Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2006, 22:10
TechXP
TechXP is offline
Er is een interessante documentaire over de band tussen mens en dier en hoe wij op deze planeet met onze mede-earthlings omgaan.

http://video.google.com/videoplay?do...19433163515470

En wat onderzoeksvragen:

Wat was jullie reactie na het zien van deze documentaire?
Heb je de video helemaal uitgekeken?
Is je kijk op dieren en hoe de mens dieren behandeld nu verandert?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2006, 11:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
TechXP schreef op 05-09-2006 @ 23:10 :
Wat was jullie reactie na het zien van deze documentaire?
Dit soort dingen roept telkens woede op.

Citaat:
Heb je de video helemaal uitgekeken?


Nee, maar dat heeft er vooral mee te maken dat ie zo lang is.

Citaat:
Is je kijk op dieren en hoe de mens dieren behandeld nu verandert?
Nee. Dit alles was mij reeds bekend. Dergelijke beelden hebben mij er wel toe gedreven te stoppen met vlees eten, dus het is zeker goed dat dit gemaakt wordt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 11:42
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Zijn het wrede beelden van hoe mensen met dieren omgaan? Zo ja; dan kijk ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 19:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 06-09-2006 @ 12:42 :
Zijn het wrede beelden van hoe mensen met dieren omgaan? Zo ja; dan kijk ik het niet.
Ja best wel. Maar het maakt ook nog wat extra connectie met wat zaken.

Ik snap dat je het niet wilt kijken vanwege de beelden. Ik heb de docu ook gezien. Persoonlijk denk ik dat iedereen de beelden zou moeten zien, zodat men weet wat er allemaal gebeurd op deze planeet. En het is wellicht verschrikkelijk om te zien, maar zorgt denk wel voor een goede persoonlijke ontwikkeling.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 19:59
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
TechXP schreef op 06-09-2006 @ 20:40 :
Ja best wel. Maar het maakt ook nog wat extra connectie met wat zaken.

Ik snap dat je het niet wilt kijken vanwege de beelden. Ik heb de docu ook gezien. Persoonlijk denk ik dat iedereen de beelden zou moeten zien, zodat men weet wat er allemaal gebeurd op deze planeet. En het is wellicht verschrikkelijk om te zien, maar zorgt denk wel voor een goede persoonlijke ontwikkeling.
Ik doe er mezelf alleen maar verdriet mee als ik het kijk, want wat kan ik er aan doen om ál het leed te verzachten? Ik ben een ontzettende dierenliefhebber en mn hart staat open voor alle dieren in mijn omgeving (en daar omheen uiteraard).

Al moet ik een piepklein muisje redden van de dood, ik zal het zeker doen. Ik heb laatst iets gezien van honden in China, heb vervolgens dagen slecht geslapen omdat ik het maar niet kon vergeten.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 23:06
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 06-09-2006 @ 20:59 :
Ik doe er mezelf alleen maar verdriet mee als ik het kijk, want wat kan ik er aan doen om ál het leed te verzachten? Ik ben een ontzettende dierenliefhebber en mn hart staat open voor alle dieren in mijn omgeving (en daar omheen uiteraard).

Al moet ik een piepklein muisje redden van de dood, ik zal het zeker doen. Ik heb laatst iets gezien van honden in China, heb vervolgens dagen slecht geslapen omdat ik het maar niet kon vergeten.
Het is je keuze of je het kijkt of niet. Sowieso doe je er goed aan gewoon die link door te sturen naar zoveel mensen die je kent. Misschen wel een waarschuwing erbij plaatsen

Verder kan je veel doen: brieven schrijven, petities ondertekenen, meedoen met protesten etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 08:28
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
TechXP schreef op 07-09-2006 @ 00:06 :


Verder kan je veel doen: brieven schrijven, petities ondertekenen, meedoen met protesten etc.
Daar doe ik zeker aan mee. Zelfs aan een campagne anti-stierenvechten, ze zijn al jaren bezig, maar het wordt gewoon niet gestopt, terwijl zovéél mensen het verschrikkelijk vinden.

