Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2010, 10:51
Verwijderd
Zaterdag een gozer die met 120 rechts inhaalde terwijl er werkzaamheden waren en je maar 70 mocht
Advertentie
Oud 13-12-2010, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Opel vond ik sowieso al wat vage ideeën hebben; de richtingaanwijzer veert meteen terug in de normaalstand zodat het erg lastig is om de richtingwijzer ook weer zelf uit te zetten.

Mijn moeder heeft toch maar besloten winterbanden onder de auto te zetten. Alleen zijn het geen winterbanden want die waren op. Nu krijgt ze een setje (inclusief velgen, want voor de velgen die ze er onder heeft waren ze niet meer te vinden) all-seasons van het dubieuze merkt Tyfoon geloof ik. De hele mik kost 450 euro omdat het via-via gaat, maar ik weet niet of die banden nu echt een verbetering zijn...
Nee, Tyfoon banden zijn echt waardeloos
Oud 13-12-2010, 11:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik hou zelf niet van onbekende merken met banden, ik ga altijd voor Pirelli, Michelin, Bridgestone, Vredestein of Goodyear. Banden en olie zijn dingen waar ik absoluut niet op wil bezuinigen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 13-12-2010, 12:32
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat hangt wel een beetje van je rijstijl (en auto) af, natuurlijk. In een Ford Ka en met mijn moeders rijstijl - die eigenlijk ook nooit op auto(snel)wegen komt - heb je niet de duurste banden met de beste grip nodig.

Op zich kan ze met die Tyfoons best toe - ze zal ook wel moeten, want van wat ik begrijp heeft ze ze al gekocht - ze moet er alleen rekening mee houden dat ze niet zo denderend kunnen zijn in de regen kennelijk. Op sneeuw/ijs schijnen ze wel vrij goed te zijn voor de gemiddelde gebruiker, zodat ze wel gewoon ons pak af kan komen en een woonwijk in kan rijden als er ineens een pak sneeuw ligt. Dat is nu kennelijk met sneeuw/gladheid bijna niet te doen.
Maar aangezien ze al goede zomerbanden eronder heeft zitten snap ik niet waarom ze dan voor gemiddelde all-seasons gaat ipv óók een set goede winterbanden. Dat zou veel logischer zijn.

Edit:/
We blijken ook Tyfoons als winterbanden onder de Picasso te hebben (via Citroën zelf) en ik heb daar nog nooit slechte prestaties op nat wegdek mee ondervonden en wel enorm meer grip op sneeuw en ijs. Op zich zijn deze dingen ook prima want je zou bijna zweren dat er ook een A-merk onder ligt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 13-12-2010 om 13:31.
Oud 13-12-2010, 16:04
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik koop mijn autobanden altijd hier . Kies je maat, lees de testrapporten en zoek de goekoopste uit. Dat is soms een A-merk, meestal niet. Ook A-merken komen er soms met een testrapport matig uit. (en nee, ik heb geen aandelen)

