Oud 16-05-2003, 12:27
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=477804

Ik vond dat hier een vervolg op mocht komen.

Ik vroeg me af of jullie je wel eens anders voelen dan de anderen. En dan bedoel ik niet het feit dat je van andere dingen houdt dan andere mensen, of dingen op een andere manier aanpakt, maar dan bedoel ik dat je je werkelijk anders voelt in aard, in hart en ziel. Anders in de manier waarop je in het leven staat, anders in je doelen en in wat je wil bereiken.

Ikzelf voel dat heel sterk. Vroeger voelde ik het ook, maar dacht ik dat het zou overgaan, of dat ik me dan maar anders moest opstellen. Dat bleek niet mogelijk, want ik was anders in aard. Ik dacht dat ik wel bij zou draaien, maar dat bleek niet mogelijk, want ik was werkelijk anders.

Hoe gaan jullie (mits jullie met "ja" antwoorden op deze vraag ) hiermee om? Zit het jullie dwars, hebben jullie het idee dat het aan jullie ligt, misschien? Hoe gedraag je je in deze wereld? Denken jullie dat jullie anders zijn vanwege een speciale betekenis, een speciale missie?

edit; gaarne geen a-serieuze reacties meer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2003, 12:47
poesiefox
poesiefox is offline
Och, Ranonkel en jij zijn in ieder geval al twee gelijkgestemde idioten.( n.o., is hier een inside joke, komt uit een stukje van Komrij)en zo vindt iedere vreemde eend er, naarmate hij ouder wordt, wel een zwikkie, en wordt het toch nog gezellig.

Mijn vriend en ik vonden tot onze stomme verbazing (nog steeds) elkaar, en er bleken nog meer van die rare exemplaren op deze wereld rond te wandelen. Zo plofte ik op een gegeven ogenblik naast wat heel snel mijn beste vriendin werd in de collegebanken.

Nou is niemand helemaal gelijk aan ons, maar er zijn meer mensen met wie we raakvlakken hebben dan we van te voren, dus in die gruwelijke pubertijd, hadden gedacht. Maar met iedereen heb je een ander raakvlak gemeen, en de verschillen zijn van ondergeschikt belang. Niet iedereen is voor 100 % hetzelfde of denkt volledig hetzelfde. Zou maar een saaie boel worden.

Wij zijn het ook niet helemaal eens, maar au fond genoeg om met de verschillen te kunnen leven. Ik eet bijvoorbeeld geen vlees, hij wel. Daar laat ik geen relatie op stuklopen.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 13:00
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 16-05-2003 @ 12:47:
Och, Ranonkel en jij zijn in ieder geval al twee gelijkgestemde idioten.( n.o., is hier een inside joke, komt uit een stukje van Komrij)en zo vindt iedere vreemde eend er, naarmate hij ouder wordt, wel een zwikkie, en wordt het toch nog gezellig.



Zwikkie?

Citaat:

Mijn vriend en ik vonden tot onze stomme verbazing (nog steeds) elkaar, en er bleken nog meer van die rare exemplaren op deze wereld rond te wandelen. Zo plofte ik op een gegeven ogenblik naast wat heel snel mijn beste vriendin werd in de collegebanken.

Nou is niemand helemaal gelijk aan ons, maar er zijn meer mensen met wie we raakvlakken hebben dan we van te voren, dus in die gruwelijke pubertijd, hadden gedacht. Maar met iedereen heb je een ander raakvlak gemeen, en de verschillen zijn van ondergeschikt belang. Niet iedereen is voor 100 % hetzelfde of denkt volledig hetzelfde. Zou maar een saaie boel worden.

Wij zijn het ook niet helemaal eens, maar au fond genoeg om met de verschillen te kunnen leven. Ik eet bijvoorbeeld geen vlees, hij wel. Daar laat ik geen relatie op stuklopen.
Ik heb toch nog het idee dat jij raar of vreemd op een vrij 'normale' manier bedoelt. Ik heb het denk ik meer over écht anders zijn. (Hoewel ik natuurlijk jouw gevoel niet wil bagatelliseren). Ik zie mezelf niet echt als vreemd of als anders op Aardse manier, maar meer op de hele manier waarom ik hier ben, en hoe ik wil leven en leef. Ik vind mezelf [en ranonkel ook niet] geen idioot of raar menselijk exemplaar, maar meer iemand die heel anders tegen alle zaken aankijkt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 13:31
poesiefox
poesiefox is offline
daarom zei ik ook, n.o.

No offence, de term raar exemplaar of gelijkgestemde idioot wordt hier als inside joke gebezigd en is een gevleugelde uitdrukking geworden, zelfspot. Humor als verdedigingsmechanisme. Qui s'accuse, s'excuse.

Ik heb inderdaad niet zoals jij een roeping of levensvervulling of bestemming. Dat vind ik weer zo...aanmatigend. Daarvoor acht ik mezelf niet belangrijk genoeg, niet bijzonder genoeg, niet goed genoeg. Ik heb niet de notie dat ik het verschil kan maken in deze chaotische wereld vol toevalstreffers, behalve dan misschien op zeer zeer zeer bescheiden schaal, direct voor de mensen om mij heen.

Verder is werkelijkheid te hardnekkig, zijn de tegenkrachten te weerbarstig, is de condition humaine te zeer ingebakken in iedereen in de wereld. Eigenbelang op de korte termijn zal in 99,99 % van de gevallen de doorslag geven. Daar vecht ik niet meer tegen.

Als jij nog die illusie, die naïeve notie hebt, veel plezier ermee, ik heb het opgegeven.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 13:47
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 16-05-2003 @ 13:31:
daarom zei ik ook, n.o.

No offence, de term raar exemplaar of gelijkgestemde idioot wordt hier als inside joke gebezigd en is een gevleugelde uitdrukking geworden, zelfspot. Humor als verdedigingsmechanisme. Qui s'accuse, s'excuse.

Ik heb inderdaad niet zoals jij een roeping of levensvervulling of bestemming. Dat vind ik weer zo...aanmatigend. Daarvoor acht ik mezelf niet belangrijk genoeg, niet bijzonder genoeg, niet goed genoeg. Ik heb niet de notie dat ik het verschil kan maken in deze chaotische wereld vol toevalstreffers, behalve dan misschien op zeer zeer zeer bescheiden schaal, direct voor de mensen om mij heen.

Verder is werkelijkheid te hardnekkig, zijn de tegenkrachten te weerbarstig, is de condition humaine te zeer ingebakken in iedereen in de wereld. Eigenbelang op de korte termijn zal in 99,99 % van de gevallen de doorslag geven. Daar vecht ik niet meer tegen.

Als jij nog die illusie, die naïeve notie hebt, veel plezier ermee, ik heb het opgegeven.
En dat opgeven is nu zo jammer....en droevig..want hele volkstammen geven op..Probeer dat terug te draaien en in te zien dat wat je uitstraalt ook weer bij je terug zal komen.
De wereld heeft krachtige mensen nodig die een beter leven voor iedereen op aarde willen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 13:52
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 16-05-2003 @ 13:47:
En dat opgeven is nu zo jammer....en droevig..want hele volkstammen geven op..Probeer dat terug te draaien en in te zien dat wat je uitstraalt ook weer bij je terug zal komen.
De wereld heeft krachtige mensen nodig die een beter leven voor iedereen op aarde willen.

