Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2009, 16:25
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Kijkt er hier iemand naar 'Over de kook'? Maandag-vrijdag op RTL5 om 19.30 uur. Met 5 hobbykoks per week die zich moeten bewijzen in een professionele keuken onder begeleiding van Robert Kranenborg en zijn dochter. De chef en gasten geven cijfers en aan de hand daarvan wordt aan het einde van de week gekeken wie het het beste heeft gedaan.

Ik vind het wel grappig. Die Robert is soms lekker streng, op het arrogante af. En het is altijd leuk om mensen te zien afgaan op tv.

Je kan ook als 'proefpersoon' gaan eten in het restaurant in Amsterdam waar het opgenomen wordt. Kost 17,50 euro. http://www.rtl.nl/reality/overdekook...antdebeemster/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2009, 17:25
Verwijderd
Ja best een vermakelijk programma. Ik zou het persoonlijk nog geen 5 minuten uithouden met zowel die kok als zijn dochter.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 21:13
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Ik vind t leuk!
En ik zou t ook NIET uithouden met die twee... my god
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 23:19
Verwijderd
Ik vind die kok helemaal niet onredelijk, meestal zijn de kandidaten achterlijk bezig.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 11:06
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Citaat:
Ik vind die kok helemaal niet onredelijk, meestal zijn de kandidaten achterlijk bezig.
Wie zegt dat ie onredelijk is dan?

Ik vind trouwens dat de gasten soms ook zeiken om het zeiken. Geeft Robert een 7.5 voor een courgettesoup, geeft een gast een 0-. Dat slaat toch nergens op.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 16:12
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ach, alsof die gasten verstand hebben van voedsel.

Ik zit het nu ook te kijken en omg, wat is die Titi een debiel mokkel zeg. Buiten het feit dat ze zich aankleed als een kleuter, schijnt ze niet te snappen dat je niet alles op het laatste moment kan doen als er mensen zitten te wachten op hun eten.
En ze snapt niet dat je in een restaurant geen crap als gekookte eieren met prut kunt serveren.

Die Robert vind ik trouwens wel streng, maar ook cool. Hij zegt wel waar het op staat en laat niet met zich fokken. (Zoals gisteren die Titi die sarcastisch vroeg of ze mss peterselie mocht gebruiken.) Het gaat er in een restaurant nou eenmaal hard aan toe, want je kan je gasten geen crap voorschotelen en als je als amateurtje dan denkt dat je alles al weet...tsja, dan moet je niet gek opkijken als je een snauw krijgt.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 20:26
Verwijderd
Haha die titi ja, wat een mafkut
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 01:49
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Volgens mij was Titi helemaal niet sarcastisch toen ze dat vroeg.

Maar het is wel een mal wijf.

Die Priscilla vind ik vrij vervelend, ze bevestigt mijn uit ervaring opgedane vooroordeel dat mensen in restaurants altijd sarcastisch zijn. Ze zegt niet gewoon dat er geen lepels zijn, maar vraagt 'waar eten we soep mee?' Heel irritant. Vertraagt de zaak ook alleen maar.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 12:07
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik wil zelf ook weleens in dat restaurant eten, is maar 17.50 voor alle gangen .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 15:23
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Volgens mij was Titi helemaal niet sarcastisch toen ze dat vroeg.
Ik hoopte erop, maar nu ik meer van haar heb gezien weet ik dat ze niet in staat is om sarcastisch te zijn, alleen maar dom.

Dat vooroordeel over mensen in restaurants heb ik trouwens ook. De allereerste week dat ik werkte stond ik in een brasserie met omhoog gevallen kutvolk waar geen lachje vanaf kon en dat alleen maar commentaar had op alles wat ik deed.

@Oma: Ik keek van de week en er waren nog maar 2 dagen in oktober beschikbaar en die waren ook al bijna vol. Mss kan je 't nog proberen. Je moet het dan niet erg vinden om met je giechel op tv te komen natuurlijk.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 26-09-2009 om 15:29.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Ik wil zelf ook weleens in dat restaurant eten, is maar 17.50 voor alle gangen .
Dan heb je natuurlijk wel de kans dat je allemaal dingen voorgeschoteld krijgt die je helemaal niet lekker vindt

En oh, die Titi, wat een raar mens zeg...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 10:23
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Oh, maar ik lust heel veel , tenzij ze gewoon vies koken natuurlijk
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 11:21
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik denk dat ze over het algemeen prima kunnen koken. Die gasten zitten gewoon opeens in de rol van criticus, en dan gaan ze zich allemaal dingen aantrekken die je je normaal niet aantrekt en doen alsof ze verstand hebben van welke ingrediënten bij elkaar passen en welke niet. Daarom geven ze telkens zulke lage cijfers. 'Hm ja, ik vind het niet zo mooi verzorgd, gewoon wat eten op een bord, nee, jammer, en pasta met pesto, ik weet niet hoor, beetje rare combinatie, pesto hoort toch op een bagel met mozzarella en tomaat dacht ik zo.'

