
19 09-11-2002 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.