Het is een bron van inkomsten en dat kun je niet zomaar wegvegen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 09:12
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
TechXP schreef op 05-09-2006 @ 23:10 :

Wat was jullie reactie na het zien van deze documentaire?
Ik heb deze documentaire al eens gezien, en toen ben ik er wel flink van geschrokken... Natuurlijk had ik al wel eens verhalen gehoord over de bio-industrie maar had er nog nooit zulke beelden van gezien. Na het kijken ben ik gestopt met vlees eten en daarna ook met melk drinken.
Citaat:
TechXP schreef op 05-09-2006 @ 23:10 :
Heb je de video helemaal uitgekeken?
Ja.
Citaat:
TechXP schreef op 05-09-2006 @ 23:10 :
Is je kijk op dieren en hoe de mens dieren behandelt nu veranderd?
M'n kijk op dieren zelf is niet veranderd. Mensen zouden wel meer respect voor dieren moeten hebben denk ik, en wat bewuster moeten worden over wat er gaande is in de bio-industrie/circussen etc. Veel mensen willen het alleen niet weten.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.

Laatst gewijzigd op 07-09-2006 om 09:14.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 10:28
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik ken niet deze documentaire, maar had wel andere documentaires gezien en heb naar aanleiding daarvan mijn kooppatroon wel veranderd. Ik eet en drink nog wel dierlijke produkten, maar minder dan vroeger en ik koop ook altijd biologisch. Het ligt gewoon bij de appie heijn in de schappen, dus hoe moeilijk is het nou helemaal?

Duur? Het is maar net waar je je prioriteiten legt. Ik krijg vlees waar zogezegd bloed aan kleeft niet door mijn strot. Ik zou voor een miezerig tientje geen kipje op een dieronwaardige manier huisvesten, vervoeren en slachten. Nou, dan betaal ik net zo makkelijk een tientje meer voor een kipje wat het wel goed heeft gehad.

Mijn omgeving verklaart me voor gek, omdat ik geen garanties heb dat het dure stukje vlees niet gewoon een goedkoop stukje vlees in een andere verpakking is.

Laatst gewijzigd op 07-09-2006 om 10:48.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 18:54
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Video niet beschikbaar...?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 19:23
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 07-09-2006 @ 19:54 :
Video niet beschikbaar...?
Gelukkig maar, stomme beelden
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 22:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 07-09-2006 @ 19:54 :
Video niet beschikbaar...?
Klopt. De makers van de DVD hebben aan degene gevraagd die het ter download hebben aangeboden om het van internet af te halen. Dit omdat ze mogelijk meedoen in een race voor een filmprijs en het daarin niet mag zijn dat de films op internet te downloaden zijn.
En ik geloof dat iedereen er netjes gehoor aan gegeven heeft.

Je kan nog wel een trailer zien op www.isawearthlings.com

De DVD is ook aan te schaffen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 06:54
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 06-09-2006 @ 20:59 :
Ik doe er mezelf alleen maar verdriet mee als ik het kijk, want wat kan ik er aan doen om ál het leed te verzachten? Ik ben een ontzettende dierenliefhebber en mn hart staat open voor alle dieren in mijn omgeving (en daar omheen uiteraard).

Al moet ik een piepklein muisje redden van de dood, ik zal het zeker doen. Ik heb laatst iets gezien van honden in China, heb vervolgens dagen slecht geslapen omdat ik het maar niet kon vergeten.
Nou en, muggen mep je toch ook dood?
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 17:16
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 08-09-2006 @ 07:54 :
Nou en, muggen mep je toch ook dood?
Enkele uitzonderingen daargelaten

Erg oplettend jij!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 14:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 08-09-2006 @ 07:54 :
Nou en, muggen mep je toch ook dood?
Je bent niet echt slim, of wel?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 10:27
biep
Avatar van biep
biep is offline
heb m niet gekeken.

