Oud 28-12-2005, 14:38
Verwijderd
We schrijven geschiedenis...

Ik vind dat dat tegenwoordig wel kan hoor. Die dienstplicht voor 18 jarigen.
Ja, dat vind ik een goed idee..(dan hoef ik niet meer).. Als land jongens, stellen wij toch helemaal niets voor? Ik bedoel: als er een bus duitse toeristen de grens over komt rijden, geven we ons al over. Bush veegt 1 keer met de hark door zijn tuin en we zijn weggevaagd. Tony is al over te halen met een blik Bonzo. Balkenende is niets meer dan een standbeeld tijdens congressen. Eentje die nogal glazig uit zijn ogen kijkt. ‘Wij verklaren de oorlog aan terrorisme’! Wow, die man kan spreken zeg. Zou het net zo’n held zijn als ie met een geweer door het veld moet rennen. Ben ik nou de enige die dat soort beelden fantaseerd? De gehele tweede kamer betrokken bij een veldslag tegen de genadeloze barbaren uit het oosten. JP, die drie keer z’n bril moet schoonwrijven omdat bloedspatten van Remkes in het rond vliegen nadat hij net te laat wegdook om een kogel te ontwijken. Verdonk, die na gesmeekt te hebben of ze asjeblieft die verblijfsvergunningen wilde aannemen, onthoofd op haar paard wordt teruggestuurd. Donner die met een eenmansactie door de barrière heen probeert te komen, vertrouwend op het zwaard van Vrouwe Justitia..
Nee Jp..Hou jij het maar bij je bezemsteel. En vlieg...Vlieg elke avond maar naar je warme thuis, je vrouw, je kinderen..’Doe maar rustig aan op zondag schat’..Je hebt het weer verdiend deze week..Vlieg en denk maar niet te veel na over je inspanningen van vandaag. Morgen is er weer een dag..Vlieg..Slaap maar lekker vannacht, pieker niet over de kritiek die je zo nu en dan in de krant leest. Vlieg maar naar je dromenland.. Weltrusten..En blijf niet twijfelen over de puinhopen die er aangericht zijn. Vlieg door..En stuur morgen maar weer een tiental jonge knapen naar Irak zodat George tevreden blijft..Vlieg zolang het kan..Straks is het alweer tijd om op te staan..Mag jij wel weer naar je werk, mag jij weer een hoop euro’s verdienen..Vlieg maar..Maak je niet druk over de toekomst, je komt goed terecht..Zolang je vliegt..Ooit, ja ooit..komt er een dag dat ook jij moet aftreden, maar tot die tijd..Vlieg je..Jij vliegt.....
En wij hopen dat er ooit...iemand anders wakker wordt..En dat die iemand een keer zijn bek open trekt zonder kapot geschoten te worden. Dat die persoon ons land z’n waarde weer terug geeft. (En dan heb ik het niet over Marco van Basten. Dat heeft toch geen zin..) Ooit, ooit zal dit geschieden. Wordt het weer een hechte gemeenschap, een gezellig land..Van de kaas en tulpen, klompen en molens. Niet van hoeren en drugs, Hofstadgroep en onderwereld. Mannen als Theo van Gogh en Pim Fortuyn worden iedere dag herinnerd, maar waar zijn alle andere Nederlandse helden..Toon Hermans, Rinus Michels, Jeroen Severs..Dood, vergeten, geschiedenis..Over 100 jaar zullen kinderen leren over Mohammed B., Volkert van der G. én al het leed dat ze hebben aangericht. Hoofdstukken vol met verhalen over stakingen en rellen tijdens het kabinet Balkenende. Boeken zullen niets meer vertellen over het oude Egypte, Romeinen of Bijlmerramp. Nee..Terrorisme voert de boventoon..
Eerste en Tweede wereldoorlog? Kijk eens in het register....
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Monoloog!
Ieke
0 01-05-2004 20:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.