Vandaag zo'n 250 km gereden zonder bijzonder gevaarlijke piraten, misschien komt het omdat ik het gedrag van de meeste wel zie aankomen. Zo was er de gebruikelijke volledig-links-naar-volledig-rechts schuiver die de afslag nog even moest hebben. Met een klein beetje ruimte geven was het probleem opgelost en gaf ik tegelijk het signaal dat zijn gedrag onwenselijk was.
Dan nog de witte Swift die 50 cm ruimte voor en achter voldoende vond om tussen mij en m'n voorligger te voegen, het ging, en ik had goede muziek aan om er rustig onder te blijven.
Oud 13-12-2010, 16:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik koop mijn autobanden altijd hier . Kies je maat, lees de testrapporten en zoek de goekoopste uit. Dat is soms een A-merk, meestal niet. Ook A-merken komen er soms met een testrapport matig uit. (en nee, ik heb geen aandelen)
Daar bestel ik ze ook altijd
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 13-12-2010, 16:16
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Zij heeft het gedaan via een oud-collage van mijn vader bij een auto-onderdelenzaak waar hij gewerkt heeft - wat een korting van dik 50% oplevert per band Het zijn trouwens wel winterbanden, geen all-seasons. Ik was verkeerd geïnformeerd.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 13-12-2010, 18:44
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ik rijd ook standaard met de lichten aan, alleen een maand geleden had ik ze overdag niet aangezet op de Fiat (ik wist niet of de zekering het 3 uur vol zou houden dus zolang het niet hoefde liet ik ze nog even uit). Om 3 uur 's middags zaten mensen al te signaleren dat m'n lichten niet aanstonden... het was toen gewoon nog licht
Dat doen mensen hier ook vaak: gaan knipperen met het licht terwijl het zicht prima is... Zelfs afgelopen zomer vaak gewoon overdag op een mooie zonnige dag... Dan heb ik mijn licht dus niet aan, want het is niet nodig en kost wel extra brandstof. Heel vervelend, dat geknipper steeds.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 13-12-2010, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Dat doen mensen hier ook vaak: gaan knipperen met het licht terwijl het zicht prima is... Zelfs afgelopen zomer vaak gewoon overdag op een mooie zonnige dag... Dan heb ik mijn licht dus niet aan, want het is niet nodig en kost wel extra brandstof. Heel vervelend, dat geknipper steeds.
Dat is een urban myth. Wanneer ze bij Volvo en Renault niet eens de hoeveelheid extra brandstof kunnen meten, kun je echt wel concluderen dat er géén extra brandstof verstookt wordt door met lichten aan te rijden.
Dat je verder zelf geen lichten wilt voeren overdag omdat jij het niet nodig vindt, vind ik prima hoor, maar haal er alsjeblieft geen dingen bij die niet kloppen

Overigens vind ik dat het voeren van dimlicht overdag gewoon verplicht zou moeten worden. Het leidt immers niet tot meer brandstofverbruik, maar er is wel meerdere malen aangetoond dat het ervoor zorgt dat het verkeer veiliger wordt. Zo lang het echter niet verplicht is, ga ik niet zitten seinen naar mensen die overdag bij goed zicht en normaal weer geen verlichting voeren, ténzij dat is op een N-weg met bomen langs de kant van de weg. De zichtbaarheid van een auto zonder dimlichten aan is echt bedroevend, en omdat er door de bomen een tunnel ontstaat voor je visuele systemen, is het in dat soort gevallen eigenlijk wel noodzakelijk.
Ik vind trouwens wel dat het ook afhangt van de kleur die je auto heeft of je nú, dus met de huidige regels, overdag dimlichten wilt voeren of niet. Auto's met kleuren die gewoon wegvallen tegen de achtergrond zie je veel later, dus als mensen daar rekening mee zouden willen houden zou het fijn zjin
Oud 13-12-2010, 20:04
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik rijd eigenlijk ook altijd met lichten aan. Op een extreem heldere, zonnige dag wil ik het nog wel eens achterwege laten, maar dat is maar een paar keer per jaar, en alleen midden op de dag als de zon hoog staat.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 13-12-2010, 21:43
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik reed toen trouwens gewoon op de snelweg, dus ik snapte die heisa niet echt. Overigens verbruik je doorgaans wel wat extra's met verlichting aan, want energie om die dingen te draaien kan je niet de lucht trekken. Dat komt via de dynamo en accu wel gewoon van de motor die, marginaal, harder moet werken dan (ook omdat het rendement niet zo denderend is). Maar dat is zó weinig dat het over het algemeen geen significante invloed heeft, in tegenstelling tot een airco-machine of zo Zeker niet bij de sterkere motoren, en misschien dat het bij moderne auto's helemaal te verwaarlozen is omdat er al zoveel elektronica moet werken.