Maar mijn broertje (vegan) heeft ze n paar jaar geleden allemaal al in de woonkamer afgespeeld dus ik weet wat ik ongeveer kan verwachten.

Sinds ik die videos heb gezien ben ik in eerte instantie geen vlees meer gaan eten.
Nu ik een paar jaar geen vlees meer eet, lust ik ook geen kaas meer (niet alleen omdat ik het zielig vond,maar ik` denk wel dat t ermee te maken heeft, echt genieten van kaas kan ik niet meer).
Ook eieren lust ik sinds een jaar niet meer?
Melk lustte ik zowieso nooit, yoghurt en vla ook niet.
Ik eet af en toe nog wel pasta met een (room)saus en producten met ei erdoor, maar probeer dat wel enigszins te beperken.

het heeft dus zeker wel invloed gehad op mijn eetgewoontes.
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 13:14
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vind dat soort filmpjes altijd zo bullshit...
Heb hem niet gezien, maar kan wel raden wat erin te zien is
Ik durf ook te wedden dat het gemaakt is door veganisten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 22:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 15-09-2006 @ 14:14 :
Ik vind dat soort filmpjes altijd zo bullshit...
Want?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2006, 22:57
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Hmm.. ik heb 'm niet gekeken, want hij stond (zoals eerder al gemeld) niet meer online. Ik ken het soort filmpjes en dcumentaires wel.. ik denk dat ik een van de grootste vleeseters ben op het forum, en ik ben door geen enkel filmpje op het idee gekomen om vegetarier te worden.

Bij veel van dit soort filmpjes zie je telkens weer dezelfde archiefbeelden en stock-footage, die welliswaar echt vershrikkelijk zijn, maar bovenal de uitwassen van de bio-industrie laten zien. Ze doen vaak de indruk wekken dat abatoirs gevuld zijn met psychopaten die de beesten eerst in elkaar willen slaan en zoveel mogelijk pijn willen doen voor ze geslacht worden; een absurd idee natuurlijk, en hoewel het geen prettig gezicht is om een kip in de shredder te zien verdwijnen, zal je het toch met me eens moeten zijn dat het een snelle en redelijk humane manier is om grote aantallen kippen te slachten..

Dat de uitwassen helaas toch nog voorkomen is triest, maar tegelijk moet je ook niet met een dubbele standaard gaan meten; muizen en ratten worden ook uitgeroeid als ze in ons huis komen, om over insecten nog maar te zwijgen. Joh, heb je wel eens voor op je de auto gekeken hoeveel insecten daarop vastgeplakt zitten? Maar insecten en 'vieze' ratten en muizen zijn niet zielig; mensen houden alleen van dieren die schattig uit hun kraaloogjes turen..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 23:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
akumabito schreef op 15-09-2006 @ 23:57 :
ik denk dat ik een van de grootste vleeseters ben op het forum, en ik ben door geen enkel filmpje op het idee gekomen om vegetarier te worden.


Dan heb je Earthlings nog niet gezien

Maar durf je bij een slachting aanwezig te zijn? Niet op film dus maar hoe het echt gaat. En ook erbij zijn wanneer dieren vervoerd gaan worden?

Citaat:
Bij veel van dit soort filmpjes zie je telkens weer dezelfde archiefbeelden en stock-footage, die welliswaar echt vershrikkelijk zijn, maar bovenal de uitwassen van de bio-industrie laten zien.
Zeker niet de uitwassen. Die dingen laten gewoon zien heo het er aan toe gaat. Het zijn gewoon de procedures die gebeuren.