Jij bent echt te goed voor deze wereld, Ranonkel.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 13:58
ranonkel
ranonkel is offline
Ik voel me vaak anders maar het heeft mijn leven enorm verrijkt .(niet op materiel gebied,gelukkig!) Ook al word ik niet vaak begrepen,ik weet heel goed wat er belangrijk is in mijn en eigenlijk in ieders leven. Dat is niet het leven hier op aarde maar het is je ware 'ik 'of je bewustzijn vergroten waardoor je dichter bij de bron komt. Als je dat werkelijk kan ervaren bestaat er steeds minder lijden omdat je weet dat je in wezen gelijk bent aan ieder mens. Zoveel mensen voelen zich afgescheiden van elkaar,voelen haat en afgunst omdat ze hun ware 'ik' vergeten zijn.
Ik hoop echt dat iedereen hoop houdt en weet dat een betere wereld altijd bij jezelf begint.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:02
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 16-05-2003 @ 13:52:
Jij bent echt te goed voor deze wereld, Ranonkel.

Ik ben meer bewust in deze wereld en daarom weet ik dat het belangrijk is dat je de moed nooit opgeeft.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:12
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 16-05-2003 @ 13:52:
Jij bent echt te goed voor deze wereld, Ranonkel.
Je moet iig nooit opgeven. Het beste wat je kunt doen is iig niet opgeven en doorgaan positief te zijn voor iedereen. Als het werkt (in de zin van 'je verbetert effectief de wereld ermee') dan is dat geweldig, werkt het niet, dan heb je zoveel mogelijk liefde gegeven, zoveel mogelijk voor anderen gedaan. En daarmee ook voor jezelf. Streef altijd het positieve na. Mensen als Martin Luther King, en anderen hebben geprobeerd de wereld positief te veranderen. Dat is hen misschien slechts deels gelukt maar zulke mensen inspireren dagelijks velen en hebben al vele dingen veranderd, ook indirect.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:21
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-05-2003 @ 14:12:
Je moet iig nooit opgeven. Het beste wat je kunt doen is iig niet opgeven en doorgaan positief te zijn voor iedereen. Als het werkt (in de zin van 'je verbetert effectief de wereld ermee') dan is dat geweldig, werkt het niet, dan heb je zoveel mogelijk liefde gegeven, zoveel mogelijk voor anderen gedaan. En daarmee ook voor jezelf. Streef altijd het positieve na. Mensen als Martin Luther King, en anderen hebben geprobeerd de wereld positief te veranderen. Dat is hen misschien slechts deels gelukt maar zulke mensen inspireren dagelijks velen en hebben al vele dingen veranderd, ook indirect.

Het mooie is dat het altijd werkt alleen hebben mensen vaak al zelf ingevuld hoe ze willen dat het werkt. En helaas gaat het niet op die manier.Maar de energie werkt...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:27
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-05-2003 @ 14:12:
Je moet iig nooit opgeven. Het beste wat je kunt doen is iig niet opgeven en doorgaan positief te zijn voor iedereen. Als het werkt (in de zin van 'je verbetert effectief de wereld ermee') dan is dat geweldig, werkt het niet, dan heb je zoveel mogelijk liefde gegeven, zoveel mogelijk voor anderen gedaan. En daarmee ook voor jezelf. Streef altijd het positieve na. Mensen als Martin Luther King, en anderen hebben geprobeerd de wereld positief te veranderen. Dat is hen misschien slechts deels gelukt maar zulke mensen inspireren dagelijks velen en hebben al vele dingen veranderd, ook indirect.
Volgens mij probeerde Hitler ook zoiets toch? Als dat zo is dan ben ik het niet met je eens. Jou beeld van een positieve wereld kan heel anders zijn dan die van de rest van de wereld. Je moet er wel rekening mee houden dat je soms verkeerd bezig bent en dat andere sommige dingen beter weten dan jou.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:32
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
lovetear schreef op 16-05-2003 @ 14:27:
Volgens mij probeerde Hitler ook zoiets toch? Als dat zo is dan ben ik het niet met je eens. Jou beeld van een positieve wereld kan heel anders zijn dan die van de rest van de wereld. Je moet er wel rekening mee houden dat je soms verkeerd bezig bent en dat andere sommige dingen beter weten dan jou.
Haha, nou niet bepaald. Hitler probeerde weliswaar de wereld te vanderen maar hij was niet positief en had geen liefde voor iedereen. Ik zeg ook niet dat ik tot in de puntjes weet hoe de positieve wereld eruit zal zien, maar ik weet wel hoe je er komt, namelijk met iets wat wij allemaal als iets positiefs kunnen zien: veel liefde, acceptatie en respect. Ik geloof niet dat Hitler die woorden kende. Als je bekend bent met positieve dingen en bekend bent met negatieve dingen, dan zul je misschien wel zien positieve energie zoveel meer kan doen dan negatieve energie. En als je dan al ziet hoe Hitler in zijn eentje met die negativiteit de harten van de mensen op een slechte manier veroverde, hoe hij ze bang maakte en liet vermoorden, zoveel mensen, zie dan ook hoeveel mensen wij met die zoveel effectievere positieve energie wel op een goede manier kunnen stimuleren, kunnen helen, kunnen liefhebben.
Ik ben ervan overtuigd dat het op deze manier streven naar het positieve op den duur voor iedereen heilzaam is, en dan mensen die het proberen dat ook met me eens zullen zijn. Natuurlijk heb ik ook niet alle wijsheid in pacht en sta ik open voor nieuwe ideeën, maar probeer het zelf en voel dat ik wat betreft de ware kern van mijn verhaal op het juiste pad zit!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:38
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
lovetear schreef op 16-05-2003 @ 14:27:
Volgens mij probeerde Hitler ook zoiets toch? Als dat zo is dan ben ik het niet met je eens. Jou beeld van een positieve wereld kan heel anders zijn dan die van de rest van de wereld. Je moet er wel rekening mee houden dat je soms verkeerd bezig bent en dat andere sommige dingen beter weten dan jou.
Hitler probeerde macht te krijgen over anderen en dat is NOOIT positief. Als het je wens is dat er vreugde ,liefde en vrede zal zijn voor alle mensen op aarde ben je nooit verkeerd bezig.

Ik zal nooit beweren dat ik alles beter weet dan anderen,ik sta open voor andere meningen maar ik weet wat ik 'zie'.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:50
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Dat vorige topic heeft me laatst bezig gehouden toen ik in bad zat, wat is nou nog echt anders aangezien bijna alles al wel eens is gedaan.

Maar ik heb de oplossing gevonden. Pak een mes uit de keuken la, ga de straat op en ga mensen beroven. Doe dit net zolang totdat je genoeg kapitaal hebt om de trein oid richting het oosten te nemen. Dan ergens in een van die rotzooi landen kernwapens kopen en daarmee de wereld vernietigen, en dan niet dat gezeik van blablabla terrorisme of losgeld oid maar gewoon hop de knop indrukken en de wereld kapot knallen. Dát is nog echt anders.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 15:14
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
AtHell schreef op 16-05-2003 @ 14:50:
Dat vorige topic heeft me laatst bezig gehouden toen ik in bad zat, wat is nou nog echt anders aangezien bijna alles al wel eens is gedaan.