Je lampen kan je dus gewoon laten branden zonder er echt armer op te worden - maar er wel beter door opvallen. Als je echt brandstof wilt besparen zijn er tal van effectievere middelen

Er werd lekker rustig gereden hier; eindelijk hebben wij ook hier fatsoenlijke hoeveelheden sneeuw en gladheid. Op een gegeven moment reed ik 50 in z'n 5 en dan nog bij een heel klein beetje gas was er enorme wielspin Heb ook meerdere weggebruikers eh... interessante lijnen zien nemen (waaronder eentje die onbedoeld behoorlijk zijwaarts een zijstraat uit kwam) en zelfs op de snelweg was er zo nu en dan wielspin. Toen ik direct uit de Picasso in de 121 stapte was het verschil met de banden enorm te merken; in de 121 moest ik echt mijn geschatte remafstand verdubbelen om glijpartijtjes op te vangen. Wel goede timing van mijn moeder met d'r nieuwe banden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 14-12-2010, 14:51
Verwijderd
Dat is dus de clou Kiet, Volvo en Renault hebben dat in de jaren '90 al geprobeerd te meten (en dat is vrij simpel gedaan: gewoon al het andere aan stroomverbruikers uitzetten, alleen lampen aan en draaiende motor) en de extra hoeveelheid benzine die verbruikt werd, was zó weinig dat het niet te meten was.
Oud 14-12-2010, 15:01
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik geloof dat het in de praktijk neerkomt op hooguit een paar liter elke 20.000 km of zo, dus dat is echt te verwaarlozen. Maar het hele kleine beetje energie dat ze nodig hebben komt uiteindelijk wel van je motor, ook al is het nagenoeg onmeetbaar. Neemt niet weg dat je wel gelijk hebt dat het een onzinargument is om daarom maar je verlichting uit te laten staan overdag
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 14-12-2010, 18:08
Ivo
Ivo is offline
Vandaag een malloot tegengekomen die dacht dat hij met zijn bestelbusje met 30 km/u kon invoegen op een drukke A12 in de buurt van Den Haag. Mijn collega die reed ging vloekend vol op de rem en kon ook niet uitwijken door verkeer op de rijstrook naast hem. Dat resulteerde in 3 voertuigen op 2 rijstroken, en meneer in het busje zat nog afwijzend met zijn hoofd te schudden ook...
Ja meneer, verkeer dat 100 km/u mag rijden komt nogal snel op u af als u slechts (naar mijn inschatting) 30 km/u rijdt. En vind het niet zo fijn als u er dan plots voor gaat rijden.
Oud 15-12-2010, 20:38
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
In de situatie die daarnet ontstond, vond ik dat er twee wegpiraten waren: de stationwagen die achteruit de (80km)weg op wilde draaien waar ik (en degene achter mij) aan kwam rijden. Uiteindelijk besloot hij toch dat hij moest wachten, maar dat deed hij met z'n achterkant al op de weg. Omdat er ook een tegenligger aan kwam, die ik ongeveer bij de auto zou passeren, remde ik af en stuurde ik toen om de auto heen. Dat was het moment waarop de auto achter mij besloot dat hij me dan wel in kon halen (want tja, iemand die 1x de rem aanraakt, met reden, moet je natuurlijk wel direct voorbij gaan). Maar toen ik gewoon weer gas gaf naar de 80, ging-ie toch maar weer achter me. Om datzelfde kunstje weer te doen na de rotonde (maar toen ging hij er wel voorbij).
Oud 16-12-2010, 10:48
Verwijderd
Het lijkt er ook op dat mensen met een beetje gladheid bang zijn om minder dan tien vingers om hun stuur geklemd te hebben. Zie de laatste tijd zoveel auto's die geen richting aangeven als ze afslaan.
Oud 16-12-2010, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt er ook op dat mensen met een beetje gladheid bang zijn om minder dan tien vingers om hun stuur geklemd te hebben. Zie de laatste tijd zoveel auto's die geen richting aangeven als ze afslaan.
Dat viel mij ook al op! Al heb ik het vooral gemerkt als ik aan het fietsen was.
Oud 16-12-2010, 15:13
Verwijderd
Van de week was er een die voor me reed op de snelweg met 100/110. Dus ik haal in. Even later haalt hij me terug in met 140. Komt ie voor me rijden, zakt ie terug naar 100/110. Dus ik er weer langs en weer hetzelfde verhaal, de 3e keer wil ik hem voorbij gaan, geeft ie net zoveel gas bij dat hij de hele tijd naast me hing. Ik weet niet of het een mislukte versierpoging was ofzo, want in zo'n geval weiger ik naar de ander te kijken en zijn/haar idiote bedrag te belonen. Uiteindelijk een dot gas gegeven, er voorbij gegaan en flink doorgegast tot ik hem kwijt was. Waar je dan mee bezig bent?