Er zat zelfs een keer zo'n lamlul in de zaal die beweerde dat soep met noten een rare combinatie was.
En natuurlijk die ranskutten die naar een bordje risotto riepen 'risotto hoort pasta te zijn!'

__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ze over het algemeen prima kunnen koken. Die gasten zitten gewoon opeens in de rol van criticus, en dan gaan ze zich allemaal dingen aantrekken die je je normaal niet aantrekt en doen alsof ze verstand hebben van welke ingrediënten bij elkaar passen en welke niet. Daarom geven ze telkens zulke lage cijfers. 'Hm ja, ik vind het niet zo mooi verzorgd, gewoon wat eten op een bord, nee, jammer, en pasta met pesto, ik weet niet hoor, beetje rare combinatie, pesto hoort toch op een bagel met mozzarella en tomaat dacht ik zo.'

Er zat zelfs een keer zo'n lamlul in de zaal die beweerde dat soep met noten een rare combinatie was.
En natuurlijk die ranskutten die naar een bordje risotto riepen 'risotto hoort pasta te zijn!'

[afbeelding]
neeeee
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 20:10
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Maria
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 20:15
Verwijderd
ze lijkt net een clown met die gekke make up.

Trouwens, flauw hoe die robert werd afgebekt toen hij niet op tijd kwam, hoe kan je nou van iemand verwachten dat ie na zo'n korte tijd al alles kan redden in z'n eentje. Priscilla liet hem gewoon maar aanklooien expres.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 23:10
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Priscilla zit op hyves

http://vuitton.hyves.nl/

Spoiler


Weet papa dat?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 00:59
Verwijderd
Citaat:
Priscilla zit op hyves

http://vuitton.hyves.nl/

Spoiler


Weet papa dat?
Ahaha
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2009, 02:15
Verwijderd
Spoiler


Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 12:31
Verwijderd
hahaha
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 18:44
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Carmela, zat die ook niet in Wie Is De Chef?

Niveau ligt trouwens wel een stuk hoger deze week.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 21:59
Verwijderd
Priscilla : 'je moet het niet persoonlijk opvatten'.
Misschien als je iemand niet de hele tijd afzeikt op zo'n vervelende kutmanier dat mensen het dan inderdaad niet persoonlijk opvatten.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2009, 01:34
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik weet nu wat de belangrijkste dingen zijn in de keuken: finesse, karakter (zout), dat de smaken kloppen en 'competisie'.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2009, 19:38
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Vergeet niet 'op smaak'
Met citaat reageren
Oud 16-10-2009, 20:30
Verwijderd
En "Amuse me or loose me" :')
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2009, 15:08
Verwijderd
zo'n gast/klant : 'nou de chorizo ruikt precies als chorizo'.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 18:37
Verwijderd
Is dit nou niet gewoon zo'n slappe Nederlandse poging om Gordon Ramsey's manier van afzeiken te imiteren, en daarin gewoon hopeloos faalt?

Die chefkok probeert telkens iets 'lulligs' te zeggen om het sensationeel te maken, maar het komt er altijd zo mild uit.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 13:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik vind Robert niet zo Ramseyesque overkomen. Hij is gewoon zoals iedere topkok: streng, praatgraag op stressvolle momenten en vol flauwe grapjes.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 12:11
Polak123
Polak123 is offline
Dit is egt een leuk programma, ik kijk altijd op internet (http://www.hebikietsgemist.nl/progra...r-de-kook.html) want ik ben nooit thuis als het komt. Hopen dat Monica nog een keer dagwinnaar wordt in het programma!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 15:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Vind het wel geinig, maar blijf er niet voor thuis
Die gasten hebben inderdaad 9/10 keer geen idee waar ze over praten.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Als je mocht koken bij wie is de chef of over de kook, hoe zou jij het doen?
Verwijderd
4 26-10-2009 10:48
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde.
Verwijderd
13 03-12-2003 14:04
Verhalen & Gedichten verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde
Vlooienband
0 01-10-2003 14:30
Verhalen & Gedichten de geurpsychose deel 3 ;)
edgaar5000
0 26-03-2003 12:56
Eten & Drinken De allerlekkerste recepten
ekki
4 14-03-2003 12:50
Drugs & Alcohol Koken met sterren ;-)
apekop123
20 06-10-2002 00:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.