Maar ik heb de oplossing gevonden. Pak een mes uit de keuken la, ga de straat op en ga mensen beroven. Doe dit net zolang totdat je genoeg kapitaal hebt om de trein oid richting het oosten te nemen. Dan ergens in een van die rotzooi landen kernwapens kopen en daarmee de wereld vernietigen, en dan niet dat gezeik van blablabla terrorisme of losgeld oid maar gewoon hop de knop indrukken en de wereld kapot knallen. Dát is nog echt anders.
En dan???? Als de wereld kapot is???? Voel jij je dan nog 'anders'?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 15:50
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-05-2003 @ 14:32:
Haha, nou niet bepaald. Hitler probeerde weliswaar de wereld te vanderen maar hij was niet positief en had geen liefde voor iedereen. Ik zeg ook niet dat ik tot in de puntjes weet hoe de positieve wereld eruit zal zien, maar ik weet wel hoe je er komt, namelijk met iets wat wij allemaal als iets positiefs kunnen zien: veel liefde, acceptatie en respect. Ik geloof niet dat Hitler die woorden kende. Als je bekend bent met positieve dingen en bekend bent met negatieve dingen, dan zul je misschien wel zien positieve energie zoveel meer kan doen dan negatieve energie. En als je dan al ziet hoe Hitler in zijn eentje met die negativiteit de harten van de mensen op een slechte manier veroverde, hoe hij ze bang maakte en liet vermoorden, zoveel mensen, zie dan ook hoeveel mensen wij met die zoveel effectievere positieve energie wel op een goede manier kunnen stimuleren, kunnen helen, kunnen liefhebben.
Ik ben ervan overtuigd dat het op deze manier streven naar het positieve op den duur voor iedereen heilzaam is, en dan mensen die het proberen dat ook met me eens zullen zijn. Natuurlijk heb ik ook niet alle wijsheid in pacht en sta ik open voor nieuwe ideeën, maar probeer het zelf en voel dat ik wat betreft de ware kern van mijn verhaal op het juiste pad zit!
net zoals ieder leertraject, en de mensheid "hard" is, in de zin van je komt op emotioneel en fysiek vlak altijd wel dingen tegen die je niet zinnen "wie mooi wil zijn moet pijn lijden"

niet dat ik ook maar in enige mate hitler's gedachten goedkeur ofzoiets, maar als hij succesvol was geweest en alleen het germaanse 'ras' overgebleven was, dan waren de andere volkeren dood nu; slecht voor ieder die dood moest gaan, maar dan had hij wel zo een, (omdat hij geloofde dat dit ras superieur was), "perfecte" samenleving (althans dat dacht hij). Ieder die niet tot dit ras behoorde zou dan niet meer bestaan en dus ook geen pijn lijden. De maniér waarop, en de gedachte, de drang naar iets perfects in die zin(ookal was dat het niet), dat was totaal fout, maar rekening houdende met enkele opvattingen van hem, waren zijn ideeën volgens mij niet puur evil, en als hij volkomen succesvol geweest was, had 1 generatie enorm veel pijn moeten lijden --> en grotendeels gedood worden, maar alles uit zijn oogpunt om een perfecte samenleving te creeëren; wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 23:16
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 16-05-2003 @ 13:58:
Ik voel me vaak anders maar het heeft mijn leven enorm verrijkt .(niet op materiel gebied,gelukkig!) Ook al word ik niet vaak begrepen,ik weet heel goed wat er belangrijk is in mijn en eigenlijk in ieders leven. Dat is niet het leven hier op aarde maar het is je ware 'ik 'of je bewustzijn vergroten waardoor je dichter bij de bron komt. Als je dat werkelijk kan ervaren bestaat er steeds minder lijden omdat je weet dat je in wezen gelijk bent aan ieder mens. Zoveel mensen voelen zich afgescheiden van elkaar,voelen haat en afgunst omdat ze hun ware 'ik' vergeten zijn.
Ik hoop echt dat iedereen hoop houdt en weet dat een betere wereld altijd bij jezelf begint.
Waarom denk je dat je weet wat er belangrijk is in ieders leven? Hoe kun je, als alleenstaand individu, weten wat er goed is voor de hele mensheid? Ik vind dat nogal wat om te beweren...
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 09:42
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 16-05-2003 @ 23:16:
Waarom denk je dat je weet wat er belangrijk is in ieders leven? Hoe kun je, als alleenstaand individu, weten wat er goed is voor de hele mensheid? Ik vind dat nogal wat om te beweren...
Omdat het de essentie is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2003, 11:37
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 16-05-2003 @ 23:16:
Waarom denk je dat je weet wat er belangrijk is in ieders leven? Hoe kun je, als alleenstaand individu, weten wat er goed is voor de hele mensheid? Ik vind dat nogal wat om te beweren...
In principe zijn de meeste mensen op zoek naar het verkleinen en uitbannen van het lijden en het voelen van liefde en geluk. Velen bereiken echter slechts een status quo wat hun lijden en liefde en geluk betreft: ze hebben het op een bepaalde manier weten te bewerkstelligen dat het lijden tijdelijk ontbreekt en dat ze enige liefde binnen in zichzelf voelen. Omdat de meesten dit echter betrekken op de fysieke wereld, zal na hun leven blijken dat hun ontbreken van lijden enkel op fysiek vlak plaats heeft gevonden. Maar ook tijdens hun leven zijn veel mensen kwetsbaar, doordat ze onderhevig blijven aan het fysieke lot. Door juist dit fysieke achter je te laten, maak je voorgoed een einde aan het lijden en help je jezelf geestelijk naar het "weten" toe dat geluk is. Eigenlijk zeiden de Stoïcijnen dit ook al; het proeven van genot uit het genotloze maakt ons los van de beslommeringen van ons lichaam en van wat om ons heen is. Het brengt ons dichter bij wat werkelijk in ons is, het Goddelijke.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 21:03
NevaehSunshine
Avatar van NevaehSunshine
NevaehSunshine is offline
Ik heb dat ook super vaak! Het voelt alsof jij een soort van 'toeschouwer' van het leven bent, en je er zelf niet helemaal in staat bij mij. Super vaak, ik heb het vooral als ik met grote groepen mensen ben...echt strange.
__________________
No man leaves his flesh and blood this way...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 22:04
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Ik voel mee veelal anders dan ieder ander in deze maatschappij. Iedereen lijkt iets te willen bereiken. In tegenstelling tot die mensen leef ik niet zo naar de toekomst toe.

Vanaf ongeveer mijn 15de had ik altijd de gedachte van: "Mensen mogen mij niet, omdat ik anders dan hun ben. Afwijk van hun referentiekader." Ook fysiek zijn er een aantal afwijkingen zal ik maar zeggen. Het idee om vroegtijdig weg te gaan speelde ook een grote rol.