Gisteren iemand die in het donker zonder licht reed en na waarschuwingen ook nog steeds niets in de gaten had en zo bleef rijden.

Vandaag een of andere muts die de weg op draaide, 40 bleef rijden en plots vol op de rem trapte om rechtsaf te slaan terwijl ze eigenlijk al bij de straat was... Ook als je maar 40 rijdt, rij ik de achterkant van je koekendoos zo aan flarden met een dikke camionette!
Oud 16-12-2010, 22:50
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
en ja hoor, daar waat ik al een paar weken bang voor ben is gebeurd. Onderweg naar mijn werk is een omleiding omdat, tja geen idee de weg ligt eruit. Anyway, vlak voor de weer de gewone weg op kunt draaien (rechtsaf) is er nog een fietspad, en ik zie heel veel mensen die daar zonder op te letten overheen knallen (je moet echt even stoppen of nagenoeg stil staan wil je echt het fietspad op kunnen kijken) en vandaag lag er een brommer midden op de weg, auto ernaast en jongen op de grond...
Nu had die brommert wel niets te zoeken op dat fietspad (binnen de bebouwde kom moeten ze tocg gewoon op de weg?) maar die automobilist heeft dus gewoon echt niet op dat fietspad gelet.
sjezus. Gelukkig zag ik de ambu net de hoek om komen...
Pfff, laatst zat ik dus achter iemand die daarbijna 2 fietsers omkegelde. Is kijken nou echt zó moeilijk?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 17-12-2010, 00:02
Verwijderd
Ja verdikkie hier in de binnenstad op mijn fietsje, en er zijn zo ontiegelijk veel mensen die mij niet zien ofzo.
vanochtend en vanmiddag 2 keer vol op de rem moeten gaan omdat er een auto van rechts uit een zeer overzichtelijke uitrit komt draaien en gewoon voorrang wou gaan nemen
Oud 17-12-2010, 09:58
Verwijderd
Citaat:
en ja hoor, daar waat ik al een paar weken bang voor ben is gebeurd. Onderweg naar mijn werk is een omleiding omdat, tja geen idee de weg ligt eruit. Anyway, vlak voor de weer de gewone weg op kunt draaien (rechtsaf) is er nog een fietspad, en ik zie heel veel mensen die daar zonder op te letten overheen knallen (je moet echt even stoppen of nagenoeg stil staan wil je echt het fietspad op kunnen kijken) en vandaag lag er een brommer midden op de weg, auto ernaast en jongen op de grond...
Nu had die brommert wel niets te zoeken op dat fietspad (binnen de bebouwde kom moeten ze tocg gewoon op de weg?) maar die automobilist heeft dus gewoon echt niet op dat fietspad gelet.
sjezus. Gelukkig zag ik de ambu net de hoek om komen...
Pfff, laatst zat ik dus achter iemand die daarbijna 2 fietsers omkegelde. Is kijken nou echt zó moeilijk?
Hangt van het plaatje af. Blauw plaatje: op de fietspaden, Geel plaatje: op de weg.
Maar wel erg sneu ja. Hopen maar dat het voor de brommerrijder goed is afgelopen. Misschien is het een idee om naar de gemeente te mailen dat de daar ontstane situatie erg gevaarlijk is?
Oud 17-12-2010, 14:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Misschien is het een idee om naar de gemeente te mailen dat de daar ontstane situatie erg gevaarlijk is?
Het zal vast aan de gemeente liggen, maar toen ik dat laatst probeerde, kreeg ik na 4 weken (!) een mail terug met daarin de boodschap dat ik mijn melding naar een ander e-mailadres moest doen. Stuur het dan even zelf door en laat mij weten dat je het doorgestuurd hebt... Verder heb ik nooit een inhoudelijke reactie gekregen.