Citaat:
Ze doen vaak de indruk wekken dat abatoirs gevuld zijn met psychopaten die de beesten eerst in elkaar willen slaan en zoveel mogelijk pijn willen doen voor ze geslacht worden;
Gebeurd veel. Het is gewoon zo dat mensen die ergens bij zoiets gaan werken door de geur, het bloed, de dieren etc.. gewoon een knop omzetten, omdat je anders gewoon dat niet elke dag kan doen in hetzelfde ritme. Als ze die knop omzetten dan kunnen ze doorgaan, maar kan er juist voor zorgen dat ze de dieren niet als wezens zien maar als objecten. Daardoor ontstaan die dingen als schoppen met de dieren etc.

Citaat:
een absurd idee natuurlijk, en hoewel het geen prettig gezicht is om een kip in de shredder te zien verdwijnen, zal je het toch met me eens moeten zijn dat het een snelle en redelijk humane manier is om grote aantallen kippen te slachten..
Die haantjes in de shredder.. die zal wel snel dood zijn, maar het gaat alleen al om het idee van dat het dier dood gemaakt wordt omdat het geboren is en geen nut meer heeft. Anderen worden vergast om als voer te dienen nog voor andere dieren. Maar dat vergassen gaat dan niet zo goed en leven die dieren nog in de zak met soortgenoten.
Kippen wordne geslacht door electrisch bad, waardoor ze niet altijd doodgaan, daarna nog keel doorsnijden waardoor ze nog even leven en dan nog een heet bad voor het ontveren. En een varken krijgt een stroomstoot. Als je dat ziet is al verschrikkelijk hoe zo een dier gaat kijken. Dan opgehangen en keel doorgesneden.. al dat bloed eruit.. en dan nog bewegen, omdat het dier zeker nog niet dood is. etc

Ik zou het 'moedig' van je vinden als je gewoon bij een slachthuis gaat kijken. Dus dat je daar ziet hoe de dieren gedood worden.

Citaat:
maar tegelijk moet je ook niet met een dubbele standaard gaan meten; muizen en ratten worden ook uitgeroeid als ze in ons huis komen, om over insecten nog maar te zwijgen. Joh, heb je wel eens voor op je de auto gekeken hoeveel insecten daarop vastgeplakt zitten? Maar insecten en 'vieze' ratten en muizen zijn niet zielig; mensen houden alleen van dieren die schattig uit hun kraaloogjes turen..
Dat je een dubbele standaard hanteert betekent niet dat je dan die dieren maar moet vergeten.

De meeste mensen die ook denken aan de bioindustrie dieren gaan ook veel bewuster om met muizen in huis e.d. En vliegen worden zelfs ook wel redelijk buiten gezet.. muggen wat minder
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 09:03
Verwijderd
Mensen die in een abbatoir werken doen dat toch meestal niet omdat ze zo graag dieren slachten, maar vooral omdat ze echt geen ander werk krijgen. Driekwart heeft niet eens een middelbareschooldiploma. Een derde spreekt nauwelijks Nederlands. Mijn moeder heeft onderzoek gedaan naar de relatie tussen sociaal economische status en ziekteverzuim in een abbatoir, dus.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 11:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
akumabito schreef op 15-09-2006 @ 23:57 :
Maar insecten en 'vieze' ratten en muizen zijn niet zielig; mensen houden alleen van dieren die schattig uit hun kraaloogjes turen..
Insecten zijn lang niet zo ontwikkeld als bijvoorbeeld varkens. Daarom is het inderdaad een stuk minder zielig als ze doodgaan.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 13:34
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
varkens zijn een stuk minder ontwikkeld dan mensen, dus is het ook minder zielig als zij doodgaan?

Ik vind dit soort films niet nuttig, geen eye-opener of wat dan ook. Je gaat toch ook niet voor je plezier naar rijsbuikjes in Biafra kijken. Ik vind het een rare hobby.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 14:08
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 16-09-2006 @ 14:34 :
varkens zijn een stuk minder ontwikkeld dan mensen, dus is het ook minder zielig als zij doodgaan?
Ik vind het inderdaad erger als er een mens doodgaat dan als er een varken doodgaat.