Zoals ik het zelf zie sta ik niet in deze maatschappij. Soms functioneer ik als toeschouwer, maar vaak ben ik in mijn eigen wereld bezig. (lees: mijn kamer)
Bezig met gitaar spelen, fantaseren over andere werelden, theorien over het menselijk bestaan ontwikkelen en andere dingen die mensen angst kunnen aanjagen.
Ik zie mijzelf ook niet functioneren in deze maatschappij. Heb het gevoel dat 93% van de mensen mij niet snapt of niet wil snappen. Ik leef richting toekomst, maar beleef er niks van.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 22:22
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 17-05-2003 @ 09:42:
Omdat het de essentie is.
Dat is nogal geen reden.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 22:24
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Evito schreef op 17-05-2003 @ 11:37:
In principe zijn de meeste mensen op zoek naar het verkleinen en uitbannen van het lijden en het voelen van liefde en geluk. Velen bereiken echter slechts een status quo wat hun lijden en liefde en geluk betreft: ze hebben het op een bepaalde manier weten te bewerkstelligen dat het lijden tijdelijk ontbreekt en dat ze enige liefde binnen in zichzelf voelen. Omdat de meesten dit echter betrekken op de fysieke wereld, zal na hun leven blijken dat hun ontbreken van lijden enkel op fysiek vlak plaats heeft gevonden. Maar ook tijdens hun leven zijn veel mensen kwetsbaar, doordat ze onderhevig blijven aan het fysieke lot. Door juist dit fysieke achter je te laten, maak je voorgoed een einde aan het lijden en help je jezelf geestelijk naar het "weten" toe dat geluk is. Eigenlijk zeiden de Stoïcijnen dit ook al; het proeven van genot uit het genotloze maakt ons los van de beslommeringen van ons lichaam en van wat om ons heen is. Het brengt ons dichter bij wat werkelijk in ons is, het Goddelijke.
Hm, ik snap wat je bedoelt, en het is helemaal nog niet zo'n slechte zienswijze. Maar het blijft maar één opvatting, en ik vind het arrogant om te claimen dat dit voor alle mensen zo geldt.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 23:58
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
ik ben niet anders, zij zijn anders! maar als zij anders zijn, dan ben ik voor hun anders. shit daar moet ik maar s ff lang over na gaan denken.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 14:55
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 18-05-2003 @ 22:24:
Hm, ik snap wat je bedoelt, en het is helemaal nog niet zo'n slechte zienswijze. Maar het blijft maar één opvatting, en ik vind het arrogant om te claimen dat dit voor alle mensen zo geldt.


Ieder mens is in wezen gelijk.
Ieder mens wil een einde maken aan lijden.
Ieder mens is op zoek naar geluk,een blijvend geluk.
Dat geluk is voor iedereen te vinden......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
NevaehSunshine schreef op 18-05-2003 @ 21:03:
Ik heb dat ook super vaak! Het voelt alsof jij een soort van 'toeschouwer' van het leven bent, en je er zelf niet helemaal in staat bij mij. Super vaak, ik heb het vooral als ik met grote groepen mensen ben...echt strange.
zo voel ik me all the time.. vooral onder grote groepen. ik kan me dan nog behoorlijk irriteren aan vooral kudde gedrag. ik weet dat er mensen zijn die dat net zo vinden als ik, maar ik vind het er belachelijk weinig.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 22:18
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-05-2003 @ 14:32:
Haha, nou niet bepaald. Hitler probeerde weliswaar de wereld te vanderen maar hij was niet positief en had geen liefde voor iedereen. Ik zeg ook niet dat ik tot in de puntjes weet hoe de positieve wereld eruit zal zien, maar ik weet wel hoe je er komt, namelijk met iets wat wij allemaal als iets positiefs kunnen zien: veel liefde, acceptatie en respect. Ik geloof niet dat Hitler die woorden kende. Als je bekend bent met positieve dingen en bekend bent met negatieve dingen, dan zul je misschien wel zien positieve energie zoveel meer kan doen dan negatieve energie. En als je dan al ziet hoe Hitler in zijn eentje met die negativiteit de harten van de mensen op een slechte manier veroverde, hoe hij ze bang maakte en liet vermoorden, zoveel mensen, zie dan ook hoeveel mensen wij met die zoveel effectievere positieve energie wel op een goede manier kunnen stimuleren, kunnen helen, kunnen liefhebben.
Ik ben ervan overtuigd dat het op deze manier streven naar het positieve op den duur voor iedereen heilzaam is, en dan mensen die het proberen dat ook met me eens zullen zijn. Natuurlijk heb ik ook niet alle wijsheid in pacht en sta ik open voor nieuwe ideeën, maar probeer het zelf en voel dat ik wat betreft de ware kern van mijn verhaal op het juiste pad zit!
Hetgene waar ik niet zeker van ben is: Ervaart iedereen die 'positievé energie' wel even positief? En acceptatie? Ik hoor juist steeds vaker dat een multiculturele samenleving wordt afgekeurd. Ik vind het een beetje arrogant om dan te zeggen dat ik het beter weet dan hun.

Positieve energie lijkt inderdaad sterker dan negatieve, maar in praktijk blijkt dat niet altijd even waar.
__________________
Dat heb je soms...

Laatst gewijzigd op 19-05-2003 om 22:28.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 22:25
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 16-05-2003 @ 14:38:
Hitler probeerde macht te krijgen over anderen en dat is NOOIT positief.
Hij vond van wel.

Citaat:
ranonkel schreef op 16-05-2003 @ 14:38:
Als het je wens is dat er vreugde ,liefde en vrede zal zijn voor alle mensen op aarde ben je nooit verkeerd bezig.
Dat is op zich waar, maar het is onmogelijk, omdat sommige mensen elkaars tegenpolen zijn en je hun nooit allebei tevreden kan stellen. Vrede voor iedereen is voor mij dan ook geen streven. Toch zie ik mezelf wel als iemand die positief bezig is.

Citaat:
ranonkel schreef op 16-05-2003 @ 14:38:
Ik zal nooit beweren dat ik alles beter weet dan anderen,ik sta open voor andere meningen maar ik weet wat ik 'zie'.
Ok, daar ben ik blij om .
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 23:16
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 19-05-2003 @ 14:55:
Ieder mens is in wezen gelijk.
Ieder mens wil een einde maken aan lijden.
Ieder mens is op zoek naar geluk,een blijvend geluk.
Dat geluk is voor iedereen te vinden......
Maar houdt niet voor iedereen hetzelfde in. Niet ieder mens kan denk ik op de zelfde manier gelukkig zijn. Daarvoor zijn de verschillen tussen individuele mensen te groot.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 12:55
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 19-05-2003 @ 23:16:
Maar houdt niet voor iedereen hetzelfde in. Niet ieder mens kan denk ik op de zelfde manier gelukkig zijn. Daarvoor zijn de verschillen tussen individuele mensen te groot.

maar dat bedoelde ze ook niet. Geluk is een relatief begrip, maar de mens streeft er wel naar zo gelukkig mogelijk te zijn, ook al is dat voor iedereen anders. Smaak is toch ook een breed begrip.
Goed geluk kan wel gegeneraliseerd worden, maar geluk op zich klopt wel, niet op zelfde manier, maar voor hunzelf, en dat bedoelde ze ook.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 22:21
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 20-05-2003 @ 12:55:
maar dat bedoelde ze ook niet. Geluk is een relatief begrip, maar de mens streeft er wel naar zo gelukkig mogelijk te zijn, ook al is dat voor iedereen anders. Smaak is toch ook een breed begrip.
Goed geluk kan wel gegeneraliseerd worden, maar geluk op zich klopt wel, niet op zelfde manier, maar voor hunzelf, en dat bedoelde ze ook.
Niet ieder mens streeft naar geluk. En wat heeft geluk met smaak te maken?
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 15:08
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
lovetear schreef op 19-05-2003 @ 22:18:
En acceptatie? Ik hoor juist steeds vaker dat een multiculturele samenleving wordt afgekeurd. Ik vind het een beetje arrogant om dan te zeggen dat ik het beter weet dan hun.
Ik was duidelijk moe toen ik dit schreef. Het is natuurlijk onzin. Sorry daarvoor.

En *Burning water*: wie streeft er dan niet naar geluk?
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 17:53
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
lovetear schreef op 21-05-2003 @ 15:08:
Ik was duidelijk moe toen ik dit schreef. Het is natuurlijk onzin. Sorry daarvoor.

