Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2008, 21:11
Juicyhil
Avatar van Juicyhil
Juicyhil is offline
Gaan er hier mensen naar Sziget?

Voor de mensen die niet weten wat het is, Sziget is een festival dat jaarlijks word gehouden op Obudai Island. Dat is een eiland in de Donau in Boedapest. Het is zo`n beetje het grootste festival van Europa, waar jaarlijks rond de 300.000 bezoekers zijn.
699 acts op 60 podia verspreid over 6 dagen.

Vorig jaar traden o.a. Iron Maiden, Sex Pistols, The Killers, Serj Tankian en Flogging Molly op. Dit jaar is er nog niets bekend, maar dat komt meestal rond maart.
De organisatie probeert overigens Metallica te boeken voor Day Zero.
Day Zero is op 11 augustus 09 en dan gaat het feest door tot 16 augustus 09.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2008, 21:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik weet nog niet of ik ga. Maar dat probleem heb ik elk jaar, dus grote kans dat 2009 mn 6de Sziget gaat worden. Hopelijk wordt het weer gewoon een hele week (excl. Day zero)
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 17:49
Gedoemd
Avatar van Gedoemd
Gedoemd is offline
Het eiland waarop Sziget tot nu toe altijd is gehouden is verkocht! Er bestaat een grote kans dat Sziget nu kwa prijzen en organisatie vergelijkbaar wordt met festivallen zoals Lowlands. Beetje jammer, weet dus ook nog niet of ik er heen ga!
__________________
Just a perfect day - drink Sangria in the park. | LAP!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 18:01
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ja maar dat weet je ook niet zeker... of dat allemaal gaat verranderen
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 18:19
Gedoemd
Avatar van Gedoemd
Gedoemd is offline
Dat niet inderdaad, vandaar dat ik die ontwikkelingen nog even afwacht.
__________________
Just a perfect day - drink Sangria in the park. | LAP!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 18:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Hopelijk wordt het weer gewoon een hele week (excl. Day zero)
hmm, weer 5 dagen ;(

Citaat:
Het eiland waarop Sziget tot nu toe altijd is gehouden is verkocht! Er bestaat een grote kans dat Sziget nu kwa prijzen en organisatie vergelijkbaar wordt met festivallen zoals Lowlands. Beetje jammer, weet dus ook nog niet of ik er heen ga!
Eh, onzin. Het eiland is eigendom van het district/stad. Er is wel gedonder rondom het gratis gebruiken van het terrein, de stad wil vanaf 2009 graag gecompenseerd worden. Zover ik weet heeft de Sziget-organisatie een optie op het terrein t/m 2010. Het inkorten heeft te maken met geluidsoverlast, wat dus redelijk jammer is.

En gezien het feit dat Hongarije nog lang geen euro's gaat gebruiken zal het nog zeer betaalbaar blijven.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 21:40
wup
wup is offline
Ziet ernaar uit dat ik ook weer eens ga. Volgens sziget.hu zijn er al tickets te koop, voor 150 voor de hele zooi.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 19:33
Verwijderd
ze zeiden elk jaar weer dat er twijfel was of t door ging of niet, dus ik zie t allemaal wel.

ik hoorde van inside sources, dat er dit jaar waarschijnlijk geen ambient tent is maar ik hoop dat dat uiteindelijk toch ook maar weer sensatie-makende speculatie is.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2008, 01:04
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
mikkel waarom heb jij dit topic niet geopend
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2008, 14:29
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
mikkel waarom heb jij dit topic niet geopend
ouderdom en laksheid ;(
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 16:09
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Lekker met de auto naar wacken en dan door naar sziget, leuke zomer voor de boeg

En het blijft grappig hoe die sziget geruchten blijven leven, gelukkig hebben we carn<3
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 17:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ohja Wacken, dat valt dit jaar ook te doen!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-12-2008, 11:42
Verwijderd
As t goe is zijt ik weeral van de partij.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2008, 12:02
groth
Avatar van groth
groth is offline
Ik sla dit jaar een keertje over. afgelopen jaar viel een beetje tegen na het meesterlijke 2007!
__________________
camelot!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 11:12
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Eerste naam: Rise Against.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 09:01
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik ga dit jaar ook weer.
Vervoer is alweer bijna rond dus dat is dikke prima
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 13:03
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
volgens de website rijdt er nu niet alleen een bus rechtstreeks maar ook een trein!!
alleen zijn ze beide evenduur en de trein doet er maar de helft zo lang over dus dat vind ik vreemd...
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 15:58
Balthasar
Avatar van Balthasar
Balthasar is offline
hoezo is dat vreemd? dat ze even duur zijn of dat de trein er korter over doet?
laatste lijkt me namelijk vrij logisch en voor het eerste valt ook wel wat te zeggen, maar pin me daar niet op vast.

