Oud 14-04-2008, 19:11
liwei
Avatar van liwei
liwei is offline
Hallo allemaal,
Voor mijn profiel (nt) mag ik maar 1 moderne taal kiezen. Natuurlijk is het heel persoonlijk, maar ik kom er echt niet uit, vandaar dat ik jullie hulp vraag ^^''

Ik denk dat ik later toch niks met talen ga doen, vandaar dat ik het mezelf zo makkelijk mogelijk wil maken, aangezien ik een zware profiel ga krijgen. (Nt met biologie, economie en wiskunde D)

Frans
Voordelen: Frans heb ik al 3 jaar gehad en ik moet zeggen dat ik toch wel redelijk íets kan zeggen in het frans. Teksten van onze fransboek kan ik ook makkelijk begrijpen. Ook de taalregels kan ik makkelijk uit mijn duim zuigen. Voor frans sta ik gemiddeld rond de 8.5-9 (op dit moment)
Nadelen: De franse grammatika is moeilijker dan de spaanse + frans wordt minder gesproken dan spaans.

Spaans
Voordelen: Hoe het op school wordt gegeven is heel erg makkelijk. De regels zijn heel simpel. Verder is spaans een wereldtaal. Ik kan als ik spaans kies, dé 3 wereldtalen (Engels, chinees en spaans) spreken, althans dat hoop ik. Ook het toepassen van de taalregels is geen probleem, alleen moet ik de taalregels wel even bekeken hebben. Op dit moment sta ik zo rond de 9-9.5 voor spaans.
Nadelen: Ik heb al 2 jaar spaans, maar ik kan alleen maar hola en soy blabla zeggen...(beetje overdreven) Dat komt waarschijnlijk doordat ik de woordjes maar 1 keer leer voor een so of proefwerk en het later nooit meer tegen kom. Natuurlijk, als ik frans laat vallen, zal ik het beter bijhouden en mijn woordenschat proberen te vergroten.

Ik wil voor spaans kiezen omdat het een makkelijkere taal is (goede keuze om je gemiddelde omhoog te halen), maar ik wil niet dat ik na 5 jaar spaans nog steeds alleen maar 'gracias' kan zeggen.
Ik wil voor frans kiezen, omdat ik het tenminste kan, maar het is een minder gesproken taal + moeilijker.
Nog een ding waarom ik geen spaans wil/kan kiezen: Onze school is de enige (?) in Limburg die spaans geeft. Wat nou als ik in die 3 jaar gaat verhuizen......?

Conclusie: Nu ik zelf alles op een rijtje heb gezet, zie ik dat ik beter frans kan kiezen in plaats van spaans. v.v' Maar toch heb ik zo'n gevoel dat ik spaans wil kiezen, ookal heeft het meer nadelen....
Aangezien ik dit allemaal heb getypt, wil ik toch even graag jullie mening horen ^^

En bedankt voor het lezen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2008, 23:29
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Kun je later geen talen gaan studeren dan?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 09:11
Verwijderd
Dat Spaans een makkelijkere taal is is puur persoonlijk hoor, alle talen hebben hun eigen moeilijkheden. Veel mensen zeggen altijd dat Frans in het begin moeilijk is, maar daarna steeds makkelijker wordt, bij Spaans is die verdeling wat anders; de basis is makkelijk, wat erna komt moeilijker. Je kan zeker niet zo stellen dat Frans een moeilijkere taal is, misschien omdat het niveau op de middelbare school wat hoger ligt dan bij Spaans, maar je wil ze allebei gewoon goed kunnen spreken haal ik uit je post, dus dan zou ik als argument kiezen dat je al een basis voor Frans hebt óf dat je Spaans nuttiger vindt.

Volg ook een beetje je gevoel, als jij Spaans bijvoorbeeld mooier vindt, ga dan voor Spaans. (Of andersom, natuurlijk.)

Met een mogelijke verhuizing is het moeilijk rekening te houden, daar zou ik me niet druk om maken; als je naar een andere school moet, dan zullen ze sowieso veel dingen moeten omzetten etc, dus met Spaans lukt dat vast ook wel

Zelf zou ik voor Spaans gaan, omdat ik het een mooie taal vind, het wordt door heel veel mensen gesproken en Frans trekt me gewoon niet enorm.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 09:22
kassamiep90
kassamiep90 is offline
Ik zou voor spaans gaan. Frans ken je al een beetje. En niet iedereen krijgt de mogelijkheid om spaans te leren. (zoals ik )
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 22:38
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Maar toch heb ik zo'n gevoel dat ik spaans wil kiezen, ookal heeft het meer nadelen....
Voila. Altijd dingen doen die je leuk vindt!

Overigens vond ik Spaans moeilijker dan Frans.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 17:24
liwei
Avatar van liwei
liwei is offline
Allereerst: bedankt voor het lezen en reageren ^^

Hmm, ik denk dat ik zelf maar eens moet gaan kijken naar wat ik nou precies wil. Elke taal heeft zijn voor- en nadelen natuurlijk....Ik heb nog een maandje de tijd x'3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Moedertaal Frans & Spaans vertalers gezocht met interesse voor nootropics
Diripio
1 18-06-2017 04:52
De Kantine En nu is het wachten op Mr. Saai. #1145
Verwijderd
500 03-10-2010 20:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Veiligheid in Veenendaal.
De Veroorzaker
118 31-03-2010 12:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vertalen van huiswerk Frans, Engels, Spaans
Kel R
6 02-01-2010 14:30
Studeren Frans studeren
Frankrijk
5 05-03-2005 11:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Spaans op School?
Ajacied 01
26 10-05-2004 00:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.