En *Burning water*: wie streeft er dan niet naar geluk?
-Agent Smith?

Tja, ieder streeft wel naar geluk, maar het verschilt bij ieder maar dat geluk nu in zit... Dat is bij velen toch wel anders dan bij anderen. Ooit was hier een spammer die het liefst van al wou karten, anderen willen kennis en wijsheid, weer anderen fysiek genot. Je leeft toch maar eens en zij willen consequent iets doelloos naleven, maar iets bewust tijdelijks en vergankelijk.
Vroeger had ik wel eens van die momenten waarin ik meende dat iedereen gewoon compleet achterlijk was behalve ikzelf, totdat je door diezelfde andere met je neus op je tekortkomingen wordt geduwd. Daardoor wordt ik alleen maar bescheidener. Ach, ieder individu is anders dan de massa...
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 23:07
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
lovetear schreef op 21-05-2003 @ 15:08:
En *Burning water*: wie streeft er dan niet naar geluk?
Mensen die een ander doel voor ogen staat. Macht, bijvoorbeeld. Of het ontdekken van iets spectaculair nieuws. Geluk hoeft niet het uiteindelijke streven te zijn daarbij.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 02:44
Verwijderd
Ok, enkelen onder jullie beweren 'anders' te zijn.
Mijn vraag is: 'Waarin uit zich dit dan?'

In jullie ideeën (visie), in jullie gedragingen (zit je altijd alleen?)...

Want momenteel gaat dit enkel over 1 (!!) idee (nl. discussie over geluk van mensen, hoe men dit ervaart en hoe men dit het best kan nastreven).
Ik denk niet dat je kan zeggen dat je anders bent dan anderen omdat je een meningsverschil hebt over 1 enkele visie.



Ik heb wel soms het gevoel dat ik anders denk dan vele anderen.
Ik ben wel een beetje een buitenbeentje, heb meestal maar een paar vriendinnen en ga niet spontaan de grote groepen gaan opzoeken.

Ik ga au pair, terwijl velen dit zelfs niet kennen.
Ik ben geïnteresseerd in bepaalde onderwerpen, waar velen niet eens bij stilstaan.
Ik voel me op denkvlak soms véééél volwassener dan klasgenoten, daarmee bedoel ik niet dat ik de dingen beter weet.
Ik bedoel dat in sommige discussies of vragen of zo, ik beter aanvoel hoe je het moet vragen en wat irrelevant is. (Zo moet je bv. niet beginnen roddelen over een leerkracht tegen uw titularis, als je een probleem hebt met zijn manier van lesgeven, kaart dan enkel dat probleem aan...'logisch!!!').

Kortom, mijn logica is anders dan vele anderen.
Ik weet dat ik maar een zwak vb.'tje heb gevonden en dat waarschijnlijk velen akkoord zullen gaan met mijn vb., waarbij dan net mijn 'anders-zijn' onderuitgehaald wordt.

Nog kortommer
Ik snap niet waarom mensen bepaalde dingen niet snappen, terwijl het voor mij zo voor de hand ligt.


'k ga zwijgen, want ik begin mezelf te verwarren en mijn reply trekt op minder met de minuut... ik denk dat ik de oorzaak reeds gevonden heb, van mijn zogenaamde levenswijsheid/logica...ik praat veel met mijn moeder over allerhande zaken en daar leer ik verschrikkelijk veel uit....mja, ook zij is soms wat 'buitenbenig'
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 08:21
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
phensic schreef op 24-05-2003 @ 02:44:
Ok, enkelen onder jullie beweren 'anders' te zijn.
Mijn vraag is: 'Waarin uit zich dit dan?'

In jullie ideeën (visie), in jullie gedragingen (zit je altijd alleen?)...

Want momenteel gaat dit enkel over 1 (!!) idee (nl. discussie over geluk van mensen, hoe men dit ervaart en hoe men dit het best kan nastreven).
Ik denk niet dat je kan zeggen dat je anders bent dan anderen omdat je een meningsverschil hebt over 1 enkele visie.



Ik heb wel soms het gevoel dat ik anders denk dan vele anderen.
Ik ben wel een beetje een buitenbeentje, heb meestal maar een paar vriendinnen en ga niet spontaan de grote groepen gaan opzoeken.

Ik ga au pair, terwijl velen dit zelfs niet kennen.
Ik ben geïnteresseerd in bepaalde onderwerpen, waar velen niet eens bij stilstaan.
Ik voel me op denkvlak soms véééél volwassener dan klasgenoten, daarmee bedoel ik niet dat ik de dingen beter weet.
Ik bedoel dat in sommige discussies of vragen of zo, ik beter aanvoel hoe je het moet vragen en wat irrelevant is. (Zo moet je bv. niet beginnen roddelen over een leerkracht tegen uw titularis, als je een probleem hebt met zijn manier van lesgeven, kaart dan enkel dat probleem aan...'logisch!!!').

Kortom, mijn logica is anders dan vele anderen.
Ik weet dat ik maar een zwak vb.'tje heb gevonden en dat waarschijnlijk velen akkoord zullen gaan met mijn vb., waarbij dan net mijn 'anders-zijn' onderuitgehaald wordt.

Nog kortommer
Ik snap niet waarom mensen bepaalde dingen niet snappen, terwijl het voor mij zo voor de hand ligt.


'k ga zwijgen, want ik begin mezelf te verwarren en mijn reply trekt op minder met de minuut... ik denk dat ik de oorzaak reeds gevonden heb, van mijn zogenaamde levenswijsheid/logica...ik praat veel met mijn moeder over allerhande zaken en daar leer ik verschrikkelijk veel uit....mja, ook zij is soms wat 'buitenbenig'
een andere denkwijze, een heel ander inzicht in dingen, een andere logica voeren dan grootste gedeelte van de bevolking, dat kan heel goed gelinkt zijn aan hoogbegaafdheid.


Citaat:
Ik vroeg me af of jullie je wel eens anders voelen dan de anderen. En dan bedoel ik niet het feit dat je van andere dingen houdt dan andere mensen, of dingen op een andere manier aanpakt, maar dan bedoel ik dat je je werkelijk anders voelt in aard, in hart en ziel. Anders in de manier waarop je in het leven staat, anders in je doelen en in wat je wil bereiken.
doelt hier dus niet op oppervlakkig (hij uiterlijk), of het praktische 'anders' aanpakken, maar meer op hoe je je in het leven staat; een heel andere logica valt er ook nog tussen denk ik, ook andere dingen die zich moeilijk laten verwoorden... (het is nog vroeg)

hoe anders?

ik denk oa. kwa logica, kwa opvattingen, kwa zelfanalyse, kwa oogpunt op je leven; laat je alles over je heen komen. of zie je alles in "helikopterperspectief"?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-05-2003, 08:33
lil devil
Avatar van lil devil
lil devil is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-05-2003 @ 12:27:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=477804

Ik vond dat hier een vervolg op mocht komen.

Ik vroeg me af of jullie je wel eens anders voelen dan de anderen. En dan bedoel ik niet het feit dat je van andere dingen houdt dan andere mensen, of dingen op een andere manier aanpakt, maar dan bedoel ik dat je je werkelijk anders voelt in aard, in hart en ziel. Anders in de manier waarop je in het leven staat, anders in je doelen en in wat je wil bereiken.