2007 was fantastisch, maar weet niet of ik dit jaar het geld er voor heb. de line-up van vorig jaar viel me ook meer dan zwaar tegen.
__________________
the bourbon note of a distant organ.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2009, 20:22
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
dat het even duur is als het de helft zo kort duurt ja.
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 22:54
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Hou er aub wel rekening mee dat die "nederlandse" site gewoon gedaan wordt door een of ander reisburo, en niet door de Szigetorganisatie.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 22:56
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
alleen zijn ze beide evenduur en de trein doet er maar de helft zo lang over dus dat vind ik vreemd...
bus rijdt n stuk trager en de chauffeurs moeten verplicht per uur een kwartier rust nemen, dus volgens mij is het dus 2 uur rijden, half uur pauze, etc etc (zoiets iig). dat gaat dus niet snel als je maar 80 a 90km/u rijdt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 22:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
2007 was fantastisch, maar weet niet of ik dit jaar het geld er voor heb. de line-up van vorig jaar viel me ook meer dan zwaar tegen.
Als je n beetje je best doet zie je toch maar max. 2 bands/shows op een dag.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 04:03
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
bus rijdt n stuk trager en de chauffeurs moeten verplicht per uur een kwartier rust nemen, dus volgens mij is het dus 2 uur rijden, half uur pauze, etc etc (zoiets iig). dat gaat dus niet snel als je maar 80 a 90km/u rijdt.

neeeeeeeee dat snap ik natuurlijk wel! ik bedoel dus dat ik het nogal vaag vind dat een busreis en een treinreis even duur zijn want iedereen gaat dan natuurlijk voor de trein omdat die de helft zo kort duurt (nja iets langer) dus dat is niet logisch vind ik. ja.
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 16:21
Balthasar
Avatar van Balthasar
Balthasar is offline
Citaat:
Als je n beetje je best doet zie je toch maar max. 2 bands/shows op een dag.
Klopt. In 2007 heb ik alleen maar een aantal headliners gezien (Tool, NIN, etc). De rest van de tijd waren we het zo aan het begaaien dat we de Main Stage niet meer konden vinden.
__________________
the bourbon note of a distant organ.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 18:54
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Als je n beetje je best doet zie je toch maar max. 2 bands/shows op een dag.
Hmmm, ik average op 3-4 per dag...
(maar ik lig dan ook niet de hele dag lamgezopen in een veldje maar ga echt zoveel mogelijk bands af )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2009, 19:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
dat vind ik veels te vermoeiend; maar goed. Het gros van de 'headliners' heb ik vaak toch al wel n keer gezien, dus ik check best veel van die hongaarse/oostblokbandjes als de omschrijving n beetje interessant klinkt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 08:25
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
dat vind ik veels te vermoeiend; maar goed. Het gros van de 'headliners' heb ik vaak toch al wel n keer gezien, dus ik check best veel van die hongaarse/oostblokbandjes als de omschrijving n beetje interessant klinkt.
Ach, ik wandel toch de hele dag. Kan ik net zo goed de hele dag richting de meest interessante podia wandelen
En als er niks boeiends is ga ik altijd even langs talentum. (Vorig jaar Wackor was wel grappig )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 15:43
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
dit jaar toch maar effe niet
Met citaat reageren
Oud 02-03-2009, 21:07
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Zijn hier ook mensen die wel eens promotiemateriaal hebben verspreidt voor Sziget in ruil voor een weekticket met camping?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 08:56
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
nope.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 17:48
AlBundy
Avatar van AlBundy
AlBundy is offline
Gezien de huidige stand van de HUF (Hongaarse Forint), is het een stuk goedkoper om de kaartjes in Hongarije te kopen. Dit is natuurlijk een beetje risicovol om te doen, want stel dat je zonder kaartjes naar Budapest vertrekt, en het blijkt uitverkocht te zijn...