Citaat:
Ik vind dit soort films niet nuttig, geen eye-opener of wat dan ook.
Dat zijn ze dus wel. Dit soort films hebben mensen tot vegetarisme en veganisme gedreven en hebben dus nut.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 16:49
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik vind het storend dat dit soort filmpjes worden gebruikt om veganisten te "ronselen". Veganisten zien dit als de oplossing om dierenmisbruik in de bio-industrie te stoppen en tegelijkertijd nog wat vleeseters te bekeren. Dat is natuurlijk niet waar, de oplossing ligt ligt primair in het verbeteren van de omstandigheden van het dier en de manier waarop het geslacht wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2006, 17:08
stephan85
Avatar van stephan85
stephan85 is offline
Ik heb deze film 2 weken geleden in zn geheel gekeken, een vriend van me had besloten geen vlees meer te eten na deze film. Ik heb hem afgekraakt dat die "laf" was dat hij na het zien van 1 film geen vlees meer at. Hij beweerde dat ik ook geen vlees meer zou eten na de film.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb de film zitten kijken, zeker wel bizarrre beelden. Maar geen stukje vlees er minder om gegeten.....

Misschien wel een toevoeging voor mensen die hier gevoelig voor zijn, maar ik heb er geen boodschap aan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 17:46
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik denk dat mensen met een uitermate zwak karakter kwetsbaar zijn voor dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 08:36
mar87
mar87 is offline
Het boeit me geen zak. Het is best zielig wat ze daar op die filmpjes laten zien maar ze doen het ook wel zo dat ze de ergste gevallen eruit pakken. Geloof nou maar niet dat elk varken nog 'n half uur ofzo over de grond spartelt voor die dood gaat. Da's alleen maar lastig, onhygiënisch en niet praktisch.
En inderdaad is het makkelijk voor mensen die toch al gevoelig zijn voor allerlei zieligheden en die raak je er misschien mee en die ook nog nooit de praktijk gezien hebben want volgens mij is die toch wel wat anders dan wat ze in die filmpjes laten zien. Maar waarschijnlijk ben ik er veel te nuchter voor en dus doet het me vrij weinig. In ieder geval niet genoeg om geen vlees ed. meer te gaan eten.
Maargoed...ik zie de boerenpraktijk ook van de andere kant en dat is echt niet alleen ach en wee voor al die beessies al willen sommigen je dat wel érg graag laten geloven.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-09-2006 @ 15:08 :
Dat zijn ze dus wel. Dit soort films hebben mensen tot vegetarisme en veganisme gedreven en hebben dus nut.
Voor mensen die denken dat vlees uit de fabriek komt (of iig de mensen die er niet bij stil staan dat ze een beest opvreten als ze vlees eten.. die er dus wel zijn ) zou dit inderdaad een eye-opener zijn.
Maargoed.. over wat voor mongolen heb je het dan ook?
Voor iemand met een stel goed functionerende hersens is dit echt totaal geen eye-opener en die zal er dan ook geen stukje vlees minder om eten, of het is een erg zwak persoon...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:47
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-09-2006 @ 16:31 :
Voor mensen die denken dat vlees uit de fabriek komt (of iig de mensen die er niet bij stil staan dat ze een beest opvreten als ze vlees eten.. die er dus wel zijn ) zou dit inderdaad een eye-opener zijn.
Maargoed.. over wat voor mongolen heb je het dan ook?
Voor iemand met een stel goed functionerende hersens is dit echt totaal geen eye-opener en die zal er dan ook geen stukje vlees minder om eten, of het is een erg zwak persoon...
Dat is onzin. Beelden kunnen meer zeggen dan duizend woorden. Bovendien weten veel mensen gewoon niet hoe erg het precies is.