Ikzelf voel dat heel sterk. Vroeger voelde ik het ook, maar dacht ik dat het zou overgaan, of dat ik me dan maar anders moest opstellen. Dat bleek niet mogelijk, want ik was anders in aard. Ik dacht dat ik wel bij zou draaien, maar dat bleek niet mogelijk, want ik was werkelijk anders.

Hoe gaan jullie (mits jullie met "ja" antwoorden op deze vraag ) hiermee om? Zit het jullie dwars, hebben jullie het idee dat het aan jullie ligt, misschien? Hoe gedraag je je in deze wereld? Denken jullie dat jullie anders zijn vanwege een speciale betekenis, een speciale missie?

edit; gaarne geen a-serieuze reacties meer
Ja, ik voel me vaak anders dan mn leeftijdgenoten. Echt veel mensen die bij mij op school zaten moesten zichzelf echt bewijzen, en dat meestal dan over de rug van een ander hé. Daar hou ik niet van, vind ik echt een trieste eigenschap. Maar om even terug te komen op je vraag; Ik heb een eigen soort gedachtegang waarbij bepaalde humor hoort, en deze eigenschappen kan ik echt maar met weinig mensen in mijn omgeving delen, maar met 3 ofzo. 3 van de vele die ik ken. En dat vind ik best jammer. Ik ga dan ook meestal met oudere mensen om die begrijpen waar ik over lul. Maar dit is niet zo'n wereldvreemde eigenschap, dus ja, of ik me een vreemde eend in de bijt voel?? Ja en nee.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 08:52
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-05-2003 @ 12:27:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=477804

Ik vond dat hier een vervolg op mocht komen.

Ik vroeg me af of jullie je wel eens anders voelen dan de anderen. En dan bedoel ik niet het feit dat je van andere dingen houdt dan andere mensen, of dingen op een andere manier aanpakt, maar dan bedoel ik dat je je werkelijk anders voelt in aard, in hart en ziel. Anders in de manier waarop je in het leven staat, anders in je doelen en in wat je wil bereiken.

Ikzelf voel dat heel sterk. Vroeger voelde ik het ook, maar dacht ik dat het zou overgaan, of dat ik me dan maar anders moest opstellen. Dat bleek niet mogelijk, want ik was anders in aard. Ik dacht dat ik wel bij zou draaien, maar dat bleek niet mogelijk, want ik was werkelijk anders.

Hoe gaan jullie (mits jullie met "ja" antwoorden op deze vraag ) hiermee om? Zit het jullie dwars, hebben jullie het idee dat het aan jullie ligt, misschien? Hoe gedraag je je in deze wereld? Denken jullie dat jullie anders zijn vanwege een speciale betekenis, een speciale missie?

edit; gaarne geen a-serieuze reacties meer
ik voel me precies zo.. vroeger maakte ik me dr zorgen om, van wat meot ik dan doen later... maar tegenworodig doe ik dat niet meer.. ik heb besloten dat wat het is, het wel gebeurd.. dat wil niet zeggen dat het niet meer in mn gedachtengang rondspookt maar ik maar me er niet meer zo druk om
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
iwein schreef op 24-05-2003 @ 08:21:
een andere denkwijze, een heel ander inzicht in dingen, een andere logica voeren dan grootste gedeelte van de bevolking, dat kan heel goed gelinkt zijn aan hoogbegaafdheid.




doelt hier dus niet op oppervlakkig (hij uiterlijk), of het praktische 'anders' aanpakken, maar meer op hoe je je in het leven staat; een heel andere logica valt er ook nog tussen denk ik, ook andere dingen die zich moeilijk laten verwoorden... (het is nog vroeg)

hoe anders?

ik denk oa. kwa logica, kwa opvattingen, kwa zelfanalyse, kwa oogpunt op je leven; laat je alles over je heen komen. of zie je alles in "helikopterperspectief"?

Ik ben er wel redelijk zeker van niet hoogbegaafd te zijn.
Hoogbegaafden zijn superslimme mensen, niet mensen zoals mij, die er gewoon een wat andere logica op na houden.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 23:44
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
phensic schreef op 24-05-2003 @ 16:57:
Ik ben er wel redelijk zeker van niet hoogbegaafd te zijn.
Hoogbegaafden zijn superslimme mensen, niet mensen zoals mij, die er gewoon een wat andere logica op na houden.
niemand past precies in 1 hokje, daarom zei ik ook dat het best eraan gelinkt kon zijn
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 01:10
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Behalve phensic heeft volgens mij niemand een rede gegeven waarom je anders zou zijn dan een antwoord in de vorm: Ik ben anders omdat ik anders denk.doe.

Maar wattan?
Hoe denk je?
Wat doe je anders?

En als laatste
Is dat zo anders wat je denkt/doet?

----
Ik zelf vind mezelf wel raar.
+ PLus gebrek aan zelfvertrouwen.
En ik heb weinig hoop in veel anderen soms.

Ik zelf voel me anders/raar omdat
- ik vaker dan andere (relatief maar dat is het allemaal) door heb wat de (mogelijke) gevolgen zijn van iets.
- ik natuur interessant vind, brede en ook spirituele intresses heb
- ik soms gevoeliger ben dan veel anderen
(gevoelig is niet hetzelfde als sentimenteel btw, ik erger me daar zo aan dat mensen dat vaak zo zien)
- Me goed in kan leven in het gevoel van iemand anders
- gewoon beetje meer nadenk over mezelf en me eigen gedrag en gevoel
- k ga per defenitie niet altijd graag me mensen om, ik heb me rust nodig
- denk soms dat ik veel sneller moe wordt van sociaal contact (dan bedoel ik niet btje zakelijk contact) dan andere mensen ofzo
- em verder weet ik ff niet

Maar ik ben niet raar/anders. Ik hou meestal me mond en ik ben niet super natuur bewust bezig. En ik vind het ook niet mijn taak om anderen bewuster over vanalles te maken duss.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?

Laatst gewijzigd op 25-05-2003 om 01:14.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 13:42
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
*Burning water*: Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe jij het allemaal ziet, maar ik denk niet dat het gepast is om het er in dit onderwerp uitgebreid over te hebben.

//ItsJustMe\\: Ik kwam er laatst achter dat ik het makkelijker vind om antwoord te geven op de vraag: wat is volgens jou de zin van het leven? dan op de vraag: vind jij rood een mooie kleur?

Daarin ben ik misschien wel anders.
Of hebben een heleboel mensen dat hier?
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 19:09
Verwijderd
Ik denk dat ik eigenlijk vooral anders ben, omdat ik heel veel denk over vanalles.
Als kind was ik ook al zo.
Waarom is de lucht blauw? Hoe komt het dat er bolletjes in het water zitten? Waarom ...

Ik werd vroeger wel eens rare genoemd. Of eerder: Waar dat jij nu aan denkt!! Maar dat was niet in de slechte zin en ik werd niet gepest of zo. Het viel gewoon af en toe eens op, dat ik met mijn hoofd op heel andere plekken zat.
Ik ben een zwijgzaam type in de grote groepen, maar als ik bij 1 mss 2 vriend(inn)en ben, dan voer ik meestal het grootste woord.
Ik filosofeer graag, terwijl maar weinig vrienden van me die passie delen.
Wanneer ik vroeger eens 1 van mijn theorietjes verkondigde aan mijn zus of moeder, begrepen ze het niet of vonden ze het tijdverspilling om over zoiets te discussiëren.
(1 van de dingen waar ik mijn hoofd nog over gebroken heb, was: We noemen dit kleur bruin, maar zien we dan allemaal hetzelfde kleur? Misschien zien de ene ook meer kleuren, dan de andere, of meer in 3D of zo... Dus ja.)