Nou heb ik een oplossing

Een vriend van mij woont in Hongarije, en die wil wel kaartjes halen, en daar verdient hij dan zelf ook een klein zakcentje aan

Een kaartje via internet kopen in Nederland, kost 150 euro, en die prijs staat vast.
Hem via de Hongaarse site bestellen (wat volgens mij alleen kan als je uit Hongarije komt), kan gewoon in HUF, en dan kost een kaartje op dit moment 100 euro, en als het een beetje meezit wordt dat de komende weken alleen nog maar goedkoper

Hij vroeg mij of er meer mensen zijn die mee willen doen, daar profiteert uiteindelijk iedereen van, en vandaar mijn post

Er moet nog wel even uitgezocht/overlegd worden hoe en wat, maar laten we eerst eens kijken wie er mee willen doen
__________________
Please keep in mind that YOU are living in MY reality.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 17:50
AlBundy
Avatar van AlBundy
AlBundy is offline
Citaat:
Als je n beetje je best doet zie je toch maar max. 2 bands/shows op een dag.
Ik meen me toch te herinneren dat ik in 2004 toch zeker 6 of 7 bands/dj's op een dag heb gezien, en ook een behoorlijk slaapgebrek had opgebouwd ja
__________________
Please keep in mind that YOU are living in MY reality.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Gezien de huidige stand van de HUF (Hongaarse Forint), is het een stuk goedkoper om de kaartjes in Hongarije te kopen. Dit is natuurlijk een beetje risicovol om te doen, want stel dat je zonder kaartjes naar Budapest vertrekt, en het blijkt uitverkocht te zijn...

Nou heb ik een oplossing

Een vriend van mij woont in Hongarije, en die wil wel kaartjes halen, en daar verdient hij dan zelf ook een klein zakcentje aan

Een kaartje via internet kopen in Nederland, kost 150 euro, en die prijs staat vast.
Hem via de Hongaarse site bestellen (wat volgens mij alleen kan als je uit Hongarije komt), kan gewoon in HUF, en dan kost een kaartje op dit moment 100 euro, en als het een beetje meezit wordt dat de komende weken alleen nog maar goedkoper

Hij vroeg mij of er meer mensen zijn die mee willen doen, daar profiteert uiteindelijk iedereen van, en vandaar mijn post

Er moet nog wel even uitgezocht/overlegd worden hoe en wat, maar laten we eerst eens kijken wie er mee willen doen
lijkt me nogal risicovol. ik ken jou en je vriend niet.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 18:46
AlBundy
Avatar van AlBundy
AlBundy is offline
Citaat:
lijkt me nogal risicovol. ik ken jou en je vriend niet.
Klopt, je hoeft ook niet mee te doen

Ik heb iig in de tijd dat ik op scholieren.com zit toch wel een aardig betrouwbare reputatie opgebouwd, en anders genoeg mensen die me hier kennen, en ik wil er ook best een contractje voor tekenen dat ik aansprakelijk gehouden kan worden voor het geval het mis zou gaan
__________________
Please keep in mind that YOU are living in MY reality.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 21:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik heb al de nodige Hongaarse insiders dus nee, ik doe ook niet mee
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 08:47
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
lijkt me nogal risicovol. ik ken jou en je vriend niet.
Ik denk dat Mark eerder bang moet zijn zelf opgelicht te worden ipv andersom
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2009, 14:35
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Nadat eerder al uitlekte dat Rise Against op het Hongaarse Sziget speelt maakt de organisatie vandaag zelf ook een rijtje namen bekend. 08001, Armin Van Buuren, Bloc Party, Calexico, Fatboy Slim, Figli di Madre Ignota, Klaxons, Pendulum, Placebo, Ska-P, So Kalmery, Speed Caravan, Tankcsapda, Tiken Jah Fakoly, The Orquestra Buena Vista Social Club, The Prodigy en The Ting Tings staan dit jaar ook op het festival.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 13:55
wup
wup is offline
Kaarten zijn binnen, treinticket ook. Vind de namen ok, maar ben zeer blij met fatboy slim <3
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 22:18
Verwijderd
ik ga ook, samen met een luidruchtige forumster . ZIN IN.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 12:30
Verwijderd
ai, geen verkeerde eerste namen ;o
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 16:33
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Szigetfestival 2009

