Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2005, 20:54
Rudiculous
Rudiculous is offline
Dit is een oproep aan alle geeks, nerds en ander onkruid op dit forum. Ik heb hulp nodig met Flash. En wel nu.



Maar nu ff serieus. Ik wil een hele website in Flash ontwerpen en wil hiervoor de functie "ScrollPane" gebruiken (Ik heb Macromedia Flash MX Pro 2004). Ik laad in deze ScrollPane de afzonderlijke pagina's, door deze pagina's apart te maken, om te zetten naar een .swf en vervolgens te importeren naar de Library, waar ik em met de functie Linkage een naam geef. Echter, zodra ik de tweede pagina in de Library laad en deze een Linkage meegeef, werkt de ScrollPane niet meer. In plaats van dat de startpagina ín de ScrollPane geladen wordt, wordt hij in de linkerbovenhoek van het flashfilmpje geladen. Ik weet niet of dit helemaal duidelijk is, maar ik zal later wel ff de .swf bestanden uploaden zodat je kan zien wat er aan de hand is.

Ruud

Laatst gewijzigd op 14-06-2005 om 21:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2005, 20:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Rudiculous schreef op 14-06-2005 @ 21:54 :
Dit is een oproep aan alle geeks, nerds en ander onkruid op dit forum. Ik heb hulp nodig met Flash. En wel nu.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 21:21
Rudiculous
Rudiculous is offline
Ok, ik heb ff een paar .swf'jes geupload:

Dit is hoe de pagina eruit ziet. Het grijze blok is een apart .swf bestand wat ik in dit bestand zelf geďmporteerd heb.
http://www.geocities.com/rudiculous_666/ebsite.html

Als ik echter het tweede bestand óók importeer, en vervolgens een Linkage eropzet, dan komt het er dus zo uit te zien:
http://www.geocities.com/rudiculous_666/website.html
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 22:15
Rudiculous
Rudiculous is offline
Ok, nevermind, ik ben er zelf al achter gekomen wat het probleem was.

Volgende vraag: Ik wil met behulp van ActionScript een andere pagina in de ScrollPane laden. Ik wil daarvoor het volgende script gebruiken:

Code:
1 this.aboutme_btn.onRelease = function() {
2 	this.Mainpage.contentPath = "AboutMe";
3 };
4
Hierbij is "AboutMe" de tweede pagina (ik heb de .swf dus geďmporteerd, en bij de Linkage heb ik em dus deze naam meegegeven). "aboutme_btn" Is de knop waar je op moet klikken om deze pagina te laden. "Mainpage" is de ScrollPane. Dit werkt echter niet. Waar zit de fout?

Ruud
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 18:47
Arjon
Arjon is offline
hmhm... als je dan toch MX2004pro hebt, waarom maak je dan geen Flash Form Application?
Dat lijkt mij stukken makkelijker, en zo had ik ook eens een website gemaakt. Het enige nadeel, de website was alleen duidelijk op mijn resolutie. bij 1280 x 960 (ofzo) was de tekst veel te klein
__________________
Als de Koelkast en de TV dichterbij elkaar zouden staan, zouden veel mensen nog minder lichaamsbeweging hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 12:56
Rudiculous
Rudiculous is offline
Wa's dat? een Flash Form Application? (Je moet weten dat ik nog maar heel weinig met flash gewerkt heb dus ik weet al die dingen nog niet).
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 14:18
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
waarom werk je met vage elements?

Laad gewoon een swf in met AS, dan blijft je swf ook weer kleiner en tis handiger...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Flahs animatie maken
DxpZ
15 29-09-2006 15:43
Verhalen & Gedichten oorlogsverhaal
Crystal.Tears
7 13-03-2004 19:13
Verhalen & Gedichten 2 van Crystal.Tears' verhaaltjes
Crystal.Tears
4 28-02-2004 13:02
ARTistiek [FLASH] site
Pay Per View
16 09-11-2003 21:03
ARTistiek Noem zoveel mogelijk Art(soorten) op
Hornyboy
23 08-11-2002 12:01
Software & Hardware flash menu! hoe dit te maken?
Rembo
3 18-04-2002 12:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.