Ik wil maar zeggen, ik heb nog geen enkel iemand tegengekomen die ook zo'n dingen bedacht in zijn prille jeugdjaren...wat ik eigenlijk wel jammer vind, aangezien je dan toch wat alleen komt te staan.

Ah ja, nog iets.
Ik leef een beetje in mijn eigen wereldje.
Als kind speelde ik bv. met poppetjes en lego's en dublo's... (tergelijkertijd) en daar maakte ik dan mijn eigen wereld, waar ik zo in opging dat ik niets meer hoorde of zag wat er rondom mij gebeurde. Ik speelde daar dan verscheidene weken mee, tot ik weer een nieuwe passie had ontdekt.
Toch, dat eigen wereldje creëren, dat bleef wel terugkomen.

Mja, 'k ga dan nog eens iets zoeken wat echt anders is.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 19:02
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
phensic schreef op 25-05-2003 @ 19:09:
Ik denk dat ik eigenlijk vooral anders ben, omdat ik heel veel denk over vanalles.
Als kind was ik ook al zo.
Waarom is de lucht blauw? Hoe komt het dat er bolletjes in het water zitten? Waarom ...

Ik werd vroeger wel eens rare genoemd. Of eerder: Waar dat jij nu aan denkt!! Maar dat was niet in de slechte zin en ik werd niet gepest of zo. Het viel gewoon af en toe eens op, dat ik met mijn hoofd op heel andere plekken zat.
Ik ben een zwijgzaam type in de grote groepen, maar als ik bij 1 mss 2 vriend(inn)en ben, dan voer ik meestal het grootste woord.
Ik filosofeer graag, terwijl maar weinig vrienden van me die passie delen.
Wanneer ik vroeger eens 1 van mijn theorietjes verkondigde aan mijn zus of moeder, begrepen ze het niet of vonden ze het tijdverspilling om over zoiets te discussiëren.
(1 van de dingen waar ik mijn hoofd nog over gebroken heb, was: We noemen dit kleur bruin, maar zien we dan allemaal hetzelfde kleur? Misschien zien de ene ook meer kleuren, dan de andere, of meer in 3D of zo... Dus ja.)

Ik wil maar zeggen, ik heb nog geen enkel iemand tegengekomen die ook zo'n dingen bedacht in zijn prille jeugdjaren...wat ik eigenlijk wel jammer vind, aangezien je dan toch wat alleen komt te staan.

Ah ja, nog iets.
Ik leef een beetje in mijn eigen wereldje.
Als kind speelde ik bv. met poppetjes en lego's en dublo's... (tergelijkertijd) en daar maakte ik dan mijn eigen wereld, waar ik zo in opging dat ik niets meer hoorde of zag wat er rondom mij gebeurde. Ik speelde daar dan verscheidene weken mee, tot ik weer een nieuwe passie had ontdekt.
Toch, dat eigen wereldje creëren, dat bleef wel terugkomen.

Mja, 'k ga dan nog eens iets zoeken wat echt anders is.
hmm je scheelt me een hoop tijd.. ik wou net zelf een vergelijkbaar stuk text schrijven maar kwam erachter dat jij alles wat ik wou schrijven al geschreven had

ik voel me dus precies hetzelfde als jou.. vroeger dacht ik overal over na.. onegveer 3 jaar geleden ben ik hier plotseluing mee opgehouden omdat ik gewoon wat rust aan mn hoofd wou. ik denk nog wel na maar een stuk minder

ik heb mn hele leven al het gevoel al gehad dat ik de enige was die telde.. dat ik hier met een doel zat.. en zeker nadat ik de matreix had gezien versterkte dat gevoel bij mij.. na het zien van die film heb ik mensen nooit meer hetzelfde bekeken.. vanaf dat moment was ik na jaren twijfel definitief anders.. ik kon me daarna ook niet meer normaal voelen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 26-05-2003 @ 19:02:
ik voel me dus precies hetzelfde als jou.. vroeger dacht ik overal over na.. onegveer 3 jaar geleden ben ik hier plotseluing mee opgehouden omdat ik gewoon wat rust aan mn hoofd wou. ik denk nog wel na maar een stuk minder

ik heb mn hele leven al het gevoel al gehad dat ik de enige was die telde.. dat ik hier met een doel zat.. en zeker nadat ik de matreix had gezien versterkte dat gevoel bij mij.. na het zien van die film heb ik mensen nooit meer hetzelfde bekeken.. vanaf dat moment was ik na jaren twijfel definitief anders.. ik kon me daarna ook niet meer normaal voelen
Ik moet toegeven dat ik ook eigenlijk een rustige denkperiode heb. Eigenlijk wel jammer, maar het kan wel eens nodig zijn.

Ik heb de tweede Matrix gezien (nou ja, met een half oog gekeken) en begreep er niet zoveel van, dus ja, daarin kan ik je niet volgen.

mss toch beter eerst de eerste Matrix bekeken??
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 22:07
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
lovetear schreef op 25-05-2003 @ 13:42:
*Burning water*: Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe jij het allemaal ziet, maar ik denk niet dat het gepast is om het er in dit onderwerp uitgebreid over te hebben.

//ItsJustMe\\: Ik kwam er laatst achter dat ik het makkelijker vind om antwoord te geven op de vraag: wat is volgens jou de zin van het leven? dan op de vraag: vind jij rood een mooie kleur?

Daarin ben ik misschien wel anders.
Of hebben een heleboel mensen dat hier?
Ik niet in elk geval. Rood vind ik een mooie kleur, daar hoef ik ook niet over nadenken, en er zijn ook niet heel veel verschillende antwoorden mogelijk op die vraag. Dat is met de zin van het leven anders; die vraag is veel allesomvattender, uitgebreider én interessanter. Het geeft veel meer het verschil tussen mensen aan dan de vraag of iemand rood een mooie kleur vindt, bijvoorbeeld. Daarom vind ik het leuker om het over zo'n vraag te hebben; dat geldt voor de meeste mensen hier, dus in dat opzicht ben ik niet anders. En de meeste mensen die zichzelf hier 'anders' vinden ook niet. De filosofisch aangelegde typen vormen misschien een minderheid, maar zijn niet per definitie 'anders'. Iedereen onderscheidt zich in een bepaald aspect; pas als je je onderscheidt in een heleboel aspecten, ben je echt anders denk ik. Maar sommige mensen willen erg graag anders zijn, misschien dat de stortvloed aan 'anderen' daarmee heeft te maken.

Enne... dan maar niet passend hoor. Wat wil je weten?
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:25
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
lovetear schreef op 25-05-2003 @ 13:42:
//ItsJustMe\\: Ik kwam er laatst achter dat ik het makkelijker vind om antwoord te geven op de vraag: wat is volgens jou de zin van het leven? dan op de vraag: vind jij rood een mooie kleur?

Daarin ben ik misschien wel anders.
Of hebben een heleboel mensen dat hier?
Is niet zo heel anders denk ik.
(ik zal maar niet ingaan op beide vragen )

Citaat:
phensic schreef op een dag:
Ik denk dat ik eigenlijk vooral anders ben, omdat ik heel veel denk over vanalles.
Als kind was ik ook al zo.
Waarom is de lucht blauw? Hoe komt het dat er bolletjes in het water zitten? Waarom ...

