Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 15:22
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik voel me vaak een beetje moe en heb vaak moeite met opstaan. Normaal slaap ik zo rond de 8 uur. Laatst was ik eens later gaan slapen en werd op mijn 'normale' tijd uitgerust en uit mezelf wakker (Ik had toen 5 en een half uur geslapen). Ik heb er op gelet en het viel me op dat ik me 's ochtends vaak frisser voel als ik mínder geslapen heb. Als ik me moe voel heb ik de neiging om meer te gaan slapen, maar misschien is het wel beter om juist minder te slapen? Hoe kan dit en weet iemand hier meer vanaf?
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 15:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het klopt idd dat je van te veel slaap heel erg moe kunt worden. Of vijf en een half uur slaap genoeg is verschilt per persoon. Ik heb bijvoorbeeld ongeveer 9 uur slaap nodig voor ik echt uitgeslapen ben. Als je na acht uur slaap heel erg moe uit bed komt denk ik niet dat dat komt doordat je te veel hebt geslapen. Lig je 's avonds nog lang wakker als je naar bed gaat of val je toch gelijk in slaap. Als je eerst nog heel lang wakker ligt is het beter om wat later naar bed te gaan zodat je dan wel gelijk in slaap valt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 15:42
Verwijderd
Als ik één keer wat korter slaap heb ik dat ook wel eens, maar als ik het een aantal keer achter elkaar doe, dan merk ik dat toch wel duidelijk. 'k denk niet dat minder slapen per se beter is...maar hoe het precies allemaal zit weet ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
was je mss eerder naar bed gegaan of niet?
't schijnt dat de uren die je vóór 0.00 slaapt dubbeltellen voor je lichaam, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.
Ik zelf heb het iig niet, wat jij beschrijft. Ik ben altijd heel rustig en moe als ik vroeg opsta of weinig slaap heb gehad, terwijl ik juist drukker ben als ik langer heb geslapen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 23-03-2003 @ 17:26:
was je mss eerder naar bed gegaan of niet?
Ze was later gaan slapen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 23-03-2003 @ 17:26:
was je mss eerder naar bed gegaan of niet?
't schijnt dat de uren die je vóór 0.00 slaapt dubbeltellen voor je lichaam, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.

Das dus een fabeltje.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 01:41
vampiro
Avatar van vampiro
vampiro is offline
het heeft te maken met de slaapfasen...

De eerste uren van je slaap zit je in een ondiepe slaap en rust je amper uit, daarna volgt er een periode van diepe slaap waarin je echt rust... Die periodes wissellen elkaar af.

Word je na een periode van diepe slaap wakker dan ben je lekker uitgerust. Blijf je nog een uurtje langer slapen dan kan het zijn dat je een uur in die ondiepe slaap hebt gezeten en dus direct weer een stuk vermoeider bent dan een uur daarvoor...

Dit is iets wat ik ooit gehoord heb, misschien klopt het niet voor 100% maar het had iig wel met die slaapfasen te maken.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 02:31
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik heb gewoon slapeloosheid

Maar ik merk wel dat als ik niet te laat opsta en gemiddeld zo'n 6 uur heb geslapen ik op mijn best ben.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 10:48
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 23-03-2003 @ 17:26:
was je mss eerder naar bed gegaan of niet?
't schijnt dat de uren die je vóór 0.00 slaapt dubbeltellen voor je lichaam, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.
Dan heb ik een probleem want het is altijd 00.30 eer ik in slaap val .

Ik herken deze situatie, ik slaap zelf altijd tussen de 6 en de 8 uur. Soms voel ik me na een paar dagen 6 of 5 uur slapen gewoon fit . En als ik dan 8 of 9 uur slaap heb ik ontzettende moeite met opstaan e.d. Waar het vandaan komt.. Ik denk idd met die verschillende fasen.
Er was hier toch ook iemand die maar twee uur per dag slaapt, steeds 20 minuten REM-slaap oid?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:20
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
perseus schreef op 24-03-2003 @ 11:48:
Er was hier toch ook iemand die maar twee uur per dag slaapt, steeds 20 minuten REM-slaap oid?
Ja, Scimmia, vet cool.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:49
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik heb dat zelf ook... ik slaap meestal niet meer dan 6 uur en dan voel ik me prima. Als ik langer slaap word ik alleen maar moe...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:12
Psychickje
Psychickje is offline
Het schijnt wel zo te zijn dat mensen die minder slapen, ouder worden... heb ik toch gelezen.
Té weinig slapen geeft dan weer het omgekeerde effect, maar 6u slaap zou perfect zijn...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Psychickje schreef op 24-03-2003 @ 17:12:
Het schijnt wel zo te zijn dat mensen die minder slapen, ouder worden... heb ik toch gelezen.
Té weinig slapen geeft dan weer het omgekeerde effect, maar 6u slaap zou perfect zijn...
Als dat zo is, zit ik goed. Ik slaap gemiddeld ongeveer 6 of 7 uur, al merk ik wel dat het beter voor me zou zijn als ik iets meer zou slapen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 24-03-2003 @ 16:20:
Ja, Scimmia, vet cool.
Handig idd

Zouden alle forumbazen dat doen?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 27-03-2003 @ 21:10:
Zouden alle forumbazen dat doen?
Ik mediteer elke 2 uur tien minuutjes en heb op die manier helemaal geen slaap nodig.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-03-2003 @ 21:11:
Ik mediteer elke 2 uur tien minuutjes en heb op die manier helemaal geen slaap nodig.
dat zou handig zijn
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken "Europees verbod op energiedrank in de maak"
Henk Bartels
31 15-02-2015 19:10
Lichaam & Gezondheid Moe en aantal uren slaap
Daantje_0705
22 16-06-2008 21:58
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #11
Verwijderd
405 14-03-2006 14:31
Drugs & Alcohol drinktest.nl
Blenderhead
18 18-01-2004 16:50
Levensbeschouwing & Filosofie Je ideale samenleving
Rerisen Phoenix
35 16-02-2003 13:42
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Puisten uit het ondergrondse
araeta
6 15-12-2002 21:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.