Naar verwachting trekken deze zomer meer dan 8000 Nederlanders naar Hongarije voor Sziget, een ultieme festivalbeleving op een Donau eiland in Boedapest. Het Szigetfestival bestaat al sinds 1993 en is uitgegroeid van een lokaal evenement tot Meetingpoint Europe, met meer buitenlandse dan Hongaarse bezoekers.
Het succes van Sziget komt voort uit de diversiteit (circa 50 podia: van rock en dance tot opera en worldmusic); de locatie (op 15 minuten van het centrum van Boedapest); het enorme aanbod van relatief goede eet- en drinkgelegenheden; de relaxte feestelijke sfeer (tenten mogen op speciale campings maar ook lukraak tussen de podia worden geplaatst); het prijspeil (bier 1 euro, een maaltijd 3 euro); de talloze nationaliteiten en last but not least, de zomerse temperaturen.
Het Szigetfestival start officieel op 12 augustus maar voor degenen met Campingtickets is het terrein al vanaf 10 augustus open. Op deze dag vinden overal op het terrein openingsfeesten plaats, op 11 augustus (Day Zero) zijn er ook optredens op Mainstage en vanaf 12 augustus gaat het festival in volle glorie van start. In de ochtend van 17 augustus is het festival afgelopen.
De line-up voor Sziget 2009 zal grotendeels in april en mei bekend worden gemaakt. De eerste namen: Fatboy Slim, Prodigy, Klaxons, Placebo, Armin van Buuren, Ting Tings, Ska-P, Pendulum Live, Bloc Party, Offspring, Buena Vista Social Club.
Een Sziget Weekticket met Camping is momenteel met korting verkrijgbaar voor 150 euro, een Non-campingkaart kost 120 euro. Na 30 april gaan de kaarten respectievelijk 180 en 150 euro kosten.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 20:50
Verwijderd
volgens de engelse site moet je vóór april je kaarten bestellen om nog de korting te krijgen dacht ik.

en op dag -1 (10 augustus) kan je het terrein wel op, maar dan moet je wel nog 10 euro extra betalen voor die nacht kamperen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 01:32
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Dit is de info die ik kreeg van iemand die het festival organiseert, ik help dit jaar namelijk met promoten ervan (in ruil voor een gratis ticket).
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 10:13
Verwijderd
dat is best wel handig. als ik op drie andere forums dit post, krijg ik dan ook een gratis ticket?

[edit] ik zou het wel even bij diegene checken trouwens. ik ga vanavond mn kaarten bestellen, just to be on the safe side.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 21:37
Apocrypha
Apocrypha is offline
Flinke poging aan het doen mijn auto op te vullen nadat ik leegviel.
Nog mensen die mee willen?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 13:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
De organisatie van het Hongaarse Sziget maakt vandaag via de website een rijtje nieuwe namen bekend. The Offspring, Snow Patrol, Die Toten Hosen, Haydamaky, Disco Ensemble, Squarepusher, Tom Wilkinson, Blasted, Mechanism, Matatu, Miloopa, Expatriate, Donots, Backyard Babies, Coldcut en Birdy Nam Nam zijn officieel aan het programma toegevoegd. Ook is de tweede Nederlandse naam bekend. De Staat zal ook aanwezig zijn op het festival.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 20:53
Verwijderd
oew, backyard babies...

ik heb mn kaartjes trouwens, jeej!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 12:54
Morgenvrij
Morgenvrij is offline
Op sziget2009.com heben ze een poster gevonden waar ook op staat dat The white lies komen!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 09:43
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Update: Ook The Kills, Digitalism, N&SK, Khaled, Brotherhood of Brass en Starts Together staan dit jaar op het festival.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 01:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Rise Against is out, Gwar is in. heers!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine The Opposaaites zuigen hard #1086
Verwijderd
500 22-08-2010 19:50
De Kantine Wanneer heb je voor het laatst??
Verwijderd
500 08-06-2010 12:23
Muziek Sziget 2010
Carn
4 26-03-2010 09:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.