OT: er reed al een poosje iemand voor mij, die krap 80 reed op de besneeuwde weg (dat ging goed). Ineens zie ik in een vrij haakse bocht dat mijn voorganger enorm aan het bumperkleven is (de auto voor hem had ik al die tijd nog niet gezien, zo kort was de afstand!). Ik heb toen dus nog maar wat meer afstand genomen. En ja hoor, even later moest de voorste auto ergens een zijweg in, dus hij remde. Mijn voorganger moest erg fors remmen om op tijd stil te kunnen staan.
Oud 17-12-2010, 16:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hangt van het plaatje af. Blauw plaatje: op de fietspaden, Geel plaatje: op de weg.
En dan kan het nog per situatie verschillen. Er zijn hier een aantal 50km wegen binnen de bebouwde kom waar het verboden is om met je brommert te rijden, die zijn dan verplicht gebruik te maken van het (brom)fietspad.
Deze dus:


Ik vind het er niet beter op geworden met die nieuwe regelgeving. Aan de ene kant fijn dat ze nu 45km/h mogen binnen de bebouwde kom, maar aan de andere kant zijn er hier in de buurt zoveel uitzonderingen waar ze niet op de weg mogen komen. Ik zou vaak op de verkeerde plaats rijden als ik nu op zo'n ding zou stappen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 17-12-2010, 17:10
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Hangt van het plaatje af. Blauw plaatje: op de fietspaden, Geel plaatje: op de weg.
Maar wel erg sneu ja. Hopen maar dat het voor de brommerrijder goed is afgelopen. Misschien is het een idee om naar de gemeente te mailen dat de daar ontstane situatie erg gevaarlijk is?
nou ja, de issue is ook niet of die brommert daar juist reed.

Ik zou wel een reactie kunnen geven naar de gemeente, maar als het goed is gaat de weg nog voor het nieuwe jaar weer open, dus ik twijfel ernstig of er uberhaupt op tijd een reactie komt. Maar de fout ligt echt bij de bestuurders. Er zijn haaietanden en alles om aan te geven dat je zometeen een voorrangsweg op draait en dat je dus dient te stoppen. Maar links is het afgesloten 'dus daar komt toch niemand vandaan' ja behalve fietsers dus En die komen ook van rechts (waar je echt geen zicht hebt, je moet daar (nagenoeg) stilstaan om de situatie te kunnen zien.)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 17-12-2010, 18:05
Verwijderd
Er waren er teveel om op te noemen...

Van Ede naar de Zaanstreek 5 uur ge'reden'. Mensen met echt 20cm aan sneeuw op hun dak, nu snap ik wat jullie bedoelden

Een vrachtwagenchauffeur die onverantwoordelijk snel wilde rijden, en alles en iedereen opzij drukte, tot bijna letterlijk aan toe.

In het donker een ontzettende dikzak, die in plaats van op de stoep, op de rijbaan zwalkte, ik kreeg hem op het laatste moment tussen mijn koplampen, en glibberde goddomme bijna de dijk af.