Verder getuigt principiele onthouding van veel voorkomend voedsel niet bepaald van zwakte.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 20:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Juice schreef op 18-09-2006 @ 16:47 :
Verder getuigt principiele onthouding van veel voorkomend voedsel niet bepaald van zwakte.
Je op zo'n manier over laten halen wel.
Als iemand er serieus een tijdje over na heeft gedacht en er dan uiteindelijk voor kiest geen vlees meer te eten heb ik daar echt wel respect voor
Maar alleen omdat je nou zo'n filmpje hebt gezien... beetje zwak...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 22:37
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Heb de film even gedownload, op aanraden van een vriendin
Maar heeft weinig indruk gemaakt en zal er niet mee stoppen om vlees te eten
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 10:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-09-2006 @ 21:03 :
Je op zo'n manier over laten halen wel.
Als iemand er serieus een tijdje over na heeft gedacht en er dan uiteindelijk voor kiest geen vlees meer te eten heb ik daar echt wel respect voor
Maar alleen omdat je nou zo'n filmpje hebt gezien... beetje zwak...
Er een tijdje over nadenken vind ik eigenlijk 'zwakker' dan die film zien en meteen denken 'hm, gaat het zo, okee, daar wil ik dan niets mee te maken hebben', om vervolgens ook nooit meer vlees te eten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 13:22
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Het gaat er om dat die film niet iets nieuws laat zien. Iederen weet toch dat die dingen gebeuren. Je hoeft toch niet eerst een film te zien van kinderen die mishandelt worden om te weten dat kindermishandeling bestaat. Dat weet iedereen. Daarom snap ik ook niet waarom mensen dit soort films maken en al helemaal niet waarom mensen er naar kijken.

Het is niet zo zwart en wit dat mensen die vlees eten misstanden in de bio-industrie goedkeuren. Dus is het ook niet zo dat je na het zien van deze film ineens je stukje vlees zou moeten laten staan.

(Ik moet het even wat nuanceren na het zien van de trailer. Ik had een iets ander beeld van de docu. )
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl

Laatst gewijzigd op 19-09-2006 om 13:26.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 15:52
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 19-09-2006 @ 14:22 :
Het gaat er om dat die film niet iets nieuws laat zien. Iederen weet toch dat die dingen gebeuren.
Dergelijke beelden kunnen dat besef aanwakkeren. Bovendien weten veel mensen helemaal niet dat het zó erg is.

Citaat:
Daarom snap ik ook niet waarom mensen dit soort films maken
Omdat ze werken. Mensen gaan gewoon echt minder vlees eten hierdoor. Daar kun je van alles van vinden, het werkt gewoon wel.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:24
mar87
mar87 is offline
Ik geloof er eigenlijk niets van dat er mensen zijn die puur op basis van zo'n film geen vlees meer gaan eten. Hoogstwaarschijnlijk hadden die mensen al hun twijfels bij het vlees eten of ze hebben gewoon nagedacht over wat er gebeurt in de bio-industrie en is dit nog weer 'n duw in de richting...
Maar iemand die er nooit over nagedacht heeft en het ook niet echt interesseert en dan op basis van zo'n film het vlees eten laat...nee dat kan er bij mij eigenlijk niet in.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-09-2006, 18:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
mar87 schreef op 19-09-2006 @ 17:24 :
Ik geloof er eigenlijk niets van dat er mensen zijn die puur op basis van zo'n film geen vlees meer gaan eten. Hoogstwaarschijnlijk hadden die mensen al hun twijfels bij het vlees eten of ze hebben gewoon nagedacht over wat er gebeurt in de bio-industrie en is dit nog weer 'n duw in de richting...
Dat lijkt mij ook, maar dat doet niets af aan mijn punt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 19:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Juice schreef op 19-09-2006 @ 11:45 :
Er een tijdje over nadenken vind ik eigenlijk 'zwakker' dan die film zien en meteen denken 'hm, gaat het zo, okee, daar wil ik dan niets mee te maken hebben', om vervolgens ook nooit meer vlees te eten.
Dat vind ik dus niet. Ik vind je nogal zwak in je schoenen staan als je door het zien van zo'n filmpje meteen maar denkt van goh.. dan eet ik toch geen vlees meer...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 20:18
Verwijderd
Ik wil best met een berenvelletje om mn heupen en een pijl&boog gaan jagen op mn eigen vlees, maar in die tijden leven we niet meer. Ik mag de herten op de Veluwe niet eens opeten