Ik werd vroeger wel eens rare genoemd. Of eerder: Waar dat jij nu aan denkt!! Maar dat was niet in de slechte zin en ik werd niet gepest of zo. Het viel gewoon af en toe eens op, dat ik met mijn hoofd op heel andere plekken zat.
Ik ben een zwijgzaam type in de grote groepen, maar als ik bij 1 mss 2 vriend(inn)en ben, dan voer ik meestal het grootste woord.
Ik filosofeer graag, terwijl maar weinig vrienden van me die passie delen.
Wanneer ik vroeger eens 1 van mijn theorietjes verkondigde aan mijn zus of moeder, begrepen ze het niet of vonden ze het tijdverspilling om over zoiets te discussiëren.
(1 van de dingen waar ik mijn hoofd nog over gebroken heb, was: We noemen dit kleur bruin, maar zien we dan allemaal hetzelfde kleur? Misschien zien de ene ook meer kleuren, dan de andere, of meer in 3D of zo... Dus ja.)

Ik wil maar zeggen, ik heb nog geen enkel iemand tegengekomen die ook zo'n dingen bedacht in zijn prille jeugdjaren...wat ik eigenlijk wel jammer vind, aangezien je dan toch wat alleen komt te staan.

Ah ja, nog iets.
Ik leef een beetje in mijn eigen wereldje.
Als kind speelde ik bv. met poppetjes en lego's en dublo's... (tergelijkertijd) en daar maakte ik dan mijn eigen wereld, waar ik zo in opging dat ik niets meer hoorde of zag wat er rondom mij gebeurde. Ik speelde daar dan verscheidene weken mee, tot ik weer een nieuwe passie had ontdekt.
Toch, dat eigen wereldje creëren, dat bleef wel terugkomen.

Mja, 'k ga dan nog eens iets zoeken wat echt anders is.
Had ik ook, kan der alleen niet zo veel over praten missch, en erg boeiend vond ik het soms ook weer niet.
Had het ook met me zus of/en me moeder dan over theorietjes, maar jah...
Meestal was ik ook dnk ik niet echt te volgen missch.

Geeft je wel een anders of raar gevoel, dat je gewoon over veel dingen nadenkt. Voor mezel bedoel ik niet alleen filosofie maar ook eig psychologie. Dat vind ik inmiddels een stuk interessanter. Vel vragen hebben er ook direct of indirect mee te maken en de vraag "waarom vragen we al die vragen? " Vind ik persoonlijk de interessantste vraag die er is eigenlijk. blabla

Ik wil eigenlik juist niet anders zijn, ik merk wel dat ik toch wel anders ben in sommige dingen. (hoe ik denk ofzo) Maar ik merk dus ook dat er veel zijn die dat ook hebben, ik kom ze alleen niet veel tegen.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:32
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 26-05-2003 @ 19:02:
ik heb mn hele leven al het gevoel al gehad dat ik de enige was die telde.. dat ik hier met een doel zat.. en zeker nadat ik de matreix had gezien versterkte dat gevoel bij mij.. na het zien van die film heb ik mensen nooit meer hetzelfde bekeken.. vanaf dat moment was ik na jaren twijfel definitief anders.. ik kon me daarna ook niet meer normaal voelen
Meen je dat nou? The matrix?
Jah tis een leuke film. "The One" zijn jah dat spreekt natuurlijk wel aan , anders zijn, de wereld naar jouw wil kunnen buigen.
Ik had dat meer beetje bij de film X-men (X-men 2 ook goeie film bytheway ). maja de tekenfilm ervan keek ik vroeger ook welles. Maar zo zijn er nog wel meer films.

Maar ik heb echt niet dat ik me anders daardoor voel ofzo (voor lange tijd),
Het blijft wel maar een filmpje...
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:12
Verwijderd
Ik denk dat het gewoon de 'filosofen' typeert zwijgzaam te zijn en in een eigen wereldje te leven.

Dus ja, we zijn niet anders dan anderen.

't Zal zijn zoals //ItsJustMe\\ zegt, je komt er gewoon niet veel tegen.

Ik wil uniek zijn, maar er dan toch weer bijhoren...heeft iedereen dat niet?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:46
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 26-05-2003 @ 22:07:
Ik niet in elk geval. Rood vind ik een mooie kleur, daar hoef ik ook niet over nadenken, en er zijn ook niet heel veel verschillende antwoorden mogelijk op die vraag. Dat is met de zin van het leven anders; die vraag is veel allesomvattender, uitgebreider én interessanter. Het geeft veel meer het verschil tussen mensen aan dan de vraag of iemand rood een mooie kleur vindt, bijvoorbeeld. Daarom vind ik het leuker om het over zo'n vraag te hebben; dat geldt voor de meeste mensen hier, dus in dat opzicht ben ik niet anders. En de meeste mensen die zichzelf hier 'anders' vinden ook niet. De filosofisch aangelegde typen vormen misschien een minderheid, maar zijn niet per definitie 'anders'. Iedereen onderscheidt zich in een bepaald aspect; pas als je je onderscheidt in een heleboel aspecten, ben je echt anders denk ik. Maar sommige mensen willen erg graag anders zijn, misschien dat de stortvloed aan 'anderen' daarmee heeft te maken.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Als ieder mens uniek is, dan moeten we allemaal op een bepaalde manier wel anders zijn. Ik vind de vraag:wat vind jij van de kleur rood? moeilijker, omdat er in principe maar twee antwoorden mogelijk zijn, maar ik heb er nooit echt over nagedacht.

Als iemand me die vraag stelt, dan ga ik meteen denken: Vind ik rood mooi? donkerrood wel, lichtrood niet. Een kamer die donkerrood geverfd is vind ik mooi, maar een meisje die haar haar donkerrood geverfd heeft vind ik weer minder mooi. Het ligt er ook aan in welke stemming ik ben. Als ik droevig ben voel ik me meer aangetrokken door donkere kleuren dan lichte, als ik vrolijk ben juist andersom. Gewoon de kleur rood vind ik eigenlijk zowel mooi als niet mooi. daarom vind ik het moeilijk om er een antwoord op te geven.

De zin van het leven, daar zijn misschien wel meer dan twee antwoorden mogelijk, maar daar heb ik in ieder geval al veel meer over nagedacht en uiteindelijk een mening over gevormd die ik graag uit, omdat ik wil weten of het kan kloppen. Anderen kunnen er misschien fouten in ontdekken, zodat ik mijn antwoord kan verbeteren. Daarom vind ik het een makkelijkere vraag om antwoord op te geven, begrijp je?

Citaat:
*Burning water* schreef op 26-05-2003 @ 22:07:
Enne... dan maar niet passend hoor. Wat wil je weten?
Ik zal je wel zo'n privéding sturen
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Anders dan eergister
flyaway
0 14-11-2008 14:05
Liefde & Relatie Niet deze relatie; heel ander leven?
Verwijderd
30 01-11-2005 15:19
Levensbeschouwing & Filosofie Andere kijk op het geloof
Moonlight fairy
5 26-12-2004 10:44
Liefde & Relatie Mijn vriend, andere jongens, ik.. :)
B3li3v3r
6 29-06-2003 21:38
Psychologie iedereen is anders en gelijk
Fantôme
52 05-06-2003 23:02
Liefde & Relatie Hij zoent met een ander..
~*InDo SHorTy*~
4 11-03-2002 21:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.