Een jong gozertje in een sportief 106-je die constant aan het spinnen was, en daarbij duidelijk meermalen de controle totaal verloor.

Hier is geen strooien of sneeuwschuiven tegenop gewassen vrees ik
Oud 17-12-2010, 19:29
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Een tractor met veeg- en strooi-installatie die op de wandelpromenade de boel met een gangetje van 25km/u schoon aan 't vegen was... idioot..
Oud 17-12-2010, 21:32
Verwijderd
Vandaag reed er een auto hier door de straat met groot licht Hij reed me tegemoet (ik liep op de stoep) dus ik keek recht in de lampen. Heb nog een gebaar met m'n handen gemaakt dat 'groot licht! Yikes!' voor moest stellen, maar volgens mij begreep hij dat niet.
Oud 17-12-2010, 21:32
Ivo
Ivo is offline
De vrachtwagen die mij op de IJSBAAN genaamd A27 in volle vaart voorbij kwam stuiven over de linker rijstrook, terwijl het verkeer rechts 20 a 30 km/u reed. Veel harder dan dat was niet verantwoorde op de iets minder met ijs bedekte rechterrijstrook. De linkerrijstrook was gewoon 1 plak ijs.
Oud 17-12-2010, 22:58
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Sommige mensen weten inderdaad niet hoe ze zich aan de omstandigheden aan moeten passen. Bezoekers van de overburen stonden ook met spinnende bandjes omdat ze niet van hun plaats konden komen. Met deze laag sneeuw/ijs kom je, zeker zonder winterbanden, het verste met zo min mogelijk het gaspedaal aanraken en wegrijden in z'n 2.
Oké, het duurde ongeveer een uur om op die manier 40 te halen, maar je staat niet als een malle constant met je wielen te draaien en alle kanten op te glijden De ene keer dat ik besluit niet de auto van mijn ouders te lenen voor de folderroute is juist de dag dat ik het juist wel had moeten doen, maar ik was te lui om een minuut uit te trekken en de lading over te zetten

Spoiler
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 17-12-2010, 23:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pfff, laatst zat ik dus achter iemand die daarbijna 2 fietsers omkegelde. Is kijken nou echt zó moeilijk?
Als die brommer hard reed, kan het best dat er wel gekeken is, maar dat die brommer toen nog te ver was om gezien te worden. Ik heb ook wel eens gehad dat ik een zijweg in keek, niets zag, en vervolgens alsnog werd afgesneden door een jakkeraar die daar met onwaarschijnlijk hoge snelheid op reed.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-12-2010, 22:19
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Het zal morgen wel weer drama worden, met hoop mensen die 30 rijden. #ZUCHT.

Ik ben er wel een beetje klaar mee.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Oud 19-12-2010, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Het zal morgen wel weer drama worden, met hoop mensen die 30 rijden. #ZUCHT.

Ik ben er wel een beetje klaar mee.
Hier was het vanavond wel terecht, 30 rijden, ik zag keer op keer mensen doorschieten in bochten als ze een beetje te hard reden. En de idioot die ineens veel harder reed dan z'n medeweggebruikers stond binnen no-time over dwars op de weg nadat hij moest remmen voor iemand die slipte. Maar als de wegen een beetje bereden zijn morgen en het zout z'n werk kan doen, dan moet het wel een stuk beter begaanbaar zijn
Oud 19-12-2010, 23:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het zal morgen wel weer drama worden, met hoop mensen die 30 rijden. #ZUCHT.
Als je op ijzel rijdt is dat geen overdreven maatregel hoor. Ik heb mensen op ijzel zien crashen zelfs als ze 20 reden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-12-2010, 01:04
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Als ik hier door de straat mensen met 30/40 voorbij zie komen onder deze omstandigheden (en dit is geen 30-km zone) dan weet je gewoon dat die mensen niks meer kunnen als ze plots moeten remmen/uitwijken. En dit is toch wel een straat waar je daar redelijk alert op moet zijn.