Ik ga geen minder vlees eten omdat ik deze beelden heb gezien, deze slinkse manier van mensen naar het veganisme drijven heeft minder nut dan gewoon globaal een plan maken hoe we vlees kunnen blijven eten (zoals elk ander dier op deze aardkloot) én rekening kunnen houden met de manier waarop dieren daarvoor/door behandeld en geslacht worden.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 10:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 19-09-2006 @ 21:18 :
Ik ga geen minder vlees eten omdat ik deze beelden heb gezien, deze slinkse manier van mensen naar het veganisme drijven heeft minder nut dan gewoon globaal een plan maken hoe we vlees kunnen blijven eten
Dat lijkt me niet, aangezien zo'n plan tegengewerkt gaat worden door iedereen in de bio-industrie.

Citaat:
zoals elk ander dier op deze aardkloot
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 20-09-2006 @ 11:51 :
Dat lijkt me niet, aangezien zo'n plan tegengewerkt gaat worden door iedereen in de bio-industrie.



Dan doe je maar harder je best



Ja, veganisten e.d. doen alsof het zo verwerpelijk is dat we uberhaupt vlees tot ons nemen terwijl het de normaalste zaak vd wereld is (letterlijk).
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 17:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 20-09-2006 @ 12:27 :
Ja, veganisten e.d. doen alsof het zo verwerpelijk is dat we uberhaupt vlees tot ons nemen terwijl het de normaalste zaak vd wereld is (letterlijk).
Dat is natuurlijk een non-argument.

Maar het ging er meer om dat je zei 'alle dieren', wat natuurlijk ook niet het geval is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 14:37
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-09-2006 @ 17:49 :
Ik vind het storend dat dit soort filmpjes worden gebruikt om veganisten te "ronselen". Veganisten zien dit als de oplossing om dierenmisbruik in de bio-industrie te stoppen en tegelijkertijd nog wat vleeseters te bekeren. Dat is natuurlijk niet waar, de oplossing ligt ligt primair in het verbeteren van de omstandigheden van het dier en de manier waarop het geslacht wordt.
Het gaat niet om ronselen.. het gaat om mensen laten zien waar hun eten vandaan komt. En het is niet alleen het dierenmisbruik, ook is de bioindustrie schuldig aan mensenmishandeling/uitbuiting/moord en vernieting van regenwouden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 14:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
mar87 schreef op 19-09-2006 @ 17:24 :
Ik geloof er eigenlijk niets van dat er mensen zijn die puur op basis van zo'n film geen vlees meer gaan eten. Hoogstwaarschijnlijk hadden die mensen al hun twijfels bij het vlees eten of ze hebben gewoon nagedacht over wat er gebeurt in de bio-industrie en is dit nog weer 'n duw in de richting...
Maar iemand die er nooit over nagedacht heeft en het ook niet echt interesseert en dan op basis van zo'n film het vlees eten laat...nee dat kan er bij mij eigenlijk niet in.
Er zijn wel degelijk hiermee grote vleeseters door verandert. Minder vlees eten, biologisch vlees eten, vegetarier of veganist. Dus de beelden hebben zeker iets geopend bij die mensen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 16:24
mar87
mar87 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-09-2006 @ 15:40 :
Er zijn wel degelijk hiermee grote vleeseters door verandert. Minder vlees eten, biologisch vlees eten, vegetarier of veganist. Dus de beelden hebben zeker iets geopend bij die mensen.
Ik geloof gewoon niet dat je puur op basis van een film je eetgewoontes radicaal veranderd. Er was dan al 'n bepaalde twijfel bij de mensen die veranderen en zo'n film is waarschijnlijk de bekende druppel die de emmer deed overlopen.