Ik heb er geen enkel probleem mee als mensen nu langzaam rijden, ook als ik denk dat het wel vlotter zou kunnen. Dat zijn wat mij betreft in dit geval geen mensen die zichzelf onderschatten, maar uit voorzorg liever de situatie overschatten.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 20-12-2010, 05:57
Verwijderd
Mjah, er zijn inderdaad ook wel mensen die principieel dertig lijken te rijden, ook op goed gestrooide rechte stukken weg, en de bochten nemen met een sloomheid alsof ze aan het parkeren zijn (zeg 5 km/u). En dan creëer je juist gevaarlijke situaties, als je met 5 km/u invoegt tussen mensen die wél 45-50 rijden.
Maargoed, ik ben ook geen ervaren sneeuwrijder dus misschien moet ik niet zeuren
Oud 20-12-2010, 12:29
Verwijderd
Hmm. Ik kreeg mijn auto niet van de inrit af. Die staat ingescneeuwd en met geen mogelijkheid grip te krijgen. Mijn vader heeft het uiteindelijk geprobeerd met als gevolg dat hij tegen een boomstronk schoof (die eigenlijk al lang weg moest zijn) met daar weer als gevolg van dat er 2 minuscule deukjes zitten. De rest van de schade heb ik in het donker niet kunnen zien. Uiteindelijk de auto weer op zijn plek gekregen en met ons pa mee in de jeep gereden. Dat gaat een stuk eenvoudiger

En ik kon met de camionette niet op de sneeuw/ijsbaan vertrekken toen ik eenmaal stil stond. Ik raakte niet vooruit, uiteindelijk iemand anders achter het stuur gekropen en toen zat ik bijna tegen het plafond van angst, zo gigantisch snel reed die overal door. Maar goed, hij kreeg hem wel aan het vertrekken, dat kon ik dan weer niet.
Oud 20-12-2010, 12:51
Verwijderd
Zo weinig mogelijk gas geven, dan kom je wel van je plek meestal
Wat is het toch met mensen dat ze denken dat méér gas de oplossing is als ze al wielspin hebben?
Oud 20-12-2010, 13:25
Verwijderd
Er was geen uitkomen aan, zelfs niet na uitgraven, bij het minste dat ik mijn rem los liet, gebeurde er niks of spinden de wielen al. En zelfs pa kreeg hem er niet uit en die heeft er genoeg verstand van.
Oud 20-12-2010, 13:59
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
heb je een automaat dan? Dan is het extra lastig om van de plaats te komen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 20-12-2010, 14:00
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Zo weinig mogelijk gas geven, dan kom je wel van je plek meestal
Wat is het toch met mensen dat ze denken dat méér gas de oplossing is als ze al wielspin hebben?
Omdat je dan sneller gaat, zelfs je wijzer zegt dat dan!
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 20-12-2010, 14:26
Verwijderd
Citaat:
heb je een automaat dan? Dan is het extra lastig om van de plaats te komen
Ja en achterwielaandrijving. Mercedes he ^^.
Oud 20-12-2010, 14:41
Verwijderd
Ha, dat is en blijft genieten. De hoeveelheid Duitsers-met-achterwielaandrijving die ik vorig jaar winter achterstevoren heb zien staan bij stoplichten was op 2 handen niet meer te tellen. Stomme lui
Oud 20-12-2010, 17:52
Ivo
Ivo is offline
Vandaag prima vooruit gekomen met de Mini (op zomerbandjes, winterbandjes heb ik nog niet in de juiste maat kunnen vinden). Gewoon lekker optrekken in de 2e versnelling ZONDER gas te geven en pas als de koppeling volledig opgekomen is voorzichtig het gaspedaal aanraken om nog iets meer vaart te maken. En dat terwijl de weg hier in de straat toch aardig omhoog loopt.
Wat betreft de snelheidsbeperkingen en langzaam rijden: Voor sommigen geen overbodige luxe. Ook op de snelwegen en provinciale wegen zijn er zeer gladde stukken. Vaak op plaatsen waar de weg er 'schoon' uitziet, maar door de lage temperaturen weer is aangevroren. Dat zie je nauwelijks en dat merk je niet zolang je gewoon rechtdoor rijdt. Maar als je moet remmen of uitwijken heb je een heel groot probleem.
Oud 20-12-2010, 18:51
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Vandaag prima vooruit gekomen met de Mini (op zomerbandjes, winterbandjes heb ik nog niet in de juiste maat kunnen vinden). Gewoon lekker optrekken in de 2e versnelling ZONDER gas te geven en pas als de koppeling volledig opgekomen is voorzichtig het gaspedaal aanraken om nog iets meer vaart te maken. En dat terwijl de weg hier in de straat toch aardig omhoog loopt.
Wat betreft de snelheidsbeperkingen en langzaam rijden: Voor sommigen geen overbodige luxe. Ook op de snelwegen en provinciale wegen zijn er zeer gladde stukken. Vaak op plaatsen waar de weg er 'schoon' uitziet, maar door de lage temperaturen weer is aangevroren. Dat zie je nauwelijks en dat merk je niet zolang je gewoon rechtdoor rijdt. Maar als je moet remmen of uitwijken heb je een heel groot probleem.
Jammer voor je, daarom rijden ze je ook voorbij. Terecht, overigens.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Oud 20-12-2010, 20:37
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ja en achterwielaandrijving. Mercedes he ^^.

heb ook achterwielaandrijving, dat hoeft geen beperking te zijn. Maar automaten en 'vastzitten' das een bitch, kwamen wij ook achter toen we gingen trouwen en we, uhm ene wat onhandige trouwauto bestuurder hadden. De fotograve zei, als je de auto nou keert dan lijkt het net alsof hij in het zand staat _O-







overigens, sneeuw-fail

Spoiler
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 20-12-2010, 20:46
Verwijderd
hihi
Oud 20-12-2010, 21:01
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Jammer voor je, daarom rijden ze je ook voorbij. Terecht, overigens.
Ik heb voldoende grip om zonder problemen met de verkeersstromen meekomen. Maar ik heb dan ook 165/60R12 als bandenmaat en slechts een beperkt gewicht.
Oud 20-12-2010, 22:06
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Smalle bandjes (in combinatie met een lichte auto) hebben bij regen en sneeuw wel een redelijk voordeel. De 121 ploetert zich er met deze iets bredere zomerbanden dan standaard ook nog gewoon goed doorheen. Met de slipcursus die ik heb gedaan was er iemand met papa's S6 Avant op hele brede sloffen en dat ding gleed op de natte baan werkelijk alle kanten op

@foto van Qimm; was het een moment-opname of was het langere tijd al zo, bij die BMW? Want op zich is het bij een achterwiel aangedreven auto niet altijd onverstandig om ook kettingen rond de voorwielen te leggen. Iets dat ze moeten sturen of zoiets Kan zijn dat die er dan gewoon om onduidelijke redenen nog niet afgehaald waren of al opgezet? Anders is het inderdaad wel redelijke faal
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 20-12-2010, 22:14
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik kwam de foto ergens anders tegen, dus geen idee wat de omstandigheden precies waren. Maar alléén kettingen om de voorwielen, dat lijkt me niet echt het meest practische, sturen is ook handig, maar dat werkt alleen als je ook van de plek komt
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 20-12-2010, 22:28
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Er kan nog een beetje een schappelijke verklaring voor zijn. Aan de andere kant kan ik mij nu een artikel herinneren van toen ik in de UK was uit eerder van het jaar over dat 80% van de eigenaren van een 1-serie dacht dat hun auto FW-drive was - dus de kans op faal is hier toch wel 4 op 5
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.