maargoed, dat heb ik al uitgelegd...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 13:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
mar87 schreef op 26-09-2006 @ 17:24 :
Ik geloof gewoon niet dat je puur op basis van een film je eetgewoontes radicaal veranderd. Er was dan al 'n bepaalde twijfel bij de mensen die veranderen en zo'n film is waarschijnlijk de bekende druppel die de emmer deed overlopen.

maargoed, dat heb ik al uitgelegd...
Nee, zeker weten niet. Het zijn figuren die van te voren enorm veel vlees eten. Twijfelaars zijn sowieso matige eters.
En mensen die totaal kritiek uiten tegenover vegetarisme enzo.

Daarnaast ken ik ook iemand die in slachterij heeft gewerkt en die veganist is geworden. Alleen door het zien van dichtbij zijn gewoon de ogen geopend.

Genoeg voorbeelden..

Er zijn gewoon verschillende type mensen die op een gegeven moment gewoon het licht zien of langzamerhand het licht feller zien worden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 16:26
Welgemeend
Welgemeend is offline
Het is gewoon triest om vegetarier te worden omdat je een paar zielige filmpjes ziet of van dichtbij een slachting meemaakt. Door je bestaan alleen al zijn tig beesten doodgegaan, zo gaat het nu eenmaal, zo zal het altijd gaan. Of vind je planten niet zielig? Of bacterien? Of de talloze mensen die van de honger doodgaan?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 17:01
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 04-10-2006 @ 17:26 :
Het is gewoon triest om vegetarier te worden omdat je een paar zielige filmpjes ziet of van dichtbij een slachting meemaakt. Door je bestaan alleen al zijn tig beesten doodgegaan, zo gaat het nu eenmaal, zo zal het altijd gaan.
Ik ken veel mensen die vegetarier zijn geworden omdat ze zich daar zelf prettiger bij voelen. Ze hebben niet het naive idee dat dat op grote schaal iets uithaalt, maar zij dragen er tenminste niet meer aan bij. Soms gaat het alleen om je eigen geweten he...
En omdat er in het verleden dieren zijn dood gegaan, betekend toch niet dat dat in de toekomst ook maar weer moet gebeuren "omdat het toch al gebeurd is"? Als je vroeger gerookt hebt, ga je daar toch ook niet mee door "omdat je het toch al gedan hebt"? Je kunt stoppen met iets slechts zo gauw je tot een beter inzicht komt...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 09:35
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-10-2006 @ 14:53 :
Er zijn gewoon verschillende type mensen die op een gegeven moment gewoon het licht zien of langzamerhand het licht feller zien worden.
Dit is genoeg om te zeggen dat je radicaal bent.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 01:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 06-10-2006 @ 10:35 :
Dit is genoeg om te zeggen dat je radicaal bent.
Waarom? Omdat ik die zin zeg met het licht zien er in? Wellicht had ik voor jou even het anders neer moeten zetten. Ipv licht dan 'licht'.

Licht refereert naar van het ene punt naar het andere punt gaan. Een totaalsverwisseling.

Radicaal ben je trouwens al snel als je een afwijkende mening hebt en anders gedraagd dan de gemiddelden.

Iemand radicaal of extremistisch noemen is vaak vooral omdat je het persoonlijk zelf niet ok vind of te ver vind gaan etc. Maar dat is gewoon vanuit je eigen perspectief. Een subjectief woord dus.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek wat nu dan?
TommytheCat
500 18-06-2004 13:07
Muziek luistertopic
Rieno
500 15-06-2004 15:05
Drugs & Alcohol drugs en muziek
Verwijderd
53 09-01-2004 13:44
Muziek David Bowie in Ahoy
Verwijderd
49 18-10-2003 18:42
Muziek wat luister je?
Verwijderd
323 15-09-2003 01:10
Muziek ska
nijntje chaos
40 24-09-2002 09:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.